Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok - w zimę byłem na akcji serwisowej w ASO - ale wymienili tylko jedną cewkę (dwie były nie oryginalne, a jedna nie podlegała wymianie).

A z tym olejem? Wymieniać jak najszybciej? I gdzie to najlepiej wymienić w Warszawie i okolicach (temat dla mnie delikatny więc mogę nawet gdzieś dalej podjechać).

p.s. a te cewki to jakiej firmy najlepiej?

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
ok - w zimę byłem na akcji serwisowej w aso - ale wymienili tylko jedną cewkę (dwie były nie oryginalne, a jedna nie podlegała wymianie).

A z tym olejem? Wymieniać jak najszybciej? I gdzie to najlepiej wymienić w warszawie i okolicach (temat dla mnie delikatny więc mogę nawet gdzieś dalej podjechać).

P.s. A te cewki to jakiej firmy najlepiej?

beru.

Opublikowano

Witam,

Naprawialem ostatnio mojego multitronica w audi a6 1,9 tdi z 2003 roku u kolegi Bart-s i jestem bardzo zadowolony. Poszlo troche kasy ale skrzynia juz ma prawie 300 000 km i byl to koszt po prostu czesci. Skrzynia miala drgania przy przyspieszaniu, na niskich obrotach. Glowny winowajca to dwumasa niestety. Pozniej byly klopoty z hydraulika, ale na szczescie Bartek nie chce tylko wymieniac czesci na pale jak wiekszosc mechanikow nie liczac sie z kosztami, tylko fajnie sobie poradzil i jest ok. Jeszcze musimy mala poprawke zrobic bo bywaja delikatne szarpniecia przy gwaltownym ruszaniu, ale jak jezdze normalnie na codzien to jest to niewyczuwalne i jest to zupelnie osobny problem, a nie moglismy go rozwiazac z mojej winy bo nie mieszkam w Polsce i musialem wyjechac, takze po prostu zabraklo czasu. Moglem byc przy calej naprawie, wszystko na biezaco konsultowalismy, Bartek wraz z kolega Michalem czekali na moja decyzje co robimy. Takze podejscie super, bede serwisowal skrzynie tylko we Wrzesni:) no i wiedza ogromna! I tak jak napisal kolega krakus, nie ma co sie bac tej skrzyni, bo komfort jest niesamowity, wystarczy troche o nia zadbac:) Pozdrawiam

Opublikowano
Ok - w zimę byłem na akcji serwisowej w ASO - ale wymienili tylko jedną cewkę (dwie były nie oryginalne, a jedna nie podlegała wymianie).

A z tym olejem? Wymieniać jak najszybciej? I gdzie to najlepiej wymienić w Warszawie i okolicach (temat dla mnie delikatny więc mogę nawet gdzieś dalej podjechać).

p.s. a te cewki to jakiej firmy najlepiej?

Przemku może przyjedź - sprawdzę czy to nie cewki sieją i olej też wymienimy. Masz 250km z Warszawy ale to prosta droga (2,5h).

---------- Post dopisany at 20:10 ---------- Poprzedni post napisany at 20:10 ----------

Witam,

Naprawialem ostatnio mojego multitronica w audi a6 1,9 tdi z 2003 roku u kolegi Bart-s i jestem bardzo zadowolony. Poszlo troche kasy ale skrzynia juz ma prawie 300 000 km i byl to koszt po prostu czesci. Skrzynia miala drgania przy przyspieszaniu, na niskich obrotach. Glowny winowajca to dwumasa niestety. Pozniej byly klopoty z hydraulika, ale na szczescie Bartek nie chce tylko wymieniac czesci na pale jak wiekszosc mechanikow nie liczac sie z kosztami, tylko fajnie sobie poradzil i jest ok. Jeszcze musimy mala poprawke zrobic bo bywaja delikatne szarpniecia przy gwaltownym ruszaniu, ale jak jezdze normalnie na codzien to jest to niewyczuwalne i jest to zupelnie osobny problem, a nie moglismy go rozwiazac z mojej winy bo nie mieszkam w Polsce i musialem wyjechac, takze po prostu zabraklo czasu. Moglem byc przy calej naprawie, wszystko na biezaco konsultowalismy, Bartek wraz z kolega Michalem czekali na moja decyzje co robimy. Takze podejscie super, bede serwisowal skrzynie tylko we Wrzesni:) no i wiedza ogromna! I tak jak napisal kolega krakus, nie ma co sie bac tej skrzyni, bo komfort jest niesamowity, wystarczy troche o nia zadbac:) Pozdrawiam

