Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Po regeneracji turbiny dalej bierze olej.


arcella

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam nadzieje, że ktoś mi podpowie zanim podejmę jakiś drastyczne ruchy. Kilka miesięcy temu regenerowałem turbinę ponieważ silnik brał olej około 400ml/1000km, cała turbina była nim zachlapana oraz pełno go było w dolocie. Po naprawie przejechałem kilka tyś. km i mogę powiedzieć ze jest dokładnie to samo. Samochód jest mało dynamiczny zużycie oleju nadal jest duże, i jest obecny olej w dolocie. Nie mam pojęcia co z tym dalej zrobić i jak dokładnie zdiagnozować usterkę. Proszę o pomoc, może jakiś namiar na warsztat w Warszawie.

ps.: jeżdżę na półsyntetyku Castrola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze ci uszczelka od bagnetu nie trzyma i wtedy chleje troche za duzo niz trzeba bo jak kolega Wojtekce napisal

olej w dolocie to norma
sprawdz ten bagnet wymiana go razem z nasadka to chyba z 15 zl...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę źadnych wycieków w okolicy bagnetu. Oczywiście wiem ze ze olej w dolocie to norma, ale żeby stała tam kałuża to już chyba nie.[br]Dopisany: 17 Listopad 2009, 13:23_________________________________________________Moje pytanie brzmi skąd tak duże ilości oleju w dolocie, jeżeli turbina jest nowa. No i gdzie mógłby jeszcze ginąc olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy był czyszczony dolot, ale po kilku tyś km powinien chyba sam się przedmuchać. A jeżeli silnik przepala takie ilości oleju to chyba też dosyć poważy powód do zmartwień.[br]Dopisany: 17 Listopad 2009, 13:31_________________________________________________Nie wiem czy podpinasz sie do dobrego tematu, bo ja wymieniłem turbine i szukam innej przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to się wiąże z koszmarnymi kosztami ;/ Sama turbina była dosyć bolesna pod względem finansowym. Jeżeli to uszczelniacze lub pierścienie to chyba raczej sprzedam auto. Może być to coś jeszcze, sam nie wiem może odma?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jeszcze uszczelniacze zaworowe i pierścienie. Ale tak jak kolega wojtekce napisal dolot mogł zostać nie wyczyszczony. Wyczyść i zobacz czy się tam pojawi ponownie. Ew sprawdź odmę.

I tak się jakoś nałożyło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak. Po pierwsze wyczyść dolot i odmę. Jeśli w dolocie ponownie pojawi się olej to być może turbo jest źle zregenerowane. Jeśli odma jest zawalona to również sprawdź czy nie ma wycieków z samego silnika bo zatkana odma takowy wyciek może spowodować.

Co do remontu to pierścienie to już spory koszt, ale nie wydaje się żeby pierścienie padły chyba że silnik był przegrzany, natomiast wymiana uszczelniaczy to koszt około 300 zł, dobrzy mechanicy robią to bez ściągania głowicy więc odpada uszczelka i ewentualne planowanie.

Zaobserwuj również kiedy pojawia się dym:

przy zejściu z obrotów - uszczelniacze

przy wchodzeniu na obroty - pierścienie lub turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak znikma prawie pol litra na 1000 km to niezla masakra.

obstawiam zla regeneracje turbiny uszczelniac po stronie zimnej - bo jaby od strony cieplej to bys widzial ten olej na tylnej klapie i ufloganą rure

- ewentualnei wywala pierscieniami lub uszczelnieniem gniazda zaworowego w odme. - tu mozna by sprawdzic kompresje to sie okaze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisanym przypadku uszczelniacze zaworowe całkowicie odpadają. Jeżeli widzicie zależność między uszczelniaczami a olejem w dolocie, rozwińcie to, chętnie poczytam.

Jeżeli dużo oleju jest w przewodzie między filtrem powietrza a turbiną przyczyną najczęściej jest zawór przewietrzania (odma) na pokrywie zaworów lub seperator oleju na przewodzie między skrzynią korbową a odmą. Jeżeli przed turbiną nie ma dużo oleju a za nią jest go dużo, przepuszcza turbina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście kolegę troche poniosło z tą zależnością między uszczelniaczami a olejem w dolocie :) choć nie można wykluczyć uszczelniaczy bo nie wiadomo czy dolot był czyszczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odmy w AFN i AJM są całkowicie różne. W AJM funkcję odmy i separatora oleju pełni pokrywa zaworów.

Uszczelniacze zaworowe mogą być przyczyną zwiększonego zużycia oleju - zgoda, ale nigdy nie powodują zalewania olejem dolotu. Jednak przy takim zużyciu oleju i przy uszkodzonych uszczelniaczach silnik przy uruchamianiu i na zimnym kopcił by wściekle na niebiesko o czym kolega nie pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W opisanym przypadku uszczelniacze zaworowe całkowicie odpadają. Jeżeli widzicie zależność między uszczelniaczami a olejem w dolocie, rozwińcie to, chętnie poczytam.

Jeżeli dużo oleju jest w przewodzie między filtrem powietrza a turbiną przyczyną najczęściej jest zawór przewietrzania (odma) na pokrywie zaworów lub seperator oleju na przewodzie między skrzynią korbową a odmą. Jeżeli przed turbiną nie ma dużo oleju a za nią jest go dużo, przepuszcza turbina.

Swięta prawda , amen :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...