Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w Audi A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Ostatnio zauważyłem że czasem przy zapaleniu silnika podświetlają się wszystkie biegi na czerwono. Gdy zgaszę samochód i zapalę ponowie jest ok. Wiem że to jest tryb awaryjny. Po podłączeniu do komputera znalazło błąd P1744 Element obsługi Tiptrocnic (rozpoznanie) Zwarcie do masy.

Mam pytanie, jak to rozumieć i jakie są możliwości rozwiązania tego problemu ? Czy możliwe jest że mam przetarty przewód i mi masuje czy raczej jest to uszkodzenie w wewnątrz skrzyni? Czy można na tym jeździć bo obawiam się żeby nie wystąpiło większe zwarcie i nie siadła coś ważnego. Problem wystąpił dwa razy w ciągu 2 tyg. Jest to skrzynia bez trybu S. Pozdrawiam, z góry dzięki za pomoc.

Jak widzę te polskie tłumaczenia dla danych kodów błędów to mnie krew zalewa... Jacek, ruszy tyłek i podjedź - przez internet Ci tego prawidłowo nie zdiagnozuję/naprawię (chociaż mam podejrzenie że to pierdoła ;)).

Z chęcią bym usłyszał Twoje zdanie na temat skrzyni jednak na chwile obecną nie mam możliwości wyprawy (500 km). Na razie będę obserwował czy coś złego się dalej nie dzieje, jak coś będę się kontaktował i umawiał na wizytę.

W sumie trochę się dziwię bo skrzynia ma przejechane 80 tys. i coś zaczyna doskwierać. Olej wymieniony, stan prawidłowy a tu taka niemiła niespodzianka.

Pozdrawiam

Zadzwoń do mnie w sobotę.

ok, zadzwonię na pewno.

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

Jeżdżę A4 B8 2.0TFSI z multironiciem i od niedawna mam taki problem że auto tak przy ok 2000 obr. zaczyna strasznie szarpać przy wyższych obrotach problem nie występuje nie wiem czym to jest spowodowane komputer pokładowy nic nie pokazuje. Teraz mam pytanie czy to może być problem ze skrzynią czy raczej z czymś innym. Dodam jeszcze że auto ma przejechane 94 KKm do końca serwisowane i z tego co jest zaznaczone w książce przy 60KKm olej był wymieniany

Opublikowano
Witam,

Jeżdżę A4 B8 2.0TFSI z multironiciem i od niedawna mam taki problem że auto tak przy ok 2000 obr. zaczyna strasznie szarpać przy wyższych obrotach problem nie występuje nie wiem czym to jest spowodowane komputer pokładowy nic nie pokazuje. Teraz mam pytanie czy to może być problem ze skrzynią czy raczej z czymś innym. Dodam jeszcze że auto ma przejechane 94 KKm do końca serwisowane i z tego co jest zaznaczone w książce przy 60KKm olej był wymieniany

Może to być skrzynia ale nie musi - do wykonania: skan błędów, analiza bloków pomiarowych silnika i skrzyni.

Opublikowano

Cześć

W moim multi od samego zakupu działy się dziwne rzeczy. Najpierw zauważyłem drgania przy przyśpieszaniu, sprzedający tłumaczył to wybitą poduszką pod silnikiem, potem jakby wybijanie z biegu czyli podczas przyśpieszania jakbym nagle puścił gaz, a gaz wciśnięty. Trzeci temat to wzrost obrotów podczas hamowania np. 1600 obr hamowanie obroty rosną do 2000.

Opublikowano
Cześć

W moim multi od samego zakupu działy się dziwne rzeczy. Najpierw zauważyłem drgania przy przyśpieszaniu, sprzedający tłumaczył to wybitą poduszką pod silnikiem, potem jakby wybijanie z biegu czyli podczas przyśpieszania jakbym nagle puścił gaz, a gaz wciśnięty. Trzeci temat to wzrost obrotów podczas hamowania np. 1600 obr hamowanie obroty rosną do 2000.

Mozesz bardziej opisac obiawy drgania ,co sie z autem dzialo ?

Opublikowano

Drgania pojawiają się tylko w czasie przyśpieszania między 1300 a 2000 obr. Najbardziej odczuwalne są przy niskich prędkościach 40-70 km/g. przy większych też ale jakby o zwiększonej częstotliwości

Opublikowano
Drgania pojawiają się tylko w czasie przyśpieszania między 1300 a 2000 obr. Najbardziej odczuwalne są przy niskich prędkościach 40-70 km/g. przy większych też ale jakby o zwiększonej częstotliwości

Zainteresowałbym się przegubami wewnętrznymi półosiek :wink:

Opublikowano
Czy jest taka możliwość że te drgania wychodzą ze skrzyni?

Jest ale do takiej usterki dochodzi bardzo rzadko. Zwykle winne są przeguby wewnętrzne.

Opublikowano

Z tymi obrotami rosnącymi miałem tak kilka razy przy zjeździe z górki i hamowaniu... Czujnik położenia pedału hamulca?

Opublikowano
Z tymi obrotami rosnącymi miałem tak kilka razy przy zjeździe z górki i hamowaniu... Czujnik położenia pedału hamulca?

A gdzie tam.

---------- Post dopisany at 23:55 ---------- Poprzedni post napisany at 23:46 ----------

A jakie są objawy zapchanych filtrów ,bo bardziej martwi mnie te wybijanie z biegu

Rafał - aby dojść do usterki musiałbym się przejechać. Dla Ciebie to wybijanie z biegu, dla mnie poślizg sprzęgła... Nie da się określić skali uszkodzeń przez internet. Muszę "poczuć" problem.

