Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Da się zmodyfikować skrzynie skrzynię FSD żeby był tryb "S"?

Totalnie nieopłacalne.

---------- Post dopisany at 15:57 ---------- Poprzedni post napisany at 15:56 ----------

Jednak porzucam swapa na manual + Q na dobre skoro skrzynia działa to po co dodatkowe koszta robić :hi: Masz jakiś termin wolny na Maj Bartku?

Wylatuję 8 kwietnia. Wracam 26 kwietnia - w kolejce jest już Magda więc możesz się ustawić zaraz za nią :wink:

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Da się zmodyfikować skrzynie skrzynię FSD żeby był tryb "S"?

Totalnie nieopłacalne.

---------- Post dopisany at 15:57 ---------- Poprzedni post napisany at 15:56 ----------

Jednak porzucam swapa na manual + Q na dobre skoro skrzynia działa to po co dodatkowe koszta robić :hi: Masz jakiś termin wolny na Maj Bartku?

Wylatuję 8 kwietnia. Wracam 26 kwietnia - w kolejce jest już Magda więc możesz się ustawić zaraz za nią :wink:

Czyli to grubsza robota wtedy jest żeby S dodać :wink:

Głównie to tak jak Ci kiedyś pisałem, skrzynia szarpie przy odpuszczaniu gazu i dodawaniu tak jakby to był dwumas, na wstecznym jest kop w plecy a jak stoję na wzniesieniu i szybko dodam gazu to też szarpnięcie jest :decayed:

Mam nadzieję, że koszta mnie nie zabiją :kwasny: Ale orientacyjnie byłbyś wstanie napisać jaki to byłby koszt z wymianą dwumasy, olej, sprawdzenie bebechów skrzyni. Wiem, że trudno to stwierdzić bez rozbierania skrzyni, ale tak pi razy drzwi :naughty:

A jeszcze kwestia programu jest, bo chciałbym zrobić ale to dopiero po naprawie/modyfikacji skrzyni. W sumie chyba nic poważnego nie powinno się stać skoro moment po programie i tak będzie mniejszy niż w AVF czy AWX bez programu :eusathink:

---------- Post dopisany 01-04-2013 at 22:07 ---------- Poprzedni post napisany 31-03-2013 at 16:09 ----------

ile dwumas kosztuje?

Opublikowano
Da się zmodyfikować skrzynie skrzynię FSD żeby był tryb "S"?

Totalnie nieopłacalne.

---------- Post dopisany at 15:57 ---------- Poprzedni post napisany at 15:56 ----------

Jednak porzucam swapa na manual + Q na dobre skoro skrzynia działa to po co dodatkowe koszta robić :hi: Masz jakiś termin wolny na Maj Bartku?

Wylatuję 8 kwietnia. Wracam 26 kwietnia - w kolejce jest już Magda więc możesz się ustawić zaraz za nią :wink:

Czyli to grubsza robota wtedy jest żeby S dodać :wink:

Głównie to tak jak Ci kiedyś pisałem, skrzynia szarpie przy odpuszczaniu gazu i dodawaniu tak jakby to był dwumas, na wstecznym jest kop w plecy a jak stoję na wzniesieniu i szybko dodam gazu to też szarpnięcie jest :decayed:

Mam nadzieję, że koszta mnie nie zabiją :kwasny: Ale orientacyjnie byłbyś wstanie napisać jaki to byłby koszt z wymianą dwumasy, olej, sprawdzenie bebechów skrzyni. Wiem, że trudno to stwierdzić bez rozbierania skrzyni, ale tak pi razy drzwi :naughty:

A jeszcze kwestia programu jest, bo chciałbym zrobić ale to dopiero po naprawie/modyfikacji skrzyni. W sumie chyba nic poważnego nie powinno się stać skoro moment po programie i tak będzie mniejszy niż w AVF czy AWX bez programu :eusathink:

---------- Post dopisany 01-04-2013 at 22:07 ---------- Poprzedni post napisany 31-03-2013 at 16:09 ----------

ile dwumas kosztuje?

Dla AVJ 2061zł (z rabatem kilka stówek mniej :wink:).

Opublikowano

Chore pieniądze... Widzę dwumas LUKa za 1200 :whistling:

Wiadomo że ori to ori, ale zanim zrobiłbym tyle km żeby dwumas padł to prędzej ja dożyje starości :decayed:

luk 1150, sachs 1560 :whistling:

Opublikowano
Chore pieniądze... Widzę dwumas LUKa za 1200 :whistling:

Wiadomo że ori to ori, ale zanim zrobiłbym tyle km żeby dwumas padł to prędzej ja dożyje starości :decayed:

luk 1150, sachs 1560 :whistling:

Może być bezpośrednio od LuK - nie widzę problemu.

