TTom3k Opublikowano 6 Czerwca 2007 Opublikowano 6 Czerwca 2007 Oo dzieki za rade:) A ten normalny wentylator po wylaczeniu silnika kiedy temp jest duza chyba tez powinien dzialac ?
stanlej Opublikowano 6 Czerwca 2007 Opublikowano 6 Czerwca 2007 A ten normalny wentylator po wylaczeniu silnika kiedy temp jest duza chyba tez powinien dzialac ? a w jaki sposob ci visco bedzie działac po wyłaczeniu silnika? czyba ze mowisz o elektrycznym wentylu:)
Surowek Opublikowano 6 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2007 Pierwszy wentylator na visko działa tylko jak silnik pracuje. W momencie kiedy temperatura silnika wzrasta, visko powinno sie kręcić szybciej i chłodzić. Jak nie daje rady wtedy po przekroczeniu temp 102,5 st włącza się drugi wentylator od klimy za co odpowiada czujnik o kt. pisałem wcześniej
TTom3k Opublikowano 9 Czerwca 2007 Opublikowano 9 Czerwca 2007 Sprawdzilem dzis to dokladniej. Jezdzilem caly czas na klimie i obserwowalem kanal 49. Podczas postoju na budziku mialem 90stopni a na klimatroniku pokazywalo od 100-105 przy dluzszym postoju ale tak jak nap9isales od 103 stopni wlacza sie drugi wentylator i caly czas chlodzi. I teras nie wiem czy taka temperatura jest dobra? Jak ruszylem to oczywiscie spadala do ok 90 stopni.[br]Dopisany: 06 Czerwiec 2007, 19:54 _________________________________________________hmmm?
Gość spedyt Opublikowano 9 Czerwca 2007 Opublikowano 9 Czerwca 2007 hmmm? Oba wskazania nie są idealnie dokładnymi, mogą być małe odchyłki
TTom3k Opublikowano 16 Czerwca 2007 Opublikowano 16 Czerwca 2007 Witam Właśnie odebrałem auto od mechanika, gdzie za waszą radą kazałem podłączyć pod vag. Pokazało, że jest zepsuty czujnik temperatury. (na blacie i na klimatronie na 49 cały czas niedogrzny). Mechanik wymienił czujnik, założył ori za 120zł bo nie miał zamiennika. No i teraz chyba wszystko działa. Tzn. podczas jazdy w mieście pokazuje między 92 a 94 stopnie co jest chyba w miare ok. A po wyłączeniu silnika i ponownym przekręceniu kluczyka do pozycji zapłon temperatura wzrasta do 102 stopni. Jeśli tylko włącze silnik i kawałek przejadę zpada do 94 stopni. Czyli, chyba wszystko w normie Widze ze masz identyko sytuacje jak ja i wsumie Surowek tez juz tak ma...czy to normalna temperatura w a4 ? I normalne objawy? Jade w czwartek do mechanika i nie wiem czy mu cos o tym wspominac czy tylko wymienic czujnik wentylatora 2.[br]Dopisany: 12 Czerwiec 2007, 20:37 _________________________________________________Zaglada ktos tutaj ? Tylko jedna odp i bede wszystko wiedzial [br]Dopisany: 13 Czerwiec 2007, 19:51 _________________________________________________Poradzilem sobie...;] Wymienione wisko i wszystko smiga tak jak powinno
Surowek Opublikowano 16 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2007 Wymieniłeś wisko na nowe i jest OK?? - bo u mnie to nie zdało rezultatu. Narazie tamat odpuscilem bo wystepuje tylko po zgaszeniu silnika. Zmianę wiska sam to zaproponowałeś mechanikowi czy postawili taką diagnoze, ile nowe wisko kosztowało (ja dałem 265 zł) no i gratuluję i trzymam kciuki aby wiecej sie nic z niunią nie działo
TTom3k Opublikowano 16 Czerwca 2007 Opublikowano 16 Czerwca 2007 Odrazu mechanikowi powiedzialem ze albo czujnik albo wisko sprawdzil i okazalo sie ze wisko. Wsumie wynioslo mnie z montarzem 370zl. Mieli jakis lekki problem zeby wyciagnac stare wisko i policzyli mi 20zl drozej...puki co z autkiem wszystko jak najbardziej OK. Temp caly czas 90 podczas postoju 91 Wsumie mialem od ciebie Surowek brac to wisko ale jednak wolalem nowe Mam nadzieje rowniez ze u ciebie bedzie wszystko wporzadku
Surowek Opublikowano 18 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2007 Ja sie do mechanika wybieram jeszcze w dniu jutrzejszym. A możesz mi powiedziec jak sprawdzali to wisko, bo u mnie to gosc poprostu je wymienił - da sie jakoś sprawdzić czy działa poprawnie. Wiem z literatury że jest to drudna sprawa do przetestowania. W kazdym razie luks że już szystko jest OK - nie ma nic lepszego na świecie jak dzialający samochodzik Zaraz chyba ząłożę kolejny temat bo zaczynam mieć problemy z immo
TTom3k Opublikowano 18 Czerwca 2007 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Mechanik sprawdzil to banalnie Wlaczyl autko i widzial jak wolno chodzi wisko....wentylator z gory blokowal srubokretem a silnik caly czas chodzil temp sie podgrzala to prawie 100 stopni wlaczyl sie 2 wiatrak a wentylator z wisko dalej chodzil wolno nie reagowal na temp ani zwiekszenie obrotow. To tyle.
