piotr20997 Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 Witam Szukałem na forum, ale nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi Chodzi mi o ten wentylator: http://img4.imageshack.us/img4/1787/wisko.jpg Czy on powinien od razu po odpaleniu się kręcić? U mnie się kręci od razu nawet na zimnym silniku... Dodam że z dość dużą prędkością... Czy przez to może silnik dłużej się nagrzewać? Proszę o opinie
Wihajster Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 Witam Szukałem na forum, ale nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi Chodzi mi o ten wentylator: http://img4.imageshack.us/img4/1787/wisko.jpg Czy on powinien od razu po odpaleniu się kręcić? U mnie się kręci od razu nawet na zimnym silniku... Dodam że z dość dużą prędkością... Czy przez to może silnik dłużej się nagrzewać? Proszę o opinie kręci się od razu...może termostat masz uszkodzony....co pokazuje kanał 49?
piotr20997 Opublikowano 15 Września 2009 Autor Opublikowano 15 Września 2009 Termostat jest ok wymieniony w sobotę. Na kanale 49 temperatura oscyluje w granicach 87-90*C Chodzi o to że trzeba przejechać z 8km żeby wskazówka doszła do 90*C, a to wisko chodzi od początku jak szalone...
Wihajster Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 Termostat jest ok wymieniony w sobotę. Na kanale 49 temperatura oscyluje w granicach 87-90*C Chodzi o to że trzeba przejechać z 8km żeby wskazówka doszła do 90*C, a to wisko chodzi od początku jak szalone... też tak mam i powiem wiecej,że ten typ tak ma
iwadrian Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 Wentylator na zgaszonym silniku powinno dać się swobodnie obracać ręką. Po uruchomieniu silnika wentylator obraca się ale dużo wolniej niż obroty silnika dopiero gdy termostat wypuści gorącą wodę do chłodnicy gorące powietrze owiewa wentylator co powoduje jego załączenie słychać wtedy o wiele głośniejszy szum powietrza. wentylator załancza się w zasadzie przy wysokich temperaturach zewnętrznychi gdy np. stoimy w korku. W normalnych warunkach do schłodzenia cieczy w chłodnicy wystarczy jego powolne obracanie się na osi visco a podczas jazdy powietrze wlatujące przez wloty w zderzaku i grill.
piotr20997 Opublikowano 15 Września 2009 Autor Opublikowano 15 Września 2009 Kurczę już sam nie wiem... Spotkałem się z wypowiedziami że u niektórych to nawet po przejechaniu 3km silnik nagrzewa się do 90*C... I teraz zastanawiam się czy to wisko może mam popsute?
iwadrian Opublikowano 15 Września 2009 Opublikowano 15 Września 2009 Kurczę już sam nie wiem... Spotkałem się z wypowiedziami że u niektórych to nawet po przejechaniu 3km silnik nagrzewa się do 90*C... I teraz zastanawiam się czy to wisko może mam popsute? to zależy od warunków i stylu jazdy. Ja w mieście przy temp zewn ok 15 stopni muszę przejechac około 5-6 kilometów aby 90 na blacie było. Nie piłuję auta na zimnym tylko delikatnie w miarę zanim nie osiągnie przynajmniej 70 stopni. Sprawdź tak jak napisałem powyżej czy da radę pokręcić wentylatorem ręką na wyłączonym silniku albo czy na włączonym da radę go zatrzymać (tylko nie pchaj wtedy tam ręki tylko ostrożnie jakimś patykiem stopniowo próbuj zatrzymać)
piotr20997 Opublikowano 15 Września 2009 Autor Opublikowano 15 Września 2009 Sprawdź tak jak napisałem powyżej czy da radę pokręcić wentylatorem ręką na wyłączonym silniku albo czy na włączonym da radę go zatrzymać (tylko nie pchaj wtedy tam ręki tylko ostrożnie jakimś patykiem stopniowo próbuj zatrzymać) Na zimnym wentylator swobodnie się obraca, a na włączonym silniku nie próbowałem szczerze tego zatrzymywać. Dość szybko się kręci i boję się żeby tego śmigła nie uszkodzić... Ale jutro spróbuje
Grzegorz76 Opublikowano 16 Września 2009 Opublikowano 16 Września 2009 Nie chodzi o to, żebyś to zatrzymywał, niech Cię ręka B... broni Wyłącz gorący silnik i zobacz jaki wisko ma opór... Jeżeli na zimnym możesz lekko kręcić śmigłem to jest ok. Teraz sprawdź czy na rozgrzanym silniku da się je przekręcić, czy czasem nie spina się na sztywno. Na ciepłym powinno być zapięte ciaśniej ale na tyle lekko aby powietrze było w stanie je hamować - powinno się dać spokojnie przekręcić. Ja kupiłem kiedyś jakieś badziewie na allegro firmy SLR!!<--- uwaga na ten szajs!, i wiatrak mi się rozleciał w drobiazgi w czasie jazdy rozwalając chłodnicę i rozrywając dolot do filtra powietrza.
