puchac Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 witam wszystkich, mój znajomy ma problem ze skrzynią - tiptronic. Auto to A6 2003 rok - silnik 4.2 quattro. Podczas jazdy, wciskając mocno gaz - obroty idą do góry, natomiast auto nie przyśpiesza, wtedy na chwilę (ale nie zawsze) podświetlają się wszystkie litery na czerwono (czyli tryb serwisowy) Ogólnie słabo ciągnie, jedynie jak się powolutku rozpędza, to wtedy zmienia biegi normalnie. Proszę o pomoc, bo niestety w moim regionie nie dobrego speca od tych tematów. Z góry dzięki.
majkel_majki Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 Z tego co rozumiem jest poślizg przy przyspieszaniu, skrzynia z jakiegoś powodu nie trzyma ciśnienia- najpierw do sprawdzenia olej- czy nie jest spalony, czy nie ma za go mało. Jeżeli brakuje to czy skrzynka i jej okolice są suche i czy nie wywala oliwy w układ chłodzenia bo się chłodnica oleju rozszczelniła. Możliwe też, że uszkodzone jest sprzęgło hydrokinetyczne. Jeżeli olej będzie przepalony to skrzynka jest do rozebrania i remontu, albo niech Kolega szuka drugiej. Dłuższa jazda w tym stanie tylko wykończy skrzynię.
OLO_GDA Opublikowano 30 Listopada 2009 Opublikowano 30 Listopada 2009 jak sie podswietlaja oznaczenia to skrzynia łapie błąd... VAG powie jaki. ale to na 100% uszkodzenie mechniczne, wyglada albo na slabe cisnienie albo spalone tarczki. ciekawe czy tak samo wyglada problem na biegach 1-3 i wyzszych? błąd to zapewne nieprawidlowe wybranie biegu , bo skrzynia sie "dziwi" ze obroty rosna a predkosc nie. generalnie skrzynia to i tak juz szrot wiec trzeba ja rozebrac i zobaczyc czy jest co wymieniac czy szukac skrzyni. slyszalem tez o przypadku gdzie przy wymianie dokrecono rurki idace do chlodnicy tak mocno ze je ukrecono, ograniczajac przeplyw oleju. skutek - usmazenie skrzyni..
bish - kopt Opublikowano 9 Grudnia 2009 Opublikowano 9 Grudnia 2009 lepiej szukajcie dobrego speca bo za chwile nigdzie tym autem nie pojedziecie testując tą skrzynke. znam przypadek że koleś miał takie kłopoty ze skrzynką i wlał jakiegoś doktorka z allegro i skrzynia ożyła i jezdził tak 2 miechy zanim robił remont to chyba to http://moto.allegro.pl/item843820816_automatyczna_skrzynia_szarpie_wlej_bilstein.html
bish - kopt Opublikowano 10 Grudnia 2009 Opublikowano 10 Grudnia 2009 kurde każy przypadek jest inny a takich specyfików ja rekomendowac raczej nie chce, znam przypadek że pomogło - na jak długo oto jest pytanie Gdybym miał problemy z moim tipem to z ciekawosci bym to zastosował
majkel_majki Opublikowano 10 Grudnia 2009 Opublikowano 10 Grudnia 2009 Pytanie tylko na jakiej zasadzie to naprawdę działa , niewykluczone że tylko np. zagęszcza albo rozrzedza olej. Moim zdaniem, jeżeli olej z filtrem jest wymieniany na czas, a skrzynia nie katowana to takie np. zatykanie kanalików olejowych o którym piszą nie ma miejsca bo czym mają się wtedy zatykać z kolei zajechany sprzęt to zajechany sprzęt i w takim wypadku tylko remont bo reanimacja jakimś specyfikiem doraźna.
bish - kopt Opublikowano 10 Grudnia 2009 Opublikowano 10 Grudnia 2009 oczywiscie, jestem zdania że jak skrzynka juz pada to docelowo napewno remont ale doraznie w celu poexperymentowania wlał bym to ...do stracenia pare zl na zakup a doświadczenia...bezcenne :>
OLO_GDA Opublikowano 10 Grudnia 2009 Opublikowano 10 Grudnia 2009 oczywiscie, jestem zdania że jak skrzynka juz pada to docelowo napewno remont ale doraznie w celu poexperymentowania wlał bym to ...do stracenia pare zl na zakup a doświadczenia...bezcenne :> jak sie okaże, że miałeś do wymiany np tarczki w jednym zespole a tym specyfikiem uwalisz sobie machatronik i kanaly olejowe ... to bedzie dosyc CENNE A nie BEZcenne :polew:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się