Surowek Opublikowano 20 Czerwca 2007 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2007 Wiec wczorja byłem u mechanika, komputer żadnych blędów nie wykazał. Podczas pracy silnika temperatura utrzymuje się w granicach 90-93 st. Po wylaczeniu silnika temp wzrasta do 102 st po czym zaczyna spadać. Mechanik twierdzi że nalezy normalnie ekspoloatowac samochód i obserwować poziom płynu chłodniczego, bo jesli go bedzie ubywać to mogą to byc początki uszczelki pod głowicą. To chyba tyle w tym temacie. Dzieki wszystkim za wszelkie rady i pomysły
TTom3k Opublikowano 17 Października 2007 Opublikowano 17 Października 2007 I problem znowu sie pojawil ;( Juz nie wiem co robic HELP ME KOLEDZY! Po wymianie wiska wszystko bylo ok temp 90st caly czas sie utrzymywala lecz ostatnio pojawil sie problem taki ze autko bardzo wolno sie grzalo a jak sie juz nagrzalo do 90st i wylecialem w trase to temp spadala do 70-80st - skalala sobie ;/ Wymenilem wiec dzisiaj termostat wahlera i plyn chlodniczy g12. Wyjechalem od mechanika autko sie rozgrzalo do 90st po jakis 2km - mysle sobie wszystko ok po czym sprawdzam kanal 49 a tu temp 103 ;/ No to wracam sie do mechanika i mowie zeby podlaczyl pod kompa. Zaras po tym jak przyjechalem temp na budziku 90 na kanale 49 103 st a na kompie 97. Pozniej spadla troche caly czas na kompie utrzymywala sie 94,5st. Wiec pomyslalem ze jest ok i pojechalem....po jakis 10-15min jazdy wylaczylem silnik i wlaczylem go po 5min i wtedy patrze na budzik a tam temp 105st a na klimatroniku 108 ;/ Temp zeszla do 90 po 1min lecz na kanale 49 caly czas temp waha sie od 93-103. Czy jest ktos w stanie wytlumaczyc mi o co loto ? Dodam jeszcze ze bylo 5 bledow...zapamietalem tylko ze jeden z plynem chlodnczym jeden z sonda z przepustnica - bledy usuniete. I jescze jakby bylo malo mam problem z obrotami jak wcisne pedal gazu i puszcze to obroty spadaja do 600-700 i dopiero normuja sue na 900 czy gaz czy benzyna jest to samo...nie wem cyz to ma cos wspolnego z ta temp plynu chlodniczego ...
Kaczy Opublikowano 18 Października 2007 Opublikowano 18 Października 2007 Jeśli dobrze pamiętam, w moim przypadku, vag wskazywał temperaturę w przedziale 98-103 stopnia, a wskazówka na zegarze wskazywała na początku 100 a później spadła na 90, a wskazanie na vag było cały czas 96-103 (kilmatronika nie mam). Co jest przyczyna tej różnicy- nie wiem. Ja temat olałem i myślę że wielu ma taka sytuację że co innego wskazuje vag a co innego zegar. Gdzieś kiedyś wyczytałem ze normalna temperatura dla audi to 98 stopni - czy to prawda?? W chwili obecnej mam w dalszym ciągu wahania temperatury od 90 do 103 stopni, zależnie gdzie jeżdżę czy po mieście czy w trasie. Planuję wymienić wisko. Pozdr [br]Dopisany: 18 Październik 2007, 07:57 _________________________________________________Przy okazji mam małą prośbę, może mi ktoś powie: - jakie wisko do ADR z 97r.? - ile kosztuje nowe wisko? - ile może kosztować wymiana u mechanika? Muszę nazbierać kaskę i chciałbym wiedzieć orientacyjnie ile. Z góry dziękuję za pomoc
Gość spedyt Opublikowano 18 Października 2007 Opublikowano 18 Października 2007 TTom3k niedobrze że nie spisałeś błędów, właśnie ten jeden błąd od płynu chłodniczego może wskazywać na awarię czujnika. Błędy od sondy i przepustnicy są przyczyną falowania obrotów. Samo skasowanie nie jest naprawą, trzeba usunąć przyczynę błędu.
adadur Opublikowano 18 Października 2007 Opublikowano 18 Października 2007 Też nie rozumiem tego jak można było nie spisać błędów przed skasowaniem??? Jeszcze raz pojeżdzij i potestuj, jak coś jest walnięte to błędy ponownie się pojawią.
