Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Istne czary z temperaturą silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

przede wszystkim błędy, poza tym sprawdź sobie też jaką ci temperaturę pokazuje.

Opublikowano

Mi tylko pokazał błąd "temperatura chłodzenia czy tam cieczy chłodzącej" Była zagadka albo czujnik lub termostat, u mnie akurat jest jeden czujnik (4pin) i pokazywał taka samą temp na klimatronicu, zegarze oraz na kompie. Ale sprawdziliśmy dla pewności czujnik. Ale po sprawdzeniu termostatu okazało ze to to :cool:

Opublikowano

Dziś wymieniłem wiskoze. Właśnie wróciłem od mechanika. Przejechałem się w ten gorący dzionek po mieście, korki niesamowite - temp silnika 90 st i ani drgnie. Odstawiłem samochód na parking, zgasiłem silnik i przekręciłem stacyjkę w pozycje zapłon. Wskazówka weszła na 90 st i powolutku ale systematycznie przesunęła się na 100 st. :( Czyli kiszka, wymiana wiskozy nic nie pomogła.

Dwóch na 4 mechaników mówi że to uszczelka pod głowicą. Jest to droga imprezka i co jeśli po jej wymianie okaże się ze to też nie pomogło... (poziom oleju oki, nie ma zapachów benzyny ani żadnego osadu na korku wlewu, plynu chlodniczego nie ubywa)

Generalnie podczas jazdy sie nic nie dzieje, teraz tylko kwestia tej temp po wylaczeniu silnika. Moze nie jest to bardzo niebezpieczne i da sie z tym jezdzic??

Jeśli ktoś by miał jeszcze jakiś pomysł .....

Opublikowano

Generalnie podczas jazdy sie nic nie dzieje, teraz tylko kwestia tej temp po wylaczeniu silnika. Moze nie jest to bardzo niebezpieczne i da sie z tym jezdzic??

Moim skromnym zdaniem luzik, możesz to zostawić. Weź pod uwagę, że kiedy silnik nie pracuje nie pracuje też wiskoza w sensie ten wiatrak, a silnik po jeździe oddaje ciepło, które odbiera czujnik. Kiedy tylko zapalisz silnik cały układ chłodzenia zaczyna działać i wszystko wraca do normy.

Mi tylko pokazał błąd "temperatura chłodzenia czy tam cieczy chłodzącej" Była zagadka albo czujnik lub termostat, u mnie akurat jest jeden czujnik (4pin) i pokazywał taka samą temp na klimatronicu, zegarze oraz na kompie.

Moje pytanie jest czy we wszystkich a4 są dwa czujniki od wskazówki na desce i od tego co pokazuje na klimatroniku na kanale 49. Bo u mnie się to totalnie pokrywa. Teraz właśnie wróciłem z miasta i chwile po odpaleniu doszło do 90 stopni i tu i tu, a zaraz potem spadło do 30, potem znowu wzrosło, i znowu spadło. Przecież to niemożliwe żeby temperatura tak szalała. A czy jak podepne się pod vag to podepnę się pod ten sam czujnik czy pod inny?

Pzdr.

Opublikowano

Surowek, ile mechanik wziął za wymianę wiskozy? Trzeba było przód zdejmować? I jakiej firmy była wiskoza (cena wiskozy 250zł - jak napisałeś wcześniej).

A nawiązując do twego przypadku, myślę że to chyba normalny objaw ze temperatura wzrośnie zaraz po zgaszeniu silnika.

:a4fan:Pozdr

Opublikowano

antoni pawlicki Jesli chodzi o czujnik to zależy w jakim roczniku ja akurat mam jeden 4 pin a w niektórych są dwa , gdzieś było o tym na forum.

Opublikowano

Surowek, ile mechanik wziął za wymianę wiskozy? Trzeba było przód zdejmować? I jakiej firmy była wiskoza (cena wiskozy 250zł - jak napisałeś wcześniej).

Sama wiskoza kosztowala 265 zł - ale nie pamietam jakiej firmy. Z tego co wiem to do wiska dostaja sie od silnika bez demontazu przodu. Robocizna kosztowała 100 ale wymieniali mi jeszcze wahacz dolny

A nawiązując do twego przypadku, myślę że to chyba normalny objaw ze temperatura wzrośnie zaraz po zgaszeniu silnika.

Z tym nie dyskutuje, ale sprawdz czy u Ciebie tez to ma odzwierciedlenie na budziku ??

Opublikowano

Hmmm ciekaw jestem strasznie jak rozwiarzesz ten problem ...bo ja mam bardzo podobny ...ale jak narazie nic nie wymienilem...i wkoncu nie wiem czy patrzec na kanal 49 czy na 51? na 51 mam caly czas 90 a na 49 skacze do 105. I tez ostatnio w upaly mialem cos takiego ze jezdzilem jezdzilem bylo wszyskto ok temp 90 stopni a zatrzymalem sie na chwilke wylacyzlem silnik i kiedy go znow wlaczylem temp miala ponad 100 stopni ;/ ale ruszylem doslownie 10 metrow i spadla.