Michu - cieszę się, że jesteś zadowolony. Nawigacja dziś dotarła - widzimy się w grudniu :wink:

Opublikowano

Bartek - a powiedz mi jaki będzie koszt wymiany oleju + olej do skrzyni oczywiście? Czy olej można kupić od Ciebie czy muszę sam go ogarnąć?

I czy na jakaś sobotę jest szansa się umówić (pracuje od poniedziałku do piątku i obecnie kupa pracy)

Opublikowano
Bartek - a powiedz mi jaki będzie koszt wymiany oleju + olej do skrzyni oczywiście? Czy olej można kupić od Ciebie czy muszę sam go ogarnąć?

I czy na jakaś sobotę jest szansa się umówić (pracuje od poniedziałku do piątku i obecnie kupa pracy)

Olej oryginalny oczywiście mam na miejscu - ja nie mam weekendów, pracuję codziennie ;)

Opublikowano

Ok - odpisałem Ci na prv - to z olejem już wiem (odp zanim przeczytałem wiadomość na prv ;).

To w takim razie umówmy się wstępnie na przyszłą sobotę oki?

Opublikowano

witam.

Mam mały problem z multi GWQ.

Otóż podczas jazdy gdy olej w skrzyni jest zimny jadać równą prędkością auto nagle szarpie,obroty wariuja aż wbijaja sie na wysokie obroty utrzymując je, puszczajac i dodajac gaz wciaz utrzymuje wysokie obroty. dopiero po chwili jak puszcze całkiem gaz a auto zwolni to obroty znowu zachowuja sie normalnie, czasami miga na czerwono panel od skrzyni na fisie ale po chwili także gaśnie. Później juz jest wszytko jak należy.

Olej wymieniałe całkiem niedawno jakieś dwa miesiace temu w serwisie SAMKO w warszawie.

Ma ktoś jakieś pomysły co to może być. Mam nadzieje ze nic poważnego.....

Opublikowano

Tez przymierzałem się do wymiany oleju w moim BEXie w SAMKO ale zrezygnowałem gdy dowiedziałem się, że leja CTV amiast ATF do naszych multitronikow.

Skonczylo sie na wymianie oleju u Bartka z czego jestem bardzo zadowolony :)

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalk

Opublikowano
witam.

Mam mały problem z multi GWQ.

Otóż podczas jazdy gdy olej w skrzyni jest zimny jadać równą prędkością auto nagle szarpie,obroty wariuja aż wbijaja sie na wysokie obroty utrzymując je, puszczajac i dodajac gaz wciaz utrzymuje wysokie obroty. dopiero po chwili jak puszcze całkiem gaz a auto zwolni to obroty znowu zachowuja sie normalnie, czasami miga na czerwono panel od skrzyni na fisie ale po chwili także gaśnie. Później juz jest wszytko jak należy.

Olej wymieniałe całkiem niedawno jakieś dwa miesiace temu w serwisie SAMKO w warszawie.

Ma ktoś jakieś pomysły co to może być. Mam nadzieje ze nic poważnego.....

Zaczęło się po wymianie oleju czy występowało także przed? Jak nie masz daleko to wpadaj na diagnostykę...

Opublikowano
witam.

Mam mały problem z multi GWQ.

