Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kurcze. Nie wiecie co to może być?

Niby wszystko OK, zero problemów ze skrzynką itd. Dzisiaj mnie jednak podkusiło i zrobiłem mały teścik.

Od zawsze dosyć niemrawo ruszał do przodu (po zwolnieniu hamulca, bez gazu). Pojechałem na dosyć stromą górkę i po zwolnieniu hamulca, na D, auto bez żadnego oporu stacza się w tył, dopóki nie dodam gazu.

MVB 010, 011 ADP OK

What is It :disgust:

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam, mam A4 AVANT 1.9TDI 2004 , skrzynia GWX, samochod ma przejechane 240tys, samochod mam od 2 lat, do tej pory bez zarzutu, historie samochodu posiadam, w pelni serwisowany w Niemczech, olej wymieniany co 60tys, pare miesiecy temu wykonalem wymiane oleju ATF w Katowicach w Magro dawny Bienkowski, oczywiscie policzyli za 7l w Niemczech liczyli za 5l smiechu warte , wymiane pewnie wykonali statyczna - wnisokuje czytajac to forum:), no i dzisiaj rano zaczelo sie, migaja mi na fisie wszystkie przelozenia mozliwe dzwigni?? po chwilowej zabawie zniklo i wszystko wrocilo do normy ? co proponujecie i co mam robic ? oczywiscie nie chce dac burakom zarobic z AUDI bo z nimi normalnie to sie dogadac sie nie idzie a nie wiem skad oni sie tam wzieli :)

Zacznij od podpięcia się VAGiem do sterownika skrzyni i odczytania błędów. Przy okazji sprawdź którą wersję drivera posiadasz, jaki soft i czy był wykonany mod na 7 lamel. Jak zwykle obstawiam F125.

Kurcze. Nie wiecie co to może być?

Niby wszystko OK, zero problemów ze skrzynką itd. Dzisiaj mnie jednak podkusiło i zrobiłem mały teścik.

Od zawsze dosyć niemrawo ruszał do przodu (po zwolnieniu hamulca, bez gazu). Pojechałem na dosyć stromą górkę i po zwolnieniu hamulca, na D, auto bez żadnego oporu stacza się w tył, dopóki nie dodam gazu.

MVB 010, 011 ADP OK

What is It :disgust:

Artur - w skrzynie nie ma żadnych błędów? Jaki masz obecnie soft w skrzyni?

Opublikowano

Żadnych błędów w skrzyni.

Wersja softu 3400 dla sterownika 8E2 910 155F[br]Dopisany: 29 Sierpień 2010, 14:22_________________________________________________W którym MVB sprawdza się, czy hillstop (czy jakoś tak) jest aktywny?

Opublikowano

A diagnostykę robiłeś? (bo nie pamiętam) Można by zacząć od aktualizacji softu do 3410.[br]Dopisany: 29 Sierpień 2010, 14:29_________________________________________________HillHold -> MVB 28

Opublikowano

Diagnostyki nie robiłem. Chyba czas to nadrobić.

Kurde właśnie wróciłem z kraju, ale nic. Pobadamy i jak nic nie da, to pojadę do tut. ASO na akutalizację softu :disgust:[br]Dopisany: 29 Sierpień 2010, 14:34_________________________________________________

HillHold -> MVB 28

:notworthy: :notworthy: :notworthy:
Opublikowano

Czaki coś mi mówił ostatnio, że wyszła nowa paczka aktualizacji dla Multi - może trafisz coś nowszego niż 3410 ;)

Diagnostykę zrób i zobaczymy jak to wygląda...

Opublikowano

Chyba mój VC 311.2 nie ogarnia tego. MVB 028 ERROR not avaiabile ;(

Opublikowano

Albo Twój soft tego nie ma...

Opublikowano

Albo Twój soft tego nie ma...

Nie wiem, co gorsze :naughty:[br]Dopisany: 29 Sierpień 2010, 15:26_________________________________________________Bartek. Jaki moze być koszt w krajowym ASO za Update softu?
Opublikowano

Pytałem ostatnio - 200zł.

Opublikowano

A gdzie Ty siedzisz teraz? :)

Opublikowano

Z checia sie podepne pod VAG-a i sprawdze co sie dzieje, tylko nie mam dostepu do takiego sprytnego urzadzenia, czy ktos moglby polecic jakies niedrogie przyjazne urzadzenie ? czy taki zakup ma sens, czy moze lepiej odszukac serwis, ktory wykona taki zabieg? mam tez problem z czujnikami parkowania po myjni zaczely piszczec ciaglym na wstecznym ale to juz inny temat...

