Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Głośna - "twarda" praca silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jakis czas temu (ze 2-3 miesiace) zmienilem olej na castrol 10w40, tak sie slozylo ze tego samego dnia mialem do pokonania dluzsza trase i auto troche przegonilem 200-205 km\h (nie utrzymymywalem tej predkosci dluzej niz 20 min). Po kilku dniach zauwazylem, ze silnik zaczal zdecydowanie glosniej pracowac (najbardziej denerwujace jest to ze za bardzo slychac go za kierownica). Przejechalem na tym castrolu jakies 1,5-2 tys. i zmienilem znowu na liqui moly 10w40 - bez poprawy. W koncu udalo mi sie skontaktowac z poprzednim wlascicielem i dowiedzialem sie, ze tamten zalewal mineralem castrola :( hmmmmm............

Auto jezdzi normalnie nie brakuje mu mocy ale ten klekot mnie dobija.

Vag nie pokazuje bledow, mechanik stwierdzil ze delikatnie slychac popychacze (slysze je przy rozruchu - ze 2 sek.). Wymienilem ostatnio filter paliwa, powietrza i kabinowy, rolke napinajaca i prowadzaca alternatora (chyba to ta ze sprzegielkiem), lozyska w alternatorze.

Nie ma roznicy czy alternator jest mniej lub bardziej obciazony slychac go tak samo... Zauwazylem, ze jak auto stoi pochylone przodem do dolu to slychac to bardziej....

Czasem jest to dzwiek jakby wsynac cos miedzy szprychy roweru .....

Rowniez przy bardzo wolnej jezdzie (np bez gazu na biegu 1 lub 2) odnosze wrazenie ze jakas oslona plastykowa drga i tlucze sie niemilosiernie.

Mechanik oreslil to wszystko jako twarda praca silnika "traktorkowata" :decayed:

acha - kat wtrysku ustawiony idealnie .....

tak to slychac na zewnatrz - http://w570.wrzuta.pl/audio/aHJtiAi7U2Z/plik_audio_01

CO WY NA TO ??? :mysli:

Opublikowano

EGR nie zaślepiałeś?

Opublikowano

wlasnie mialem edytowac posta :)

paliwo lalem bp ultimate (chociaz ponoc na "naszym" BP jest do D....) w dniu kiedy zmianilem olej na castrola zaczalem tankowac na shelu v-power diesel....

egr nie jest i nie byl zaslepiony..

Opublikowano

pytam bo polski ON jest dość "suchy", pompa i wtryski nie mają odpowiedniego smarowania i stąd twardsza praca silnika...

spróbuj zalać jeden z tych preparatów, są tanie i sporo ludzi na forum regularnie ich używa :good:

http://www.stp.com.pl/produkty/paliwa.html[br]Dopisany: 13 Listopad 2009, 21:27_________________________________________________ps. sam na próbę zalałem środek z palety LM i jestem miło zaskoczony :naughty:

http://www.liquimoly-sklep.pl/product-pol-2098-Dodatek-do-diesla-Diesel-Spulung-Liqui-Moly-2186-Opakowanie-0-5L-.html

Opublikowano

tez myslalem o tego typu specifikach ale nie sadze ze wyciszy silnik "az tak"

po jakim czasie od zalania tego LM uslyszalem roznice ? dolewasz go przy kazdym tankowaniu czy raz na jakis czas ?

acha zapomnialem dodac ze auto wczesniej bylo bardzo ciche - w srodku silnika praktycznie nie slyszalem..., a dla porownania mam DRUGA A4 tylko 3 latka starsza i ma 30% wiekszy przebieg (tez afn) - no i silnik pracuje wzorowo - paliwko ma lane jakie sie trafi :) wiec nie sadze zeby to byla wina paliwa .....

Opublikowano

Ewidentnie coś jest nie tak i nie szukajcie winy w paliwie. Sprawdź ustawienie rozrządu, być może doszło do jego przestawienia.

Opublikowano

tez nad tym myslalem - jakie bylyby objawy ? Przyspieszenie, predkosc - wszystko jest w normie. Nie kopci - przynajmniej nic nie zauwazylem....