Otóż podczas jazdy gdy olej w skrzyni jest zimny jadać równą prędkością auto nagle szarpie,obroty wariuja aż wbijaja sie na wysokie obroty utrzymując je, puszczajac i dodajac gaz wciaz utrzymuje wysokie obroty. dopiero po chwili jak puszcze całkiem gaz a auto zwolni to obroty znowu zachowuja sie normalnie, czasami miga na czerwono panel od skrzyni na fisie ale po chwili także gaśnie. Później juz jest wszytko jak należy.

Olej wymieniałe całkiem niedawno jakieś dwa miesiace temu w serwisie SAMKO w warszawie.

Ma ktoś jakieś pomysły co to może być. Mam nadzieje ze nic poważnego.....

Zaczęło się po wymianie oleju czy występowało także przed? Jak nie masz daleko to wpadaj na diagnostykę...

zaczęło sie po wymianie, ale nie od razu tylko po jakimś czasie. muszę sprawdzić co oni mi tam zalali. A gdzie mogę Ciebie namierzyć?:hi:

Opublikowano
witam.

Mam mały problem z multi GWQ.

Otóż podczas jazdy gdy olej w skrzyni jest zimny jadać równą prędkością auto nagle szarpie,obroty wariuja aż wbijaja sie na wysokie obroty utrzymując je, puszczajac i dodajac gaz wciaz utrzymuje wysokie obroty. dopiero po chwili jak puszcze całkiem gaz a auto zwolni to obroty znowu zachowuja sie normalnie, czasami miga na czerwono panel od skrzyni na fisie ale po chwili także gaśnie. Później juz jest wszytko jak należy.

Olej wymieniałe całkiem niedawno jakieś dwa miesiace temu w serwisie SAMKO w warszawie.

Ma ktoś jakieś pomysły co to może być. Mam nadzieje ze nic poważnego.....

Zaczęło się po wymianie oleju czy występowało także przed? Jak nie masz daleko to wpadaj na diagnostykę...

zaczęło sie po wymianie, ale nie od razu tylko po jakimś czasie. muszę sprawdzić co oni mi tam zalali. A gdzie mogę Ciebie namierzyć?:hi:

...Września

Opublikowano

Witam.. po przeszukiwaniu forum A6, zdecydowałem się na umieszczenie tematu w tym klubie ponieważ są ty lepsi fachowcy skrzyni Multirtrnic.

Zakupiłem jakieś 4 tygodnie temu właśnie A6 z w/w rodzajem skrzyni.

dane auta

audi a6 C5,2001r,sedan

silnik aym,155 km

skrzynia fsc.

przebieg 250 tys km

Objawy uszkodzenia skrzyni to :

1. Auto na zimnym silniku chodzi prawidłowo.

2. Na ciepłym silniku podczas jazdy i przyspieszenia poszarpuje.

3. Na wzniesieniach nie toczy się do tył . Podjezdza nawet lekko sam do przodu.

4. Po wciśnięciu kick downa przy około 40km/h, obroty rosną do 3200 i pózniej stopniowo idą dalej.

5. Na ciepłym silniku po wyrzuceniu na D auto rusza czasami dopiero po

podniesieniu gazem obrotów do jakiś 1600, wtedy następuje silne szarpniecie

i auto rusza. Nie zawsze, ale zdarza się..

6. Vag nie pokazuje żadnych bledow.

7. Z historii książki serwisowej stwierdzam że 2005 roku była wymiana na 7 lameli oraz 13 litrów oleju potwierdzone w czoraj w serwisie.

8.FIS nie pokazuje błedów.

9.W 2011 był wymieniany łańcuch przez poprzedniego własciciela ale co dalej nie wiem.

10.Wczoraj sprawdzalem poziom oleju jest okej ale kolor oleju jest ciemno bordowy i to mnie martwi.

Skrzynia w wersji bez trybu S.

Jeśli są potrzebne jakieś odczyty Vag to mogę to zrobić

Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z w/w objawami?

