marwyk Opublikowano 10 Listopada 2009 Opublikowano 10 Listopada 2009 to znaczy że nie szło zapalić auto bo po sekundzie gasł. Rozkodowały sie kluczyki w stosunku do immobilisera. Poradziłem sobie tak że za pomca VAG CAN + K COMANNDER sciągnąłem całkiem immo, a nstepnie podjechałem do goscia (bo nie dysponowałem odpowiednim sprzetem) na zapisanie kodu do kluczyków. Po tym wszytko git. a czemu sie tak stało to nawet gośc który to kodował nie wie. Na jednym forum mzn. elektroda podejrzewali mnie o jakies manipulacje przy liczniku i w ogóle nie chcieli pomóc
wozniak_4 Opublikowano 12 Listopada 2009 Autor Opublikowano 12 Listopada 2009 bylem u mechanika i bez zdejmowania głowicy się nie obejdzie bo jest zerwany gwint w głowicy. pokazałem mu 3stare świece były na nich gdzieniegdzie na gwincie kawałeczki gwintu z głowicy, powiedział mi że wcześniej musiał ktoś przegrzać silnik i dlatego tak zapiekło te świece. w jednym ze sklepów znalazłem świece do jakiegoś audi z gwintem 12mm. jak będzie miał taki gwintownik z drobnym gwintem to się wkręci ,świece a jak nie to nagwintuje zwykłym gwintownikiem i wkręcę śrubę. na terzech będzie palił .chyba że wstawimy redukcję ale bez tokarza się nie obejdzie.i h... jej w d*pę
spetsnaz Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 ktoś przesadził z dokręcaniem podczas ostatniego montażu i tyle... Metalowe świece żarowe dokręcamy momentem 15Nm. Ceramiczne 12Nm.
piotrsob1 Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 bylem u mechanika i bez zdejmowania głowicy się nie obejdzie bo jest zerwany gwint w głowicy. pokazałem mu 3stare świece były na nich gdzieniegdzie na gwincie kawałeczki gwintu z głowicy, powiedział mi że wcześniej musiał ktoś przegrzać silnik i dlatego tak zapiekło te świece. w jednym ze sklepów znalazłem świece do jakiegoś audi z gwintem 12mm. jak będzie miał taki gwintownik z drobnym gwintem to się wkręci ,świece a jak nie to nagwintuje zwykłym gwintownikiem i wkręcę śrubę. na terzech będzie palił .chyba że wstawimy redukcję ale bez tokarza się nie obejdzie.i h... jej w d*pę Ja bym jej tak nie klął, te pozrywane gwinty to na 95 % efekt odkręcania na ciepło i bez przygotowania. Podstawowa sprawa to zimny silnik,najlepiej po nocce (już wieczorem wydmuc**jemy zanieczyszczenia z gniazd świec sprężonym powietrzem i profilaktycznie spryskujemy je środkiem penetrującym). Jeżeli nie chce drgnąć to pomaga delikatne obstukanie poprzez klucz nasadkowy, jak już zacznie się wykręcać i idzie ciężko to traktujemy ją środkiem penetrującym i pokręcamy o 1/4 obrotu kilkukrotnie w prawo i w lewo i ,zostawiamy na pół godzinki. Po tych zabiegach 99 na 100 świeczek da się wykręcić , te oporne wykręcamy pół obrotu i wkręcamy o jedną czwartą ąż do skutku. Czasem po wykręceniu gwintu świeca i tak nie chce wyjść z powodu nagaru na części grzewczej lub jego zpęczenia pod wpływem zmian zużyciwych. Pomaga wtedy nakręcenie na gwint śruby zasilającej tulejki przedłużającej, której drugi koniec mocujemy w uchwycie wkrętarki akumulatorowej ,( spryskujemy świece penetrusem) i delikatnie na prawych obrotach staramy się ją wyciągać. Cierpliwość i brak pośpiechu gwarantuje sukces :> . Po wykręceniu wszystkich należy uruchomić na kilkanaście sekund rozrusznik w celu wydmuchania z cylindrów zaniczyszczeń. Przy wkręcaniu nowych też trzeba zachować ostrożność, kilkukrotnie spotkałem tanie zamienniki świec , które były tak wykonane że ich poprostu nie sposób było wkręcić (średnica gwintu + 0,3 mm ). Dobra rada ,kupujemy tylko markowe świece ( Bosch, Beru ...) zwracając uwagę by miały odpowiedni dla naszej motorówki czas osiągania temp. roboczej ( oznaczane kolorem izolatora). Przy wkręcaniu nie polecał bym używania smarów, bo pomiędzy stożkową częścią uszczelniającą a gwintem znajduje się pewna zamknięta przestrzeń i jeżeli ją zapełnimy po części smarem i uszczelnimy nim gwint ,to różne mogą być skutki jak się motor zagrzeje...... Na pewno nie zaszkodzi delikatne spryskanie gwintów nowych świec środkiem penetrującym przed wkręceniem. Pamiętamy o odpowiednim momencie dokręcania świeczek ! :>
mech15 Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 ktoś przesadził z dokręcaniem podczas ostatniego montażu i tyle... Metalowe świece żarowe dokręcamy momentem 15Nm. Ceramiczne 12Nm. Spetsnaz, możesz mi wskazać w jakimś sklepie przykładowy klucz dynamometryczny, na który warto wydać kasę??
spetsnaz Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 http://www.allegro.pl/item800652342_klucz_dynamometryczny_beta_8_60_nm_606_6.html http://www.allegro.pl/item805172274_klucz_dynamometryczny_proxxon_1_4_5_30_nm.html opcje budżetowe, górnej granicy nie ma.
mech15 Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 jeszcze pytanko: zakres tego tańszego 5-30Nm wystarczy w naprawach A4, czy na dokręcenie głowicy trzeba już ten do 60Nm? sorry za OT
spetsnaz Opublikowano 12 Listopada 2009 Opublikowano 12 Listopada 2009 dokładnie, niestety do poważniejszych napraw konieczny jest klucz o innym zakresie. (głowica najpierw 40nm, następnie 60nm+ 2x90° czyli 1/4 obrotu, czy 120Nm +90° dla śrub koła zamachowego) Lepszym rozwiązaniem jest posiadanie dwóch kluczy o różnych zakresach, niż jednego a mniej dokładnego.
