toratore Opublikowano 13 Września 2010 Opublikowano 13 Września 2010 http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=141164.0 No tak, tylko to są Twoje notatki (chyba przepisane z jakiegoś pdf z sieci - też go znalazłem) , Myśłałem, że jest coć więcej konkretnego w elsie, ale chyba nie.
Bart-S Opublikowano 13 Września 2010 Autor Opublikowano 13 Września 2010 Opisu MVB skrzyni nie przepisywałem z żadnego PDF-a... Dokładniejszych informacji raczej nie znajdziesz - takimi będzie dysponował jedynie zakład zajmujący się profesjonalną obsługą tych skrzyń, a takich parametrów w sieci z wiadomych powodów nikt nie udostępni. Skoro ten opis nie zaspokaja Twoich potrzeb, ciekawe co powiedziałbyś 2 lata temu kiedy na temat CVT zwykły użytkownik tego auta nie wiedział praktycznie nic
Mychu Opublikowano 17 Września 2010 Opublikowano 17 Września 2010 Cześć wszystkim, Bart-s czy ja nie powinienem zmienić soft w moim sterowniku na nowszy? Sprzęgło mam już 7 lamelowe tylko ta wersja softu... Może to jest źródłem powolnego pełzania i zrywów przy ruszaniu. Tak jak pisałem kiedyś problem ustaje po resecie i ponownej adaptacji ale starcza na 2-3 dni... Sterownik jest prawidłowy - pod 7 lamel dla skrzyni FZH. Soft masz w miarę świerzy (3400) - uzwględnia on akcję serwisową 37C9 czyli przede wszystkim zmiana charakterystyki pracy sprzęgła (oczywiście na lepsze). Ostatnia wersja dla FZH o której mi wiadomo to 3410 - opóźnia załączenie chłodzenia sprzęgła przy przy niskich temperaturach lub nie rozgrzanej skrzyni (unika się sytuacji gdzie ATF jest chłodzony zanim jeszcze osiągnie temperaturę roboczą). Możesz zacząć od upgrade-u RdW oraz diagnostyki MVB - jeśli poprawiony program nie pomoże a bloki nie wskażą nic konkretnego będziemy marwtić się dalej... Dopiero teraz udało mi się zająć tym tematem (dziecko w drodze więc rozumiecie ) Zrobiłem pomiary bloków MVB i wg. Twojej Bart-s instrukcji diagnostycznej wszystko z nimi ok. Oto screeny po adaptacji: Będę wdzięczny za opinie bo mi już ręce opadają - robię adaptacje i przez 2-3 dni jest ok. Potem skrzynia sama traci adaptację i auto nie chce pełzać przez co podczas ruszania, przy dodaniu gazu, jest bardzo zrywne (nawet kilka razy mi zgasło).
toratore Opublikowano 25 Września 2010 Opublikowano 25 Września 2010 Opisu MVB skrzyni nie przepisywałem z żadnego PDF-a... Dokładniejszych informacji raczej nie znajdziesz - takimi będzie dysponował jedynie zakład zajmujący się profesjonalną obsługą tych skrzyń, a takich parametrów w sieci z wiadomych powodów nikt nie udostępni. Skoro ten opis nie zaspokaja Twoich potrzeb, ciekawe co powiedziałbyś 2 lata temu kiedy na temat CVT zwykły użytkownik tego auta nie wiedział praktycznie nic Fakt, jeszcze nie dawno multitronic był jedną wielką tajemnicą (choć większość tych parametrów była mi znana, właśnie z tego znalezionego w sieci pdf). Teraz też nasza wiedza nie jest za wielka, szczególnie brakuje wiedzy, jak łączyć dane parametry z koniecznością wymiany lub napraway jakiegoś elementu. Jedno jest pewne, że Twoja praca przybliża nas do rozwikłania tejemnic tej skrzyni. Nie mniej jednak, kiedyś też mocno się interesowałem tą skrzynią, ale stwierdziłem, że zanim czegoś się dowiem, to pewnie już sprzedam auto.
