jawosz Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 Witam serdecznie. Uzywalem szukajki jednak nie znalalzem konkretnej odpowiedzi na moj problem. Od początku kiedy mam auto (czyt. ok 2 miesięcy) uważalem ze klima działa jako tako (nie osiągałem efektu kompletnej lodówki przy opcji LO). Wczoraj po pracy odpalilem samochod i okazalo się ze klima przestala chłodzic. Nawiew jest, jednak leciało tylko i wylacznie cieple powietrze (raczej nie ogrzewanie a zwykle zassane powietrze z zewnątrz). Podnislem maske jednak nie wiedzialem czego szukac. Z dwóch wiatraków działał tylko jeden ten wiekszy na chłodnicy. Ten po lewej stał bez ruchu. Przy przełączaniu z auto na eco i wyłączaniu kompletnym nie widziałem różnicy w pracy silnika. Dzisiaj rano odpalilem auto i chyba jednak zaczeło chłodzić ale delikatnie (nie wiem czy nie jest to kwestia chłodnego powietrza z zewnątrz(było ok 14 st. C) nawet po nagrzaniu silnika do 90 st powietrze lecące do kabiny było chłodne jednak nie zimne. Stwierdziłem ze zrobie test przełączania auto/eco i tutaj o dziwo praca silnika po przełączeniu z auto na eco uległa zmianie. Czy są to standardowe objawy konca czynnika czy raczej musze nastawić się na większy wydatek? Nie wiem do kogo jechac to sprawdzic. Jezeli VAG wystarczy to dzisiaj jestem umówiony ze Spanky'm. Jednak nie wytrzymalem i podjechalem do serwisu Bosha tam tez robią klimy. Niestety koles stwierdzil ze gaz jest a sprężarka nie pracuje ;( tylko teraz kwiestia taka: czy padla cala spręzarka (zatarla sie) czy np tylko sprzęgło poszło. Jak to wygląda z waszego doświadczenia - co częsciej się przytrafia?
majkel_majki Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 Częściej sprzęgło, było na forum trochę przypadków właśnie w tdi. Sprężarka nie zaciera się bez powodu, zazwyczaj jak mechanik dobierze się do sprężarki będzie widział czy jest zerwane sprzęgło, czy nie. Może być również padnięty zawór sterujący sprężarką, presostat albo sama sprężarka mechanicznie jeżeli sprzęgło będzie całe.
henio Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 witam koledzy ,jakie powinno byc cisnienie w ukladzie klimy po napelnieniu czynnikiem chlodzacym pomozcie dziekuje.
Artur82 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 a co to za roznica jakie cisnienie...nabojasz do pelna
majkel_majki Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Artur, jak nie masz pojęcia o czymś to się nie wypowiadaj
zdzis Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Nie wiem jak jest w b6 ale powinno coś komunikować o braku ciśnienia czynnika. A jeżeli nie to powinno być to łatwo sprawdzić vag'iem. Wiesz takie chłodzenie to ja osiągałem z przerwanym wężem od klimy :> Bo chłodno było na zewnątrz... A może jakiś czujnik czy inna pierdółka która wyklucza działanie klimy mimo że może być "sprawna". Moim zdaniem przede wszystkim komp i po tym dochodzimy przyczyny. to nie jest głupie autko, może powie co boli
hipppek Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Jeżeli klima nie działa a da się przełączać między eco a klima to dziwna sprawa. w przypadku braku czynnika, padnięcia któregoś z czujników ciśnienia nie da się wyłączyć eco. całkiem możliwe, że masz padnięty jakiś czujnik temperatury ale pokazujący jakąś sensowną wartość dla komputera (jeżeli czujnik nie daje wart. skrajnych typu - 1000 stopni to sterownik myśli, że działa). Podepnij VAG'a skasuj błędy i sprawdź. A przede wszystkim sprawdź czy prąd dochodzi do kompresora.
jawosz Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2010 W moim przypadku sprawa jest troche zaszła (jak widać na dacie postu)... Jednak podsumuje Padniete było sprzegło w sprezarce
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się