Pawci_o Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 Witam wszystkich forumowiczów. Na początku powiem że przeczytałem całe forum i nie znalazłem opisu pasującego do moich objawów... Przed wczoraj rano (-6 na polu), auto stoi pod blokiem, uruchomiłem silnik, zawsze daje mu czas około 5 min, żeby sobie pochodził, (czas na porannego papierosa ). Wyjeżdżam z parkingu a tu strasznie ciężko chodzi kierownica... tak około 1/3 obrotu ciężko później lekko i tak samo podczas prostowania i skręcania w drugą stronę. jak się autko zagrzeje to nie występuje ten problem (płyn jest cieplutki w zbiorniczku), nic nie piszczy, nie skrzypi, maglownicy nie słychać, pasek w porządku, płynu nie ubywa, sprawdziłem węże są suche, przy skręceniu maksymalnym słychać pompę ale to chyba normalne bo w tedy pracuje na max. Płyn ma kolor bursztynowy.. nie sprawdziłem tylko jaką konsystencję ma rano, po całej nocy marznięcia... Dziś zakupiłem w ASO 2l płynu zielonego, w sobotę będę chciał wymienić go wcześniej przepłukując cały układ. nie wiem czy ta operacja naprawi mój problem ze wspomaganiem.. Może miał ktoś podobne objawy do moich lub takie same i może napisze w jaki sposób rozwiązał problem ??
mlodyy Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 Pompa wspomagania umiera wymiana plynu nie pomoze
Pawci_o Opublikowano 5 Listopada 2009 Autor Opublikowano 5 Listopada 2009 Pompa wspomagania umiera wymiana plynu nie pomoze Czytałem na forum że jak umiera pompa wspomagania to ją słychać, a w moim przypadku żadnych dźwięków ona nie wydaje
Wihajster Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 Pompa wspomagania umiera wymiana plynu nie pomoze Czytałem na forum że jak umiera pompa wspomagania to ją słychać, a w moim przypadku żadnych dźwięków ona nie wydaje nie zawsze słychać :gwizdanie:
Pawci_o Opublikowano 5 Listopada 2009 Autor Opublikowano 5 Listopada 2009 no to co robić? poczekać aż padnie całkowicie a w między czasie szukać nowej?? a może to wina płynu, on wchłania wode.. nie wiem kiedy byl wymieniany... teraz chłodno to gęstnieje??[br]Dopisany: 05 Listopad 2009, 15:16_________________________________________________Przeczytałem wszystkie posty w tym dziale.. i wiem że jak pompa pada to piszczy, wydaje z siebie głośne dzwięki.. w moim przypadku nic nie wyje, piszczy, strzela... mam nadzieje ze wymiana płynu pomoże.
fayera Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 Wymień płyn-żadne pieniądze,tym bardziej,że nie wiesz kiedy był wymieniany...zobaczymy może pomoże.
mlodyy Opublikowano 6 Listopada 2009 Opublikowano 6 Listopada 2009 pompa nie zawsze wyje poprostu nie daje takiego cisnienia jak powinna ,podjedz do jakiegos dobrego mechaniora niech zmierzy cisnienie
Pawci_o Opublikowano 6 Listopada 2009 Autor Opublikowano 6 Listopada 2009 Jutro jadę do szwarga wymienić płyn, wcześniej podjadę gdzieś zmieżyć ciśnienie.. Powiem wam że dziś w poludnie (cieplutko bylo na polu) nie mialem zadnych problemow ze wspomaganiem, auto zapalilem i na wolnych obrotach działało bez problemów- stawiam na płyn:)
fayera Opublikowano 6 Listopada 2009 Opublikowano 6 Listopada 2009 Jutro jadę do szwarga wymienić płyn, wcześniej podjadę gdzieś zmieżyć ciśnienie.. Powiem wam że dziś w poludnie (cieplutko bylo na polu) nie mialem zadnych problemow ze wspomaganiem, auto zapalilem i na wolnych obrotach działało bez problemów- stawiam na płyn:) Też myślę,że po płukance i wymianie płynu wszystko będzie ok. Pewnie masz już tam straszny syf... Ile już masz to auto?
Pawci_o Opublikowano 6 Listopada 2009 Autor Opublikowano 6 Listopada 2009 Jutro jadę do szwarga wymienić płyn, wcześniej podjadę gdzieś zmieżyć ciśnienie.. Powiem wam że dziś w poludnie (cieplutko bylo na polu) nie mialem zadnych problemow ze wspomaganiem, auto zapalilem i na wolnych obrotach działało bez problemów- stawiam na płyn:) kolego od dnia kobiet tego roku.. ale nie wiem kiedy wczesniej był wymieniany no i ja troche jezdze od kwietnia zrobilem ponad 20 tyś.. jutro przepłukam ukłąd i zaleje nowy płyn... Też myślę,że po płukance i wymianie płynu wszystko będzie ok. Pewnie masz już tam straszny syf... Ile już masz to auto?
majki77 Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 wymien ten plyn i napisz co czy sie poprawilo
Pawci_o Opublikowano 8 Listopada 2009 Autor Opublikowano 8 Listopada 2009 Wymieniłem wczoraj płyn, podczas odpowietrzania układu kierownica lżej chodziła.. układ mam odpowietrzony, jak na razie wszystko jest ok zobaczymy jak będzie dalej.. lukam czy mi płynu nie ubywa i słucham czy sie cos niedobrego z ukłądem nie dzieje.. jak płyn zmieni kolor to wymienie jeszcze raz a jak nie zmieni to zostawie ten Plyn kupiłem w ASO zielony niecale 37 zł 1l.