---------- Post dopisany at 22:57 ---------- Poprzedni post napisany at 22:52 ----------

...Sachs nie robi kół dla CVT. A przynajmniej do tej pory nie robił...

Opublikowano
Chore pieniądze... Widzę dwumas LUKa za 1200 :whistling:

Wiadomo że ori to ori, ale zanim zrobiłbym tyle km żeby dwumas padł to prędzej ja dożyje starości :decayed:

luk 1150, sachs 1560 :whistling:

Może być bezpośrednio od LuK - nie widzę problemu.

---------- Post dopisany at 22:57 ---------- Poprzedni post napisany at 22:52 ----------

...Sachs nie robi kół dla CVT. A przynajmniej do tej pory nie robił...

Właśnie się dowiedziałem, że LUK szedł na pierwszy montaż do multi :naughty:

Hmm co do Sachsa to możliwe, że znajomy się walnął sachs:eusathink:

Opublikowano
Chore pieniądze... Widzę dwumas LUKa za 1200 :whistling:

Wiadomo że ori to ori, ale zanim zrobiłbym tyle km żeby dwumas padł to prędzej ja dożyje starości :decayed:

luk 1150, sachs 1560 :whistling:

Może być bezpośrednio od LuK - nie widzę problemu.

---------- Post dopisany at 22:57 ---------- Poprzedni post napisany at 22:52 ----------

...Sachs nie robi kół dla CVT. A przynajmniej do tej pory nie robił...

Właśnie się dowiedziałem, że LUK szedł na pierwszy montaż do multi :naughty:

Hmm co do Sachsa to możliwe, że znajomy się walnął sachs:eusathink:

Wszystkie koła dla CVT Audi są od LuK i zawsze tak było - Sachs nigdy ich nie robił... To co pokazałeś nie jest przeznaczone dla CVT.

Opublikowano
Chore pieniądze... Widzę dwumas LUKa za 1200 :whistling:

Wiadomo że ori to ori, ale zanim zrobiłbym tyle km żeby dwumas padł to prędzej ja dożyje starości :decayed:

luk 1150, sachs 1560 :whistling:

Może być bezpośrednio od LuK - nie widzę problemu.

---------- Post dopisany at 22:57 ---------- Poprzedni post napisany at 22:52 ----------

...Sachs nie robi kół dla CVT. A przynajmniej do tej pory nie robił...

Właśnie się dowiedziałem, że LUK szedł na pierwszy montaż do multi :naughty:

Hmm co do Sachsa to możliwe, że znajomy się walnął sachs:eusathink:

Wszystkie koła dla CVT Audi są od LuK i zawsze tak było - Sachs nigdy ich nie robił... To co pokazałeś nie jest przeznaczone dla CVT.

A czyli znajomy się walnął, dzięki za sprostowanie :hi:

Opublikowano

Filtra nie wymienia się - symbol oleju to G 052 180 A2.

Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie,

chciałem napisać, że dołączyłem wreszcie do grona posiadaczy Audi. Bardzo mnie to cieszy bo dość długo czekałem. Zakup to Avant 1,8t (A4,B6) ze skrzynią multitronic. Bardzo podoba mi się jazda na tej skrzyni. Wiem, że złe użytkowanie może prowadzić do poniesienia wielkich kosztów. Używałem miltitronica już parę lat więc uważam, że wiem jak jeździć na tej skrzyni (mam nadzieję). Mam do Was oczywiście pytanie. Przy zakupie starałem się dokładnie wszystko sprawdzić co tylko mogłem w kwestii skrzyni automatycznej. Skrzynia nie szarpie na żadnym biegu. Nie przeskakuje, wszystko generalnie działa. Jedzie do przodu jak i do tyłu bez dodawania gazu. Niestety dziś rano wszystkie wskaźniki biegów na wyświetlaczu zaczęły migać na czerwono i po przejechaniu ok 10km znów wszystko się ustabilizowało. Na poniedziałek jestem umówiony na wymianę oleju i pewnie zrobię pełną wymianę wraz z filtrem. Moje pytanie natomiast czy to pierwsza oznaka, że skrzynia już pada? Może to być uszkodzony sterownik? Jedyne co znalazłem w papierach auta to przegląd z 2007 roku i oto dane tej skrzyni 8E0910155K / 01J927156HH, V30 01J 1,8l5vt RDW 3120. Będę bardzo zabowiązany za wszystkie rady które mogę od Was otrzymać. Co mam robiś dalej?

