Hudzior Opublikowano 1 Grudnia 2009 Opublikowano 1 Grudnia 2009 Witam szanownych forumowiczow, jadac sobie dzisiaj przez miasto, podczas przyspieszania (obroty okolo 2500) zaswiecila mi sie kontrolka ladowania i komunikat Generator Werkstatt, ale zaraz zgasla i tak za kazdym razem kiedy dynamiczniej przyspieszalem, po przejechaniu okolo 15 km kontrolka sie zaswiecila i juz niegasnie, kolo alternatora odpada, bo jakies 2 miesiace temu wymienikem na nowe, a poza tym sprawdzalem i jest OK, alternator jest firmy VALEO 140A o nr: 028 903 029 R i chcialbym sie dowiedziec czy w miejsce tego moge wlozyc alternator 120A, czy slabszy alternator niczemu niezaszkodzi? Pozdrawiam
Młody_drog Opublikowano 6 Marca 2010 Opublikowano 6 Marca 2010 Odświeżę pytanie! Mam ten sam alternator, A4 B6 1.9tdi AWX i alternator 140A o tym samym numerze. Potrzebuje nowy, najlepiej boscha. Na jaki alternator mogę wymienić?
marcin9680 Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 Witam , pozwolicie ze sie podepne , ja rowniez musialem wymienic alternator na dniach gdyz zaczol jeczec po uruchomieniu silnika a jeszcze gorzej po zapaleniu swiatel i ogrzewania tylnej szyby a , ze mialem problemy ze znalezieniem takiego samego (VALEO 140AMP) to odkupilem od kumpla BOSCHa 120AMP po kompletnej regeneracji ( lozyska , diody , szczotki itd.) z VW Passata 1.9tdi AWX z 2003r. Jak narazie wszystko chula jak trzeba , zadnych problemow rowniez z jego zamontowaniem. Tak wiec mysle ze zastapienie alternatora 140AMP na 120AMP niczym nie grozi , wiaze sie to chyba tylko z szybkoscia ladowania akumulatora ale niech moze jakis konkretny elektryk sie wypowie bo to sa tylko moje domysly , choc troszke bylem zdziwiony ze VW z takim samym silnikiem o takim samy oznaczeniu jak moj w A4 a alternato z mniejszym amperazem Dziekuje i pozdrawiam.
Młody_drog Opublikowano 7 Marca 2010 Opublikowano 7 Marca 2010 Takiej właśnie odpowiedzi szukałem! Długo już jeździsz na tym 120A? Też będę musiał u siebie wymienić, a że nie chce już Valeo i znajomy ma akurat 120A boscha to chyba wezmę od niego.
leoncjo Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 Tak wiec mysle ze zastapienie alternatora 140AMP na 120AMP niczym nie grozi , wiaze sie to chyba tylko z szybkoscia ladowania akumulatora ale niech moze jakis konkretny elektryk sie wypowie bo to sa tylko moje domysly , choc troszke bylem zdziwiony ze VW z takim samym silnikiem o takim samy oznaczeniu jak moj w A4 a alternato z mniejszym amperazem Niczym nie grozi, pod warunkiem, że nie będziesz włączał zaraz po uruchomieniu silnika wszystkiego na raz co pobiera większy prąd (dmuchawa na max, światła, ogrzewanie tylnej szyby, nalezy pamiętać o tym że załączaja się dwa komplety świec żarowych: silnika i podgrzewania płynu.....), szczególnie przy ujemnych temperaturach. Prąd ładowanie jest najwiekszy zaraz po rozruchu i w ciągu kilkudziesięciu sekund spada do normalej wartości, więc nie ma problemu z doładowaniem aku przy troszkę mniejszym alterntorze. W przypadku aku 80 Ah optymalny prąd ładowania nie przekracza 10 A. Wpływ na szybkość ładowania akumulatora pomijalny przy mniejszym alternatorze.
