Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 2.0 ALT?


decard86

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem Mobil 1 ESP 5W-30 i nie było rewelacji. Silnik zimą nie pił nic, a latem znowu zaczął... Porobiłem naprawy w silniku (odma, wężyki, kierownica, sprawdziłem sprężanie) i nadal latem brał. Brał - to za dużo powiedziane - spływał, ale powolutku, stąd zapalała się kontrolka. Sprawdzałem w różnych odstępach czasu i otrzymywałem różne wyniki, np. po 1,5 dnia znowu był MAX więc jaki sens dolewać? Lepiej zmienić olej na rzadszy. Temat poruszany zylion razy...

Przechodzę na Motul 8100 C3 5W40, wzmocnię łączenia czwórnika odmy i również zdam relację na bieżąco. Jak na razie najbliżej "złotego środka" jest według mnie Gregorypeck :notworthy: Ale to tylko moje zdanie:)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ale mam w planach, bo chcę skasować klekotanie przy odpalaniu zimnego silnika. Przypuszczam, że to na 90% moduł nastawczy rozrządu, ale jak na razie trafiła się tylko jedna osoba na forum, która to naprawiła i pozbyła się problemu. Nie jest on palący, to prawda, ale nie jest to rzecz normalna. Facet w sklepie z częściami doradzał żeby zacząć od pomniejszych rzeczy (moduł 1.400-1.600, tylko oryginał) i właśnie wspominał o tych gumkach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nio właśnie kolega , nie pamiętam jaki nick ,

rzekomo wlewa właśnie tego mutola 8100

i jak podaje nie bierze mu wcale oleju ,

a posiada dokładnie taki sam silnik jak my , czyli nieszczęsne ALT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumki wymienić można, ale nie sądzę, żeby to pomogło zarówno na klekot przy starcie zimnego silnika jak i na pobór oleju. Metodą prób i błędów może do czegoś dojdziemy :>

Tym razem stawiam na Motul.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul 8100 X-clean

5w40 ACEA C3 Oil

5 Litre

cena na ebay.uk 33.50 + 4GBP wysylka

MOTUL 8100 ECO-NERGY 5W30 SYNTHETIC OIL 5L

cena 24.95 + 7GBP

drogi gips :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Szczerze mogę polecić olej Motul. Od niedawna jestem posiadaczem A4 2.0 ALT. Poprzednio posiadałem Audi A3 1.6, która brała mi 0.5L/1000km. Wymieniłem uszczelniacze trzonków zaworów, zalałem Motulem 10W40 i problem brania oleju znikł. Wiem wiem, ze nasze ALT to inne silniki, ale przy najbliższej wymianie na pewno będzie to Motul 8100 5W40 :). Nie wiem czy zmniejszy apetyt "brania", ale przynajmniej będę wiedział, ze jeździ na dobrym oleju. POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogólnie to zasada jest taka:

silnik z turbo - full syntetyk

silnik z hydraulika na zaworach - półsyntetyk

zwykły silnik - z powodzeniem wystarczy mineralny

Pierwszy raz słyszę to takiej zasadzie,sam ja wymyśliłeś?

Lepkość oleju dobiera się względem warunków klimatycznych,a nie jakiś wyssanych z palca zasad.

W Polsce gdzie temp spada poniżej -20 najlepszy będzie olej 5w40

ALT lubi olej,kwestia wymiany uszczelniaczy zaworowych może załatwić sprawę,a można to zrobić bez zdejmowania głowicy.

Absolutnie w 100% zgadzam się z Aramirem - Tylko Castrol i Knecht

A tak wyglada silnik po Castrolu 10w60:

81b669332050982d.jpg

56ba9f2f73fa57c8.jpg

3b345c8d52722161.jpg

to samo co u mnie po oleju tej marki :shocked: coś musi w tym być :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolacze sie do tematu ja od 2lat jezdze na motulu 6100 10w40 polecil mi go kolega z serwisu alfy tam tylko leja motul czy na branie oleju ma jakis wplyw ja osobiscie nie widze zmian tyle ile powinien tyle bieze napewno mnie smierdzi jak auto kopci :>a co do fotek z poczatku tematu to olej wymieniamy co 10tys a nie co 30 i nie powinno byc takiego nagaru :)ja mialem u siebie taki sam nagar wczesniejszy wlasciciek wymienial olej co 30tys :no:sa preparaty do czyszczenia silnika z takiego osadu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolacze sie do tematu ja od 2lat jezdze na motulu 6100 10w40 polecil mi go kolega z serwisu alfy tam tylko leja motul czy na branie oleju ma jakis wplyw ja osobiscie nie widze zmian tyle ile powinien tyle bieze napewno mnie smierdzi jak auto kopci :>a co do fotek z poczatku tematu to olej wymieniamy co 10tys a nie co 30 i nie powinno byc takiego nagaru :)ja mialem u siebie taki sam nagar wczesniejszy wlasciciek wymienial olej co 30tys :no:sa preparaty do czyszczenia silnika z takiego osadu

miskę 15 minut naftą szorowałem więc na tak gruby nagar żaden preparat nie pomorze chyba że z 50 razy będziesz płukał na przemian z wymianą oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie do ALTa świetnym olejem jest X-lite 0W-30 http://www.motul.com/pl/en/products/56

Wlasnie od zalania tego zaczal brac mi wiecej :cool1: Za rzadki. 8100 x-cess i nie ma co eksperymentowac :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecany przez serwis i taki wlewany w serwisach w DE i u nas to 5W-30 LL III. dokładnie taki:

http://moto.allegro.pl/oryginalny-olej-5w-30-vw50700-vw-audi-skoda-5-l-i1914533767.html

Zbliżony do niego olej to Castrol EDGE 5W-30

Z tym że to że taki wlewają nie znaczy że taki jest dobry. A efektem używania tego oleju jest syf w silniku i zwiększony apetyt na olej z powodu zasyfienia pierścieni. Stosowanie tak rzadkiego oleju nie ma sensu. Chyba że komuś zależy na zaoszczędzeniu 0,1 litra paliwa na 1000km :naughty: Kosztem problemów z silnikiem.

Olej 5W-40 i wymiana co 10- max15 tysięcy. I najlepiej nie Castrol bo coś za dużo przypadków syfu po jego stosowaniu.

Osobiście uważam również że ten motul też jest przeceniany i przereklamowany na forach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę zmienic olej bo mi go zużywa za dużo.

Jeżdżę teraz na Valvoline Max Life (10W/40) wczsniej na Castrolu Magnatec też 10W40.

Auto ma przejechane 183 tys. km.

Czy mogę bez teraz zalać ten Motul 8100 5W40 bez żadnych obaw że coś mi tam wypłucze i rozszczelni silnik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zalać ale coś mi się wydaje, że zużycie się raczej nie zmniejszy, Valvoline to dobry olej, ja bym przy nim pozostał, 1.6 nie potrzebuje full syntetyka.

Ja myślę podobnie ale było kilka wpisów na forum że po zalaniu innego lepszego oleju zużycie zmniejszyło się znacznie.

Znajomy mechanik powiedział że w przypadku tego auta wymiana uszczelniaczy niewiele zmieni a w wymiane pierscieni nie chcę inwestować, wolę zmienic auto.

Więc dopóki nie zdecyduję się na sprzedaż to może zalać tym Motulem 5W40 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...