TTom3k Opublikowano 18 Października 2007 Opublikowano 18 Października 2007 Aha ok dzieki za pomoc. Bledow nie spisalem bo myslalem ze to tylko jakes sporadyczne i wystarczy ze usunie....bo pozniej podpiol jeszcze raz i bledow nie bylo ale pewnie musialem troche pojezdzic zeby znowy wyskoczyly. Ale zastanawiam sie teras po ktorej strone lezy wina...u mechanika wymieniali mi termostat i plyn i nagle pojawily sie takie problemy ? Mam jezdzic do nich zeby mi z tym zrobil porzadek czy te problemy wynikly nie z ich winy ? ;/ A moze wpakowali mi inny termostat badz ten ktory kupilem byl fabrycznie zepsuty? - jest taka opcja? Kaczy co do wiska to 300zl nowe i ok 100zl wymiana - ja tyle placilem[br]Dopisany: 18 Październik 2007, 10:35 _________________________________________________Sprawa sie troche wyjasnila z temp. poniewaz po paru min jazdy kiedy silnik nabral temp 90st zgasilem samochod i wlaczylem zaplon i patrzylem na temp ktora wzrosla na budziku do 100st a a klimatronicu do 109. Otworzylem maske odkrecilem korek od zbiornika wyrownawczego i sie okazuje ze tam jest temp normalna czyli po prostu ciepla ciec a nie jak wskazuja liczniki ok 100 st. Wiec moje przypuszczenia stawiaja na czujnik od temp plynu - jesli sie myle prosze mnie poprawic;] Sprawdzalem tez termostat czy wogule jest dobry i wychodzi na to ze tak poniewaz wszystkie przewody byly cieple i chlodnica tak samo czyli obieg jest ok.
Hubert Opublikowano 19 Października 2007 Opublikowano 19 Października 2007 Witam, ten sam problem wystąpił u mnie - po zgaszeniu silnika temperatura skacze na ok. 100 st. , jednak dziać się zaczęło tak po wstawieniu nowego termostatu. (wymieniałem, bo słabo działało ogrzewanie i silnik się nie dogrzewal). Teraz ogrzewanie w ogóle nie działa, a silnik się przegrzewa, więc wstawiam oryginalny termostat i nową pompę - zobaczymy co dalej.
Gość spedyt Opublikowano 19 Października 2007 Opublikowano 19 Października 2007 Teraz ogrzewanie w ogóle nie działa, a silnik się przegrzewa, więc wstawiam oryginalny termostat i nową pompę - zobaczymy co dalej. Odpowietrzyłeś nagrzewnicę?
TTom3k Opublikowano 19 Października 2007 Opublikowano 19 Października 2007 Witam, ten sam problem wystąpił u mnie - po zgaszeniu silnika temperatura skacze na ok. 100 st. , jednak dziać się zaczęło tak po wstawieniu nowego termostatu. (wymieniałem, bo słabo działało ogrzewanie i silnik się nie dogrzewal). Teraz ogrzewanie w ogóle nie działa, a silnik się przegrzewa, więc wstawiam oryginalny termostat i nową pompę - zobaczymy co dalej. Odrazu pompe ? A sprawdziles czy faktycznie ci sie przegrzewa? Czy tylko tak pokazuje ? Bo u mne tak jak pisalem niby tez pokazuje 100st ale jak sprawdzam pod maska do tych 100st napewno nie ma..
Hubert Opublikowano 20 Października 2007 Opublikowano 20 Października 2007 No i niestety po wymianie pompy i termostatu(wstawiłem oryginalny żeby nie było) bez większych zmian, ogrzewanie prawie nie grzeje, nagrzewnica odpowietrzona, temperatura dochodzi do 93 st, po zgaszeniu gdzieś kolo 96-97, faktycznie może czujnik jeszcze wymienię, a co dalej nie mam pomysłu - wentylator? zatkany układ? (był czyszczony plynem do płukania chłodnic, nagrzewnica sposobem forumowym - wąż ogrodowy, ale układ raczej czysty). węże nie są zbyt twarde więc chyba nie uszczelka, ale kto wie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się