matig7 Opublikowano 24 Września 2009 Opublikowano 24 Września 2009 Od jakiegoś czasu kiedy na biegu jałowym przygazuję samochód i puszczę gaz to podczas gdy obroty spadają słychać charakterystyczne grzechotanie (bardzo podobne to dźwięku klucza grzechotki ) To samo słychać podczas jazdy kiedy wcisnę sprzęgło i obroty spadają. Wydaje mi się, że dźwięk ten jest silniejszy gdy silnik jest rozgrzany. Auto jeździ normalnie jednak wydaje mi się, że jest trochę słabsze niż było dawniej. Czy jest szansa, że czyszczenie turbiny może pomóc w tym przypadku? Ewentualnie co innego mogę próbować jeszcze z tym zrobić?
mstan Opublikowano 25 Września 2009 Opublikowano 25 Września 2009 Witam Łożyska ślizgowe turbinki pracują w tzw.podwójnej poduszce olejowej.W momencie kiedy następuje zablokowanie łożyska na wałku z wirnikami,łożysko(tulejeczka) zaczyna obracać się razem z nim w obudowie. Łożysko-tulejeczka w normalnej pracy turbinki jest zabezpieczone przed obracaniem się delikatną zapadką. Gdy dochodzi do zablokowania łożyska zapadka może wydawać dźwięk podobny do grzechotki. Nie jest wykluczone że nie wystarczy w tym przypadku samo przeczyszczenie turbinki . Pozdrawiam
mateogda Opublikowano 25 Września 2009 Opublikowano 25 Września 2009 U mnie przy takim objawie skończyło się regeneracją turbiny, dzwoniła klapa od WG ale faktycznie wirnik też był "zakleszczony" na łożyskach.
angelo77 Opublikowano 25 Września 2009 Opublikowano 25 Września 2009 U mnie dzwoniła klapka od zaworu upustowego i ośka przechodząca przez obudowę turbiny sterująca zaworem upustowym. Naprawa polegała na wymianie samej częsci gorącej turbiny. Widać że jest to dość częsta przypadłość AEB.
udy Opublikowano 25 Września 2009 Opublikowano 25 Września 2009 to powiedzcie mi co to może być jeśli u mnie wystepuję grzechotanie takie krótkie grrrrrrrrr tylko podczas jazdy i w momencie kiedy zmienie bieg puszczę sprzęgło i daje gaz przez moment coś zarzęzi i jest dobrze, turbina jest nowa, cały układ wczoraj sprawdziłem jest szczelny oprócz dolotu do turbiny, tam zrobiła się dziruka którą zakleiłem, nie wiem na ile skutecznie, czy to może być przez nią ?? pozdro
ANDI81 Opublikowano 13 Października 2009 Opublikowano 13 Października 2009 Ja mam podobny problem a mianowicie kiedy mam wrzucony bieg i puszczam go bez gazu oczywiście na biegu z górki to słychać grzechotanie tak aż do 1.200 obrotów i zanika i to samo się dzieje jak zmieniam biegi lub z wysokich obrotów wrzucam na luz też schodzi do 1.200 i zanika grzechotanie.
moskal Opublikowano 13 Października 2009 Opublikowano 13 Października 2009 Ja mam podobny problem a mianowicie kiedy mam wrzucony bieg i puszczam go bez gazu oczywiście na biegu z górki to słychać grzechotanie tak aż do 12 tyś obrotów i zanika i to samo się dzieje jak zmieniam biegi lub z wysokich obrotów wrzucam na luz też dochodzi do 12tys i zanika grzechotanie. To chyba masz silnik z Hayabusy
ANDI81 Opublikowano 13 Października 2009 Opublikowano 13 Października 2009 POPRAWIŁEM SIĘ :gwizdanie: Czy ktoś miał podobny problem z tym grzechotaniem to niech mi pomorze. Albo doradzi [br]Dopisany: 13 Październik 2009, 15:17_________________________________________________
stepcio Opublikowano 13 Października 2009 Opublikowano 13 Października 2009 To ja też sie podepnę bo mam podobnie, tylko,że ja mam ten dźwięk też w momencie kiedy przyśpieszam. Wciskam gaz do dechy autko idzie tak jak powinno( nie zauważam spadków mocy) i słychać taki właśnie jakiś szum, grzechot dochodzący gdzieś z tamtych okolic. Nie przejmowałem się tym bardzo gdyż takie coś zauważyłem zaraz po wycięciu kata i wspawaniu rury :>, na pierwszej przejażdżce( przed wycięciem kata nic takiego nie słyszałem).Do tej pory myślałem,ze to coś z wydechu, zresztą ludzie pisali,że po wycięciu kata będzie głośniej i będzie słychać turbo więc zbierałem się do przejrzenia wydechu. Teraz po przeczytaniu kilku postów iz takie objawy możne dawać turbo, kończące się turbo zaczynam się trochę martwić . Dodam,że ten efekt słychać tylko w kabinie podczas jazdy i przegazowania, jak otworzę maskę i przegazuje to nic nie słyszę. Też tak masz,albo ktoś ma, miał podobnie ??
udy Opublikowano 14 Października 2009 Opublikowano 14 Października 2009 no właśnie ja mam, na razie nie wiem co to jest i też się martwię ale turbina jest nowa więc odpada
ANDI81 Opublikowano 16 Października 2009 Opublikowano 16 Października 2009 No właśnie byłem w warsztacie mechanicznym i sprawdzili mi to po czym powiedzieli mi, że odgłosy pochodzą z turbo albo z katalizatora Jeżeli ktoś miał podobny problem i rozwiązał go, to niech da znać
rastafaraj87 Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 a to nie będzie łańcuszek wałków panowie?
platiniumm Opublikowano 17 Października 2009 Opublikowano 17 Października 2009 wiec tak jesli grzechotanie jest wtedy jak nawet delikatnie damy gazu i spada z obrotow to na 100% stuka grzybek ktory znajduje sie w goracej czesci turba on odpowiedzialny jest za utrzymanie odpowiedniego cisnienia doladowania jesli jest za duże wtedy sie otwiera i upuszcza spalin ktore mialyby przejsc przez turbo i ja napedzic. grzechotanie ma miejsce wtedy jak ten grzybek ma luz co za tym idzie nie trzyma w tak jak powinien. jak u mnie to sie skonczylo regeneracja turbiny a jesli bedziemy juz przy niej grzebac mozna wymienic tez przewod olejowy na wpelni elastyczny.
stepcio Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 Nie bylem jeszcze u mechanika,ale nie mam katalizatora wiec pewnie bedzie to turbo. Czytałem na forum,ze róznie to sie kończy,niektórzy twierdzą,że można rozebrać turbo i przyspawać lub przykrecić tą blaszkę,zawór. Czy pozostaje już tylko i wyłącznie regeneracja,wymiana turbo??
udy Opublikowano 18 Października 2009 Opublikowano 18 Października 2009 nawet nie chce myśleć że moje nowe k04 może już się rozsypać, katalizatora też nie mam, mój mechanik podejrzewa też sprzęgło....
pawkog Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 U mnie w AEB tez dzwoniło zaczęło przy 190 tys. Wszycy mechanicy stwierdzili ze dzwoni łańcuch! Wymieniłem łańcych i napinacz - dzwonienie nie ustało. Większość opisanych tutaj przypadków to niestety dzwoniący zawór WG w naszych trubinkach. Przy schodzeniu z obrotów np przy hamowaniu silnikiem, lub przygazowaniu na luzie... Najlepiej wymienic na K03s ew regeneracja
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się