fastest Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Będzie ok. Wybierak do ustawienia. Mam teraz wyjazd do Wawy na głowie więc instrukcję przygotuję na poniedziałek. Przy czym vag i tak obowiązkowy. Sprawdź też w grupie 2 czy prawidłowo pokazuje Ci aktualną pozycję drążka. Grupa 002: 1: Pozycja drążka zmiany biegów P ZP (między P i R) R ZN (między R i N lub N i D) N D S Er (w przypadku błędu) 2: Przełącznik wielofunkcyjny zakresu przełożeń (F125) 0 1 0 1 (P) 0 1 0 0 (ZP - między P i R) 0 1 1 0 R 0 0 1 0 (ZN - między R i N lub N i D) 0 0 1 1 (N) 1 0 1 0 (D) 1 0 0 0 (S) Bart-S rozumiem ze ten opis byl dla mnie ? wlasnie zamowilem kabelek ten tani, polecony przez Ciebie, w okolicach weekendu wrzuce bledy jakie mi wyrzuci, moze ktos poradzi mi co dalej, obecnie samochod przy jezdzie w korku badz ponad 130km/h zmienia mi z polozenia D na S i na odwrot...wyczytalem ze naprawa sterownika to 600zl, gdyby to on byl przyczyna, chyba zdecyduje sie na wyjecie sterownika we wlasnym zakresie, dostarczenie go do osoby naprawiajacej, nastepnie zalozenie rowniez we wlasnym zakresie, czy po takiej naprawie beda potrzebne jakies adaptacje i jak to wyglada od strony technicznej? Olej wymienialem 3 tys km wstecz wiec nie widze potrzeby wymieniania tylko spuszczenie i zalanie ponowne. No chyba ze ten SOPA zrobilby to za 1100zl to przemysle temat jutro bede dzwonil dowiadywal.
Bart-S Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 Kolega ARTI ma ten sam problem - właśnie nad tym pracujemy... http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=160570.0
fastest Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 dzieki juz czytam bledy wrzuce za tydzien - dzieki !
Mychu Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Bart-S a coś na mój temat podpowiesz?
Bart-S Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 Mychu jakoś się nie mogę za Ciebie zabrać Zaraz sobie druknę i pomyślę...[br]Dopisany: 26 Wrzesień 2010, 15:43_________________________________________________W sterowniku nie zapisały się jakieś błędy? Kiedy wymieniany był olej ATF?
Mychu Opublikowano 26 Września 2010 Opublikowano 26 Września 2010 Mychu jakoś się nie mogę za Ciebie zabrać Zaraz sobie druknę i pomyślę...[br]Dopisany: 26 Wrzesień 2010, 15:43_________________________________________________W sterowniku nie zapisały się jakieś błędy? Kiedy wymieniany był olej ATF? Hehe spoko rozumiem Olej wymieniałem jakieś 1000 km temu (sam olej bez filtra ATF). W sterowniku błędów brak
Bart-S Opublikowano 26 Września 2010 Autor Opublikowano 26 Września 2010 No to tutaj moja wiedza się kończy - jesteś drugim przypadkiem po carpie84, który ma ten sam problem (skrzynia nie trzyma adaptacji). Nie mam pojęcia w czym problem - boję się, że aby to rozkminić trzeba będzie wywalić skrzynię na stół
Mychu Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 No to tutaj moja wiedza się kończy - jesteś drugim przypadkiem po carpie84, który ma ten sam problem (skrzynia nie trzyma adaptacji). Nie mam pojęcia w czym problem - boję się, że aby to rozkminić trzeba będzie wywalić skrzynię na stół ;( zadzwonię w takim razie do Pana Sopy, może coś poradzi. Jak nie to idę się zastrzelić
Bart-S Opublikowano 28 Września 2010 Autor Opublikowano 28 Września 2010 A próbowałeś może wykasować adaptację przy pomocy [Adaptation 10] i grupy 00? ...i dopiero po tym przeprowadzić nową procedurę?
Mychu Opublikowano 28 Września 2010 Opublikowano 28 Września 2010 A próbowałeś może wykasować adaptację przy pomocy [Adaptation 10] i grupy 00? ...i dopiero po tym przeprowadzić nową procedurę? Tak, zawsze tak robię kasując starą adaptacje i co ostatnio zauważyłem samo wykasowanie do sustawień fabrycznych powoduje już powrót pełzania (nawet pomimo braku adaptacji). Starcza to jednak na krótko. Kurde, może to sterownik?