Gość Kaziu_Wichura
Opublikowano

i wkoncu nie wiem czy patrzec na kanal 49 czy na 51? na 51 mam caly czas 90 a na 49 skacze do 105

jeden to temperatura nagrzewnicy a druga to temp silnika. Zaobserwuj na którym wolniej rośnie temperatura - będzie to kanał od temp silnika.

Opublikowano

Witam

Właśnie odebrałem auto od mechanika, gdzie za waszą radą kazałem podłączyć pod vag. Pokazało, że jest zepsuty czujnik temperatury. (na blacie i na klimatronie na 49 cały czas niedogrzny). Mechanik wymienił czujnik, założył ori za 120zł bo nie miał zamiennika. No i teraz chyba wszystko działa. Tzn. podczas jazdy w mieście pokazuje między 92 a 94 stopnie co jest chyba w miare ok. A po wyłączeniu silnika i ponownym przekręceniu kluczyka do pozycji zapłon temperatura wzrasta do 102 stopni. Jeśli tylko włącze silnik i kawałek przejadę zpada do 94 stopni. Czyli, chyba wszystko w normie :rolleyes:

Opublikowano

Kaczy wszystko dokładnie tak jak w poscie pierwszym na stronie :) tylko odejmij zdanie o klimatroniku:) bo go nie posiadam:)

głowica była badana na szczelnosc jest dobra i szczelna, teraz autko ma wymieniana uszczelke :)

a no mnie na kompie pokazało jeszcze TEMP. WODY i miałem zpierdzielony włacznik wentyla elektrycznego:)

Opublikowano

Aha to spoko....boje sie ze tez moge miec problem z uszczelka w takim razie ;/ Chociasz wiem ze mam niezbyt dobrze sie krecace wisko i moze wystarczy tylko to zmienic...ale znowu zmienie wisko okaze sie ze dalej lipa i tak bede zmienial wszystko pokoleji a skonczy sie na uszczelce ;/ tego sie boje.

Opublikowano
stanlej[/b] ]

Kaczy wszystko dokładnie tak jak w poscie pierwszym na stronie :) tylko odejmij zdanie o klimatroniku:) bo go nie posiadam:)

głowica była badana na szczelnosc jest dobra i szczelna, teraz autko ma wymieniana uszczelke :)

a no mnie na kompie pokazało jeszcze TEMP. WODY i miałem zpierdzielony włacznik wentyla elektrycznego:)

Stanlej a miales jakies objawy klasyczne na uszczelkę tzn ubytki płynu chlodniczego, "kołnierz" przy korku wlewu oleju itp. Co Cie utwierdziło że to uszczelka??

Opublikowano

co mnie utwierdziło :) mieszajacy sie płyn chłodniczy ze spalinami i za niskie cisnienie w układzie:) wywalajacy płyn chłodniczy po zgaszeniu auta i odkreceniu korka, no i za pierona nie moglismy odpowietrzyc układu:(

Opublikowano

Byłem dzisiaj u mechanika w celu podłączenia do VAG'a. Błędów nie było. Temperatura na VAG'u zbliżona do tej co na wskaźniku w aucie.

Zasegurował wymianę termostatu na oryginalny, bo zamienniki nie zawsze są OK :(.

Opublikowano

Dzisiaj bardziej obadalem co i jak z ta temperatura i wyglada to tak ze grzeje sie nadal na klimatroniku i na budziku kiedy pojezdze po miescie dluzej a pozniej stoje w miejscu przez jakis czas...dzis temp na klimatroniku mialem 110 stopni i na budziku tez ;/ Zatrzymalem sie wylaczylem silnik i o dziwo wiatrak sie nie krecil nie chlodzil wogule tej temp podczas postoju ?! To chyba czujnik temp czy jakis od wentylatora? Odkrecilem korek od plynu chlodniczego i wola nie bulgotala byla tylko ciepla. Dodam ze jak mam zalaczona klime na postoju to autko sie tak szybko nie grzeje. I od czego zaczac wymiane ? Jest tu jakis spec na forum ?:)

Opublikowano

Wielkim specem nie jestem ale mam pewne doświadczenie, troche rzeczy wymieniłem :)

Drugi wentylator uruchamia sie w momencie włączenia klimy, dlatego wtedy autko Ci sie nie grzeje. Ten sam wiatrak powinieni się włączyć /przy wyłączonej klimie/ jesli temp. wody/płynu osiągnie 102,5 st. U mnie sie równiez nie włączał. Wymieniłem czujnik wentylatora - znajduje sie na dole chłodnicy. Aby go wymienić musi być zimny silnik i mechanik dostaje sie do niego od spodu. Czujnik kosztował 35 zł. Drugie tyle wymiana. Daj znać co i jak

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...