FELIPE Opublikowano 9 Maja 2007 Opublikowano 9 Maja 2007 mam 1.9 TDI (AHU) zmienione wtryski na ASV i programik, mam mały problem, na starych wtryskach z przebiegiem ponad 200,000km odpalał na dotyk a teraz na nowych wtryskach ASV z przebiegiem niecałe 100,000 muszę czasami rano zakręcić poł sekundy zanim odpali ponadto w lusterku widzę małą chmurkę białego dymku z rury po odpaleniu mechanior mówi, żeby zwiększyć delikatne dawkę śrubką na pompie (na podstawie wskazań VAGa) jak sprawdzić VAGiem aktualną wartość dawki, czy można ją zmienić VAGiem (czy też tak jak mówił mechanik tylko śrubką) i jaką wartość najlepiej ustawić nie wiem do końca czy kąt i dawka wtrysku to to samo czy to dwie różne wartości? jak zmienić jedno i drugie i jakie wartości najlepiej ustawić w moim aucie (biorąc pod uwagę specyfikację czyli wtryski ASV i program) z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam
spanky Opublikowano 9 Maja 2007 Opublikowano 9 Maja 2007 dawka startowa i kat wtrysku to dwie różne rzeczy .... kat wtrysku u Ciebie powininie wzorcowo miec wartość 49-54 ale jezeli bedzie troszke opozniony to ie nic nie stanie (autko/pompa wtryskowa ma juz swoj przebieg i latka) kat wtrysku sprawdza sie w bloku 000 (basic settings :exclaim: ) poz 2. co do dawki startowej to zacytuje opis który został umieszczony na AKP (dotyczy on ustawien za pomoca VAG kilku podstawowych parametrów pracy silnika TDI. wybieramy 1-engine 11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233 (napewno pasuje do wszystkich na VP-37) 10 adaptacja W adaptacji zaczynamy od : 1. wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg 2. ustawiamy wolne obroty silnika 3. wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie) 4. nie 5. dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa . Moze sie komus przyda.
FELIPE Opublikowano 9 Maja 2007 Autor Opublikowano 9 Maja 2007 miałem wartość 32768 1) dawka na wolnych obrotach ok 4,6mg 2) wolne obroty 861 ... 5) dawna startowa 21mg to dobre wartości czy coś zmienić (jak zmienić?)
spanky Opublikowano 9 Maja 2007 Opublikowano 9 Maja 2007 miałem wartość 327681) dawka na wolnych obrotach ok 4,6mg 2) wolne obroty 861 ... 5) dawna startowa 21mg to dobre wartości czy coś zmienić (jak zmienić?) 1)mozesz poprawic dawke na wolnych -ustaw tak na 3 mg. 2)obroty sa ok .... 3)startowa mozesz troszke zwiekszyc moze pomoze (po nowych ustawieniach bedziesz musiał sprawdzic organoleptycznie ) .... choc w takich przypadkach nie zawze to pomaga i trzeba zrobic mala korekte mapy dawki startowej ... dobry tuner bedzie wiedzial o co biega ... WAŻNE po tym co piszesz : muszę czasami rano zakręcić poł sekundy zanim odpali ponadto w lusterku widzę małą chmurkę białego dymku z rury po odpaleniu zamiast kombinowania Vag'iem najpierw sprawdził bym kat wtrysku :exclaim:
FELIPE Opublikowano 9 Maja 2007 Autor Opublikowano 9 Maja 2007 kat wtrysku VAG pokazał wartości 24, będę więc najpierw ustawiał na pompie tak aby wykazał wartość 51 i dopiero zobacze efekty tzn czy będzie poprawa
Wihajster Opublikowano 9 Maja 2007 Opublikowano 9 Maja 2007 kat wtrysku VAG pokazał wartości 24 to dosc mocno opozniony
spanky Opublikowano 9 Maja 2007 Opublikowano 9 Maja 2007 kat wtrysku VAG pokazał wartości 24, będę więc najpierw ustawiał na pompie tak aby wykazał wartość 51 i dopiero zobacze efekty tzn czy będzie poprawa na 99% znalazłes przyczyne swojego problemu .....