Opublikowano
Witam wszystkich serdecznie,

chciałem napisać, że dołączyłem wreszcie do grona posiadaczy Audi. Bardzo mnie to cieszy bo dość długo czekałem. Zakup to Avant 1,8t (A4,B6) ze skrzynią multitronic. Bardzo podoba mi się jazda na tej skrzyni. Wiem, że złe użytkowanie może prowadzić do poniesienia wielkich kosztów. Używałem miltitronica już parę lat więc uważam, że wiem jak jeździć na tej skrzyni (mam nadzieję). Mam do Was oczywiście pytanie. Przy zakupie starałem się dokładnie wszystko sprawdzić co tylko mogłem w kwestii skrzyni automatycznej. Skrzynia nie szarpie na żadnym biegu. Nie przeskakuje, wszystko generalnie działa. Jedzie do przodu jak i do tyłu bez dodawania gazu. Niestety dziś rano wszystkie wskaźniki biegów na wyświetlaczu zaczęły migać na czerwono i po przejechaniu ok 10km znów wszystko się ustabilizowało. Na poniedziałek jestem umówiony na wymianę oleju i pewnie zrobię pełną wymianę wraz z filtrem. Moje pytanie natomiast czy to pierwsza oznaka, że skrzynia już pada? Może to być uszkodzony sterownik? Jedyne co znalazłem w papierach auta to przegląd z 2007 roku i oto dane tej skrzyni 8E0910155K / 01J927156HH, V30 01J 1,8l5vt RDW 3120. Będę bardzo zabowiązany za wszystkie rady które mogę od Was otrzymać. Co mam robiś dalej?

Aby ustalic co sie stalo - potrzebuje abys sprawdzil jakie bledy zapisaly sie w sterowniku skrzyni. Z ta wymiana ATF wstrzymaj sie jeszcze - no chyba, ze juz czas (olej powinno sie zmieniac co 60 000km).

Opublikowano

Dziękuję Bart za szybką odpowiedź. Wymianę chcę zrobić ponieważ poprzedni właściciel tego nie zrobił a auto ma już 240tys na liczniku, zakładając że poprzedni właściciele choć w niewielkim stopniu dbali o skrzynię to najwyższy czas to zrobić. Błędy jak tylko sprawdzę to napiszę Tobie. Mam tylko jeszcze jedno pytanie. Wyczytałem gdzieś, że jeżeli już świecą wszystkie biegi na czerwono zwłaszcza jak auto jest zimne to trzeba zaprzestać kompletni jazdy autem. Czy to prawda? Jeszcze raz dziękuję za pomoc i zainteresowanie.

Pozdrawiam

Opublikowano
Dziękuję Bart za szybką odpowiedź. Wymianę chcę zrobić ponieważ poprzedni właściciel tego nie zrobił a auto ma już 240tys na liczniku, zakładając że poprzedni właściciele choć w niewielkim stopniu dbali o skrzynię to najwyższy czas to zrobić. Błędy jak tylko sprawdzę to napiszę Tobie. Mam tylko jeszcze jedno pytanie. Wyczytałem gdzieś, że jeżeli już świecą wszystkie biegi na czerwono zwłaszcza jak auto jest zimne to trzeba zaprzestać kompletni jazdy autem. Czy to prawda? Jeszcze raz dziękuję za pomoc i zainteresowanie.

Pozdrawiam

Podświetlone biegi oznaczają usterkę skrzyni i nie powinno się wtedy jeździć - przynajmniej do póki nie określi się problemu (nie każdy tryb awaryjny to zakaz jazdy, przy niektórych wręcz trzeba jeździć - decyzję determinuje analiza bloków pomiarowych i odczyt błędów).
Opublikowano

Przepraszam, że tak Ciebie męczę ale uczę się tego auta i chętnie będę korzystał z pomocy. Tak jak wspominałem te światła na czerwono migają tylko przez jakieś 10min przy uruchomieniu auta, potem natomiast wszystko jest dobrze. Nie ma też żadnych innych oznak wskazujących aby ze skrzynią było coś nie tak. Nie szarpie, nie ześlizguję się itd. Czy nadal do badania mam zaprzestać jazdy? Dzięki jeszcze raz za pomoc.

Opublikowano
Przepraszam, że tak Ciebie męczę ale uczę się tego auta i chętnie będę korzystał z pomocy. Tak jak wspominałem te światła na czerwono migają tylko przez jakieś 10min przy uruchomieniu auta, potem natomiast wszystko jest dobrze. Nie ma też żadnych innych oznak wskazujących aby ze skrzynią było coś nie tak. Nie szarpie, nie ześlizguję się itd. Czy nadal do badania mam zaprzestać jazdy? Dzięki jeszcze raz za pomoc.

Może tak - po prostu postaraj się jak najszybciej podłączyć do skrzyni i odczytać błędy (z numerami dzwoń do mnie - telefon masz w pierwszym poście).

Opublikowano

Witam.

Dlaczego nie wymienia sie filtra skrzyni biegow? chodzi o dana skrzynie multi czy we wszystkich sie nie wymienia? Czy moze to jest nie wymienna czesc? Jestem poprostu ciekaw czytalem ze powinno sie tez co jakis czas wymieniac ten filtr.

