Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AMB] Brak mocy, zgrzyt z silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

sprawa wygląda następująco, mam wymienioną turbinę na k04 oraz założonego tipa, logi dawałem do oceny tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/odp_b6_amb_logi_po_wymianie_dolotu_na_tip-t100310.0.html;msg1150047#msg1150047 , wyszły prawidłowo i nadal są takie same nie zmieniają się, problem tkwi w tym iż autko jest wyraźnie zmmulone, na jedynce i dwójce jest spoko a przynajmniej tak mi się wydaje ale jeśli chodzi o 3 lub 4 strasznie słabnie, dodatkowo zaczęły mnie niepokoić odgłosy podczas przyspieszania, mianowicie gdy wcisnę gaz obojętnie na jakim biegu w przedziale obrotów od dwóch do trzech tysięcy pojawia się głośny zgrzyt, trwa sekundę może dwie po czym dalej idzie normalnie, dodatkowo deliktanie pogwizduje ale to chyba normalne. mimo tego iż turbina ładuje prawidłowo czyli 0.6 bara to autko nie ciągnie jednak tak jak powinno, mierzyłem czas stoperem do 100 wyszło jakieś 10 sekund ~~

prędkość maksymalna przy długim rozpędzaniu wyszła mi 200 km, też coś mało :mysli:,

wymieniłem przewody podciśnieniowe na samco 5mm, sprawdziłem wszystkie opaski itd, katalizatora nie mam wspawana rurka 2.5 cala, błędów nie ma żądnych oprócz drugiej sondy, no i od czasu do czasu wyskakuje taki ale to chyba nie ma wpływu 16840 - EVAP System: Very Small Leak Detected

P0456 - 002 - Lower Limit Exceeded

nie wiem już co robić dalej, co byłem w stanie to sprawdziłem, może jednak gdzieś jest jakaś nieszczelność której nie potrafie zlokalizować,

niepokoi mnie ten zgrzyt, mam nadzieje że to nie turbo, silnik nie bierze ani grama oleju, nie dymi, n75 wyminiłem, dv forge 007,

dzieki za ewentulną pomoc

pzdr[br]Dopisany: 10 Listopad 2009, 01:59_________________________________________________PS.

Czy możliwe jest że szwankujące sprzęgło zamula samochód ?? Byłem u mechanika stwierdził że to prawdopodobnie sprzęgło wydaje ten grzechot, sprzęgło niby klei ładnie nie ślizga się, stwierdził też że przez sprzęgło autko słąbiej chodzi, gdyż turbina pompuje ładnie, przepływka ok, obroty idą w górę ale auto nie ciągnie do przodu . . . :mysli: :mysli: :mysli: :mysli: :mysli: :mysli: :mysli:

Opublikowano

Sprawdź katalizator

Opublikowano

katalizatora nie mam wspawana rurka 2.5 cala

Opublikowano

No to zrob jeszcze logi dla ponizszych grup

002 lub 003 (dynamicznie)

031, 032, 033 - (statycznie, "zrzut ekranu" z 032)

115

Opublikowano

Witam

Nie ma katalizatora.Tak pisze?

16840 System oparów-mała nieszczelność.

U siebie swego czasu kilka razy sprawdzałem szczelność gumowych węży opasek i co tylko było możliwe.Dopiero jak pokorkowałem

cały dolot i podłączyłem sprężone powietrze to się okazało że w metalowej rurze poprzecznej mam sporą dziurkę której normalnie bym nie zlokalizował.Spróbuj tak może coś wyjdzie.

Jak już będziesz miał odkręconą rurę gumową przy turbince to sprawdź czy wirniczek turbinki obraca się płynnie-nawet najmniejszy opór miejscowy świadczy o tym że coś z łożyskami jest nie tak .

Pozdrawiam

Ps. dodam że turbinka dawała normalne ciśnienie,tyle że przy większych obrotach zaczynała ładować.