Opublikowano

Dla B6 wystarczy to: http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=103

Niestety tym nie zmienisz kodowania, ani grup adaptacji poszczególnych sterowników - nadaje się przede wszystkim do diagnostyki.

Lepsza funkcjonalność ma ten sam kabelek ale w wersji HEX+CAN - ceny na allegro zaczynają się od 500zł.

Najprościej będzie jeśli poszukasz w wątku Spociki i Zlociki - lokalnego spota. Koledzy pomogą i podłączą się VAGiem za free.

Opublikowano

Dzieki za info Bart-S, jeszcze tylko chcialbym Cie zapytac do czego moze mi sie przydac ten lepszy kabelek piszesz

Niestety tym nie zmienisz kodowania, ani grup adaptacji poszczególnych sterowników - nadaje się przede wszystkim do diagnostyki.

rozumiem ze tym lepszym da sie to zrobic ale w sumie czy mnie sie to przyda, co to w ogole znaczy adaptacja sterownikow, zmiana kodowania - sorry ale jestem laikiem moglbys to zamienic na jezyk zrozumialy dla mnie z gory dzieki, bardziej nie bede drazyl tematu, pozdrawiam

Opublikowano

Jeśli chodzi o diagnostykę skrzyni to wystarczy tańszy interfejs...

Jeśli chodzi o funkcjonalność tego droższego - w aucie masz masę sterowników elektryczny dla różnych systemów. Dla przykładu - moduł komfortu, który odpowiada za elektryczne szyby, centralny zamek, pakiet oświetlenie, alarm i masę innych funkcji. Jeśli chciałbyś dołożyć jakieś wyposażenie elektryczne do auta - zwykle trzeba nauczyć wybrany sterownik nowo dodanego elementu. Robi się to przez zmianę kodowania sterownika (lub jego adaptację). To tak na szybko - jeśli póki co nie planujesz żadnych modyfikacji a chcesz jedynie zyskać możliwości diagnostyczne - VIAKEN wystarczy...

Opublikowano

Witam szukam pomocy w sprawie skrzyni automatycznej multitronic w audi a4 b6 2002 2,5 tdi .Gdy chce ruszyć muszę dodać dużo gazu i mocno szarpnie (najczęściej zgaśnie mi silnik) jest to samo do przodu i do tyłu. Gdy już ruszy samochód jedzie normalnie i zmienia biegi bez szarpania. Pozdrawiam 509 342 438. wywalił błąd 18181 G193 dzięki z góry. jeszcze jedno na P jak i na N wciskam gaz a silnik nie zmienia obrotów.

Opublikowano

Komu można zaufać w Warszawie i powierzyć skrzynkę do wymiany oleju i wykonania testów ?. Wolałbym nie ryzykować i nie błądzić po omacku.

B6 skrzynia najpewniej GJA (19TDI 130KM) rok 2004.

Póki co jeździ prawie bez zarzutu, ale ostatnio zauważyłem w odstępach mniej więcej kilkudniowych takie objawy:

1. Podczas ruszania na nierozgrzanym silniku po wciśnięciu pedału gazu nie wskoczył bieg. (pomogło chwilowe przełączenie na tryb sekwencyjny, potem już było OK)

2. Podobny objaw wystąpił kilka dni później podczas ruszania ze świateł.

3. Dodatkowo przez krótki czas po ww przypadku lekko spóźniona reakcja na pedał przyspieszenia.

4. Jeden raz po tym chwilowym "nieruszeniu" zaczęły migać cyfry oznaczające biegi na komputerze pokładowym w desce rozdzielczej.

PS.

około 3 tygodnie temu był wymieniany akumulator.

Dzisiaj "zrobiłem" adaptację - zobaczymy co będzie.

Jako, że nie wiem kiedy wymieniano olej, doszedłem do wniosku, że należałoby go wymienić (samochód był do tej pory dość dobrze serwisowany i chyba terminowo - oryginalne klocki, amortyzatory itp, z tym że nie dysponuję książką serwisową).

Powinno pomóc, czy może zanosi się na coś "grubszego"? A może nie ma się czym martwić.

Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

Witam szukam pomocy w sprawie skrzyni automatycznej multitronic w audi a4 b6 2002 2,5 tdi .Gdy chce ruszyć muszę dodać dużo gazu i mocno szarpnie (najczęściej zgaśnie mi silnik) jest to samo do przodu i do tyłu. Gdy już ruszy samochód jedzie normalnie i zmienia biegi bez szarpania. Pozdrawiam 509 342 438. wywalił błąd 18181 G193 dzięki z góry. jeszcze jedno na P jak i na N wciskam gaz a silnik nie zmienia obrotów.

