Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN] Świece żarowe podgrzewające płyn chłodzący


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tak jest,na klimatroniku pokazuje identycznie jak na desce. odpalam mam 70c a juz po chwili juz 120c

Opublikowano

tak jest,na klimatroniku pokazuje identycznie jak na desce. odpalam mam 70c a juz po chwili juz 120c

powtórzę pytanie, robiłeś test zegarów vagiem?

Opublikowano

tak test robiłem. na zegarach podczas testu wszystko jest ok ,oprócz wskaznika temperatury/dziwnie przeskakuje/

dodam też że podczas wariacji wskaznika temperatury, potrafi nieraz powariować razem z nim wskaznik od paliwa.

Opublikowano

wygląda to na problem z procesorem w zegarach :mysli:

Opublikowano

wygląda to na problem z procesorem w zegarach :mysli:

albo zimne luty :)

Opublikowano

Wracając do moich nie wyłączających się świec to przyczyną był czujnik temperatury płynu. Nowy czujnik pokazuje o 5 st niższą temp od starego stary 84stC a nowy 79-80stC, kupiłem drugi i również pokazuje 79-80stC na klimatroniku to jest przed 90stC na wskaźniku. Czyli termostat się za wcześnie otwiera.[br]Dopisany: 04 Luty 2010, 18:07_________________________________________________Wymieniłem termostat i wszystko ok temp na liczniku 90stC na klimatroniku 82-84stC. Stary termostat 5stC za wcześniej się otwierał dodatkowo stary czujnik temp 5stC zawyżał i w sumie jedno z drugim się uzupełniało i pokazywało dobrze.

Opublikowano

tak test robiłem. na zegarach podczas testu wszystko jest ok ,oprócz wskaznika temperatury/dziwnie przeskakuje/

dodam też że podczas wariacji wskaznika temperatury, potrafi nieraz powariować razem z nim wskaznik od paliwa.

Słaba masa między silnikiem a nadwoziem może być powodem dziwnych wskazań z czujników. Wiem widziałem :) Spróbuj przykręcić miedzaną taśmę chyba od malucha (9 zł) między np. łapą silnika i nadwoziem.

Opublikowano

ja mam 1z i tez mam te świeczki :decayed:. nie we wszystkich były montowane, musisz sprawdzić :gwizdanie:

Opublikowano

a gdzie dokładnie znajdują sie te świeczki w 1z tak jak w afn ??

wszystko tu jest wystarczy poczytać wątek :szukaj:

Opublikowano

tak test robiłem. na zegarach podczas testu wszystko jest ok ,oprócz wskaznika temperatury/dziwnie przeskakuje/

dodam też że podczas wariacji wskaznika temperatury, potrafi nieraz powariować razem z nim wskaznik od paliwa.

Słaba masa między silnikiem a nadwoziem może być powodem dziwnych wskazań z czujników. Wiem widziałem :) Spróbuj przykręcić miedzaną taśmę chyba od malucha (9 zł) między np. łapą silnika i nadwoziem.

Ja pewnego dnia straciłem całkowicie wskazanie temperatury, paliwa i oświetlenie deski ustawiło się na minimum. Zacząłem od wskaźnika paliwa, po diagnostyce Vag-iem i analizie schematów stwierdziłem że nie ma masy, więc zmostkowałem masę na pinie (bo tam idą dwie masy do wskaźnika paliwa) i co ciekawe wszytko się naprawiło. Przyczyny gdzie masa nie łączyła nie znalazłem, będzie lato to pokombinuje.

Między nadwoziem a silnikiem nie sprawdzałem, ale faktycznie to może być to, bo trochę tych wiązek przejrzałem i nigdzie nie znalazłem nieprawidłowości.

Opublikowano

na forum audi 80 przeczytałem że te świece nie są do tego aby nagrzewać wodę idąca do nagrzewnicy tylko są usytuowane na wyjściu. ma to zabezpieczyc ciepłą głowicę przed zimną wodą z nagrzewnicy. sam nie wiem. ile głow tyle pomysłów . a co wy o tym sądzicie?? a oto cytat z innego forum :

"Otórz Panowie te świece sa po to aby w wysokie morozy nie pękała głowica... wychłodzony płyn przez nagrzewcnice zostaje ponownie podgrzany tymi swieczkami po to aby jego temperatura była jak najbardziej zbliżona do temperatury głowicy"

Opublikowano

na forum audi 80 przeczytałem że te świece nie są do tego aby nagrzewać wodę idąca do nagrzewnicy tylko są usytuowane na wyjściu. ma to zabezpieczyc ciepłą głowicę przed zimną wodą z nagrzewnicy. sam nie wiem. ile głow tyle pomysłów . a co wy o tym sądzicie?? a oto cytat z innego forum :

"Otórz Panowie te świece sa po to aby w wysokie morozy nie pękała głowica... wychłodzony płyn przez nagrzewcnice zostaje ponownie podgrzany tymi swieczkami po to aby jego temperatura była jak najbardziej zbliżona do temperatury głowicy"

No to co w przypadku gdy ktoś, nie ma pojęcia że takie świece znajdują się u niego w samochodzie i jeździ tak 10 lat. Jakoś nie słyszałem o pękających głowicach z tego powodu....

