zenonw Opublikowano 29 Stycznia 2011 Opublikowano 29 Stycznia 2011 Robiłem dzisiaj pomiary ale temperatura zewnętrzna trochę przeszkadza ,adaptacja na MVB 010 wskoczyła nawet przy niskiej temperaturze ale dla MVB 011 nie bardzo, w blokach MVB 065 same zera.
Bart-S Opublikowano 29 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2011 Zatem skasuj adaptację i zrób ją od nowa. MVB65 = 0 = układ hydrauliczny OK. Pisałeś, że coś boli to auto - IMO to nie skrzynia (parametry bardzo dobre lub w normie).
zenonw Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Czytałem jak kasować adaptacje zapisane w sterowniku skrzyni Vagem ,ale mam trochę obaw czy czegoś nie poprzestawiam, do mnie przemawia bardziej pismo obrazkowe Auto jak jest rozgrzane traci wigor ,coś szumi najbardziej przy hamowaniu cały czas jakieś drgania , rezonans ,serwis twierdzi że po odpaleniu zimnego silnika coś głucho puka w okolicach skrzyni. Nawet układ wspomagania kierownicy chodzi bardzo ciężko jak by coś strasznie obciążało silnik . Dla mnie to jakaś usterka mechaniczna, błędów żadnych nie zgłasza ,parametry podobno w normie , Trochę turbo przeładowuje ale to od emeryckiej jazdy , zasiadam do nauki logów, ale ja nie mam na to czasu
Bart-S Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2011 Stukanie w okolicach skrzyni zwiększa częstotliwośc wraz ze wzrostem obrotów?
zenonw Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Odpaliłem teraz silnik (zimny) pukanie głuche słychać , jak lekko dodaje gaz odgłos zmienia tylko częstotliwość nie jest głośniejszy , po pewnym czasie cichnie .Auto oczywiście na P. Bartek dzięki za pomoc i rady Jeszce raz dzięki
Bart-S Opublikowano 30 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2011 Na P sprzęgło masz otwarte więc w skrzyni nie ma co pukać - problemu szukałbym przy silniku, względnie dwumas...
zenonw Opublikowano 30 Stycznia 2011 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Ale czy dwumas ,szumi ,szura w czasie jazdy i nasila się przy hamowaniu, raczej nie . Też uważam że to motor, tylko gdzie szukać .
kuropatkin Opublikowano 4 Lutego 2011 Opublikowano 4 Lutego 2011 Witam , mam taki problem , co prawda nie zawsze to się dzieje ale jak zabieram się do wyprzedzania i troszeczkę mocniej depnę na pedał w momencie kiedy zaczyna ciągnąć gwałtownie spada moc !!! wygląda to tak jak by odcięło turbinę . Po zgaszeniu i odpaleniu ponownie wszystko wraca do normy . Po podłączeniu komputera nie wskazuje żadnego błędu !!! Nie wiem gdzie szukać ?? w silniku czy w skrzyni ?? Czy ktoś może miał taki przypadek ? Pozdrawiam
Bart-S Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Opublikowano 4 Lutego 2011 Wygląda na przeładowanie czyli turbinka. Gdzie odczytywałeś błędy - w sterowniku skrzyni czy silnika?
kuropatkin Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 Witam ... Na spocie w Jeleniej kolega miał komputer i odczytał błędy ...nic nie wykazało chyba tylko silnik bo podpiął się do kostki pod kolumną kierownicy !!!!
Bart-S Opublikowano 5 Lutego 2011 Autor Opublikowano 5 Lutego 2011 Pod kierownicą - czyli tam gdzie kolega się wpinał masz złącze diagnostyczne. Służy ono do podłączenia się do wszystkich sterowników elektrycznych w aucie (nie tylko silnika ). Jak będziesz na następnym spocie - podąłączcie się jeszcze raz. Jeśli w międzyczasie problem ze spadkiem mocy znów wystąpił - błąd ponownie zapisze się w buforze. Sprawdźcie najpierw błędy w module silnika (1 - Engine) a jeśli tam będzie czysto to także w sterowniku skrzyni (2 - Auto Trans.). Przy okazji diagnostyka bloków pomiarowych skrzyni (printscreen grupy 6, 10, 11, 12, 15, 18 i 65). Zróbcie też print screena głównego ekrany sterownika - zobaczymy jaką masz wersję elektroniki i softu.
