tracer123 Opublikowano 20 Maja 2015 Opublikowano 20 Maja 2015 no ja mam jazdę mieszana teraz głownie i muszę dolać 250ml na 1200-1400, czyli raz na 2 tankowania trzeba dolać. w trasach było mniejsze.
xsebo1 Opublikowano 21 Maja 2015 Opublikowano 21 Maja 2015 (edytowane) Zalałem trzy milimetry ponad max, przejechałem 200km w mieście i dwa mm poniżej max. Na trasach nic nie ubywa. Gesty w początkowej fazie pracy 10w40 6100 synergii + lub lekkobiezny 5w30 pod cienkie pierścienie? Co lejesz tracer123 do silnika że go tak mało ubywa? Jaki przebieg? Jeszcze jedno, po zalaniu świeżym olejem chodzi jak rakieta, pięknie wkreca się na obroty jak by turbine miał. Po ok 1000km przymula się i chodzi jak 1.6. Czyżby zmienne fazy szwankowały, ma ktoś tak? Edytowane 21 Maja 2015 przez xsebo1
tracer123 Opublikowano 21 Maja 2015 Opublikowano 21 Maja 2015 (edytowane) teraz mam zmieszanego motula z castrolem ;x niestety nigdzie w okolicy nie mogłem dostać motula i lałem co miałem. jeszcze tysiak i się wymiana oleju szykuje. dlatego spytałem o płukankę, chce się pozbyć całkiem tego wymieszanego oleju. i ogólnie też zauważyłem że zaraz po wymianie oleju samochód lepiej się zbiera, a silnika wręcz nie słychać. Edytowane 21 Maja 2015 przez tracer123
xsebo1 Opublikowano 21 Maja 2015 Opublikowano 21 Maja 2015 A więc mój przypadek nie jest odosobniony Kupiłem z przebiegiem 164tkm olej Mobil 10w40 zalany 1,5 roku wcześniej. Przejechałem do Polski i terkotało po odpaleniu kilka sekund. Zrobiłem plukanke i 5w40. Przestało terkotac. Dziś 208tys i pomimo naprawienia kierownicy powietrza coś słabo się odpycha i trochę chyba głośniej chodzi. Czy może być coś uszkodzone pomimo braku innych objaw? Naprawiał ktoś fazy rozrządu?
tracer123 Opublikowano 21 Maja 2015 Opublikowano 21 Maja 2015 ja kupiłem z przebiegiem 178kkm (hahah) dzisiaj zajrzałem do kierownicy powietrza, jest cała, żadnych uszkodzeń, a nie działa ;x
xsebo1 Opublikowano 21 Maja 2015 Opublikowano 21 Maja 2015 Przebieg pewny, kolega kupił 5 letnią i oszczedzał jeżdżąc głównie służbowym busem. FUCHS 5W30 TITAN SUPERSYN - co to za olej? Dobry?
mati95115 Opublikowano 21 Maja 2015 Opublikowano 21 Maja 2015 Był trochę przytkany ale miska była w gorszym stanie głównie na brzegach nagar taki ze myjka miała robotę co mnie teraz dziwi to siatka w moim smoku była wklęsła do środka a twoja jest wypukła nie wiem dlaczego. Aż tak ją mocno zaciągnęło?
xsebo1 Opublikowano 21 Maja 2015 Opublikowano 21 Maja 2015 Ten typ tak ma, nagar zmniejsza średnicę smoka i zasysa siatkę
ananaseq1 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Ja polecam MOTUL 5W40 (X-cess 8100) zresztą jak większość użytkowników. Po za tym przed wymianą oleju na nowy polecam zrobić płukankę LIQUI MOLY Engine Flush Pro-Line, mogę jedynie powiedzieć, że po tym zabiegu w mojej Audicy silnik znacznie ciszej chodzi, trochę żwawiej ale może to tylko wrażenie a dodatkowo przy prędkościach powyżej 140 już tak nie hałasuje natomiast przy jeździe 100-140 km/h komfort zdecydowanie wyższy silnika jakby go w ogóle nie było
magicman Opublikowano 6 Czerwca 2015 Opublikowano 6 Czerwca 2015 znajomy leje (tylko prosze sie nie smiac) cos takiego do swojej oooo alt z przebiegiem 300tys rocznik 2004 takie cos http://www.ceneo.pl/10644396 i nie marudzi,nic nie dolewa miedzy wymianami.wymianki robi co 13tys co sadzicie o tym?
rafix445 Opublikowano 4 Lipca 2015 Opublikowano 4 Lipca 2015 A stosował ktoś może olej 10W60?czytałem,że niby zmniejsza pobór oleju.