Jeśli Vag nie pokazuje błedów czy możliwe jest że skrzynia zacznie działać normalnie po wymianie oleju?

Wrzucam zdiencia pomiarów skrzyni.Mam problem z wrzuceniem zdięć jak ktoś może napisać jak to zrobić będe wdzięczny.

BOLK NR 6 P 0.455A 0.245A 0.005A

BLOK 10 0.280A ADP OK 89.C 15.0Nm

blok 11 0.240A ADP OK 89.C 15.0Nm

BLOK 12 1.000A 0.740A 0.280A

BLOK 15 0.115A 0.860A 1.7 BAR 1.7 BAR

BLOK 18 3.0BAR 15.0Nm 1.7BAR 0.240A

Opublikowano
Witam.. po przeszukiwaniu forum A6, zdecydowałem się na umieszczenie tematu w tym klubie ponieważ są ty lepsi fachowcy skrzyni Multirtrnic.

Zakupiłem jakieś 4 tygodnie temu właśnie A6 z w/w rodzajem skrzyni.

dane auta

audi a6 C5,2001r,sedan

silnik aym,155 km

skrzynia fsc.

przebieg 250 tys km

Objawy uszkodzenia skrzyni to :

1. Auto na zimnym silniku chodzi prawidłowo.

2. Na ciepłym silniku podczas jazdy i przyspieszenia poszarpuje.

3. Na wzniesieniach nie toczy się do tył . Podjezdza nawet lekko sam do przodu.

4. Po wciśnięciu kick downa przy około 40km/h, obroty rosną do 3200 i pózniej stopniowo idą dalej.

5. Na ciepłym silniku po wyrzuceniu na D auto rusza czasami dopiero po

podniesieniu gazem obrotów do jakiś 1600, wtedy następuje silne szarpniecie

i auto rusza. Nie zawsze, ale zdarza się..

6. Vag nie pokazuje żadnych bledow.

7. Z historii książki serwisowej stwierdzam że 2005 roku była wymiana na 7 lameli oraz 13 litrów oleju potwierdzone w czoraj w serwisie.

8.FIS nie pokazuje błedów.

9.W 2011 był wymieniany łańcuch przez poprzedniego własciciela ale co dalej nie wiem.

10.Wczoraj sprawdzalem poziom oleju jest okej ale kolor oleju jest ciemno bordowy i to mnie martwi.

Skrzynia w wersji bez trybu S.

Jeśli są potrzebne jakieś odczyty Vag to mogę to zrobić

Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z w/w objawami?

Jeśli Vag nie pokazuje błedów czy możliwe jest że skrzynia zacznie działać normalnie po wymianie oleju?

Wrzucam zdiencia pomiarów skrzyni.Mam problem z wrzuceniem zdięć jak ktoś może napisać jak to zrobić będe wdzięczny.

Sporadycznie wymiana oleju pomaga ale przy podanych objawach raczej zaglądałbym już do skrzyni. Wcześniej przejażdżka i analiza bloków pomiarowych.

Opublikowano

Witam amożesz ni napisac kture bloki pomiarowe cię interesuja bo mam zrobione wszystkie ale nie moge wrzucic zdięc ale moge napisac pozdrawiam.

BOLK NR 6 P 0.455A 0.245A 0.005A

BLOK 10 0.280A ADP OK 89.C 15.0Nm

blok 11 0.240A ADP OK 89.C 15.0Nm

BLOK 12 1.000A 0.740A 0.280A

BLOK 15 0.115A 0.860A 1.7 BAR 1.7 BAR

BLOK 18 3.0BAR 15.0Nm 1.7BAR 0.240A

Opublikowano
Witam amożesz ni napisac kture bloki pomiarowe cię interesuja bo mam zrobione wszystkie ale nie moge wrzucic zdięc ale moge napisac pozdrawiam.

