Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do 2.0 ALT?


decard86

Rekomendowane odpowiedzi

Poza zapchanym 10 miesięcznym katem i spadków mocy z tego powodu wszystko ok :) zrobiłem już 65 tyś moją audicą, w przyszłym tygodniu regeneracja maglownicy i wpadają ori amortyzatory Sachs

Moc silnika 2.0 alt jest naprawdę wystarczająca, jeśli jest zadbany (kierownica powietrza, wariator, cewki, świece) pali niedużo i nic się nie dzieje

Poza tym za***nym dolewaniem oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza zapchanym 10 miesięcznym katem i spadków mocy z tego powodu wszystko ok :) zrobiłem już 65 tyś moją audicą, w przyszłym tygodniu regeneracja maglownicy i wpadają ori amortyzatory Sachs

Moc silnika 2.0 alt jest naprawdę wystarczająca, jeśli jest zadbany (kierownica powietrza, wariator, cewki, świece) pali niedużo i nic się nie dzieje

Poza tym za***nym dolewaniem oleju...

rozumiem cie.. u mnie jest nastepująco. świece wymieniam na czas tak po 10 tyś 15 tyś . olej po 10 tyś wymiana u mnie. cewki dobre spalanie tez oki jest ekonomiczny jest w trasie przy normalnej jezdzie do 2,5 tyś. nie narzekam . z tym olejem tylko problem troche jest ale jezdzi sie.. osiągi ma odbre moja audica.. mam ja prawie rok i zrobilem 18 tyś km... z wariatorem mam troszke problem chyba jak to on jest .. na zimnym silniku 4 sekundy tyrkocze nie tak głosńo.. zrobiło sie po wymianie rozrządu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terkotanie może zniknąć na syntetyku, u mnie już dwa lata nie wraca. Niby to zawór wysokiego ciśnienia oleju nie trzymał, spływa do miski przez co pracuje na sucho lub za gesty olej. Świece polecam platynowe beru - 32 zł sztuka, obroty spadają równo i wymiana co 90 tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Terkotanie może zniknąć na syntetyku, u mnie już dwa lata nie wraca. Niby to zawór wysokiego ciśnienia oleju nie trzymał, spływa do miski przez co pracuje na sucho lub za gesty olej. Świece polecam platynowe beru - 32 zł sztuka, obroty spadają równo i wymiana co 90 tyś

rozumiem cię.. i dzięki za informacjee. jak wymienie olej i itd to dam znać czy jest jakaś poprawa. : ) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem liqui moly 10w40 MoS 2 z dwusiarczkiem molibdenu i jeśli nie zmniejszy się apetyt na olej to będzie remont z dorabianiem pierścieni zgarniających

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem liqui moly 10w40 MoS 2 z dwusiarczkiem molibdenu i jeśli nie zmniejszy się apetyt na olej to będzie remont z dorabianiem pierścieni zgarniających

Ciekawy jestem czy ten olej coś zdziała. Wczoraj wymieniłem olej na LM synthoil high tech 5W40, ciekawe ile jego przepali, wczesniej motula synergi 10w40 brał około 0,7 l na 1000 km (średnia po przejechaniu 8 tys km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na syntetyku cuda się już działy. Zrobiłem trasę do Danii 1050km, raz zawołał o dolewke. Dojechałem 3/4 stanu. Do pracy dojeżdżam 13 km na zmianę z kolegą ok 140km tygodniowo. Dwa tygodnie i znów dolewka dwa dni przed zjazdem do polski. Wracam do pl, zrobiłem 80 km i znów lampka olejowa. Zatrzymałem auto, odczekalem 10 minut i faktycznie minimum na bagnecie do tego para spod korka non stop jak z czajnika. Olej u mnie znika bardzo szybko na mieście i odczułem spadek mocy. Roczny katalizator znów się zapchał i myślałem że to on jest winny, ale teraz na 10w40 MoS 2 po 1200km czuje że moc wróciła i odpycha się jak 2.0

Edytowane przez xsebo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj rozmawiałem ze sprzedawcą na temat oleju do naszego alt i zaproponował mi właśnie LM 10w40 MoS 2. Mówił że bardzo dobry olej i wiele silników straciło apetyt na olej właśnie po jego zastosowaniu. Przy następnej wymianie spróbuje i zobaczymy czy coś pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem liqui moly 10w40 MoS 2 z dwusiarczkiem molibdenu i jeśli nie zmniejszy się apetyt na olej to będzie remont z dorabianiem pierścieni zgarniających

Ciekawy jestem czy ten olej coś zdziała. Wczoraj wymieniłem olej na LM synthoil high tech 5W40, ciekawe ile jego przepali, wczesniej motula synergi 10w40 brał około 0,7 l na 1000 km (średnia po przejechaniu 8 tys km).

I jak kolego? Coś pomogło z tym olejem?

Ja planuję zrobić płukankę i albo LM 5W40 zaleję albo jeszcze mnie kusi sprawdzić valvoline maxlife 10W40. Kolega mi polecił. Syntetyka trochę się obawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiąc trasę robiłem dolewke, pół litra i nalalem pod górną krawędź bagnetu. Od dolewki zrobiłem 150 km trasy + 200 dojezdzajac do pracy. Stan max do dnia obecnego. W przyszłym tygodniu zrobię 150 km na mieście i trasę 1100km, poprawa jest nie tylko w ilości spalonego oleju. Pracuje lepiej i ciszej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też spróbuje MoS 2, ale jako osobny dodatek i do tego Valvoline Synpower 5W40 i filtr Knechta ;) Robił już ktoś taki MIX ? ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalałem liqui moly 10w40 MoS 2 z dwusiarczkiem molibdenu i jeśli nie zmniejszy się apetyt na olej to będzie remont z dorabianiem pierścieni zgarniających

Ciekawy jestem czy ten olej coś zdziała. Wczoraj wymieniłem olej na LM synthoil high tech 5W40, ciekawe ile jego przepali, wczesniej motula synergi 10w40 brał około 0,7 l na 1000 km (średnia po przejechaniu 8 tys km).