Nie chce mi się wierzyć w te historie.

Opublikowano

na forum audi 80 przeczytałem że te świece nie są do tego aby nagrzewać wodę idąca do nagrzewnicy tylko są usytuowane na wyjściu. ma to zabezpieczyc ciepłą głowicę przed zimną wodą z nagrzewnicy. sam nie wiem. ile głow tyle pomysłów . a co wy o tym sądzicie?? a oto cytat z innego forum :

"Otórz Panowie te świece sa po to aby w wysokie morozy nie pękała głowica... wychłodzony płyn przez nagrzewcnice zostaje ponownie podgrzany tymi swieczkami po to aby jego temperatura była jak najbardziej zbliżona do temperatury głowicy"

No to co w przypadku gdy ktoś, nie ma pojęcia że takie świece znajdują się u niego w samochodzie i jeździ tak 10 lat. Jakoś nie słyszałem o pękających głowicach z tego powodu....

Nie chce mi się wierzyć w te historie.

Wiele osób tu się wypowiadających ma racje, które przecież się nie wykluczają wzajemnie

świece są po to aby:

- silnik w niskich temp szybciej osiągał odpowiednią temp.

- aby w kabinie szybciej było ciepło,

usytuowanie świec na wyjściu z nagrzewnicy podyktowane jest zaś doświadczeniem inżynierów z :audi: bo w ten sposób unika się konsekwencji nierównomiernego rozłożenia temperatur w układzie.

Opublikowano

co do tej grzałki ja wiem coś takiego-wytłumaczył mi to kiedyś elektronik z VW- grzałka się załączy przy niskich temperaturach chyba poniżej +5stp na zewnątrz pod warunkiem ze nie będą włączone dodatkowe urządzenia np światła.

silnik pracuje , wentylacja załączona na niski bieg- grzałka dziala. Gdy nastąpi spadek napięcia,włączycie światła- grzałka się wyłącza.

taką grzałkę miałem w golfie III TDI z 93r.

Opublikowano

Panowie, a jak sprawdzic czy napiecie dochodzi do swiec? Widze rozpiske przez vaga,tylko nie bardzo kumam o co chodzi. :confused4: Ok, dokopalem sie. Moglibyscie zebrac to w jedna calosc bo straszne ciezko szukac po 22 stronach opisu sprawdzenia przekaznikow, osobno swiec.

Opublikowano

Świece sprawdzasz następująco

-odkręcasz przewody zasilające świece (przy wyłączonym zapłonie)

-multimetr ustawiasz na omomierz i jedną końcówkę przykładasz do masy drugą do miejsca gdzie były przewody zasilające-świece powinny wykazywać niską rezystancję rzędu kilku do kilkudziesięciu ohm. Im większa rezystancja tym świece gorzej grzeją ale grzeją. Rozwarcie czyli rezystancja nieskończenie duża świece "kaput" czyli nie grzeją.

-oczywiście świece mierzymy każdą z osobna.

- po skończonych czynnościach zakręcamy przewody na świece

Sprawdzanie przekaźników w zasadzie należy od tego zacząć

-podpinamy vaga

-uruchamiamy program vag-com

-wchodzimy engine 01

-outputs test i tam mamy testy przekaźników niestety nie pamiętam które odpowiadają za podgrzewanie płynu w chłodnicy

jak już dojdziemy które to (I i II stopień grzania) przykładamy woltomierz i mierzymy czy pojawia się napięcie na świecach w tym momencie powinniśmy słyszeć cykliczne przełączanie przekaźników tak jak przy włączonych awaryjnych czy kierunkach.

- po każdym pełnym outputs test należy wyłączyć i włączyć ponownie zapłon aby można było wykonać kolejny.

Wyżej spisane czynności spisywałem z "głowy" tak jak ja w zeszłym roku sprawdzałem swoje świece. W razie błędów proszę poprawiać edytować itp.

Opublikowano

Panowie ile kosztują takie świece?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...