Opublikowano

no sprawdze jeszcze raz wszystko, może coś znajdę, katalizator został wypróżniony a w środek wspawałem rurę, logi wykonam jutro i podrzuce bo zostawiłem kabelek w pracy,

pzdr [br]Dopisany: 10 Listopad 2009, 23:22_________________________________________________

1yr9Ii.jpg

YWje9.jpg

H7Pei.jpg

proszę o to logi,

dodatkowo dzisiaj wyrzuciło błędy,

missfire na 1 cylindrze

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded

pzdr

Opublikowano

wygląda na to że ewidentnie mam jeszcze jakąś nieszczelność w dolocie :wallbash: , jutro jeszcze raz rozbiorę to wszystko i posprawdzam,

PS.

od czego są te dwie rurki które idą z lewej strony silnika jedna wchodzi poprzez taki okrągły zaworek do dolotu właśnie a druga idzie gdzieś na dół, pytam ponieważ kolanko gumowe na tej która idzie gdzieś na dół jest tak zagięte że ma zmniejszony przepływ, ktoś chyba wymienił to na zwykła gumową rurkę która się załamuje, z kolei na drugiej rurce która idzie do dolotu również jest gumowy łącznik na połączeniu z tym okrągłym zaworem, łącznik ten ma chyba delikatne pęknięcie, zauważyłem to teraz po ciemku ale nie jestem pewien, kupię jutro parę takich kolanek i powymieniam, dodam że tą drugą rurkę musiałem trochę nagiąć w prawą stronę żeby połączyć z tym zaworkiem w dolocie ponieważ trochę za daleko jest dany otwór na ten zaworek w tipie,

jakby mógł ktoś mi wytłmaczyć tak na szybko od czego są te dwie rurki i ten magiczny zaworek ??

Opublikowano

prawdopodobnie chodzi Ci o zawór DV

tam może tkwic problem

Opublikowano

nieee dv mam wymieniony na forge tak jak pisałem, znajduje się niżej pod dolotem, chodzi mi o taki okrągłe coś :kox: które wchodzi bezpośrednio w dolot i łączy się z rurką metalową idącą wzdłuż silnika która wchodzi do kolektora dolotowego od tyłu,[br]Dopisany: 16 Listopad 2009, 20:26_________________________________________________posłuże się czyimś zdjęciem

1gPvt0.jpg

czerwone kółko mnie nie dotyczy,

chodzi o rurki zaznaczone na niebiesko, górna rurka dochodzi do dolotu właśnie, odkręciłem ją i zgiąłem troche w prawą stronę aby dopasować do tipa, na zielono zaznaczone owe gumowe połączenie o którym pisałem iż jest zgięte i może mieć mały przepływ

Opublikowano

ta rura to odma

Opublikowano

acha górna to odma, a dolna ????[br]Dopisany: 16 Listopad 2009, 21:14_________________________________________________powiedcie mi jeszcze o co chodzi z tym systemem oparów jego neszczelnością, gdzie szukać przyczyny i co naprawć wymienić aby tego nie było :disgust:[br]Dopisany: 17 Listopad 2009, 12:16_________________________________________________rozebrałem znowu cały dolot, sprawdziłem wirnik turbiny od strony zimnej, ma mały luzik około 2mm na boki tak samo jak przed zamontowaniem, obraca się płynnie bez żadnych najmniejszych oporów, wymienilem jeszcze raz wszystkie przewody, dwa gumowe łączenia na odmie i na tej drugiej rurce która nie wiem od czego jest,

zgrzyt jest nadal, silnik ma dźwięk jak odrzutowiec, niby idzie nieźle ale......

zostało mi chyba tylko zaprowadzić auto do jakiegoś dobrego warsztatu na kompletne sprawdzenie szczelności układu i innych pierdół, byłem dzisiaj w Feu Vert czy coś takiego, zajechałem z ciekawości, zacząłem gościowi opisywać problemy to od razu mówi turbo, mówię że turbo jest nowe itd to stwierdził że może mi co najwyżej podpiąć pod komputer i pokazać błędy, no to mówię że tyle to ja sam mogę zrobić a on na to że dla nich to już za skomplikowane i mogą mi co najwyżej wymienić olej i sprawdzić stan wycieraczek :kox: , masakra z tymi warsztatami, mam w rodzinie mechanika ale niestety chłopak zwinał warsztat i wyjechał za granicę, a tylko jemu ufałem żeby oddać samochód