MATIUS Opublikowano 8 Listopada 2009 Opublikowano 8 Listopada 2009 podepne sie pod temat jak silnik mam zimnny np z rana po nocy to kierownica chodzi lekko jak sie rozgrzeje to slychać pompe takie wycie oraz kierownica chodzi ciężej kolor płynu brązowy w dodatku się pieni jak jest juz rozgrzany... :/ co robić wymienic płyn na nowy czy kupić pompe wspoma innąChyba skusze się na używkę i wymienić płyn od razu.. dodam że brat ma tez a4 1.8 adr i u niego wspomaganie chodzi lżej ,nie wyje itp a koła mamy takie same
Pawci_o Opublikowano 9 Listopada 2009 Autor Opublikowano 9 Listopada 2009 kolego jak slychać pompe to mogą być dwie przyczyny... jak sie płyn pieni to układ jest zapowietrzony i pompa pracuje na sucho.. albo sie pompa konczy.. Wymien płyn, wypłukaj układ i dobrze odpowietrz cały układ, sposób odpowietrzenia jest opisany na forum ja w sobote wymienilem płyn i syf straszny leciał przy spuszczaniu starego, pomogłem mu wypłynąć sprężarką, zalałem nowy odpowietrzyłem układ i jeżdze na tym narazie.. jak nie będzie zmieniał koloru i wszystko inne będzie ok to zostawie ten płyn, a jak zmieni kolor to wymienie jeszcze raz.. mam nadzieje ze teraz bedzie wszystko dobrze bo koszt pompy lum magla jest spory... Jeszcze do sprawdzenia sa zaworki zwrotne..
ALEX_D Opublikowano 10 Listopada 2009 Opublikowano 10 Listopada 2009 WItam W sumie sa 2 opcje wspomniane STARY plyn jak cholera wymiana na nowy taki jak powinien byc powinno zalatwic sprawe a jesli nie to konczy sie pompa... Jeszcze prosze sprawdzic pasek napinacz rolka oraz sprzegielko alterantora nic innego nie wchodzi w gre ) pozdrawiam ALEXD
kichy Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Tez się tu podepnę ja wczoraj wymieniałem kierownice i po ponownym włączeniu aku kierownica chodziła rewelacyjnie leciutko ale po pewnym czasie to zanikło parę razy odłączałem aku i zawsze tak samo.Nie powiem że teraz jakoś ciężko chodzi ale to nie to samo.Co o tym myślicie?
Kowi87 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Opublikowano 17 Grudnia 2009 I ja sie podepne pod temat. Możliwe jest aby płyn wspomagania zamarzł i rozwalił przewody Jezdziłem o 13tej wszystko było ok(temp -10) teraz wyszedłem przepalić(22ga), odpaliłem (-12,5 stopnia) wspomaganie nie działa w całym zakresie obrotu kierownicą. Nagrzałem silnik do 45 stopni w postoju, kierwonica lekko popusciła ale nieznacznie, ale pod samochodem w okolicy lewej lampy brązowa nie zaduza plama Czy to moze być zalezne od temperatury zeby cos sie rozszczelniło Płynu prawie nic nie zostało
mech15 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Opublikowano 27 Grudnia 2009 Dziś zakupiłem w ASO 2l płynu zielonego jak dokładnie nazywa się ten płyn i czy to jest minerał, czy syntetyk? I ja sie podepne pod temat. Możliwe jest aby płyn wspomagania zamarzł i rozwalił przewody Jezdziłem o 13tej wszystko było ok(temp -10) teraz wyszedłem przepalić(22ga), odpaliłem (-12,5 stopnia) wspomaganie nie działa w całym zakresie obrotu kierownicą. Nagrzałem silnik do 45 stopni w postoju, kierwonica lekko popusciła ale nieznacznie, ale pod samochodem w okolicy lewej lampy brązowa nie zaduza plama Czy to moze być zalezne od temperatury zeby cos sie rozszczelniło Płynu prawie nic nie zostało mam podobny przypadek , Kowi poradziłeś już coś na to??
darekaudi4 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Opublikowano 28 Grudnia 2009 Moze tu masz odpowiedz na swoj problem http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_wmiana_zaworu_w_maglownicy_brak_wspomagania_po_dluzszym_postoju-t109083.0.html;msg1275795#msg1275795
awx Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Witam!!Takze ostnio pojawil mi sie problem ze wspomaganiem. Przy niewielkich ruchach kierownicy jeszcze ujdzie, natomiast w przypadku wiekszych skretow, jest bardzo mocny opor w jedna i druga strone. Obecnie ani wczesniej nie bylo sluchac jakichkolwiek odglosow pompy. Ponad 1,5 roku mialem podobny problem, ale po miesiacu jazdy minelo. Obecny problem pojawil sie podczas obecnych mrozow, gdy samochod mial krotki przestoj w eksploatacji - 4 dni. HELP!!! Co to moze byc? czy padla pompa???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się