fastest Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 Witam, dwa tygodnie temu miałem wymieniany sterownik skrzyni biegow, naprawa zostala wykonana w ASB PALKA w Mysłowicach, oni oddaja do regenarcji sterowniki, a firma naprawiająca odsyła im i w ten sposób podmieniają, proszę o opinie forumowiczów, poniżej wrzucam zdjecia z VAG-a z przed i po naprawie, przejechane 1500km, samochód sprawuje sie dobrze, jednak chciałem zauważyc, iż moja skrzynia to GWX - 8E0 910 155 Q, natomiast warsztat wkłada mi sterownik pod GJA - 8E2 910 155 B, po rozmowie telefonicznej z warsztatem kolo nie przyznaje sie do błędu i mówi, że jesli wszystko jest ok to tak będzie, że jesli samóchod się zaadoptowal to jest dobrze...Jutro jestem umowiony na aktualizację softu skrzyni w Audi ciekawe co oni powiedzą w tym temacie i czy dokonają tej aktualizacji...Facet z ASB Palka jest niesympatyczny - typowy cwaniak, który mysli, że wszystko wie najlepiej, jeśli ktoś lubi stresujace momenty oraz wysokie skoki adrenaliny POLECAM !!! a o to zdjęcia z VAG-a dla formlanosci
Bart-S Opublikowano 21 Października 2010 Autor Opublikowano 21 Października 2010 Twoja skrzynia ma sprzęgło 6-lamelowe (sugeruję się oznaczeniem poprzedniego sterownika) - teraz zapakowali Ci sterownik nie dość, że od innej przekładni to jeszcze jest to wersja dla 7-lamel. Wg. instrukcji montażowych taka konfiguracja (sprzęgło 6, sterowanie 7 lub odwrotnie 7 vs. 6) rozwala wałek wejściowy skrzyni. Jak najszybciej wróc do wersji "6" lub ewentualnie rozważ możliwość konwersji sprzęgła na 7 lamel.[br]Dopisany: 21 Październik 2010, 15:09_________________________________________________Potestowałem dziś trochę swoją skrzynkę... Auto po paru godzinach postoju - temperatura ATF 13*C (na zewnątrz 4*C). Chciałem sprawdzić jak szybko olej nagrzeje się w takich warunkach więc jazda w małą trasę. Płyn chłodniczy nagrzał się do 90*C po 15km (jazda to raczej spokojne PSJ, nie męczę go póki nie osiągnie właściwej temperatury). Do tego czasu ATF doszedł do 40*C - to dość kiepski wynik, ale biorąc pod uwagę spokojną jazdę, temperaturę zewnętrzną oraz sam fakt jazdy (chłodzenie ATF przez układ znajdujący się w chłodnicy) to raczej normalne. Następnie kilkuminutowy postój - teraz olej w skrzyni bardzo szybko doszedł do 50*C (wniosek, w ruchu miejskim szybciej niż w trasie osiągniemy wymaganą temperaturę). ...ruszam w drogę powrotną - zaczynam testować przekazywany moment obrotowy na skrzynię (MVB10/4). Z miejsca maksymalnie wyciąnąłem 400Nm, z rolki (kickdown przy 1800rpm czyli okolice maksymalnego momentu) maksymalnie wskazywało 490Nm (trudno to odnieść do danych fabrycznych czyli 310Nm ale chyba w ten sposób się tego nie mierzy). Pod domem temperatura ATF 60*C - wskoczyły adaptacje sprzęgieł. Prąd sprzęgła przedniego 290mA, tylnego 300mA do tego 0 interwencji zaworu bezpieczeństwa - wszystko zdrowe. I mam nadzieję, że tak już zostanie
czaki22 Opublikowano 21 Października 2010 Opublikowano 21 Października 2010 kolego fastes, czyżby podmienili ci sterownik ? jak bym nierobił aktualizacji, firma naprawiajaca skrzynie , wymieniajaca sterownik, lub zajmujaca sie skrzyniami cvt powinna wiedziec ze oprogramowanie to podstawa w tych przekladniach, ja bym nie odpuścił z tym sterownikiem, kwestia tylko czy nie odesłano ci sterownika innego niz dostales
Bart-S Opublikowano 21 Października 2010 Autor Opublikowano 21 Października 2010 Czaki - kolega napisał, że oddał swój driver a w zamian dostał inny. Zepsuty wysyłają do naprawy a do klienta trafia "nowy" driver. Taka p.olityka tego serwisu. Z jednej strony dobrze bo klient nie czeka z a drugiej... [br]Dopisany: 21 Październik 2010, 21:26_________________________________________________Tomek - gratki koloru, dopiero zauważyłem