Kolego - popraw swój profil (masz dane od B5). Poza tym potrzebuję więcej danych - jaka to skrzynia (najlepiej podeślij mi na mejla wlepkę serwisową - znajdziesz ją w książce serwisowej, pod kanapą w avancie lub we wnęce koła zapasowego w sedanie).

Skoro wiesz o błedzie dot. czujnika G193 - podpinałeś się do sterownika. Trzeba będzie zrobić to jeszcze raz i zapisać nr sterownika oraz wersję softu (zaznaczone poniżej).

vagmultib.jpg

G193 to czujnik ciśnienia sprzęgieł (przód i tył) – jest to element zabudowany w sterowniku skrzyni. To bardzo ważny element dla skrzyni dlatego jego usterka jest sygnalizowana trybem awaryjnym (migające biegi na wyświetlaczu FIS). Dane z czujnika aktualnego ciśnienia są cały czas porównywane z odczytem czujnika zadanego ciśnienia sprzęgła G194. W ten sposób sterownik panuje nad sprzęgłem – jeśli coś jest nie tak (Twój przypadek) a dokładniej aktualne ciśnienie sprzęgła jest zbyt wysokie następuje tzw. odcięcie bezpieczeństwa (odcięcie zasilania od sprzęgła – co powoduje jego ponowny poślizg). Przy ruszaniu będzie to próba zamknięcia sprzęgła i w przypadku zbyt wysokiego ciśnienia odcięcie – czyli w konsekwencji szarpnięcie o którym napisałeś.

Najprawdopodobniej masz zasyfiony olej ATF – ale możliwe też, że uszkodzeniu uległ sterownik hydrauliczny. Zacząłbym od wymiany oleju w skrzyni – masz informację kiedy zostało to zrobione ostatni raz? Czy ATF był wymieniany regularnie? Warto też sprawdzić czy w przekładni jest właściwy olej (często się zdarza, że „serwisy” leją w Multi olej od Tiptronika). Na koniec… kontrola spuszczanego ATF pod kątem obecności opiłków. No trochę zadań masz ;)

Komu można zaufać w Warszawie i powierzyć skrzynkę do wymiany oleju i wykonania testów ?. Wolałbym nie ryzykować i nie błądzić po omacku.

B6 skrzynia najpewniej GJA (19TDI 130KM) rok 2004.

Póki co jeździ prawie bez zarzutu, ale ostatnio zauważyłem w odstępach mniej więcej kilkudniowych takie objawy:

1. Podczas ruszania na nierozgrzanym silniku po wciśnięciu pedału gazu nie wskoczył bieg. (pomogło chwilowe przełączenie na tryb sekwencyjny, potem już było OK)

2. Podobny objaw wystąpił kilka dni później podczas ruszania ze świateł.

3. Dodatkowo przez krótki czas po ww przypadku lekko spóźniona reakcja na pedał przyspieszenia.

4. Jeden raz po tym chwilowym "nieruszeniu" zaczęły migać cyfry oznaczające biegi na komputerze pokładowym w desce rozdzielczej.

PS.

około 3 tygodnie temu był wymieniany akumulator.

Dzisiaj "zrobiłem" adaptację - zobaczymy co będzie.

Jako, że nie wiem kiedy wymieniano olej, doszedłem do wniosku, że należałoby go wymienić (samochód był do tej pory dość dobrze serwisowany i chyba terminowo - oryginalne klocki, amortyzatory itp, z tym że nie dysponuję książką serwisową).

Powinno pomóc, czy może zanosi się na coś "grubszego"? A może nie ma się czym martwić.

Z góry dziękuję za pomoc.

Od Ciebie też poproszę nr sterownika oraz wersję softu. Skoro wyskoczył Ci tryb awaryjny na FIS to w sterowniku powinien zapisać się błąd – sprawdź co to i wklej tutaj. Kolejna sprawa – wrzuciłeś D i nie wskoczył bieg? Poza tym, że nie pojechałeś - czy to ma znaczyć że na FIS nie podświetliło się D? Jeśli sytuacja się powtórzy – zobacz który bieg jest podświetlony na FIS. Tak wstępnie… możliwe, że do ustawienia będziesz miał wybierak lub coś zaśmieca sygnał z czujników halla (te znajdują się pod sterownikiem w drążku zmiany biegów skrzyni – jest tam bramka magnetyczna, która zależnie od pozycji drążka zmienia swoje położenie – to z kolei jest odczytywane przez czujniki halla i przekazywane do sterownika skrzyni). Czekam na info – potem pomyślimy co dalej…

BTW – niestety nie znam, żadnego warsztatu naprawiającego Multi w Wawie więc nie pomogę…

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...