wiwalt555 Opublikowano 6 Stycznia 2023 Opublikowano 6 Stycznia 2023 Witam, przypadłość w 1.8t. Próbowałem połączyć się ze sterownikiem skrzyni i vcds nie chciał się połączyć. Do ok 2000 obr szarpanie jak na video, a później jest ok. Bardziej uszkodzona skrzynia mechanicznie l, czy coś ze sterownikiem? Oznaczenie skrzyni GEB 20230106_182529.mp4
Robert1984 Opublikowano 26 Października 2023 Opublikowano 26 Października 2023 Witam. Może opiszę swój przypadek z adaptacją. Auto od samego początku jeździło wzorowo i któregoś dnia pojawiły się drgania samochodu na biegu jałowym i szarpnięcia przy wrzucaniu na R i D. Jak wyjeżdżałem z parkingu na wstecznym i do tego dochodziło skręcanie kół, wrzutka na D puszczenie hamulca i drgania aż przyduszało silnik. Następna sprawa to nerwowe ruszanie, trochę jak w manuału na 1 biegu. Kolejna sprawa to przy prędkości około 80-100km i jazda pod górkę np. pod wiadukt skrzynia zachowywała się tak jak w manuału gdy wrzuciło się za wysoki bieg. Największy problem był ze wstecznym bo wrzucenie na R wiązało się ze sporym szarpnięciem i wibracjami. Zacząłem szukać w internecie (Czasem lepiej nie czytać opinii na temat tej skrzyni żeby normalnie móc przespać noc). I znalazłem o adaptacji. Póżniej skojarzyłem, że samochód był w warsztacie i mechanik wymieniał sprzęgieło od alternatora i odpinał akumulator. Rozgrzałem silnik i podpiąłem vcds-a. Blok 10 adaptacja przód OK, 11 blok tył, pokazuje, że jest w trakcie czyli adaptacji brak. Wykasowałem błędy, wyzerowałem starą adaptację i czas na jazdę. Temperatura ok 67st. Przód zaadaptował się za pierwszym razem, natomiast jazda w tył dłuuuuuugo nic. Auto zachowywało się dość dziwnie. Słychać było, że coś rzęzi, auto przyśpieszało i zwalniało. Póżniej w między czasie dochodziły też delikatne regularne szarpnięcia i przy wciskaniu hamulca pojawiały się dość mocne drgania. Minimum 10 razy powtarzałem i nic nadal brak adaptacji, a temperatura wskoczyła na 90st. W końcu darowałem sobie, zrobiłem kółko z 500m już było czuć różnice, że skrzynia inaczej pracuje płynnej. Podjeżdżam pod dom, zaczynam parkować tyłem zatrzymuje auto i adaptacja w końcu wskoczyła. Na biegu jałowym wibracji brak, nie szarpie przy wrzucaniu na R i D. Mam pytanie, czy to normalne, że ta skrzynia przy adaptacji tak się zachowywała? Kod skrzyni KTB, A6 C6
Bart-S Opublikowano 27 Października 2023 Autor Opublikowano 27 Października 2023 Przy wyzerowanej adaptacji odczuwalne większe naprężenie jest normalne - zerujesz parametry sterownika i w związku z jakimś stopniem zużycia masz nominalnie większe ciśnienie podawane na sprzęgła. Przez to wyraźnie czuć "naprężenie" po wrzuceniu D lub R, które zniknie lub zmniejszy się po zapisaniu adaptacji. Popraw profil bo nie wiadomo o jakie auto chodzi.