kuropatkin Opublikowano 5 Lutego 2011 Opublikowano 5 Lutego 2011 Bart-S bardzo dziękuję za podpowiedź !!!! Następny spot w Jeleniej 18.02 tak wiec po sprawdzeniu opiszę co zostało znalezione . Pozdrawiam
H4mm3R Opublikowano 9 Lutego 2011 Opublikowano 9 Lutego 2011 Bartku mam problem z autkiem :gwizdanie: Znikam mi na FISie podświetlenie na czerwono P (w innych pozycjach się świeci) i jak się nie świeci to mi rozrusznik nie kręci... jak się jakiś czas odczeka 15-30min znów wszystko wraca do normy. Czasem odpali i zniknie podświetlenie P i nie można wrzucić biegu. A najlepsze że VAG nie pokazuje żadnych błędów. [br]Dopisany: 09 Luty 2011, 20:54_________________________________________________Może miałbyś jakieś schematy elektryki skrzyni i ECU żeby wiedzieć czy jakiś przekaźnik nie jest winny...
5Stan8 Opublikowano 10 Lutego 2011 Opublikowano 10 Lutego 2011 A4 B7 2.0 TDI - na kontrolce mam symbole : JZU i niżej w grupie : 0G7. JZU to wg Ciebie Multitronic, moja ma też tryb "S". Ale już wg kolegi szm3r topic http://www.auditimes.pl/topic/115-kody-wyposazenia-w-audi/ 0G7 to Tiptronic -
Bart-S Opublikowano 10 Lutego 2011 Autor Opublikowano 10 Lutego 2011 0G7 to nie oznaczenie skrzyni a możliwość ręcznej zmiany biegów gdy auto jest wyposażone w automatyczną przekładnię (przy czym nie chodzi o łopatki zmiany biegów przy kierownicy a tryb sekwencyjny, który jest możliwy przy użyciu drążka zmiany biegów - blok +/-). Dlatego ten kod znajdziesz w kodach wyposażenia zarówno auta z Multitronikiem jak i Tiptronikiem. Wyznacznikiem jaka skrzynia znajduje się w aucie jest zawsze 3-literowe oznaczenie przekładni - w Twoim przypadku JZU a to jest Multitronic. Do tego dokładasz sobie liczbę biegów wyświetlaną na FIS (w przypadku B7 = 7, gdyby był to tip miałby 6 biegów - dla B6 jest tak samo tylko dana wersja ma o 1 bieg mniej) no i sama charakterystykę pracy napędu - stałe przyśpieszenie bez wyraźnej zmiany biegów - i masz potwierdzenie czym jeździsz nawet bez zaglądania w kody wyposażenia
marek_xtr Opublikowano 13 Lutego 2011 Opublikowano 13 Lutego 2011 Chciałbym nieco odświeżyć temat a mianowicie 2 miesiące temu zaczął występować u mnie problem ze skrzynią multitronic GHZ dokładnie przy ruszaniu w granicach 10km/h lekko szarpało. Dlatego też, udałem się do Bartsa z forum, gdzie wkonaliśmy diagnozę Vag'iem. Kilka parametrów wskazywało iż jest to zużyty olej ATF. Więc postanowiłem go wymienić, kupiłem 5l oleju ATF (fabryczne oznaczenie G 052 180 A2). Jeśli chodzi o samą wymianę nie byłem pewien, czy robić to sam ale jednak się zdecydowałem. Zacząłem od odkręcenia pokrywy skrzyni a następnie spuszczenia oleju korkiem spustowym, którego odkręcamy kluczem gwiazdkowym z dziurą w środku (rozmiar 14). Zleciało dokładnie niecałe 4,7l, więc zabrałem się za napełnianie specjalną pompką do oleju, którą pożyczyłem od znajomego. Po wlaniu 2l odpaliłem silink i przeleciałem po wszystkich biegach zatrzymując się na każdym po 2s. Potem wlewałem dalej dopóki olej nie zaczął się przelewać, wlałem około 4,2l. Zakręciłem korek wlewowy i pojechałem na jazdę próbną. Wróciłem nieco zasmucony, bo szarpanie nie ustąpiło. Dokonałem pomiarów vagiem odpowiednich bloków i Bartek stwierdził, że nastąpiły poprawy w liczbach Następnego dnia miałem wyjazd w góry i ku mojemu zaskoczeniu szarpanie minęło Widocznie olej musiał się wszędzie rozejść :gwizdanie:?? Dziś na spocie Barts także stwierdził, że wszystko jest ok
