Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 2.0 ALT?


decard86

Rekomendowane odpowiedzi

a co tu próbować...norma 501.01 jest dla starych benzyniaków z dużym przebiegiem i to bez katalizatora. Do ALT chyba się średnio nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co tu próbować...norma 501.01 jest dla starych benzyniaków z dużym przebiegiem i to bez katalizatora. Do ALT chyba się średnio nadaje.

Mój ALT ma 13 lat więc jest starym benzyniakiem :) norma 501.00 jest w specyfikacji tego silnika wpiasana w oryginalna instrukcję obsługi którą posiadam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wymianie wlałem z bańki 5 litrowej Motul Specific 506 01 506 00 503 00 0W30 do górnej kreski. Po 8 tys. km i bodajże drugim uzupełnieniu do górnej kreski w bańce zostało 200 ml. Szacunkowe zużycie oleju 100 ml/1000 km. Przebieg dochodzi do 100 000 km.

Silnik ALT.

Edytowane przez grzegorzzewski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny wynik kolego :)

Jakbyś zalał lm 5w40 synthoil to wogóle byś nie dolewał

Edytowane przez xsebo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

lał ktoś z was może olej VALVOLINE MaxLive 10W40? W paźnierniku będę wymieniał (chociaż nie wiem po co skoro wymienia się 'na bieżąco' :facepalm: ) ?? Obecnie idzie mi około 500 do 1000 ml / 1000 km. Kilku osobom pomogło ale nie w silnikach ALT. Znam problem z odmą itp. Ale czy może ten olej chociaż trochę zmniejszyć pobór oleju? Obecnie jeżdżę na Mobile 1 10W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomoże, jak coś to próbuj coś z Liqui Moly lub polecanego na forum Motul X-Clean najlepiej (dla silnika) 5W-40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul 5w40 x-clean ubywało mi 0.5l co 600km. Lepszy jest liqui moly 5w40 synthoil, 0.5l co 1.5 tyś

Ale powinieneś płukanke zrobić przed zmianą z pół syntetyka na syntetyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdze teraz na motulu 10w40 S+ i zjada mi 0,5 na 1000 km.. czy moge zmienić spowrotem na 5w40 ? chciałbym spróbować przy wymianie oleju zalać LM synthoil 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz w tym silniku zmienić, nie słuchaj głupot że się rozszczelni czy coś. Obowiązkowo dobra plukanka silnika przed zmianą oleju lub nafta dla odważnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul 5w40 x-clean ubywało mi 0.5l co 600km. Lepszy jest liqui moly 5w40 synthoil, 0.5l co 1.5 tyś

Ale powinieneś płukanke zrobić przed zmianą z pół syntetyka na syntetyk

Płukanka jest obowiązkowa ? Jeśli tak to jaką polecasz ? Jaką stosowałeś ?

Płukanka silnikowi nie zaszkodzi ?

Edytowane przez matiuas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy. mam pytanko odnośnie oleju. jak kupiłem autko jezdzone było prawdopodobnie na 5w40 tak było na fakturach niemieckich itd po kupnie zrobiłem 3 tyś km i nic się nie działo z poborem olejem i kontrolką min OIL. Po wymianie oleju na motul 6100 Synergie + 10W40 problem zaczał się żę olej mi wyrzuca do dolotu poprostu spala w kolektorach. tak mniej więcej 200ml/250 ml na 1000 km. i moje ptanie teraz jest czym to mogło być spowodowane i czy może przejść poprostu na jakis iny olej. i jaki polecacie i czy warto juz kupić tańszy olej i wlewać do niego. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy. mam pytanko odnośnie oleju. jak kupiłem autko jezdzone było prawdopodobnie na 5w40 tak było na fakturach niemieckich itd po kupnie zrobiłem 3 tyś km i nic się nie działo z poborem olejem i kontrolką min OIL. Po wymianie oleju na motul 6100 Synergie + 10W40 problem zaczał się żę olej mi wyrzuca do dolotu poprostu spala w kolektorach. tak mniej więcej 200ml/250 ml na 1000 km. i moje ptanie teraz jest czym to mogło być spowodowane i czy może przejść poprostu na jakis iny olej. i jaki polecacie i czy warto juz kupić tańszy olej i wlewać do niego. pozdrawiam