Opublikowano

Problem w tym że ten poślizg sprzęgła dzieje się raz na jakiś czas , np przez dwa tygodnie jest spokój a ostatnio ledwo przejechałem 10km. Co wcisnąłem gaz to tak jak bym go zaraz puścił, a gaz wciśnięty obroty powoli rosną i po chwili ''wskoczy'' i jest ok. Inna ''opcja'' zwolnić pedał gazu i po ponownym wciśnięciu jest ok.

Zastanawiam się czy nie jest tak że są zapchane filtry i nie ma odpowiedniego ciśnienia na sprzęgle.

Opublikowano
Problem w tym że ten poślizg sprzęgła dzieje się raz na jakiś czas , np przez dwa tygodnie jest spokój a ostatnio ledwo przejechałem 10km. Co wcisnąłem gaz to tak jak bym go zaraz puścił, a gaz wciśnięty obroty powoli rosną i po chwili ''wskoczy'' i jest ok. Inna ''opcja'' zwolnić pedał gazu i po ponownym wciśnięciu jest ok.

Zastanawiam się czy nie jest tak że są zapchane filtry i nie ma odpowiedniego ciśnienia na sprzęgle.

Edit. Uris

Opublikowano

Mam pytanie czy można samemu wymienić lub wyczyścić zewnętrzny filtr oleju skrzyni biegów.

Jeżeli tak to proszę o instrukcje.

jak się ma sprawa do wewnętrznego filtra

jak sprawdzić stan oleju.

Z góry dzięki:mysli:

Opublikowano
Mam pytanie czy można samemu wymienić lub wyczyścić zewnętrzny filtr oleju skrzyni biegów.

Jeżeli tak to proszę o instrukcje.

jak się ma sprawa do wewnętrznego filtra

jak sprawdzić stan oleju.

Z góry dzięki:mysli:

To nie zapchany filtr jest przyczyną Twoich problemów...

Opublikowano

Panowie od ok 2 tygodni użytkuje auto a4 b6 2001 rok 2.0 benzyna alt z skrzynia multitronic. Auto ma przebieg 145tyś pewny w 100% ponieważ ostatnie 7 lat użytkowała go bliska rodzina która była pierwszym właścicielem w Polsce olej wg wywiadu zmieniany przy ok 60 tys tak więc teraz najwyższy czas.

Pytanie mam następujące kogo polecacie z okolic Lublina ile taka przyjemność kosztuje i na co zwracać uwagę?? Tak wiem olej only oryginał fabryczny, filtra jako takiego się nie zmienia.

Polski vag pokazuje coś takiego jak wejdę w skrzynie 01J927156AE V30 01J 2.0 5v Rdw 1756 więc wychodzi z tego że soft 1756 jest to stary czy nowy? Możliwe jest aby kiedyś był aktualizowany przy wizycie w ASO czy z tym softem auto wyjechało z salonu? Jest możliwość samodzielnej zmiany softu??

Ogólnie z skrzynia nie mam żadnych problemów jednak chce aby ktoś kompetentny to obejrzał ponieważ od spodu widać minimalne pocenie się skrzyni i jedynym objawem niepokojącym jakim zauważyłem jest to że auto kiedy stoi pod większą górkę na D gdy pusze hamulec nie rusza samo tylko trzeba mu dodać gazu na płaskim terenie i na niewielkich wzniesieniach problem nie występuje...

Opublikowano
Panowie od ok 2 tygodni użytkuje auto a4 b6 2001 rok 2.0 benzyna alt z skrzynia multitronic. Auto ma przebieg 145tyś pewny w 100% ponieważ ostatnie 7 lat użytkowała go bliska rodzina która była pierwszym właścicielem w Polsce olej wg wywiadu zmieniany przy ok 60 tys tak więc teraz najwyższy czas.

Pytanie mam następujące kogo polecacie z okolic Lublina ile taka przyjemność kosztuje i na co zwracać uwagę?? Tak wiem olej only oryginał fabryczny, filtra jako takiego się nie zmienia.

Polski vag pokazuje coś takiego jak wejdę w skrzynie 01J927156AE V30 01J 2.0 5v Rdw 1756 więc wychodzi z tego że soft 1756 jest to stary czy nowy? Możliwe jest aby kiedyś był aktualizowany przy wizycie w ASO czy z tym softem auto wyjechało z salonu? Jest możliwość samodzielnej zmiany softu??

Ogólnie z skrzynia nie mam żadnych problemów jednak chce aby ktoś kompetentny to obejrzał ponieważ od spodu widać minimalne pocenie się skrzyni i jedynym objawem niepokojącym jakim zauważyłem jest to że auto kiedy stoi pod większą górkę na D gdy pusze hamulec nie rusza samo tylko trzeba mu dodać gazu na płaskim terenie i na niewielkich wzniesieniach problem nie występuje...

Wszystko OK - nie ma nowszej wersji softu dla tego konkretnego sterownika.

Opublikowano

Ile przygotować kaszanki na wymianę oleju? Samemu ciężko jest to wykonać nie jestem człowiekiem ulomnym technicznie....

Opublikowano

Witam mam multi w a4 b8 200 tyś przelotu skrzynia działa super ale mam pytanie czy normalne jest zmieniając z D na R lub z P na R czuć delikatne szarpnięcie oczywiście przy wciśniętym pedale hamulca po zwolnieniu hamulca samochód zaczyna się toczyć do tył beż żadnego szarpania to normalny objaw czy coś zaczyna się dziać ze skrzynią. Mam jeszcze jedno pytanie dzwoniłem dziś do jednego serwisu zajmującego się automatami i gość powiedział mi 420zł za wymianę oleju oczywiście z ich olejem mówił że nie zalewają oryginału tylko jakiś dobry zamiennik bawić się w takie coś czy tylko oryginalny olej zalewać?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...