Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADP] Ubywa płynu chłodniczego


Bartez38

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Nie podałem oznaczenia silnika bo jeszcze go nie znam. Mam Audi z 99 roku. Silnik 1,6, 74 kW + LPG. Posiadam to auto już rok i w pewnym momencie zauważyłem że zaczyna spadać poziom płynu chłodniczego w zbiorniku. Normalnie pomyślał bym że cieknie z chłodnicy lub tym podobne. Problem w tym że silnik jest suchy, nieszczelności nie ma, nic nie kapie spod silnika. Co najlepsze silnik się nie przegrzewa. Temperatura spokojnie rośnie od momentu uruchomienia auta i zatrzymuje się na 90 st. Poradźcie co to może być i co z tym zrobić ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było już tego na forum

spr. korek bo może z niego cieknac lub parować

dolny wąż ze zbiornika

pamietaj ze podczas jazdy wytwarza sie cisnienie i może ciec podczas jazdy i tego nie da sie tak gołym okiem zauważyć

może przedostawać sie przez uszczelke pod głowice do komory silnika w małych ilosciach itd.

masz jakies plamy tłuste w zbiorniczku??

może tez "mieszalnik" reduktor (nie wiem jak to sie nazywa) gazu ma cos w stym wspolnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było już tego na forum

spr. korek bo może z niego cieknac lub parować

dolny wąż ze zbiornika

pamietaj ze podczas jazdy wytwarza sie cisnienie i może ciec podczas jazdy i tego nie da sie tak gołym okiem zauważyć

może przedostawać sie przez uszczelke pod głowice do komory silnika w małych ilosciach itd.

masz jakies plamy tłuste w zbiorniczku??

może tez "mieszalnik" reduktor (nie wiem jak to sie nazywa) gazu ma cos w stym wspolnego

Tłustych plam w zbiorniczku nie mam. Wszystko jest ok, poza tym że muszę czasami płynu chłodniczego troszkę dolać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Nie podałem oznaczenia silnika bo jeszcze go nie znam. Mam Audi z 99 roku. Silnik 1,6, 74 kW + LPG. Posiadam to auto już rok i w pewnym momencie zauważyłem że zaczyna spadać poziom płynu chłodniczego w zbiorniku. Normalnie pomyślał bym że cieknie z chłodnicy lub tym podobne. Problem w tym że silnik jest suchy, nieszczelności nie ma, nic nie kapie spod silnika. Co najlepsze silnik się nie przegrzewa. Temperatura spokojnie rośnie od momentu uruchomienia auta i zatrzymuje się na 90 st. Poradźcie co to może być i co z tym zrobić ;(

mam tez 1.6 i tez ubywa mi płyn. z tym ze u mnie zaczelo sie to po wymianie kompletnego rozrzadu wraz z plynem.......u mnie widac ze puszcza chlodnica ale tylko wtedy jak :a4fan: dostanie w dupe a przy normalnej jezdzie jest gitara :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może ucieka Ci przez zaworek wyrównawczy,jak zbiornik z płynem jest pod ciśnieniem

więc musi miec ślady,a pisze że niema :no:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yelo pompy wody nie wymieniałem. Jak sprawdzić czy to rzeczywiście jej wina i jak droga jest jej wymiana?

Warto rozejrzeć się dookoła, czy nie ma zacieków pod maską. Pompa lubi ciec przy wyższych obrotach, nie wiem jakie masz obserwacje własne - kiedy najszybciej ubywa Ci płynu.

Koszt pompy nie jest wysoki, gorzej z robocizną, ale to już musisz się samemu zorientować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yelo pompy wody nie wymieniałem. Jak sprawdzić czy to rzeczywiście jej wina i jak droga jest jej wymiana?

Z olejem tez wszystko ok, nie ma białych plam, masła ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem z "ubywającym" płynem chłodniczym, co jakiś czas muszę dolać z jakieś 200ml. Jedno co wiem to, to że nie miesza się u mnie płyn z olejem, nie widać oznak żadnego wycieku - mechanik stwierdził, że: "płyn chłodniczy dostaje się do układu wydechowego" - czy faktycznie jest taka możliwość dostawania się płynu chłodniczego do wydechu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się tez pod ten temat bo też mam z tym problem mi też ubywa płynu.. :( nie mam pojęcia co to może być płyn tłusty nie jest ,olej też wporządku , w ostanich 2 miesiącach musiałem dolać ok 1.5L :( dodam iż w przyszłym tyg wymieniam płyn na Zimowy może to coś da a morze i nie... gdzie szukać przyczyny??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może wam ucieka gdzieś w okolicach nagrzewnicy

proponował bym sprawdzić wszystkie cybanty czy są dokręcone

bo może być tak że nie są dociągnięte cybanty na wężach układu chłodzącego i płyn wycieka wtedy gdy silnik jest nagrzany i płyn od razu odparowuje

Również bym sprawdził korek na zbiorniczku wyrównawczym

-może źle działać zaworek bezpieczeństwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może wam ucieka gdzieś w okolicach nagrzewnicy

proponował bym sprawdzić wszystkie cybanty czy są dokręcone

bo może być tak że nie są dociągnięte cybanty na wężach układu chłodzącego i płyn wycieka wtedy gdy silnik jest nagrzany i płyn od razu odparowuje

Również bym sprawdził korek na zbiorniczku wyrównawczym

-może źle działać zaworek bezpieczeństwa

ale czy niesprawny zawór korka, musi się objawiać wyciekiem z korka? czy może spokojnie odparowć przez nieszczelność w korku nie pozostawiając śladu wycieku na zbiorniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...