Bart-S Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Opublikowano 15 Lutego 2011 Chciałbym nieco odświeżyć temat a mianowicie 2 miesiące temu zaczął występować u mnie problem ze skrzynią multitronic GHZ dokładnie przy ruszaniu w granicach 10km/h lekko szarpało. Dlatego też, udałem się do Bartsa z forum, gdzie wkonaliśmy diagnozę Vag'iem. Kilka parametrów wskazywało iż jest to zużyty olej ATF. Więc postanowiłem go wymienić, kupiłem 5l oleju ATF (fabryczne oznaczenie G 052 180 A2). Jeśli chodzi o samą wymianę nie byłem pewien, czy robić to sam ale jednak się zdecydowałem. Zacząłem od odkręcenia pokrywy skrzyni a następnie spuszczenia oleju korkiem spustowym, którego odkręcamy kluczem gwiazdkowym z dziurą w środku (rozmiar 14). Zleciało dokładnie niecałe 4,7l, więc zabrałem się za napełnianie specjalną pompką do oleju, którą pożyczyłem od znajomego. Po wlaniu 2l odpaliłem silink i przeleciałem po wszystkich biegach zatrzymując się na każdym po 2s. Potem wlewałem dalej dopóki olej nie zaczął się przelewać, wlałem około 4,2l. Zakręciłem korek wlewowy i pojechałem na jazdę próbną. Wróciłem nieco zasmucony, bo szarpanie nie ustąpiło. Dokonałem pomiarów vagiem odpowiednich bloków i Bartek stwierdził, że nastąpiły poprawy w liczbach Następnego dnia miałem wyjazd w góry i ku mojemu zaskoczeniu szarpanie minęło Widocznie olej musiał się wszędzie rozejść :gwizdanie:?? Dziś na spocie Barts także stwierdził, że wszystko jest ok Potwierdzam - jest OK
agata97ws Opublikowano 15 Lutego 2011 Opublikowano 15 Lutego 2011 Witam. Czeka mnie przegląd (klocki, tarcze, olej, filtry) to wszystko już mam ale doszedł mi jeszcze jeden wydatek o którym zapomniałam - wymiana oleju ale w skrzyni - i tu mam problem czy możecie podpowiedzieć mi jaki mam kupić i czy w trójmieście macie jakiegoś dobrego mechanika bo jak przeczytałam wasze wiadomości to wiem że pierwszy lepszy mechanik może rozwalić mi moje kochane autko. Mogę wymienić olej statycznie bo mam przejechane 170 tys a jak było 113tys. dostałam nową skrzynie czyli potrzebuje 5 litrów ale jakiego cholerstwa tam nalać? pozdrawiam
Bart-S Opublikowano 15 Lutego 2011 Autor Opublikowano 15 Lutego 2011 Olej którego potrzebujesz to specjalny olej dla skrzyni bezstopniowej - Audi sprzedaje go pod oznaczeniem G 052 180 A2 (pojemnik 1L). Cena w ASO to 84zł - potrzebujesz 5L. Nie kombinowałbym z zastępnikami - zalecam sprawdzony oryginał. Może spróbuj dogadać się z ASO Audi co do ceny - zobaczysz czy zaproponują coś ciekawszego niż 1000zł.
agata97ws Opublikowano 16 Lutego 2011 Opublikowano 16 Lutego 2011 no właśnie jestem po rozmowach z aso gajos: potrzebuje niby 6 l po 85zł za litr + 300zł wymiana a i jeszcze jedno czy ja naprawdę nie mam filtra bo tego właśnie się dowiedziałam od nich. Wyczytałam że powinnam mieć i to nawet dwa...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się