Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Podwozie całe w oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

Pisze gdyż zacząłem się trochę martwić o swoje autko. Mianowicie w połowie sierpnia wymieniłem olej w silniku (w Norauto) ponieważ już byl czas na to. Ostatnio zauważyłem że autko zaostawia palmy oleju (wiem ze powinienem to sprawdzać ale wcześniej nie zwracałem na to uwagi i nie wiem czy palmy pojawiały sie rownież przed wymianą oleju). Dzisiaj z kolegą ktory sie na tym znacznie lepiej zna odemnie wjechalismy na kanał i pod autem wpadełem w panike.Wszystko obrzygane od oleju.Na gorze suchutko nie widac zadnego wycieku pod autem wszystko upieprzone. Zdjeliśmy plastikową osłone silnika przy wlewie oleju i tam w otworach na świece znalezlismy swieży olej. Kumpel sugerował że "spece" przy wymianie oleju mocno olej po silniku ale mi nadal nie daje to spokoju. Teraz moja najwieksza wina-nie sprawdziłem poziomu oleju przy wymianie ale juz tego nie cofne. Co teraz robić ja zupełnie sie na tym nie znam a wiekszość mechaników przynajmniej w Poznaniu najlepiej potrafią naciagać dlatego też pytam o rade.

I jeszcze takie pytanko czy w ASO powiedzą mi co to jest z 100% pewnościa i mniej wiecej ile za taką diagnoze kasują ?

Opublikowano

Z której strony silnik jest mokry od oleju (od strony kolektora wydechowego czy od strony filtra oleju)?

Na początek wyczyśc cały silnik i sprawdź poziom oleju i ogladaj go czy znowu jest mokry.

Ja tez miałem cały silnik i podwozie mokre i nie mogłem do tego dojść -wymieniłem uszczelke pod chłodnicą oleju i nadal lecialo i tak walczyłem cały tydzień a na końcu się okazało,że w czujniku ciśnienia oleju w miejscu gdzie nakładasz wsuwke zrobiła się dziurka -jakim cudem to nie wiem- wymieniłem czujnik i po problemie- morał z tego taki ze nawet w ASO mogą coś przeoczyc a cię skasują.

Opublikowano

Jak wyżej kolega napisał. Najpierw umyj silnik ( tylko dokładnie ). Odpal auto i obserwuj skad leci olej, a przy takich wyciekach jak opisujesz to po paru / parunastu minutach pracy silnika olej gdzieś sie pojawi. Innego sposobu nima.

Opublikowano

sprawdz uklad odma-dolot, w moim przypadku to bylo przyczyna zabrudzenia olejem :mysli:

Opublikowano

Miałem podobnie...a przyczyna prozaiczna ...niedokręcony filtr oleju...

Albo przekręcony... Nawet kiedyś wcześniej - przez co uszkodzeniu mógł ulec Oring, przez który cieknie olej.. Ale to tylko taka dygresja, olej może walić przez 10 innych miejsc..

Opublikowano

dokladnie :good:

Opublikowano

Widze ze akurat potrzebuje pomocy na ten temet wiec pytam: Jak sie najlepiej zabrac za wymiane uszczelki pod chlodniczka oleju? widze ze jest tam słabe dojscie i nie wiem czy zabrac sie za to od dolu czy od gory. Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc.

Opublikowano

Do chłodniczki oleju najlepiej dostać się od dołu z kanału.

W moim aucie miałem zachlapany silnik od oleju od strony kolektora dolotowego. Powodem było pęknięte kolanko odmy (z tworzywa) przy łączeniu z wężem gumowym. Dałem 100zł w ASO. Na początku myślałem, że to z okolic filtra oleju, jednak podstawa filtra nie była aż tak zaolejona, a zalegający olej widać było nieco wyżej nad filtrem oleju patrząc przez kolektor (przy bagnecie).

Drugi wyciek był spod korka spustowego oleju, tu akurat uszczelniłem silikonem.

Opublikowano

Ja kiedyś w 2.8 miałem caaaaaluteńkie podwozie zalane olejem. Przyczyna - rozciekła się przekładnia. Sprawdź jaki to olej. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...