Opublikowano
Witam.

Dlaczego nie wymienia sie filtra skrzyni biegow? chodzi o dana skrzynie multi czy we wszystkich sie nie wymienia? Czy moze to jest nie wymienna czesc? Jestem poprostu ciekaw czytalem ze powinno sie tez co jakis czas wymieniac ten filtr.

Tyle czytałeś ale chyba nie tam gdzie trzeba..

Okresowa wymiana oleju

W pierwszej fazie produkcji producent nie przewidywał wymiany oleju w przekładni multitronic jednak gdy skrzynki zaczęły się masowo sypać szybko zmieniło to podejście do tego tematu. Jak już wcześniej wspomniałem olej wymienia się tutaj co 50/60tyś km. W tym celu używamy tylko i wyłącznie oleju ATF o specyfikacji, którą przewiduje producent - fabryczne oznaczenie G 052 180 A2.

Niby prosta czynność jednak wielokrotnie byłem świadkiem problemów jakie przysparza ona warsztatom ASO. Pomyłek było sporo i to dotyczących różnych aspektów począwszy od prób zalewania oleju o nieprawidłowej specyfikacji. Najlepsze jest to, że w przypadku wykrycia takiego podejścia serwis uparcie twierdził, że to prawidłowy olej i nic się nie stanie prawda niestety nie jest tak kolorowa, po jakimś czasie przekładnia odmówi nam posłuszeństwa. Najczęściej ASO myli multitronika z tiptronikiem serwisanci chcą wymieniać filtr (o którym jeszcze napiszę kilka zdań) nie zdając sobie sprawy z tego, że w przeciwieństwie do tipa aby wykonać tę czynność trzeba rozebrać skrzynię!!! Niestety mimo szkoleń poziom niektórych autoryzowanych warsztatów jeśli chodzi o CVT jest żenujący. Przestrzegam Was przed oddawaniem skrzyni na serwis osobom, które nie mają o tej przekładni zielonego pojęcia kilka błędów przy tak prostej czynności jak wymiana oleju (o naprawie dot. poważniejszych usterek już nie wspomnę) i będzie po przekładni.

Kolejna sprawa to filtry, wokół których także krąży już sporo legend. Multitronic posiada dwa filtry pierwszy to magnetyczny (zabudowany w skrzyni, aby go wymienić trzeba ją rozebrać), którego zadaniem jest zbieranie opiłków znajdujących się w oleju chłodzącym i smarującym poszczególne elementy przekładni. Opiłki mogą się pojawić w wyniku zużycia elementów ciernych skrzyni wszystko zależy od eksploatacji i obciążenia jednostki. Oprócz tego oczywiście znaczenie ma okresowa wymiana oleju pamiętajmy, że z czasem ATF jak każdy olej traci swoje właściwości smarujące. Jeśli tylko jest taka możliwość należy sprawdzić płyn, który spuszczamy z przekładni, pod kątem obecności opiłków. Jeśli takie znajdziemy sugerowałbym wymianę filtra oraz płukanie układu hydraulicznego. Oznaczenie filtra różni się w zależności od rodzaju silnika i zastosowanej skrzyni (dla przykładu w 1.9TDI AVF jest to 01J 301 517 D koszt 106zł).

Drugi filtr znajduje się na zewnątrz zamocowany na przewodzie układu chłodzenia oleju. Ten wymienia się niezwykle rzadko (w zasadzie tylko w przypadku kompletnego zapchania). W większości przypadków da się zaoszczędzić po prostu czyszcząc ten filtr (oznaczenie przewodu olejowego z zamocowanym filtrem to 8E0 317 823 L koszt w ASO to 1121zł). Ponoć nowsze oprogramowanie umożliwia diagnostykę tego elementu (sprawdzenie ciśnienia na wejściu i wyjściu filtra) do tej pory jednak nie udało mi się tego potwierdzić.

Wracając jeszcze do samej wymiany oleju. Przy sprawnej przekładni stosujemy jedynie statyczną (spuszczając płyn przy pomocy korka upustowego). Tym sposobem pozbywamy się mniej więcej 60% starego oleju, reszta pozostaje w układzie hydraulicznym i po wymianie miesza się z nowym ATF jest to jednak zupełnie wystarczające jeśli ze skrzynią nic się nie dzieje.

W przypadku gdy nie znamy stanu przekładni, lub w spuszczonym oleju znajdziemy spore ilości opiłków a także gdy zachodzi konieczność rozebrania skrzyni przepłukujemy układ hydrauliczny, dwukrotnie wykonując wymianę statyczną. Po pierwszej wymianie należy wymieszać stary fluid z nowym (auto odbywa trasę testową ok. 50km).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...