Opublikowano

to sa rurki od wentylacji silnika-w tym "grzybku" czesto zbiera sie woda,ktora odparowuje z oleju,system powinien byc szczelny-inaczej jest roznica cisnienia w komorze olejowej

tu masz zrzut z etki-na czerwono zaznaczony "grzybek" ,strzałka-miejsce,gdzie powinien byc u Ciebie

057bb5930e35b9c3m.jpg ten trójnik czesto peka,bo guma parcieje po czasie-wymien -groszowe sprawy,a swiety spokoj-nie kapie z tylu na silnik i nie smierdzi spalonym olejem :wink4: te gumowe "złączki" ,tez sa tanie-wiec powymieniaj,ale nie wydaje mi sie,zeby to byla przyczyna Twoich "zgrzytow"

logi-jak dla mnie przeplywka pokazuje za malo kierujac sie zasada,ze "powinna pokazywac okolo 80% mocy auta"-to troche jej brakuje :wink4:

lambda-wydaje sie ok,cisnienie w kolektorze-jak dla mnie ,troche za malo po 2000 obr,błąd moze byc spowodowany problemem z dostarczeniem paliwa,bodz "słabym" paliwem -95 oktan...sprawdz wtrysk,filter paliwa,profilaktycznie bym wymienil,o ile nie byl wymieniony przez ostatni rok :wink4:-ale dalej nie wiem co moze byc przyczyna zgrzytu :mysli:

Opublikowano

hmm która to wartość przepływki, w bloku 003 load mass air ?? sprawdzę przepływkę w takim razie, filtr paliwa był wymieniany dosyć dawno, musze zmienić, paliwo zawsze PB98 na różnych stacjach

Opublikowano

w 003 bloku,pierwsza poz to obroty potem wartosc przeplywki i procent otwarcia przepustnicy,teraz zobaczyleem ponad 5k obrotow-jest 136-czyli dokladnie 80%-czyli w porządku-sorry-troche na biegu spojrzalem na logi :embarrassed: ...w nocy spojrzalem na %,z tad moj post na temat zlej pracy przeplywki,co do zgrzytow-sprobuj wrzucic bieg,ale nie dodawaj gazu i pusc delikatnie sprzęglo-bo myslalem o tym troche i nie dawalo mi to spokoju-to jednak moze byc wina sprzegla-sprobuj,jak auto bedzie w ruchu-wrzuc bieg ,bez gazu ,kilka razy delikatnie wciskaj sprzeglo do konca i pusc-jesli sie bedzie powtarzac zgrzyt-to sprzeglo :wink4:

Opublikowano

zrobiłem tak jak mówiłeś, bez dodawania gazu zgrzyt nie występuje, występuje w momencie kiedy na przykład jadę na dwójce jakieś 2000 obrotów, dam gazu do jakichś trzech tysi i zatrzymam pedał gazu i znowu z tych trzech tysi dam w gaz wtedy jest takie 2 sekundowe grrrrr ale auto ciągnie, obserwowałem na vagu podczas jazdy doładowanie rośnie w tym momencie ok, nie ma jakichś spadków, zgrzyt jest strasznie denerwujący, i może to głupio zabrzmi ale mam nadzieje że to sprzęgło jest do wymiany :kox: ....

Opublikowano

a czy to wystepuje podczas skretu,czy bez wzgledu na polozenie kiery?

Opublikowano

bez względu na położenie

Opublikowano

bez względu na położenie

moze to cos z przeniesieniem na kola-przeguby-oczywiscie zgaduje teraz :mysli: ale wtedy byloby za kazdymn razem,a tu tylko podczas przyspieszenia-dziwne...
Opublikowano

no bardzo, pozostaje mi warsztat bo nic nie wymyśle

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...