Młody_drog Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 Znalazlem taki alternator: http://allegro.pl/item925159400_alternator_audi_vw_seat_skoda_140_a_14v.html Nowka Boscha za 400zl to chyba dobra cena nie? Dzwonilem tutaj na szrot i chca 100euro za uzywke 120A no ale do tego trzeba doliczyc rolke i ew szczotki i wyjdzie duzo wiecej, co myslicie? dobra oferta?
marcin9680 Opublikowano 8 Marca 2010 Opublikowano 8 Marca 2010 Witam ja akuratz alternatorem 120 AMP jezdze dwa tygodnie dopiero i nic zlego sie nie dzieje , wszystko smiga jak fabryka przykazala Pozdrawiam.
wielki1980 Opublikowano 2 Listopada 2012 Opublikowano 2 Listopada 2012 Też u mnie alternator Valeo 140A odmówił posłuszeństwa i zmieniłem na 120A również valeo. Pytanie do tych co też taką przekładkę robili jak wam sie to spisuje po dłuższym czasie? nie ma żadnych problemów?
alest Opublikowano 2 Listopada 2012 Opublikowano 2 Listopada 2012 Też u mnie alternator Valeo 140A odmówił posłuszeństwa i zmieniłem na 120A również valeo. Pytanie do tych co też taką przekładkę robili jak wam sie to spisuje po dłuższym czasie? nie ma żadnych problemów? ....zmieniałem na taki koledze dwa lata temu p&p do chwili obecnej smiga bez zastrzeżeń (wersja bez ogrzewania postojowego)....
Artur82 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Opublikowano 8 Stycznia 2013 Panowie a ja troche odgrzeje kotleta, a co wam się działo z alternatorami ze wymienialiscie całe??
wielki1980 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Wirnik często pada w alternatorach valeo i łatwiej i taniej wymienić cały niż naprawiać.
piotrsob1 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Obciążalność oryginalnie zamontowanego alternatora uzależniona jest od wyposażenia elektrycznego auta ( np. grzane stołki, elektrycznie podgrzewana przednia szyba itp.). Zakładając słabszy zamiennik należy pamiętać że bilans energetyczny przy włączonych wszystkich odbiornikach może być ujemny, dlatego nie należy przesadzać z ilością odbiorników włączonych w tym samym czasie (mam na myśli te najbardziej prądożerne ). Stosując tą zasadę nic się nie powinno w aucie dziać niepokojącego i wszystko powinno śmigać bezproblemowo
zbigok Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Dodam jedynie, że jeżeli będą problemy z zapłonem, długie i częste kręcenia rozrusznikiem, do tego jeszcze dołożymy zbyt duże obciążenia, i osłabiony akumulator, to po jakimś czasie może się wykończyć każdy alternator, i to nawet ten fabrycznie dobrany. Najbardziej niekorzystnym momentem dla alternatora jest okres zaraz po rozruchu, kiedy rozładowanie akumulatora jest największe. Wtedy regulator napięcia zwiększa prąd wzbudzenia alternatora, tak aby on pracował na większej mocy - prawie znamionowej przy rozładowaniu akumulatora poniżej 70-80%. Ważne jest, aby w tym momencie nie przeciążać nadmiernie instalacji. Prąd ładowania maleje coraz bardziej w miarę zwiększania się napięcia w instalacji.
misiek83 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Mój alternator dostaje ostatnio straszny wycisk ponieważ zalozylem mocne audio. Obecnie mam altka 40-70A ale bede chcial zalozyc 90 lub nawet 120... Chociaz bardziej sklaniam sie ku 90... pozniej zawsze moge zalozyc 120...
wielki1980 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Wymieniłem z powrotem alternator na 140A bo naprawiono mi go i powiem tyle że na słabszym czyli 120A alternatorze miałem problemy z akumulatorem - zastanawiałem się nad kupnem nowego akumulatora, dodatkowo gdy włączałem podgrzewanie szyby radio traciło sygnał (szumiało). Po wymianie na oryginalnie montowany alternator 140A wszystkie te problemy zniknęły. Diesel 1.9 AWX plus wszystkie odbiorniki to widocznie za dużo jak na 120A alternator. Jeżeli ktoś chce to mam na zbyciu alternator Valeo 120A.
maniekaro Opublikowano 18 Września 2015 Opublikowano 18 Września 2015 Witam, Mam pytanie posiadam alternator VALEO 140A o nr: 028 903 029 R i chciałbym kupić regenerowany który jest trudny do zdobycia jaki jeszcze numer alternator będzie pasował do autka ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się