I jak kolego? Coś pomogło z tym olejem?

Ja planuję zrobić płukankę i albo LM 5W40 zaleję albo jeszcze mnie kusi sprawdzić valvoline maxlife 10W40. Kolega mi polecił. Syntetyka trochę się obawiam :)

Aktualnie od wymiany zrobiłem 200 km i stan trzyma - nic nie ubyło. Jedziłem tylko do pracy po 10 km w jedną stronę. Zobaczę kiedy zacznie ubywać. Jak jeździł jeszcze na niemieckim oleju (niestety nie wiem na jakim) to też nie było widac aby ubywało, Dopiero po zalaniu świeżego oleju (mobil synergy 10W40) zaczeło ubywać, a im olej był starszy ubywało więcej, dodatkowo zauważyłem, że jak było gorąco to spalał więcej oleju.

Edytowane przez matiuas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak praca silnika na tym oleju LM 10w40 MoS 2 ?? ciszej silnik pracuje czy dalej to samo z tym że olej nie ubywa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest główna zaleta MoS2 ;) Wycisza (chociaż nie od razu) i zdecydowanie ułatwia zimny rozruch, ze względu na zmniejszone tarcie (zanim doleci olej do wszystkich elementów silnika).

U mnie dodatkowo po takim MIX' ie Valvoline SynPower 5W40 i dodatek LM MoS2 przestało warczeć 2-3 s po odpaleniu zimnego silnika (czyli napinacz z łańcuchem albo wariator) - także samo to już jest plusem.

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zastosowałem ceratec przy poprzednim oleju 5w40 x-clean i już się wyciszył. Wlałem 10w40 MoS 2 i teraz to kompletnie go nie słychać. Z każdej strony auta nie jest się pewnym czy silnik pracuje czy słychać coś z oddali :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xsebo1, to może i ja przy następnej wymianie zaleje też Cerateca. Poczytałem trochę i rzeczywiście każda opinia jest pozytywna, tak samo jak w przypadku MoS2 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak kupiłem auto był zalany mobilem 10w40 i brał jakieś 350 ml na 1000km teraz zalalem motula 8100 10w40 i od wymiany dopiero po jakiś 3 tys zapaliła mi się kontrolka oleju a dodam że zapala się jak jest na pół bagnetu. Wiec nie jest źle. Dolalem i do tej pory jeżdżę. I przy rozruchu tez nie rzęzi. A mój tata ma b7 z tym samym silnikiem ten sam olej i przy rozruchu jak zimny to 2-3 rzęzi jak nie wiem... Nie wiem czym to idzie...

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworem wysokiego ciśnienia, który upuszcza z czasem olej przez co nastawnik zmiennych faz rozrządu chodzi na pusto w wariatorze

Można by tacie plukanke zrobić i polecić dobry olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktoś próbował zalewać valvoline 10w60 + płukanka liqui moly motor spulen (bo chyba trzeba płukać silnik po zmianie minerała na sytetyk) ?

ostatnio dużo jeżdżę i trochę mi dokucza dolewanie 500 ml na te 1300 km ;x

teraz akurat mam zmianę oleju, zrobię płukankę i mam zamiar zalać syntetyk.

ciekawe jak ALT na to zareaguje.

i ogólnie zauważyłem że na motulu jakby silnik się zamulił, głośniej działa.

moze to przez moją wolną jazdę. pewnie za dużo syfu się odłożyło w silniku, nie wspominając o katalizatorze który zamierzam jakoś wykastrować.

swoją drogą, po wlaniu płukanki wystarczy ściągnąć misę i wyczyścić ją z syfu czy trzeba jeszcze zalać jakimś tanim olejem żeby przepłukało silnik na kilkuset kilometrach ?

/edit.

wypłukałem bez sciągania misy iiiiii jest super.

samochód się zbiera od 2.5k zamiast od 3.5k, zapierdziela jak na turbawce.

Edytowane przez tracer123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co radzicie?

jezdzij na tym, na czym jezdzisz

w przypadku ALT 1l oleju na 7000km to bardzo dobry wynik :good: :good: :good:

dobry wynik :)

Witam,

lał ktoś z was może olej VALVOLINE MaxLive 10W40? W paźnierniku będę wymieniał (chociaż nie wiem po co skoro wymienia się 'na bieżąco' :facepalm: ) ?? Obecnie idzie mi około 500 do 1000 ml / 1000 km. Kilku osobom pomogło ale nie w silnikach ALT. Znam problem z odmą itp. Ale czy może ten olej chociaż trochę zmniejszyć pobór oleju? Obecnie jeżdżę na Mobile 1 10W40.

Ja zalałem Valvoline o którym piszesz. Bierze tak samo jak Castrol. Przy nastepnej wymianie zaleje inny olej o którym duzo dobrego słyszałem. LIQY MOLLY 10W40. Do dolewek trzeba jednak się przyzwyczaić.

Edytowane przez Rycerz 34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...