benm323 Opublikowano 15 Listopada 2023 Opublikowano 15 Listopada 2023 Witam. Koledzy, czy ktoś może mi pomóc w zdiagnozowaniu usterki. Od dłuższego czasu już są i nie da się ich skasować. Z góry bardzo dziękuję! Chassis Type: 8K-AU48 (8T0) Scan: 01 02 03 05 07 08 09 0E 10 15 16 17 19 1E 37 42 46 47 52 53 56 62 72 77 VIN: WAUZZZ8K09A239267 Mileage: 234470km-145692miles 01-Engine -- Status: OK 0000 02-Auto Trans -- Status: Malfunction 0010 03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010 04-Steering Angle -- Status: OK 0000 05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000 07-Control Head -- Status: Malfunction 0010 08-Auto HVAC -- Status: OK 0000 09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000 0E-Media Player 1 -- Status: OK 0000 10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000 15-Airbags -- Status: OK 0000 16-Steering wheel -- Status: OK 0000 17-Instruments -- Status: OK 0000 19-CAN Gateway -- Status: OK 0000 1E-Media Player 2 -- Status: OK 0000 37-Navigation -- Status: OK 0000 42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000 46-Central Conv. -- Status: OK 0000 47-Sound System -- Status: OK 0000 52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000 53-Parking Brake -- Status: Malfunction 0010 56-Radio -- Status: OK 0000 62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000 72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000 77-Telephone -- Status: OK 0000 ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine (J623-CAGA) Labels:| 03L-906-022-CAG.clb Part No SW: 03L 906 022 MK HW: 03L 906 022 B Component: R4 2,0L EDC H01 5504 Revision: 11H01--- Coding: 0104002C02072118 Shop #: WSC 70475 150 86950 ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906022MK A01007 ROD: EV_ECM20TDI03L906022C.rod VCID: 7AFACA74FDDF5896C4-802E No fault code found. Readiness: 0 0 0 0 1 ------------------------------------------------------------------------------- Address 02: Auto Trans (J217) Labels:| 0AW-927-156.clb Part No SW: 8K0 927 155 AF HW: 0AW 927 156 H Component: 0AW 20TDI RdW H02 0007 Revision: --H02--- Serial number: 0000001063 Coding: 000002 Shop #: WSC 06335 000 00000 ASAM Dataset: EV_TCMVL381 A02006 ROD: EV_TCMVL381.rod VCID: 77FCD340CECD45FEBB-8022 1 Fault Found: 2223 - Load Signal P1857 00 [047] - Error Message from ECU Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 185 Mileage: 234475 km Date: 2023.11.05 Time: 13:10:01 Engine speed: 100.00 /min Transmission input speed: 1 /min Transmission output speed: 1 /min Engine torque: 0 Nm Transmission fluid temperature: 27 °C Accelerator position: 0.0 % Clutch status: 1 ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes (J104) Labels:. 8K0-907-379-V1.clb Part No SW: 8K0 907 379 AE HW: 8K0 907 379 AE Component: ESP8 front H04 0240 Revision: -------- Serial number: -------------- Coding: 170500 Shop #: WSC 06335 000 00000 VCID: 7CF6CC6CFFEB66A6D6-8028 2 Faults Found: 01314 - Engine Control Module 013 - Check DTC Memory Freeze Frame: Fault Status: 01101101 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 67 Mileage: 234475 km Time Indication: 0 Date: 2023.11.05 Time: 13:11:05 Freeze Frame: Hex Value: 0x0000 Hex Value: 0x0782 Hex Value: 0x0025 Hex Value: 0x4695 Hex Value: 0x00FF 00473 - Control Module for Elect. Park/Hand Brake (J540) 013 - Check DTC Memory Freeze Frame: Fault Status: 01101101 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 67 Mileage: 234475 km Time Indication: 0 Date: 2023.11.05 Time: 13:11:05 Freeze Frame: Hex Value: 