FELIPE Opublikowano 9 Maja 2007 Autor Opublikowano 9 Maja 2007 czekam na kolegę, który ma klucz do regulacji pompy i zmienimy na poprawny czyli 51
spanky Opublikowano 10 Maja 2007 Opublikowano 10 Maja 2007 A ja spytam jak ustawia sie kat wtrysku? zacytuje wypowiedz basketa na AKP : Aby wyregulowac kąt należy: zdjąć obudowę rozrządu, poluzowac 2 sruby mocujaca pompę od przodu silnika (luzujemy przez otwory w dużym kole zębatym), luzujemy śrubę w podstawie pompy (od wewnetrznej strony mocowaia pompy - bez zdjec ciezko wytlumaczyc), oraz z tyłu pompy na dole - kontrującą. Kontrujemy mocno śrubę nr 3, podlaczamy VAG`a/laptopa z VAG , odpalamy silnik, wchodzimy w 01-wtrysk, włączamy blok 000, właczamy opcję "basic settings" patrzymy na pozycję 02 i obserwujemy wskazania. Jeśli mieszczą się w granicach 49-54 - jest ok, jeśli nie - bierzemy do ręki "breszkę" , luzujemy delikatnie śrubę nr 3, i breszką oparta o blok i pompę delikatnie przesuwamy pompą w stronę lewego błotnika - wartość zacznie rosnąć. Jeśli jest zbyt duża - stukamy w pompę trzonkiem młotka tak aby wróciła w kierunku bloku. Operacja jest żmudna, ale trzeba wykonywac naprawde minimalne ruchy. W chwili gdy ustawimy odpowiednia wartosc, dokrecamy mocno srube nr 3, wylaczami silnik, dokrecamy mocno pozostałe, odpalamy ponownie silnik, sprawdzamy wartość w 01/000 poz 02. powodzenia.
Bastech Opublikowano 10 Maja 2007 Opublikowano 10 Maja 2007 , breszką oparta o blok i pompę delikatnie przesuwamy pompą w stronę lewego błotnika - wartość zacznie rosnąć. Jeśli jest zbyt duża - stukamy w pompę trzonkiem młotka tak aby wróciła w kierunku bloku.powodzenia. U mnie w AFN było odwrotnie: przesunięcie w kierunku bloku zwiększało wartość kąta, natomiast przesunięcie w kierunku lewego błotnika (w stronę "od głowicy") zmniejszało. Ale może to tylko w moim AFN Swoją drogą mam kilka zdjęć z rezania kąta wtrysku, więc mogę dla zainteresowanych gdzieś wystawić.
spanky Opublikowano 10 Maja 2007 Opublikowano 10 Maja 2007 Swoją drogą mam kilka zdjęć z rezania kąta wtrysku, więc mogę dla zainteresowanych gdzieś wystawić. najlepiej tutaj : http://www.a4-klub.pl/forum/viewforum.php?f=18 jako foto-story ...
Irek41 Opublikowano 17 Maja 2007 Opublikowano 17 Maja 2007 Witam,mam pytanie co do katu wtrysku paliwa,jaki powinien byc kat wtrysku w silniku AHU i jak,gdzie to mozna odczytac na VAG ?
Gość zdeniu Opublikowano 17 Maja 2007 Opublikowano 17 Maja 2007 jaki powinien byc kat wtrysku w silniku AHU taki sam jak w 1Z, AFN, AVG gdzie to mozna odczytac na VAG a to już wyżej spanky zacytował ...podlaczamy VAG`a/laptopa z VAG , odpalamy silnik, wchodzimy w 01-wtrysk, włączamy blok 000, właczamy opcję "basic settings" patrzymy na pozycję 02 i obserwujemy wskazania. Jeśli mieszczą się w granicach 49-54 - jest ok,...
FELIPE Opublikowano 18 Maja 2007 Autor Opublikowano 18 Maja 2007 dawka startowa i kat wtrysku to dwie różne rzeczy .... kat wtrysku u Ciebie powininie wzorcowo miec wartość 49-54 ale jezeli bedzie troszke opozniony to ie nic nie stanie (autko/pompa wtryskowa ma juz swoj przebieg i latka) kat wtrysku sprawdza sie w bloku 000 (basic settings :exclaim: ) poz 2. co do dawki startowej to zacytuje opis który został umieszczony na AKP (dotyczy on ustawien za pomoca VAG kilku podstawowych parametrów pracy silnika TDI. wybieramy 1-engine 11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233 (napewno pasuje do wszystkich na VP-37) 10 adaptacja W adaptacji zaczynamy od : 1. wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg 2. ustawiamy wolne obroty silnika 3. wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie) 4. nie 5. dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa . Moze sie komus przyda. A ja mam pytanie skad wziac ten login zaleznie od silnika? z tego co mi powiedzieli bardziej doświadczeni koledzy to login do wszystkich silników TDI bez pompowtrysków (VP) jest taki sam, czyli 12233
spanky Opublikowano 18 Maja 2007 Opublikowano 18 Maja 2007 dawka startowa i kat wtrysku to dwie różne rzeczy .... kat wtrysku u Ciebie powininie wzorcowo miec wartość 49-54 ale jezeli bedzie troszke opozniony to ie nic nie stanie (autko/pompa wtryskowa ma juz swoj przebieg i latka) kat wtrysku sprawdza sie w bloku 000 (basic settings :exclaim: ) poz 2. co do dawki startowej to zacytuje opis który został umieszczony na AKP (dotyczy on ustawien za pomoca VAG kilku podstawowych parametrów pracy silnika TDI. wybieramy 1-engine 11 login i tu wpisujemy zaleznie od silnika 12233 (napewno pasuje do wszystkich na VP-37) 10 adaptacja W adaptacji zaczynamy od : 1. wplywa na dawke paliwa na wolnych obrotach i czym jest mniejsza (wtedy dostaje wiecej paliwa)tym auto szybciej sie zbiera i lepiej reaguje na dodawanie gazu, nalezy pamietac aby nie ustawiac mniejszej niz 2,2 mg 2. ustawiamy wolne obroty silnika 3. wspolczynnik wypelniania EGR (podajac graniczne wartosci mozna go wylaczyc calkowicie) 4. nie 5. dawka startowa ma wplyw na uruchamianie silnika i w tym przypadku czym mniejsza tym dostaje wiecej paliwa Nalezy pamietac , ze przed zmianami zapisujemy wartosci jakie byly wczesniej a poz zmianie robimy test jak sie silnik zachowuje (test jest nad save ). Kazde zmniejszenie dawki faktycznie zwieksza ilosc paliwa . Moze sie komus przyda. A ja mam pytanie skad wziac ten login zaleznie od silnika? z tego co mi powiedzieli bardziej doświadczeni koledzy to login do wszystkich silników TDI bez pompowtrysków (VP) jest taki sam, czyli 12233 zeby byc dokladnym to do wszystkich 4-cylindrowych silnikow TDI ....