Adamv Opublikowano 16 Września 2009 Opublikowano 16 Września 2009 musi chodzic, al luzno. a tak na marginesie, to jaka powinna byc temp. na 49? 90 opni? ja mam 83, czyli termostat do wymiany? dodam, ze trzyma mi taka temp, al nagrzewa sie dosc wolno. te kilka stopni moga miec wplyw na temp?
OLIVER Opublikowano 16 Września 2009 Opublikowano 16 Września 2009 piotr20997 Witaj Nie patrz na to że ktoś napisał że po 3 km ma 90*C na blacie ,bo ja w to też nie wierzę , przy spokojnej jeździe odpalając po nocy silnik i ruszając zaraz ,to po 3 km u mnie nie pokaże więcej niż 60*C ,a 90*C osiaga dopiero po 7-8km i uważam że jest OK . Przed Audi miałem Seata i po wymianie termostatu na nowy Oryginalny też tak mi sie nagrzewał identycznie . Oczywiście dużo zależy od stylu jazdy i od terenu . Pozdrawiam
MRoger Opublikowano 16 Września 2009 Opublikowano 16 Września 2009 Niestet VISCO to delikatna sprawa i można je bardzo łatwo uszkodzić ... np. podczas transportu w niewłaściwy sposób. Sprawdź czy swobodnie obraca się na zimnym na wyłączonym silniku - to najlepszy sposób. Nasze dieselki rozgrzewają się bardzo wolno - taka ich uroda.
piotr20997 Opublikowano 17 Września 2009 Autor Opublikowano 17 Września 2009 Wyłącz gorący silnik i zobacz jaki wisko ma opór... wink Jeżeli na zimnym możesz lekko kręcić śmigłem to jest ok. Teraz sprawdź czy na rozgrzanym silniku da się je przekręcić, czy czasem nie spina się na sztywno. Na ciepłym powinno być zapięte ciaśniej ale na tyle lekko aby powietrze było w stanie je hamować - powinno się dać spokojnie przekręcić. Tak jak pisałem wcześniej na zimnym silniku wisko obraca się swobodnie. A na rozgrzanym też mogę je bez problemu przekręcić. Tak to ma być?
Grzegorz76 Opublikowano 17 Września 2009 Opublikowano 17 Września 2009 Wyłącz gorący silnik i zobacz jaki wisko ma opór... wink Jeżeli na zimnym możesz lekko kręcić śmigłem to jest ok. Teraz sprawdź czy na rozgrzanym silniku da się je przekręcić, czy czasem nie spina się na sztywno. Na ciepłym powinno być zapięte ciaśniej ale na tyle lekko aby powietrze było w stanie je hamować - powinno się dać spokojnie przekręcić. Tak jak pisałem wcześniej na zimnym silniku wisko obraca się swobodnie. A na rozgrzanym też mogę je bez problemu przekręcić. Tak to ma być? Czyli jest ok.
dzygit Opublikowano 28 Września 2009 Opublikowano 28 Września 2009 :hi:witalski na zimnym silniku delikatni reka powinienes go zatrzymac a jesli niedasz rady to jest zwarty i bedzie sie krecil po osiagnieciu wysokiej temperatury powinien osiagac duze obroty
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się