Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Wymiana przegubu zewnętrznego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ostatnio wymieniłem osłonę gumową przegubu zewnętrznego prawego i kilka moich uwag:

- aby przegub wylazł ze zwrotnicy trzeba po uprzednim odkręceniu go iu skręceniu maksymalnym kół w lewo, podlewarować kolumnę kierowniczą ok. 5-7 cm - łatwiej wtedy wyjść przegubowi i nie trzeba odkręcać końcówki drążka ani banana ani górnych wahaczy

- aby zszedł przegub z półośki należy wkręcić oryginalną śrubę w przegub ale przed śrubę włożyć kawałek szpilki fi 8 o długości 5-6cm aby weszła w otwór w półośce i zaparła się o ściankę, wkręcając śrubę popycha ona szpilkę, która oparta o półośkę klasycznie ściąga przegub aż do zeskoczenia z pierścienia rozprężnego

na gołą półośkę kolejno wkładamy:

- małą opaskę

- osłonę gumową

- podkładkę metalową układającą się w stożek w stronę silnika

- podkładkę plastikową układającą się w stożek w stronę koła

- pierścień rozprężny wciskamy w rant wyżłobiony w półośce

- przegub

- duża opaska

cała reszta przed i po wiadomo :decayed::wink4::good:

oto mój zestaw LOBRO, kolega wyzej pisał o dwóch podkładkach (plastikowej i metalowej) a ja mam dwie metalowe i jedną plastikową

2013_02_15_23_40_47.jpg

Opublikowano

Podczas wymiany wahaczy górnych półoś wyszła mi z przegubu jak ją tam znów wsadzić?Prawdopodobnie bardzo odchyliłem wszystko i manewrując w prawolewo wyskoczyła półoś ,czy można włożyć ja bez demontażu wahaczy w przegub?

Opublikowano

a to zauważyłeś że wyskoczyła dopiero jak skreciłeś wahacze? myślę że nie dasz rady, lepiej rozkręć tam jest tylko jedna śruba

Opublikowano

Zauważyłem dopiero jak wsiadłem i jedynke wrzuciłem :glupek2: ale że pukał już ten przegub to wsadziłem nowy przy okazji i jest git.

Opublikowano

rozebrałem dziś,

odkręciłem górne wahacze, przegub z piasty wypchnałem tuleiką i wkręcaniem starej śruby (tuleika potem nie chciała wyjść... hehe ale wyszła), przegub nie chciał sie zbić ale co gorsza kwalifikuje sie do wymiany bo troszke tam brudu sie dotało od pękniętej osłony... Fakt jest taki że wygodniej półoś wyjąć ze skrzyni bo przegub mocno siedzi (bardzo mocno)

---------- Post dopisany 18-02-2013 at 15:23 ---------- Poprzedni post napisany 16-02-2013 at 21:13 ----------

po co dwie metalowe podkłądki w zestawie przegubu?

http://s3.postimage.org/vwdcfvx02/2013_02_15_23_40_47.jpg

Opublikowano

może zestaw standardowy do kilku modeli aut?

Opublikowano

Lobro na pudełku mam opis że do Audi 1.6 1.8 1.9 TDI, passat, passat fl, skoda superb

Opublikowano

zakładałem u siebie ten samej firmy osłonę przegubu i była jedna podkładka - ale mam większej średnicy przegub niż w AFN

Opublikowano

już założone, całą półoś odkręciłem, faktycznie jedna podkładka potrzebna. Mam nadzieję że przegub dobrze wszedł w zabezpieczenie i nie wyleci... hehe. Wymiana bez kanału także możliwa czego dośiadczyłem

Opublikowano

Witam. Jestem po wymianie przegubu, u mnie to tak nie poszło łatwo, ale pewnie przez to, że pierwszy raz to robiłem. Terkotało na skręconych kołach z prawej strony więc przegub, no to patrzę osłona rozwalona na zewnętrzny więc zakup zewnętrznego i wymiana. Jak się okazało wymiana całkiem dobrze poszła, ale po złożeniu dalej to samo. No to rozkręcam z powrotem wszystko i tym razem wykręcam półoś i wszystko jasne. Wymienić trzeba było wewnętrzny bo jak zdjąłem półoś to kulki wypadły i zobaczyłem, że wieniec trzymający kulki jest w dwóch częściach. Osłona na wewnętrznym była cała i z moją podstawową wiedzą nie powiedziałbym, że to wewnętrzny będzie do wymiany. Gdybym od razu wykręcił półoś tak jak autor wątku uniknąłbym podwójnego kosztu. Dodam, że przy zdejmowaniu zewnętrznego przegubu starego jak i przy zakładaniu nowego nie tłukłem młotem także uszkodzenie wewnętrznego nie powstało z mojej winy. Piszę tego posta tylko po to aby dodać informacje. Wyjęcie półosi to nie problem, a wszystko łatwiej się robi.

Manual jak najbardziej przydatny.

Opublikowano

Tez ostatnio skorzystalem z opisu :) wymienialem prawy zewnetrzny. Ostatnio jednak zaczelo mi znowu podobnie pukac tylko bardziej przy jezdzi prosto i nie wiem czy nie bedzie mnie czekala wymiana wewnetrznego ;)

Opublikowano

Pytanie:

czy tym sposobem z odkręcaniem półosi od skrzyni da sie to zrobić bez kanału????

Opublikowano
Pytanie:

czy tym sposobem z odkręcaniem półosi od skrzyni da sie to zrobić bez kanału????

I jednym i drugim sposobem zrobisz to bez kanału- tak to właśnie robiłem:wink: do śrub trzymających półoś ze skrzynią jest tylko cięższy dostęp, ale bez przesady, przedłużka i nawet się kłaść nie musisz. Jeśli masz klucze to zrobisz to bez problemu.

Opublikowano

Ja wymieniałem dziś gumę na przegubie zewnętrznym w AFN - ie i po złożeniu wszystkiego do kupy wyskoczył błąd czujnika ABS. Podjechałem skasować do kolegi, ale niestety nie pomaga. Ma ktoś jakiś pomysł??

Opublikowano

Moze pzrerwa miedzy czujnikiem a koronka jest za duza, sprobuj docisnac czujnik....

Opublikowano
Pytanie:

czy tym sposobem z odkręcaniem półosi od skrzyni da sie to zrobić bez kanału????

Ja dwoma lewarkami podniosłem przód, zabezpieczyłem i się kładłem pod samochodem, ale druga osoba musiała hamulec naciskać bo skrzynia nie była zblokowana i nie szło odkręcić.

Opublikowano

Już wcześniej pisałem - śrubokręt w tarczę , zapiera się o jarzmo i półoś się nie kręci , kanał niepotrzebny , nawet nie trzeba kłaść się pod auto jeśli ma się przedłużkę

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...