Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 2.0 ALT?


decard86

Rekomendowane odpowiedzi

po przeczytaniu miliona watkow na tym forum postanowilem osobiscie pojechac do serwisu. i na moje szczescie trafilem na mechanikow ktorzy miesiac wczesniej byli w niemcach na szkoleniu z silnikow ALT i tych 2.0, 150km. takie dosmarowywanie ma sluzyc tym elementom normalnie nie smarowanym, przez co zywotnosc silnika ma siegac nawet 500kkm bez grzebania w bebechach. normalna rzecz te branie oleju. podobno u nich w latach kiedy wychodzily ALT w a4 byl jeden klient ktory po pol roku przyjechal na wymiane silnika bo mu olej jadl i nie dawal sobie przetlumaczyc ze tak w nich po prostu jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli to prawda z tym dosmarowywaniem to OK - dla nas to dobra informacja. Ale to w zaden sposob nie tlumaczy zjadania oleju. W przyrodzie nic nie ginie i w silniku ALT tez nie powinno - albo go musi przepalac albo gdzies przecieka - poniewaz zaobserwowano to takze w nowych silnikach wiec stawiam na to pierwsze a to juz nie jest wcale taka dobra informacja bo ma wplyw na zuzywanie sie katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dosmarowywanie ??????????????? :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew: :polew:

to nie jest nic innego jak wciskanie ludziom kitu, którzy kupili auto z silnikiem który żre na potęge olej

przypomina mi to czasy komuny, w taki sam sposób oszukiwali naród

sorry Koledzy ale rozbierałem wiele ALT-eków i w kazdym było to samo

Kolega Marwel ma rację że mozna wymienic uszczelniacze bez ściągania czapki

ale warto sprawdzic również prowadnice zaworowe i zawory, w jakim sa stanie

pierscienie tez warto wymienic, niewiele więcej jest z tym pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe tylko po co to robic - jest informacja ze w nowych silnikach tez tak ludzie mieli - to co? z fabryki wypuscili samochody z wadliwymi uszczelkami w silniku?

Kilka osob na forum juz sie bawilo w te uszczelki i niestety nic to nie dalo.

Nie tędy droga panowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powtorze sie... poprzedniemu wlascicielowi palil 1 litr na 2500-3000km, mi pali 1l na 10000km. samochod mi sie naprawil? przy przebiegu 20tys km sie zesralo to w kazdym ALT? bo od 70tys km przebiegu mam moje ALT i podobno bylo tak od nowosci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda ,silniki ALT nie lubią wysokich obrotów.Jak będziesz go kręcił do 3tys to praktycznie nie będzie brał oleju.Nie oszukujmy się to nie jest silnik do sportowej jazdy,dla mnie wystarczy.Ponoć silniki produkowane w latach 2000-2002(węgierskie) miały tendencje do większego poboru oleju,później problem zminimalizowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby połykał olej to musi się dostawać do komory silnika tam gdzie się spala mieszanka. Więc to dosmarowywanie to może i jest ale raczej nie powinno wpływać na pobór oleju. ALT w moim mniemaniu to nie jest zły silnik. przyzwoite osiągi , niewielkie spalanie. Ja tam nie narzekam :good: A oleje motul i valvoline to ponoć jedyne które trzymają zadane normy... Był gdzieś topic że motul jest robiony w jednej tylko fabryce na świecie i stamtąd też sprowadzany... A to co u nas jest(mobil , castrol itp) są rozlewane przez nasze polskie rączki :naughty: Jak komuś bierze olej to proponuję sprzedąć i kupić 3.0 (ASN) lub 1.8T :przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki ale jaki dokładnie ten motul ???

a i czy wy macie tez problem ze wolnym spływaniem oleju do miski .

Pytanie kieruje do właścicieli wersji z 2001.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki ale jaki dokładnie ten motul ???

a i czy wy macie tez problem ze wolnym spływaniem oleju do miski .

Pytanie kieruje do właścicieli wersji z 2001.

a jak to się objawia? Ja jak odpalam od razu jest cichutki :good: 150k przelotu. Motul 8100 pełen syntetyk ma takie oznaczenie :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to jak długo musisz czekać aby na bagnecie zobaczyć właściwy poziom stanu oleju w silniku ?

u mnie muszę czekać co najmniej kilka dobrych godz. aby móc odczytać właściwy ...

[br]Dopisany: 04 Styczeń 2010, 00:06_________________________________________________uffff to sporo kosztuje !!!! ta wersja oleju [br]Dopisany: 04 Styczeń 2010, 00:06_________________________________________________hej gregorypeck bez jaj właśnie znalazlem an allegro pierwsza zakładka

http://allegro.pl/item862917257_gdansk_motul_8100_x_cess_5w40_5l_gratis.html

koszt 130zł z 5L to podobnie jak castrol !!![br]Dopisany: 04 Styczeń 2010, 00:08_________________________________________________a tu następny za 6L , będzie na dolewki

http://allegro.pl/item864001543_olej_motul_8100_x_cess_5w40_5l_1l_tiger_gratis.html#gallery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzam wlasnie ten Motul na Intercarsie i są dwa:

1) MOTUL 8100 X-CESS 5W40 5L - 199,52 PLN

2) MOTUL VW 504.00/507.00 5W-30 VW AUDI SKODA SEAT - 308,62 PLN

Roznica w cenie ponad 100zł. Czym one sie roznią?

kurcze nie wiem co te normy oznaczają :mysli: Któraś z nich dotyczy silników z pompowtryskami chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wandej ale nie odpowiedziałeś nic na temat spławiania oleju do miski jak jest u ciebie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wandej ale nie odpowiedziałeś nic na temat spławiania oleju do miski jak jest u ciebie ...

nie napisze Ci bo nie ja zmieniałem olej tylko mi wymieniali przy rozrządzie :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie Wandel źle mnie zrozumiałeś .. chodzi o zwykłą kontrole poziomu oleju ... [br]Dopisany: 04 Styczeń 2010, 00:24_________________________________________________a co do czujnika to jurto skończę ściągać program ELSA (10GB rapidshare) który prawdopodobnie ma dokładny opis kanałów, dzięki którym możliwa będzie kontrola czujnika ...

Walkę zaczynam od tego tyg. jak puszcza śniegi hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...