madziulla Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Znów mam problem z moim autkiem... Dzisiaj rano opalam autko i jadę sobie , aż tu nagle po kilku kilometrach zapaliła się kontrolka akumulatora. Zgasiłam autko, zapaliłam ponownie.Myślę sobie (tak po babsku) może zniknie jak ponownie zapalę, ale nie zniknęła... Napięcie jest ok. było niedawno sprawdzane. Dodam, że jak autko stoi na zapalonym silniku to kontrolka akumulatora świeci się normalnie , a jak jadę tak 70 k/h to się tylko żarzy. Rozrusznik ostatnio był wyjmowany, sprawdzane szczotki- wszystko było wyczyszczone. To co mnie zaniepokoiło to to, że kiedyś tak bez powodu rozładował mi się akumulator.Naładowałam go, pojeździłam do wieczora, postał ze 3 godz.i znów to samo...rozładowany...no to ja znów ładuję...i jak postał to się rozładował. A później jak ręką odjął i do tej pory było wszystko ok. gdyby nie ta kontrolka... ;( Dodam jeszcze, że od dłuższego czasu coś w tym samochodzie dziwnie popiskuje...może to łożysko na alternatorze... Chłopaki pomóżcie ;( ;( ;( [br]Dopisany: 04 Grudzień 2009, 08:25_________________________________________________właśnie zostało ponownie napięci i jest tylko 11.2
szyba Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 Zamierz sobie napięcie podczas uruchomionego silnika. Powinno być lekko ponad 14.00 Jeżeli jest mniej to wtedy zapala się lampka akumulatora. Może być tak, że napięcie tylko niewiele spada bo jakieś łożysko blokuje pracę alternatora i jakieś tam ladowanie jest, ale niewielkie więc prędzej czy później akumulator znowu będzie trzeba naładować. Moim zdaniem, alternator do regeneracji lub wymiany
mlodyy Opublikowano 4 Grudnia 2009 Opublikowano 4 Grudnia 2009 tak jak kolega napisal sprawdz ladowanie jesli jest mniej niz 14 to mozesz prubowac regulator wymienic itp
madziulla Opublikowano 6 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2009 Trzeba było wymienić alternator...ale ból...i strata dla kieszeni...
michalutp Opublikowano 6 Grudnia 2009 Opublikowano 6 Grudnia 2009 Może po prostu szczotki się przywieszają albo się skończyły, albo komutator się zabrudził i słabo przewodzi, nie ma co czarno widzieć o wymianie całego alternatora, nie wiem co by się musiało stać żeby się spalił.
michal_g84 Opublikowano 7 Grudnia 2009 Opublikowano 7 Grudnia 2009 moim zdaniem warto wymienić bebechy w alternatorze przynajmniej na dłużej będzie spokój, a nie teraz szczotki, a za kilka miechów łożyska itd.
oławiak Opublikowano 22 Marca 2010 Opublikowano 22 Marca 2010 Witam, chciałbym wznowić ten temat, dziś rano miałem podobną sytuację jadąc włączyła się kontrolka akumulatora za chwilę kontrolka ASR, ABS, na wyświetlaczu chyba od braku płynu hamulcowego do tego zaczął piszczeć ze mu czegoś brakuje, radio się wyciszyło, klimatronic zgasł, po chwili wszystko wróciło do normy poza kontrolką akumulatora ta świeci się nadal. Moje pytanie czy przez to ze mam problem z przełącznikiem świateł drogowych mogą się dziać takie szopki?? nadmienię jeszcze ze światła mijania przestały świecić, inne działają.
gucia Opublikowano 23 Marca 2010 Opublikowano 23 Marca 2010 Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Potem szukaj innych przyczyn.
oławiak Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 No i już wszystko jasne, regulator do wymiany, komutator, łożyska ogólnie wszystko łącznie z kołem pasowym całość 630 zł z robotą w plecy
leoncjo Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 Cościk sporo.... łozyska w granicach 50 zł, koszyczek plastikowy 10 zł, kółko ~150 zł, komutator ...30 zł, regulator 60 zł ewentualnie plus robota, chyba , że zrobisz to sam.
oławiak Opublikowano 24 Marca 2010 Opublikowano 24 Marca 2010 kółko 210 ori, regulator zamiennik amerykanski 180, chiński 140 zł, robota 120, reszta nie wiem ile, całość tyle niestety wyszło a nie miałem czasu szukac na allegro.
leoncjo Opublikowano 26 Marca 2010 Opublikowano 26 Marca 2010 Jest jeden duży plus ... masz praktycznie nowy alternator .
Cichy126 Opublikowano 23 Marca 2022 Opublikowano 23 Marca 2022 Witam, mam taki o to problem. Uruchamiam silnik 1.8 adr w gazie, nie gaśnie kontrolka akumulatora i silnik chodzi jak diesel. Po przejechaniu dosłownie 50 metrów kontrolka gaśnie a silnik chodzi cichutko. Co to może być?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się