To zalej ten olej co na fakturach masz, dodatek do oleju mógł zalać i nic się nie działo. Płukanka zawsze przy przejściu z pół syntetyka na syntetyk, bo mineralne dodatki się osadzaja w silniku. Lepiej żeby plukanka je wypłukała i silnik był należycie chroniony niż ma wypłukać syntetyk... Można kupić plukanke liqui moly motor spulen lub nafty nalać. 15 minut na wolnych i oglądasz syf jaki spływa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam koledzy. mam pytanko odnośnie oleju. jak kupiłem autko jezdzone było prawdopodobnie na 5w40 tak było na fakturach niemieckich itd po kupnie zrobiłem 3 tyś km i nic się nie działo z poborem olejem i kontrolką min OIL. Po wymianie oleju na motul 6100 Synergie + 10W40 problem zaczał się żę olej mi wyrzuca do dolotu poprostu spala w kolektorach. tak mniej więcej 200ml/250 ml na 1000 km. i moje ptanie teraz jest czym to mogło być spowodowane i czy może przejść poprostu na jakis iny olej. i jaki polecacie i czy warto juz kupić tańszy olej i wlewać do niego. pozdrawiam

To zalej ten olej co na fakturach masz, dodatek do oleju mógł zalać i nic się nie działo. Płukanka zawsze przy przejściu z pół syntetyka na syntetyk, bo mineralne dodatki się osadzaja w silniku. Lepiej żeby plukanka je wypłukała i silnik był należycie chroniony niż ma wypłukać syntetyk... Można kupić plukanke liqui moly motor spulen lub nafty nalać. 15 minut na wolnych i oglądasz syf jaki spływa

rozumiem cię. a jaka cena jest tego mniej więcej specyfiku płukanki.?? i czy wiesz jaka jest różnica między filtrem nann a knecht.?? bo podobno chwalą ten i ten. obecnie jeżdżę na nann. pozdroo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Knecht jest trochę większy ale filtry ww marek idealnie sprawdzają się, plukanka 35-60 zł w zależności co wybierzesz

Nasz polski filtron dobrze filtruje, ale ma za duże opory. Olej spływały mi całą noc, ciśnienie oleju też napewno słabsze by wyszło. A filtr paliwa z większym oporem powoduje dłuższe czasy wtrysków, czego skutkiem jest większe spalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Knecht jest trochę większy ale filtry ww marek idealnie sprawdzają się, plukanka 35-60 zł w zależności co wybierzesz

Nasz polski filtron dobrze filtruje, ale ma za duże opory. Olej spływały mi całą noc, ciśnienie oleju też napewno słabsze by wyszło. A filtr paliwa z większym oporem powoduje dłuższe czasy wtrysków, czego skutkiem jest większe spalanie

rozumiem rozumiem.. a czy płukanka nie zaszkodzi bardzo silnikowi przejscia z 10 w 40 na na 5w 40 .. i czy powinno się poprawić z poborem oleju.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed ceratekiem co wymianę robiłem plukanke ponad dwa lata, utrzymasz silnik w czystości i większą sprawność fizyczną ma. Z wiekiem konie uciekają. Na pewno nie zaszkodzi jeśli zastosujesz się do wskazówek na opakowaniu

Wiele ludzi tak robi nawet w kilkuletnich autach i nikt nie narzeka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed ceratekiem co wymianę robiłem plukanke ponad dwa lata, utrzymasz silnik w czystości i większą sprawność fizyczną ma. Z wiekiem konie uciekają. Na pewno nie zaszkodzi jeśli zastosujesz się do wskazówek na opakowaniu

Wiele ludzi tak robi nawet w kilkuletnich autach i nikt nie narzeka

rozumiem. to przy najblizszej wymianie zastosuje płukanke LM i olej 5w40. a tobie jak śmiga auto bez zarzutów z poborem oleju.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...