0x0000 Hex Value: 0x0782 Hex Value: 0x002E Hex Value: 0x0295 Hex Value: 0x00FF ------------------------------------------------------------------------------- Address 07: Control Head Labels: Redir Fail! Part No SW: 8T0 035 769 B HW: 4L0 035 730 B Component: MMI Cockpit H60 0620 Revision: C61030BE Serial number: AUZ6Z3I54708U3 Coding: 0164101 Shop #: WSC 03646 128 72141 VCID: 3C760C6C7F6BA6A696-8068 Subsystem 1 - Part No: 8T0 919 609 Component: E0380 BedienteilH08 0100 Subsystem 2 - Serial number: 00000000280135 Subsystem 3 - Serial number: 0130.04.090000000100010132˙ Subsystem 4 - Serial number: 010132˙ 1 Fault Found: 03276 - Please Check Software Version Management 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 254 Reset counter: 255 Mileage: 149812 km Time Indication: 0 Date: 2012.10.17 Time: 20:05:35 ------------------------------------------------------------------------------- Address 15: Airbags (J234) Labels:. 8K0-959-655.clb Part No SW: 8K0 959 655 G HW: 8K0 959 655 G Component: AirbagVW-AU10 H37 0520 Serial number: 003EFD02CKJC Coding: 30343435363030303030554A304C384B3053 Shop #: WSC 06335 000 00000 ASAM Dataset: EV_AibraECUVWAUDI010 003010 ROD: N/A VCID: 41887D98D089CB4EC5-8014 Subsystem 1 - Serial number: 6334MSME4735656EN Subsystem 2 - Serial number: 6344MSME4736125DF Subsystem 3 - Serial number: 6352QSME39294910E Subsystem 4 - Serial number: 6362QSME41260D38F Subsystem 5 - Serial number: 63732SME7E281802+ Subsystem 6 - Serial number: 63832SME7E280D269 No ASAM data for: "EV_AibraECUVWAUDI010" (AU48) No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 19: CAN Gateway (J533) Labels:. 8T0-907-468.clb Part No SW: 8T0 907 468 P HW: 8T0 907 468 K Component: GW-BEM 4CAN-M H09 0095 Revision: EB500046 Serial number: 4600E0942380AD Coding: 000303 Shop #: WSC 06335 000 00000 VCID: 4E9256A419D7243648-801A Subsystem 1 - Part No SW: 8K0 915 181 E HW: 8K0 915 181 E Component: J367-BDM H06 0160 Serial number: 190764D6080409 No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 53: Parking Brake (J540) Labels: 8K0-907-801-V1.clb Part No SW: 8K0 907 801 G HW: 8K0 907 801 G Component: EPB Audi B8 H08 0080 Revision: 00000003 Serial number: 10000000231472 Shop #: WSC 00000 000 00000 VCID: 33642750923569DE47-8066 1 Fault Found: 01314 - Engine Control Module 013 - Check DTC Memory - MIL ON Freeze Frame: Fault Status: 11101101 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 1 Reset counter: 67 Mileage: 234475 km Time Indication: 0 Date: 2023.11.05 Time: 13:15:34 Freeze Frame: Voltage: 12.20 V Count: 58 Speed: 0.0 km/h Hex Value: 0x0270 Hex Value: 0x0001 Hex Value: 0x0101
Bart-S Opublikowano 15 Listopada 2023 Autor Opublikowano 15 Listopada 2023 Jest kilka możliwości... Czy poza błędem są jakieś objawy? Np problem z ruszaniem z miejsca? 1
benm323 Opublikowano 16 Listopada 2023 Opublikowano 16 Listopada 2023 Generalnie samochód normalnie jeździ, nic nie sygnalizuje. Problem jedynie przy ruszaniu na wzniesieniu pod górę. Wtedy zdarza się że zgaśnie, ale to z reguły jak żona jedzie.
Bart-S Opublikowano 17 Listopada 2023 Autor Opublikowano 17 Listopada 2023 I wszystko jasne. W stopce masz telefon. Zadzwoń po 16:00.
binki123 Opublikowano 3 Stycznia Opublikowano 3 Stycznia Witam mam uszkodzą skrzynie w a4 b6 1.9tdi multitronic gja z trybem s mam okazję kupić skrzynie fzh bez trybu s jest szansa ją zaadaptować czy będą jakieś komplikacje
Langista Opublikowano 3 Stycznia Opublikowano 3 Stycznia Skrzynia ze sterownikiem i jej lewarkiem, inaczej karkołomne zadanie.