Waldek1 Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 piotrsob1 - czy taką pastę można zastosować do wkręcania świec jest ona w aerozolu koloru białego coś w rodzaju środka penetrującego ??? METAL FREE PASTE (300ml) CRC-KONTAKT CHEMIE Pasta montażowa z wypełniaczem ceramicznym o wyskoiej odporności temperaturowej. CRC Metal-Free Paste - biała pasta montażowa na bazie proszków ceramicznych z dodatkami środków smarnych, olei mineralnych. Jest skutecznym środkiem przeciw działającym zapiekaniu się połaczeń mechanicznych, przeciwdziała korozji dyfuzyjnej. Zakres zastosowania -40°C - 1400°C1+ szt. 23.13 PLN http://www.semicon.com.pl/katalog/?id_p=251&p=2&id_pr=141
wozniak_4 Opublikowano 13 Listopada 2009 Autor Opublikowano 13 Listopada 2009 ja wyczytałem w auto świat poradnik że lepiej jest wykręcać na lekko ciepłym silniku. przecież jak aluminium się nagrzewa to jak by puchnie więc wtedy nie powinny świece być tak zaciśnięte przy dokręcaniu to się zgodzę bo zimne aluminium jest twardsze. ale dzięki. mówiliście o opiłkach w cylindrze po gwintowaniu bez zdejmowania głowicy.plan miałem taki: nasmarować gwintownik towotem i gwintować: dwa obroty -wykręcić wytrzeć gwintownik - nowy smar i 2 obroty i wyciągnąć. DZIĘKI TOWOTOWI OPIŁKI NIE WPADNĄ DO CYLINDRA TYLKO WSZYSTKIE ZOSTANĄ NA GWINTOWNIKU nawet jeśli coś wpadnie to poleci do wydechu a jak nie to się stopi- aluminium to miękki stop. JAK WAM SIĘ WIDZI MÓJ POMYSŁ?
Waldek1 Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 myślę że wszystkich opiłków nie wyłapiesz tym sposobem, a co do sposobu wykręcania świec moim zdaniem łatwiej odkręcać na ciepłym silniku ale przy tym sposobie można uszkodzić gwint
spetsnaz Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 piotrsob1 - czy taką pastę można zastosować do wkręcania świec jest ona w aerozolu koloru białego coś w rodzaju środka penetrującego ??? METAL FREE PASTE (300ml) CRC-KONTAKT CHEMIE Pasta montażowa z wypełniaczem ceramicznym o wyskoiej odporności temperaturowej. CRC Metal-Free Paste - biała pasta montażowa na bazie proszków ceramicznych z dodatkami środków smarnych, olei mineralnych. Jest skutecznym środkiem przeciw działającym zapiekaniu się połaczeń mechanicznych, przeciwdziała korozji dyfuzyjnej. Zakres zastosowania -40°C - 1400°C1+ szt. 23.13 PLN http://www.semicon.com.pl/katalog/?id_p=251&p=2&id_pr=141 Nie smarujcie żadnymi specyfikami świec. Wchodzą one w reakcję z aluminium z głowicy i wtedy dużo łatwiej uszkodzić gwint.
DiAMOND Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Już sam nie wiem kto co ma rację Czy smarować czymś świece, bo chce zamienić wszystkie 4 świece żarowe i nie uszkodzić gwintu poza tym słyszałem, że lepiej wymieniać przy zimnym silniku, to prawda?
wiktorsam Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Ile ludzi tyle opinii. Ja odkręcałem na lekko ciepłym silniku, wcześniej przez 3 dni lałem wd-40, wszystkie świece poszły bez problemu a były jeszcze fabryczne. Nowe wkręciłem na smar miedziany. Smaruję nim inne aluminiowe elementy i nie miałem nigdy problemów z zapiekaniem się.
aharchut Opublikowano 19 Listopada 2011 Opublikowano 19 Listopada 2011 Świece najlepiej odkręcać na ciepłym silniku
danu44 Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 swiece zarowno zarowe jak i zaplonowe (w silnikach benzynowych), wykreca sie tylko gdy silnik jest zimny Świece najlepiej odkręcać na ciepłym silniku. No i jest fajnie... moderator tylko na zimnym, a kolega aharchut tylko na cieplym... :gwizdanie:
marjon Opublikowano 1 Stycznia 2013 Opublikowano 1 Stycznia 2013 ze tak odgrzeje kotleta: mam podobny problem- ukrecilem gwint swiecy zarowej w glowicy silnik 1.9 tdi AFN, co myslicie o takim zestawie naprawczym: TULEJKA DO NAPRAWY GWINTU ŚWIECY ŻAROWEJ M8 M10 (2886962375) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. GWINTOWNIK STOPNIOWY naprawa gwintu świec żarowych (2886962820) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. ??? wszelkie porady ludzi znających temat mile widziane:hi: ---------- Post dopisany 01-01-2013 at 21:51 ---------- Poprzedni post napisany 31-12-2012 at 21:45 ---------- ???
pisarz1980 Opublikowano 1 Stycznia 2013 Opublikowano 1 Stycznia 2013 Ja też ukręciłem jeżdże na 3 jest OK , a odkręcamy na zimnym.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się