Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie / Wymiana kolektora ssącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tokam potrzebowałeś kupować coś prócz preparatów do czyszczenia do zrobienia tego? :cool1:

bo zrobiłbym mój ale nie mam dostępu do uszczelek itd...

i jaki czas pracy?

Opublikowano

ja akurat nie używałem preparatu do kominków, miałem pod ręką avrę do czyszczenia silnika. wsadziłem na noc kolektor w ropę, egr w naftę. po nocy sporo puściło, resztę wypaliłem i wyskrobałem:) czas?? no rozkręcanie i skręcanie całości dosyć szybko, a samo czyszczenie u mnie 2-3 godziny zeszło.

Opublikowano
nowa uszczelka pod kolektor [ASO]

nowe sruby mocujace kolektor [ASO]

flansze laczaca kolektor z rura dolotu (w AWX w oryginale jest tam EGR) [Allegro/home made]

sruby laczace flansze z kolektorem [ASO]

zaslepka dziury ktoredy wychodzily spaliny [Allegro/home made]

sruba i zacisk do zaslepienia przewodu podcisnieniowego ktory dochodzi do zaworu EGR [do znalezienia w domowym warsztacie]

Spanky mam pytanie :naughty:

śruby mocujące kolektor w awx są inne niż w afn/avg?

i czy dawałeś uszczelkę między flanszą a kolektorem? w etce nie widziałem żadnej uszczelki między kolektorem a egr'em

jak już zaślepię przewód podciśnienia to trzeba coś vagiem wyłączać, adaptować, kodować, modlić się itp? czy po prostu zostawić to Rogalowi?

Opublikowano

śruby są raczej takie same chodzi o profilaktykę, te śruby lubią się obrabiać(ja tak miałem w dwóch przypadkach) i dlatego po odkręceniu ja bym je wymienił, pomiędzy kolektor a flanszę trzeba dorobić uszczelkę (przy egr jest oring) jak już zaślepisz przewód podciśnienia to nic nie trzeba więcej robić, choć można wywalić to co zbędne http://www.a4-klub.pl/smf/b5_ahu_jak_zaslepic_egr-t90995.0.html

Opublikowano

Kowi wątpię że to będzie pasować :mysli:

PANOWIE ponawiam pytanie... czy przy zdejmowaniu kolektora w AFNie uszkadzamy jakieś uszczelki lub coś? czy mogę to bezpiecznie zrobić i założyć bez obaw? :gwizdanie:

Opublikowano

Panowie a taki kolektor był by nadajny, wyglada jak by miał zintegrowany w sobie EGR :mysli:

http://www.allegro.pl/item801905186_kolektor_ssacy_audi_a4_a6_2_0_tdi.html

podejdzie, ale za dużo rezania z zaślepianiem otworów, szukaj kolektora od AWX`a.[br]Dopisany: 11 Listopad 2009, 19:17_________________________________________________

PANOWIE ponawiam pytanie... czy przy zdejmowaniu kolektora w AFNie uszkadzamy jakieś uszczelki lub coś? czy mogę to bezpiecznie zrobić i założyć bez obaw? :gwizdanie

Spanky pisał czego potrzebujesz. Uszczelkę pod kolektor i uszczelki w miejsca zaślepek dla EGR oraz flanszy.

Dodatkowo śruby mocujące kolektor do głowicy.

Opublikowano

czyli stare uszczelki na 100% zniszczę ściągając?

EGR jak mam wycięty to chyba nie? :cool1:

i jakiej flanszy? do czego? sorry ale pogubiłem się :kox:

Opublikowano

do flanszy dorabianej do kolektora w celu adaptacji części do AFN`a. W oryginale jest tylko oring, ale ciężko ocenić jakiej jakości będzie flansza.

Opublikowano

Spetsnaz ale ja mówię o wyciąganiu kolektora z AFN'a przeczyszczeniu go i wsadzeniu z powrotem :wink4:

Opublikowano

Trzeba było tak od początku :)

Graty potrzebne do wymiany czyszczenia/adaptacji kolektora.

Uszczelka kolektora ssącego:

028129717D - ASO (31zł VW/26zł Skoda) IC (Goetze ok. 14zł Elring 10zł)

Uszczelka dla zaślepki EGR - przy kolektorze wydechowym

038131547A 22mm przy zaworze są 32mm - ASO (16zł VW/13zł Skoda) IC (Elring 6zł) - jeżeli ktoś zaślepia EGR

Śruba kolektora x6 nie przesadzać z momentem, dokręcanie 25Nm

N 0147154 ASO (6,05zł VW/5,25zł Skoda)

lub (również M8x45) znacznie tańsze i bez konieczności stosowania podkładek z AWX`a N 90200604 ASO (1,65zł VW/1,42zł Skoda)

Podkładka x6 (tylko dla śrub N 0147154)

N 01152527 ASO (0,59zł VW/0,52zł Skoda)

dodatkowo przy adaptacji kolektora z PD do VP śruby montujące EGR/flanszę w kolektorze AWX x3

N 10124408 ASO (1,96zł VW/1,68zł Skoda)

Opublikowano

ok w porządku... a powiedz mi jeszcze czy uszczelki to są te takie cieniutkie blaszki? :cool1:

i te śruby są na tyle nadzwyczajne że trzeba je w aso kupować?

Opublikowano

ok w porządku... a powiedz mi jeszcze czy uszczelki to są te takie cieniutkie blaszki? :cool1:

i te śruby są na tyle nadzwyczajne że trzeba je w aso kupować?

uszczelka jest jedna, ale opis się zgadza. Śruby trzeba kupować w ASO.

Opublikowano

dzięki wielkie :notworthy:

a na starych śrubach to nie pojedzie? :mysli:

nie mam czasu na jeżdżenie po serwisach :wallbash:

Opublikowano

ja po czyszczeniu użyłem starych śrub i jest git :decayed:

Opublikowano

dzięki wielkie :notworthy:

a na starych śrubach to nie pojedzie? :mysli:

nie mam czasu na jeżdżenie po serwisach :wallbash:

Różnie to bywa ze starymi śrubami. Są to śruby imbusowe, więc może się nie nadawać do ponownego wkręcenia.

Opublikowano

dzięki wielkie :notworthy:

a na starych śrubach to nie pojedzie? :mysli:

nie mam czasu na jeżdżenie po serwisach :wallbash:

Różnie to bywa ze starymi śrubami. Są to śruby imbusowe, więc może się nie nadawać do ponownego wkręcenia.

aaa to fakt dlatego najpierw trzeba się zaopatrzyć w za***isty kpl kluczy żeby niczego nie spier...

Opublikowano

nooo i na taką odpowiedź czekałem :naughty:

dzięki Kolkov jutro się za to biorę :kox:

jakaś różnica była przed i po? :cool1:

spetsnaz ja tu mam u siebie cały warsztat od od spawarek przez podnośniki po wszystko co sobie zamarzysz więc myślę że tego nie spier... :gwizdanie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...