Mychu Opublikowano 29 Października 2010 Opublikowano 29 Października 2010 Mychu jakoś się nie mogę za Ciebie zabrać Zaraz sobie druknę i pomyślę...[br]Dopisany: 26 Wrzesień 2010, 15:43_________________________________________________W sterowniku nie zapisały się jakieś błędy? Kiedy wymieniany był olej ATF? Hehe spoko rozumiem Olej wymieniałem jakieś 1000 km temu (sam olej bez filtra ATF). W sterowniku błędów brak Witam Ciebie Bart-s i innych forumowiczów, podzwoniłem z moim problemem po specach od skrzyń i powiem szczerze, że w każdej usłyszałem coś innego. U Sopy powiedzieli, że problem znany i że trzeba skrzynię rozbebeszyć bo to "może być wszystko" W Midparts powiedzieli, że przyczyna leży po stronie....silnika i jego współpracy z Multitroniciem - problem znany im i ich kolegom z Niemiec tylko nikt nie znalazł jego rozwiązania. Generalnie każdy ASB-owiec mówi, że to może być sterownik, oprogramowanie itp. Wszędzie trzeba wyłożyć 3,5 klocka na start ale gwarancji naprawy za tą kwotę nikt nie daje. A ja ostatnio podpiąłem się VAGiem pod skrzynię i wywaliło mi błędy ! Skrzynia jednak NIE WCHODZI w tryb awaryjny Address 02: Auto Trans Controller: 8E2 910 155 A Component: V30 01J 1.9l PD RdW 3400 Coding: 00001 Shop #: WSC 24953 2 Faults Found: 18185 - Hydraulic Pressure Sensor 2 (G194): Implausible Signal P1777 - 35-10 - - - Intermittent 17111 - RPM Signal from ECU: No Signal P0727 - 35-10 - - - Intermittent A więc VAG pokazał problem z czujnikiem pełzania. Błąd jest sporadyczny, ale może to to? Za prnd.pl: "Regulacja pełzania.Gdy silnik pracuje na biegu jałowym, a dźwignia zmiany biegów jest ustawiona w pozycji "D" funcja regulacji pełzania utrzymuje samochód w miejscu, bądź powoduje delikatne ruchy do przodu. Do dokladnej regulacji momentu przenoszonego przez sprzęgło wykorzystywana jest wartość docisku tarcz stożkowych mierzona przez G194. Siła docisku tarcz stożkowych jest proporcjonalna do momentu obrotowego silnika, działającego na zestaw tarcz funkcja ta działa na wiele sposobów. Jednym z nich jest zmniejszenie obciążenia sprzęgła w trakcie postoju z wciśniętym pedałem hamulca. Sysytem słabiej dociska sprzęgło dzięki temu silnik jest mniej obciążony. Jednak gdy stoimy na wzniesieniu, podjeździe i samochód zacznie się toczyć do tyłu sterownik zwiększy ciśnienie sprzegła, by utrzymac samochód w miejscu. Aby mogło dojśc do takiej interwencji układu odpowiedzialnego za utrzymanie pojazdu potrzebne są dwa czujniki wyjściowe prędkości obrotowej G195, G196 dzięki którym "system" potrafi odróżnić jazdę do przodu, do tyłu. " Czy te błędy na coś wskazują w kwestii mojego braku pełzania? Bo wydaje mi się że mogą wskazywać... Gdzie ten czujnik G194 siedzi i czy można go jakoś wymienić bez rozbiórki skrzyni?
Bart-S Opublikowano 29 Października 2010 Autor Opublikowano 29 Października 2010 Mychu... 18185 to dwie możliwości. Albo padł sterownik skrzyni, albo system olejowy ma problemy z drożnością (mogło dojść do uszkodzenia węży ATF lub zapchał się filtr zewnętrzny). W przypadku zapchania filtru interweniuje zawór bezpieczeństwa który otwiera dodatkowy obieg pomijając tym samym filtr ATF. Jeśli ma to miejsce w MVB65 będziesz miał zapisane jakieś wartości (liczba interwencji zaworu). Zacznij od sprawdzenia tego bloku. Sam sensor G194 jest elementem sterownika elektrycznego – nie znam procedury jego naprawy, czy tam też pękają jakieś połączenia elektryczne czy też może coś innego (poniżej lokalizacja): 17111 – brak informacji dot. prędkości obrotowej silnika ze sterownika silnika (w tym przypadku wymagane informacje są awaryjnie przekazywane ze sterownika silnika do skrzyni przez magistralę CAN). Tutaj jest kilka możliwości – uszkodzenie sterownika skrzyni. Możliwe jest także uszkodzenie sterownika silnika lub zegarów ale to raczej wykluczam (potwierdzi to skan błędów w tych modułach). Na koniec pozostaje sprawdzenie wiązki elektrycznej poprowadzonej do sterownika skrzyn (tego tematu jednak nie mam rozpracowanego – nie potrafię ogarnąć schematu, jest tam spore zamieszanie z pinami). Pierwsze co przychodzi mi do głowy to usterka sterownika. Oprócz tego sprawdź VAGiem czy w sterowniku silnika i zegarów także są jakieś błędy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się