BOLK NR 6 P 0.455A 0.245A 0.005A

BLOK 10 0.280A ADP OK 89.C 15.0Nm

blok 11 0.240A ADP OK 89.C 15.0Nm

BLOK 12 1.000A 0.740A 0.280A

BLOK 15 0.115A 0.860A 1.7 BAR 1.7 BAR

BLOK 18 3.0BAR 15.0Nm 1.7BAR 0.240A

Po podanych pomiarach nic konkretnego Ci nie powiem - potrzebuję auto u siebie na miejscu.

Opublikowano

Witam

Miałem przyjemność naprawiać sterownik do multitronic'a u kolegi Bart-S. Przy okazji wymiana oleju.

Naprawa była przeprowadzona w sierpniu. Przejechałem już trochę kilometrów i nic złego się nie dzieje, auto jeździ super.:banan:

Gdy pojawił się błąd, było przerażenie i przeszukiwanie forum. Zastanawiałem się nad wieloma rozwiązaniami (koszty, czas, warsztat). Dzwoniłem do różnych firmy ale dopiero rzeczowa (fachowa) rozmowa z Bartkiem mnie przekonała. Szybko podjęta decyzja - jadę do Wrześni. Podczas naprawy miałem możliwość podglądania pracy Bartka i nie miałem żadnych zastrzeżeń. Zero obaw że coś będzie źle złożone i w perspektywie kolejne koszty. Tak powinno być wszędzie.

Dzięki Bartek

Opublikowano

Witam jestem po wymianie oleju skrzynia jak nowa zero szarpnięc itp. Skrzynię zalałem olejem Ravenol ATF CVT fluid 5 litrów koszt 188zł z przesyłkom pozdrawiam.

Opublikowano

Witam wszystkich,

Przymierzam się do zakupu Audi A4 dla ubogich (Seat Exeo) z 2012 roku ze skrzynią multitronic. Auto jest na gwarancji.

Zastanawiam się nad tą skrzynią. Z jednej strony mam już drugie auto z automatem i następne tez chcę kupić z automatem. Jeździłem testowo autem z Multitronicem i praca skrzyni mi się podoba (jeździłem też ze skrzynią DSG, i ona mi nie odpowiada - źle się tym manewruje). Z drugiej strony - na temat skrzyni Multitronic krąży wiele negatywnych opinii. Ludzie nieraz chcą ją wymieniać na manualną - to tak się psuje? Czy psują się wszystkie, czy tylko te z pierwszych lat produkcji?

Proszę o pomoc - czy możecie mi podać, na co muszę się szykować kupując jeszcze całkiem nowe auto z tą skrzynią? Czy skrzynie w Exeo są identyczne, jak w Audi, czy to jakaś starsza wersja? Jak się sprawuje i na co się trzeba przygotować?

Opublikowano
Witam wszystkich,

Przymierzam się do zakupu Audi A4 dla ubogich (Seat Exeo) z 2012 roku ze skrzynią multitronic. Auto jest na gwarancji.

Zastanawiam się nad tą skrzynią. Z jednej strony mam już drugie auto z automatem i następne tez chcę kupić z automatem. Jeździłem testowo autem z Multitronicem i praca skrzyni mi się podoba (jeździłem też ze skrzynią DSG, i ona mi nie odpowiada - źle się tym manewruje). Z drugiej strony - na temat skrzyni Multitronic krąży wiele negatywnych opinii. Ludzie nieraz chcą ją wymieniać na manualną - to tak się psuje? Czy psują się wszystkie, czy tylko te z pierwszych lat produkcji?

Proszę o pomoc - czy możecie mi podać, na co muszę się szykować kupując jeszcze całkiem nowe auto z tą skrzynią? Czy skrzynie w Exeo są identyczne, jak w Audi, czy to jakaś starsza wersja? Jak się sprawuje i na co się trzeba przygotować?

Nie miałem okazji zerknąć pod EXEO ale wszystko wskazuje na to - że to ta sama skrzynka i generacja a zatem... Nie ma się czego bać. Olej wymieniaj co 60 000km i będzie gitara.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...