binki123 Opublikowano 3 Stycznia Opublikowano 3 Stycznia A sam sterownik z gja nie podejdzie do fzh? Bo też znów zabawa z wtyczkamu gja ma okrągłą a fzh prostokątną
binki123 Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia W czasie jazdy jakby coś zgrzytlo i stanęła. Silnik da się odpalić ale coś delikatnie zgrzyta na vcds błędy i nie pokazuje obrotów skrzyni
binki123 Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia Po skasowaniu błędów nic się nie pojawia nowego, w sensie brak błędów na sterowniku. Podejrzewam że mógł paść walek napędzający
Langista Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia Po wyczyszczeniu błędów te same dźwięki ze skrzyni? Wygląda jakby sterownik się wykrzaczył i źle wysterował.
Bart-S Opublikowano 4 Stycznia Autor Opublikowano 4 Stycznia To nie jest wina sterownika. Albo ukręcił się wałek wejściowy albo pierwszy zestaw stożków w miejscu czujnika momentu obrotowego (czyli diagnoza binkiego jest jak najbardziej prawidłowa). Sugerowałbym demontaż skrzyni i weryfikację usterki. Kupno używanej skrzyni i jej montaż mimo, że wydaje się być opcją bardziej atrakcyjną cenowo nie jest dobrym rozwiązaniem - instalujesz kota w worku, który nie wiadomo czy i ile pojeździ (a tym bardziej decydując się na 01J bez trybu sport ze starszą jednostką sterownika hydraulicznego).
binki123 Opublikowano 4 Stycznia Opublikowano 4 Stycznia Na dniach będę ją zwalał. Teraz ewentualnie jeśli diagnoza się potwierdzi walka to gdybym kupił tą FZH to walek będzie pasował p&p do GJA?
binki123 Opublikowano 21 Stycznia Opublikowano 21 Stycznia Witam ponownie problem chyba rozwiązany. W GJA rozwaliło pierwszy wariator napędzany z planetarki łańcuch wyglądał tragicznie był bardzo przytarty na bokach aż w niektórych miejscach brakowało spinek. Także w obu wariatorach uszkodzone talerze.
binki123 Opublikowano 21 Stycznia Opublikowano 21 Stycznia Pokusiłem się kupić skrzynie z głupoty od benzyny 1.8t kod HBD nr sterownika 8E0910155L (6 lamel), A GJA miała sterownik 8E0910155 C (6 lamel) przełożyłem sterownik gja do hbd i skrzynia śmiga nie szarpie wszystko okej. Nie wiem na jak długo 😅
Pifkoful Opublikowano 22 Stycznia Opublikowano 22 Stycznia (edytowane) Witam Wyskoczył mi tryb awaryjny. Błędy jak na załączonym zdjęciu. Dotyczy zaworu N216. Po skasowaniu przechodzi w tryb normalny ale za jakiś czas powraca. Pytanie czy sterownik czy zawór kończy się. W trybie awaryjnym jedzie jak by na pierwszym biegu, silnik wyje a auto jedzie 30 km/h, innym razem jedzie w miarę normalnie, trochę zamulony. Silnik 2.4 skrzynia FRY Edytowane 22 Stycznia przez Pifkoful załącznik
Robert1984 Opublikowano 16 Marca Opublikowano 16 Marca Witam. Czy mógłbym prosić o sprawdzenie wartości, czy są w porządku? Nie pokoi mnie jedna rzecz. Gdy opalam rano samochód i wrzucam wsteczny to występuje coś w rodzaju dość odczuwalnych narastających wibracji wraz ze wzrostem ciśnienia. Gdy odpuszczam hamulec i auto pełza, nie wibruje. Wystarczy przejechać ok. 2km i wszystko wraca do normy. Zastanawiam się czy to nie kwestia tego, że nie zapisuje mi się adaptacja skrzyni. mam stały błąd związany z ogrzewaniem prawego lusterka nic poza tym. Wrzucam 2 zrzuty na zimnym {12st.} i po małej przejażdżce {ok 40st:}
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się