Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Grzechotanie z okolic turbiny przy schodzeniu z obrotów


matig7

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu kiedy na biegu jałowym przygazuję samochód i puszczę gaz to podczas gdy obroty spadają słychać charakterystyczne grzechotanie (bardzo podobne to dźwięku klucza grzechotki :) )

To samo słychać podczas jazdy kiedy wcisnę sprzęgło i obroty spadają. Wydaje mi się, że dźwięk ten jest silniejszy gdy silnik jest rozgrzany. Auto jeździ normalnie jednak wydaje mi się, że jest trochę słabsze niż było dawniej.

Czy jest szansa, że czyszczenie turbiny może pomóc w tym przypadku? Ewentualnie co innego mogę próbować jeszcze z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Łożyska ślizgowe turbinki pracują w tzw.podwójnej poduszce olejowej.W momencie kiedy następuje zablokowanie łożyska na wałku z wirnikami,łożysko(tulejeczka) zaczyna obracać się razem z nim w obudowie.

Łożysko-tulejeczka w normalnej pracy turbinki jest zabezpieczone przed obracaniem się delikatną zapadką.

Gdy dochodzi do zablokowania łożyska zapadka może wydawać dźwięk podobny do grzechotki.

Nie jest wykluczone że nie wystarczy w tym przypadku samo przeczyszczenie turbinki .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy takim objawie skończyło się regeneracją turbiny, dzwoniła klapa od WG ale faktycznie wirnik też był "zakleszczony" na łożyskach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to powiedzcie mi co to może być jeśli u mnie wystepuję grzechotanie takie krótkie grrrrrrrrr tylko podczas jazdy i w momencie kiedy zmienie bieg puszczę sprzęgło i daje gaz przez moment coś zarzęzi i jest dobrze, turbina jest nowa, cały układ wczoraj sprawdziłem jest szczelny oprócz dolotu do turbiny, tam zrobiła się dziruka którą zakleiłem, nie wiem na ile skutecznie, czy to może być przez nią ??

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem a mianowicie kiedy mam wrzucony bieg i puszczam go bez gazu oczywiście na biegu z górki to słychać grzechotanie tak aż do 1.200 obrotów i zanika i to samo się dzieje jak zmieniam biegi lub z wysokich obrotów wrzucam na luz też schodzi do 1.200 i zanika grzechotanie. :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny problem a mianowicie kiedy mam wrzucony bieg i puszczam go bez gazu oczywiście na biegu z górki to słychać grzechotanie tak aż do 12 tyś obrotów i zanika i to samo się dzieje jak zmieniam biegi lub z wysokich obrotów wrzucam na luz też dochodzi do 12tys i zanika grzechotanie. :wallbash:

To chyba masz silnik z Hayabusy :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja też sie podepnę bo mam podobnie, tylko,że ja mam ten dźwięk też w momencie kiedy przyśpieszam. Wciskam gaz do dechy autko idzie tak jak powinno( nie zauważam spadków mocy) i słychać taki właśnie jakiś szum, grzechot dochodzący gdzieś z tamtych okolic. Nie przejmowałem się tym bardzo gdyż takie coś zauważyłem zaraz po wycięciu kata i wspawaniu rury :>, na pierwszej przejażdżce( przed wycięciem kata nic takiego nie słyszałem).Do tej pory myślałem,ze to coś z wydechu, zresztą ludzie pisali,że po wycięciu kata będzie głośniej i będzie słychać turbo więc zbierałem się do przejrzenia wydechu. Teraz po przeczytaniu kilku postów iz takie objawy możne dawać turbo, kończące się turbo zaczynam się trochę martwić :confused4:.

Dodam,że ten efekt słychać tylko w kabinie podczas jazdy i przegazowania, jak otworzę maskę i przegazuje to nic nie słyszę. Też tak masz,albo ktoś ma, miał podobnie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie ja mam, na razie nie wiem co to jest i też się martwię ale turbina jest nowa więc odpada

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak jesli grzechotanie jest wtedy jak nawet delikatnie damy gazu i spada z obrotow to na 100% stuka grzybek ktory znajduje sie w goracej czesci turba on odpowiedzialny jest za utrzymanie odpowiedniego cisnienia doladowania jesli jest za duże wtedy sie otwiera i upuszcza spalin ktore mialyby przejsc przez turbo i ja napedzic. grzechotanie ma miejsce wtedy jak ten grzybek ma luz co za tym idzie nie trzyma w tak jak powinien. jak u mnie to sie skonczylo regeneracja turbiny a jesli bedziemy juz przy niej grzebac mozna wymienic tez przewod olejowy na wpelni elastyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bylem jeszcze u mechanika,ale nie mam katalizatora wiec pewnie bedzie to turbo. Czytałem na forum,ze róznie to sie kończy,niektórzy twierdzą,że można rozebrać turbo i przyspawać lub przykrecić tą blaszkę,zawór. Czy pozostaje już tylko i wyłącznie regeneracja,wymiana turbo?? :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet nie chce myśleć że moje nowe k04 może już się rozsypać, katalizatora też nie mam, mój mechanik podejrzewa też sprzęgło....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w AEB tez dzwoniło zaczęło przy 190 tys. Wszycy mechanicy stwierdzili ze dzwoni łańcuch! Wymieniłem łańcych i napinacz - dzwonienie nie ustało.

Większość opisanych tutaj przypadków to niestety dzwoniący zawór WG w naszych trubinkach. Przy schodzeniu z obrotów np przy hamowaniu silnikiem, lub przygazowaniu na luzie... Najlepiej wymienic na K03s ew regeneracja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...