Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Świece żarowe podgrzewające płyn chłodzący


ksiadz99

Rekomendowane odpowiedzi

czy te świece maja też wpływ na odpalanie zimą????

nie mają żadnego wpływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wykonałem pomiary i tak oto:

świeca 1: 1,1 Ohm

świeca 2: 1,0 Ohm

świeca 3: 0,8 Ohm

i tu pytanie: sprawne?

czekam na niższe temperatury żeby sprawdzić czy się załączają :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekam na niższe temperatury żeby sprawdzić czy się załączają :cool1

najlepiej świece sprawdzić poprzez podanie na każdą z nich kolejno plusa bezpośrednio z akumulatora i trzymać ręką króciec wodny by poczuć rozgrzewanie płynu (robić to oczywiście na zimnym i niezapalonym silniku) odczekać chwilę aż ciepło się rozejdzie i ponownie sprawdzić w ten sposób kolejną świecę - wtedy masz pewność czy świece grzeją a jeśli chcesz sprawdzić czy układ ich podgrzewania jest sprawny to wystarczy przeprowadzić Vagiem test elementów wykonawczych (przekaźnik J359 - małej mocy grzewczej a następnie J360 - dużej mocy grzewczej) - przy teście przekaźniki powinny wydać słyszalne kliknięcie a jeśli kliknięcia nie będzie słychać to przyłożyć do każdego z nich rękę i ich włączenie będzie wyczuwalne pod ręką i przy output teście nie trzeba czekać na spadek temperatury otoczenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciekawy temat będę obserwował i na bieżąco sprawdzał.

co do kolegi Artur z Brzegu pisałeś

Mam pytanie ,czy ktoś wie gdzie znajduje się czujnik temperatury silnika,przekaznik świec żarowych i sterownik świec żarowych,bo sprawdzałem miernikiem, i nie dochodzi napięcie do nich ?A kontrolka grzania zapala się na dwie sekundy.

Wszystko jest napisane

Czujnik str 7 drugi post

reszta na początku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest napisane

Czujnik str 7 drugi post

reszta na początku

no niestety czujnik, który na ww. stronie zamieściłem dotyczy starego typu silnika, w BLB jest on pod pompą tandem, podawaniem zasilania na świece steruje ECU więc nie ma jakiegoś odrębnego sterownika a co do przekaźnika świec żarowych w B7 to dobrze gdyby ktoś umieścił fotkę z rozpiską w dziale FAQ bo nikt nie jest w stanie się tam doszukać czegoś cennego do B7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FAQ (ang. Frequently Asked Questions) - to zbiory "często zadawanych pytań" i odpowiedzi na nie, tworzone głównie po to, aby uwolnić się od ciągłego odpowiadania na stale powtarzające się i nudne (dla odpowiadającego) pytania.

Forum jest podzielone na działy, jak wejdziesz w dział "Układ Elektryczny" to trzecim powieszonym tematem jest właśnie http://www.a4-klub.pl/smf/faq_elektryka-t5251.0.html

ECU (ang. Engine Control Unit) - jednostka sterująca silnika - sterownik silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztomel :good::notworthy:

przeprowadzić Vagiem test elementów wykonawczych (przekaźnik J359 - małej mocy grzewczej a następnie J360 - dużej mocy grzewczej)

Output test w 01-Engine? czy jakaś inna grupa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztomel :good::notworthy:

przeprowadzić Vagiem test elementów wykonawczych (przekaźnik J359 - małej mocy grzewczej a następnie J360 - dużej mocy grzewczej)

Output test w 01-Engine? czy jakaś inna grupa?

jeśli masz vaga to wchodzisz w -> Select->)01 Engine->03 output test->następnie 08 lub 09 (nie pamiętam) jest przekaźnik małej i dużej mocy grzewczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki :good:

jak będzie trochę czasu to przez weekend się z tym pobawię[br]Dopisany: 04 Grudzień 2009, 20:11_________________________________________________tak jak mówiłeś Sztomel, słychać kliknięcia obu przekaźników :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie ,jak sprawdzić psełdo przekażnik nafaszerowany elektroniką od A4, od świec żarowych? o nr. VW AG 03G 907 282 lub 461 pisany od góry przekażnika .Ma on 9 nóżek,4 górne styki idą na świece o oznaczeniac( G1 do G4). Gruby jedyny styk to plus oznaczony ( 30), który raczej podaje nap. na świece żarowe.Jeszcze są cztery styki o nr.(87 i 31) i (DI i ST). Prawdo podobnie i raczej to on nie podaje napięcia na świece żarowe ,bo wyciągnełem go i jest tak samo jak by tam był włożony. A mrozy idą. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Mam identyczny problem auto nie moze sie rozgrzac, temerature 80 stopni to chyba po godzinie jazdy osiaga. Wymienilem termostat płyn chłodzacy i nic! Obecnie ratuja mnie podgrzewane siedzenia. Jutro sprawdze swiece dogrzewające silnik o ktorych mowice. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

Mam identyczny problem auto nie moze sie rozgrzac, temerature 80 stopni to chyba po godzinie jazdy osiaga. Wymienilem termostat płyn chłodzacy i nic! Obecnie ratuja mnie podgrzewane siedzenia. Jutro sprawdze swiece dogrzewające silnik o ktorych mowice. Pozdrawiam

ile masz na klimatroniku w kanale 49??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piotr2009 i k0za chyba raczej powinniście sprawdzić termostat, czujnik temperatury g2/g62, drożność układu i ewentualne zapowietrzenia :wink4: na forum jest mnogo wątków o tym zagadnieniu :szukaj:

ten temat jest o świecach które podgrzewają płyn w układzie chłodzenia po to żeby nagrzewnica szybciej się grzała->ciepło w kabinie... na temperaturę roboczą silnika nie mają większego wpływu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...