FELIPE Opublikowano 19 Maja 2007 Autor Opublikowano 19 Maja 2007 byłem dziś na hamowni i się trochę załamałem, wyjściowo 90ps, po programie i wtryskach od ASV pokazało: wykres: http://www.pro-trade.pl/filip/ahu01.jpg PYTANIE: czy zmiana kąta na poprawną wartość pozwoli uzyskać tyle ile możnaby się spodziewać z tego silnika czyli ponad 120ps? czy szukać przyczyn tak niskiej mocy gdzie indziej?
Wihajster Opublikowano 19 Maja 2007 Opublikowano 19 Maja 2007 byłem dziś na hamowni i się trochę załamałem, wyjściowo 90ps, po programie i wtryskach od ASV pokazało: wykres: http://www.pro-trade.pl/filip/ahu01.jpg PYTANIE: czy zmiana kąta na poprawną wartość pozwoli uzyskać tyle ile możnaby się spodziewać z tego silnika czyli ponad 120ps? czy szukać przyczyn tak niskiej mocy gdzie indziej? kąt nie ma nic do tego
FELIPE Opublikowano 26 Maja 2007 Autor Opublikowano 26 Maja 2007 dziś w serwisie boscha ustawiono mi kąt wtrysku (mechanik kręcił dwoma kluczami na rozrządzie i patrzył na jakiś zegarek wpięty za pompą tak aby pokazał wartość 0,7 wg sugestii auto data) niestety nie mam opcji żeby sprawdzić vagiem jaka jest wartość kąta wtrysku bo mam vag-com wersja 4.09 shareware a tylko 4.09 śmiga na USB -------------------------------------------------- dodatkowo zmieniono dawkę paliwa z 7,0mg na 3,0mg auto jest dużo żwawsze ale strasznie szarpie kiedy odpuszczam gaz na biegu co może byc przyczyną tego szarpania?[br]Dopisany: 26 Maj 2007, 17:24 _________________________________________________załamka... sprawdziłem pełną wersją VAG-COM i kąt wtrysku wynosi 13 (pozycja 2 w basic settings 000) mechanik mówi, że taki kąt to może być też wina jakiegoś ciśnienia wewnętrznego na pompie, jak to ustawić aby było poprawnie z uwzględnieniem że autko ma zrobiony program z kolei dawka po krótkiej przejażdzce zmieniła się z 3,0 zaraz po ustawieniu na 2,4 to już chyba troche zbyt duża... PS. a może wtryski ASV coś namieszały w ustawieniach?
SebMis Opublikowano 26 Maja 2007 Opublikowano 26 Maja 2007 w BS kąt wtrysku zmienia się ze skrajnej jednej pozycji w skrajną drugą, znaczy pełny zakres regulacji, jeśli masz chipsa to na 100% masz przyspieszony kąt wtrysku i wtedy wskazania mogą być zmienione (za wczesne)
FELIPE Opublikowano 27 Maja 2007 Autor Opublikowano 27 Maja 2007 czyli wartość 13 (powinno być 51) wcale nie musi byc zła? wg autodaty kąt ustawiony statycznie z zegarkiem niby jest OK a wg VAG-COM jest strasznie opóźniony w takim razie co może być przyczyną tego szarpania silnikiem? zbyt duża dawka (2,4mg)?[br]Dopisany: 27 Maj 2007, 08:04 _________________________________________________teraz w ogóle zgłupiałem: wchodze w log 000 w BASIC SETTINGS i widzę wartość skacze najpierw 51 i chwilę potem zmienia się na 12-13 i tak zostaje wchodzę w log 000 w MEAS BLOCKS (08) i widzę cały czas 51 i nic się nie zmienia to w końcu kąt jest poprawny czy nie? przypominam że auto ma programik PS. ZMIENIŁEM DAWKę z 2,4 na 3,2 i już nie szarpie wklejam logi przepływki i turbo po tych zmianach:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się