Kodzak Opublikowano 4 Lipca 2015 Opublikowano 4 Lipca 2015 Witam, mi na Motulu 5w40 8100 x-clean łykał mi 0,5 na 900-1000 km, przy nastepnej wymianie zalałem Motulem 10w40 S+ zrobiłem na nim 1100 km, poziom bagnetu max, brak kontrolki oil min
rafix445 Opublikowano 5 Lipca 2015 Opublikowano 5 Lipca 2015 kolego kodzak!A nie terkocze ci przy odpalaniu?Ja zazwyczaj wymieniałem olej na półsyntetyk i prawie zawsze mi terkocze przy odpalaniu.Ktoś wcześniej pisał,że jak zmienił olej na półsyntetyk to mu teraz terkocze jak odpala,a wcześniej miał pełensyntetyk i był spokój.
Kodzak Opublikowano 5 Lipca 2015 Opublikowano 5 Lipca 2015 (edytowane) Tutaj nie ma reguły, na pełnym syntetyku terkotał i na połsyntetyku terkocze, zdarzy się że po odpaleniu jest cisza.. z kolei u innych jest na odwrót jak piszesz, terkocze na 5w40 a cisza jest na 10w40, mam wrażenie że na tym 10w40 silnik ciszej pracuje i równiutko, nie trzęsie budą i mam tak na LPG jak i PB Dodam że jazda jest głownie po mieście. Edytowane 5 Lipca 2015 przez Kodzak
chris89 Opublikowano 5 Lipca 2015 Opublikowano 5 Lipca 2015 Witam jak kupiłem audi 2.0 Alt zalałem go castrolem 5w30 polecanym przez mechanika porażka co 100km świecił się oil min później zalałem go Valvoline 10w40 kontrolka zaświeca się po 1000km no i dolewka 0.5 litra silnik terkocze na 1 jak i drugim oleju!
Kodzak Opublikowano 5 Lipca 2015 Opublikowano 5 Lipca 2015 Witam jak kupiłem audi 2.0 Alt zalałem go castrolem 5w30 polecanym przez mechanika porażka co 100km świecił się oil min później zalałem go Valvoline 10w40 kontrolka zaświeca się po 1000km no i dolewka 0.5 litra silnik terkocze na 1 jak i drugim oleju! Żebyś poczytał więcej o oleju w ALT to wiedziałbyś że raczej castrol jest odradzany np z tego względu że zostawia po sobie sporo syfu.. co do terkotu to obawiam się że olej tutaj nie wiele da.. wymiana wariatora powinna pomóc.. Spróbuj zalać Motul 10w40 Synergie + terkotać pewnie będzie ale może spadnie pobór oleju, mi pomogło
pavvel89 Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 (edytowane) Witam serdecznie, tak czytam posty o tym ze bierze olej i bierze .. Mam auto od ponad roku, wcześniej jeździło na ORLEN. Sam leje od ponad roku OLEJ ORLEN PLATINUM MAX EXPERT V VW AUDI 5W30 i muszę przyznać ze bierze bardzo mało oleju ! co sadzicie o samym oleju? przebieg 259tys. ps. co ile proponujecie wymianę oleju i filtru ? Edytowane 6 Lipca 2015 przez pavvel89
Kodzak Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 Witam serdecznie, tak czytam posty o tym ze bierze olej i bierze .. Mam auto od ponad roku, wcześniej jeździło na ORLEN. Sam leje od ponad roku OLEJ ORLEN PLATINUM MAX EXPERT V VW AUDI 5W30 i muszę przyznać ze bierze bardzo mało oleju ! co sadzicie o samym oleju? przebieg 259tys. ps. co ile proponujecie wymianę oleju i filtru ? Ja zmieniam co 10-12 tys filtr z aso bo tani
pavvel89 Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 a co do samego oleju? zostawić go czy powoli zmieniać na coś innego? ale skoro mało bierze to nie wiem czy sens zmieniać ..
xsebo1 Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 Do naszych nieszczesnych silników alt filtry Mann lub Knecht. Oleju 10w40 nie polecał bym, z uwagi na przedwczesne zużycie zaworu wysokiego ciśnienia (terkocze 2-3 sekundy po odpaleniu) lub wariatora (terkocze dłużej lub po rozgrzaniu). Zalałem olej motul 5w40 x-clean do euro4 z dodatkiem ceratec liqui moly. Nie ten sam silnik do 1000 km zjadal go więcej bo aż litr na 1000 ale już się uspokoił. Muszę patrzeć na obrotomierz, bo go nie słychać, nie klekocze przy ruszaniu, płynnie równo ciągnie z samego dołu, jestem pozytywnie zszokowany. Ceratec wystarcza na 50 tyś km W piątek i sobotę zrobiłem trasę 1600 km do Finlandii, ostatnie 600 km nic nie ubyło oleju. Na początku roku wymieniałem katalizator i już się przytykal (kontrolka silnika na desce) sama zniknęła jak przestał spalać olej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się