Opublikowano
zmienilem olej na castrol 10w40...Po kilku dniach zauwazylem, ze silnik zaczal zdecydowanie glosniej pracowac...w dniu kiedy zmianilem olej na castrola zaczalem tankowac na shelu v-power diesel

dlatego szukałbym przyczyny w paliwie.

specyfik LM zalałem niedawno, na próbę. praca silnika poprawiła się praktycznie od razu

może też być tak jak mówi spetsnaz , objawy (jeśli się nie mylę)-utrudnione odpalanie na ciepłym silniku

vag prawdę Ci powie :cool1:

Opublikowano

tez nad tym myslalem - jakie bylyby objawy ? Przyspieszenie, predkosc - wszystko jest w normie. Nie kopci - przynajmniej nic nie zauwazylem....

Głośniejsza praca i brak mocy. Przestawienie jest prawdopodobne nawet jeżeli z mocą wszystko jest ok.

Sprawdź ustawienie rozrządu, zanim zaczniesz szukać usterki w innych elementach.

Opublikowano

VAG juz powiedzial co wiedzial :naughty: - czyli nic ...

W tygodniu podjade do mechanika niech sprawdzi co to jest (nie chce sie podejmowac bo nie wie gdzie szukac - praca czasochlonna i niekoniecznie bardzo dochodowa :)).

Jest szansa sprawdzic rozrzad bez rozbierania przodu ? Przy tej okazji wymienie napinacz bo ponoc byl w dobrym stanie i nie byl zmieniany.......

Opublikowano

Jak na moje kolego to po zmianie oleju luzy sie na popychaczach zrobiły po zmianie oleju na rzadszy,ja zrobiłem tak samo zmieniłem zeszłego roku olej na 10W,i zaczeły mi klepać popychacze,zalałem teraz minerał castrol,i klepanie ustało.

Opublikowano

No niby tak ale u mnie nie ma roznicy czy silnik jest zimny czy cieply - na zimnym slysze przez moment popychacze...

Po drugie jak sie silnik nagrzeje to mineralny rowniez nie jest gesty ........

No i po przeczytaniu kilku artykulow o olejach stwierdzilem, ze nie zaleje auta mineralem - malo nawet mysle o wymianie na syntetyk :chytry:

Opublikowano

stary, myślę, że jest to kwestia zmiany oleju, poza tym cóż jak masz duży przebieg to będzie ci klekotać

ważne, żeby nie dudniło a z materiału audio wiem że tak nie jest

lej półsyntetyk i poczekaj aż ci się olej zbrudzi produktami spalania, będzie czarny i gęstszy

:good:

Opublikowano

mam przejechane 211 tys czyli chyba nie za duzo .... przebieg potwierdzaja wszystkie znaki na niebie i ziemi :kox: tzn ksiazka serwisowa no i samochod po nr vin sprawdzany w serwisie i jego stan nie wskazuje aby mial wiecej - wrecz przeciwnie dalbym mu z 50 mniej... jak juz napisalem mam porownanie z 3 lata starszym autem - ten sam silnik i przebieg duuuzo wiekszy - no i tamto pracuje zdecydowanie ciszej....

Opublikowano

tak szczerze miedzy nami

niemcy nie serwisuja aut powyzej 200 tys km w serwisach audi vw ......... konczy sie to praktrycznei przy 150 tys

bo prawdziwy niemiec sra sie juz przy przebiegu 100 tys ze duzo. auto trafia do obcokrajowca turka burka ogorka

a potem jak u turka "freie werkstatt" robi sie serwis to raczej w VW/AUDI nikt nie aktualizuje danych bo niema jak.

a cofniecie licznika i zrobienie nowej ks serwisowej to raczej nie problem.

ja stawiam ze silniczek byl zalany doktorkiem i po wymianie oleju niestety go brakuje i sie dzieje co sie dzieje ......... to jest oczywiscie najgorszy scenariusz :) mam nadzieje ze sie myle :)

pozdr

Opublikowano

vag nic nie powiedział? sprawdzałeś tylko błędy? czy kąt wtrysku i korekcje na wtryskach też?

Opublikowano

mechanik ustawil mi kat wtrysku (krecil pompa) - potem na kompie pokazal mi efekty na wykresie (bylo prawie idealnie na niebieskiej kresce) ale korekcji na wtryskach chyba nie sprawdzal - jak to zrobic ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...