Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] A4 B5 3.0 TDI, da się to zrobić?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

ostatnio wpadłem na pomysł aby do budy A4 B5 quattro włozyc silnik 3.0 TDI :)

wysłałem kilka maili do znanych tunerów ale nie uzyskałem żadnej odpowiedzi... :rolleyes:

wiem że jest taki jeden projekt tylko w Audi 80 Coupe ale poki co chyba nie dokonczony jeszcze...

pytanie czy da się to zrobić? czy są jakies techniczne przeciwskazania? do kogo uderzyc z pytaniem o taki swap i nie zostac zlekceważonym...?

budżet to jakieś 40tyś, auto kupie za 10tyś, silnik za 10tyś ... a reszta na dogranie całosci i poskładanie smile.gif w planie FMIC, wydech, soft ...no i gdyby starczyło kasy i możliwosci wieksze turbo :)

ktoś zapyta pewnie że lepiej kupic A4 B7 z tym silnikiem .ale póki co mnie na to nie stac a chciałbym się powozić 3.0TDI, w tej chwili jezdze Ibizą Cuprą 6L po sofcie ale mało mi mocy...

z góry dziękuje za sensowne odpowiedzi :)

Opublikowano

10 tysi silnik... a gdzie skrzynia , komputery i reszta osprzetu...

pewnie sie da. tylko po co. podobne osiagi uzyskasz dobrze modzac 1.8T. jest lzejsze , szlaki przetarte i nie trzeba ciac niczego i kombinowac jak odpalic silnik bez calej elektroniki z b7...

moze jakby kupic jakiegos rozbitego anglika jak dawce... ale pewnie nei w tej kasie i wez cos znajdz jak handlarze wszystko na czesci biora..

Opublikowano

10 tysi silnik... a gdzie skrzynia , komputery i reszta osprzetu...

za 10tysi kupujesz cały kompletny silnik z osprzetem i komputerem, zorientowałem sie w cenach zanim założyłem ten temat

jeszcze lepsze osiagi bede miał jak włoże bigT do mojej Cupry ale nie o to mi chodzi :) ... a 1.8T modzone pali ogromne ilosci benzyny V-power , w gre wchodzi tylko dieselek 4x4 z bardzo duzym momentem obrotowym wiec wybór jest tylko jeden, 3.0 TDI :)

Opublikowano

10 tysi silnik... a gdzie skrzynia , komputery i reszta osprzetu...

za 10tysi kupujesz cały kompletny silnik z osprzetem i komputerem, zorientowałem sie w cenach zanim założyłem ten temat

jeszcze lepsze osiagi bede miał jak włoże bigT do mojej Cupry ale nie o to mi chodzi :) ... a 1.8T modzone pali ogromne ilosci benzyny V-power , w gre wchodzi tylko dieselek 4x4 z bardzo duzym momentem obrotowym wiec wybór jest tylko jeden, 3.0 TDI :)

to nie lepiej kupić bmw e46 330xd 204 KM w serii ?

co do swapa to raczej da sie zrobić, wsadzic silnik to raczej nie problem, gorzej z podłączeniem całego osprzętu itp

projekt niby spoko, ale 40 tys moze okazac sie za mało

Opublikowano

a w 3.0 Q liczysz na jakie spalanie przy butowaniu?

Opublikowano

3.0TDI w trasie nie przekroczy 10... chyba, ze mowimy o autobahnie, nonstop 200+ to bedzie wtedy 12.

W 1.8T wybaczcie... ale bedzie sporo wiecej :kox:

Opublikowano

Bardziej zastanowiłbym się nad swapem 2.0TFSI :naughty:

Opublikowano

a w 3.0 Q liczysz na jakie spalanie przy butowaniu?

licze na jakies 12l max przy pełnym bucie, kilka osób które posiadają A4 B7 z tym silnikiem twierdzą że jeszcze 12l nie udało sie przekroczyć choć bardzo sie starali...

wiadomo że mocno modzona benzyna bedzie palic jak smok... i nie 95 i nie 98 tylko przynajmniej V-power bo wiadomo że przy takich mocach wysrywają sie zapłony... to chyba nie podlega dyskusji...

Opublikowano

ale ty herezje wypisujesz...przestań bredzić bo będę kasował takie bzdury

to kasuj :) to akurat nie moje zdanie tylko jednego z lepszych tunerów w tym kraju (nazwy nie podam zeby nie bic piany)

miałem TT z motorem BAM po samym tylko sofcie i przy pałowaniu ciezko bylo zejsc ponizej 15l....

Opublikowano

Swap na 3.0 może i troche bez sensu , ale ile zabawy, Powodzenia

Opublikowano

projekt ma szanse, kwestia znalezienia kogos ogarnietego w temacie i wypelnionej sakiewki i duzo cierpliwosci ...

poza tym nic wiecej sie tutaj nie dowiesz, poza gdybaniami, propozycjami [niektore wziete z ksiezyca] itp ... skierowales pytania do tjunerow to czekaj ciepliwie na odpwiedz badz zadzwon i pogadaj przez telefon, ewentualnie podjedz i pogadaj w 4 oczy ..

to tyle w temacie ...

Opublikowano

Hmmm... to jesz czyste teoretyzowanie...

Wiadomo ze jest z duzo roboty, a zrobic sie da wszystko -kwestia czasu i pieniedzy. Wiadomo ze bedzie trzeba stworzycz jakies czesci, czyli musisz miec do tego mozliwosci. (mam na mysli mocowania silnika, skrzyni i cala reszte, bo mimo ze tego nie robilem to nie wierze zeby istnaly takowe plug&play)

Moja rada: Projekt trudny do przewidzenia pod wzgledem finansowym.

Jezeli jestes pewien ze nie braknie ci kasy w polowie projektu, to rob, bo wrazenia z jazdy moga byc bezcenne. (Osiagi S4 a zuzycie TDI- mysle ze realne, jezeli bedziesz uwazal na wage auta przy budowie.)

Opublikowano

Jeszcze jedno OT czy to VIP'a czy kogokolwiek innego i zostaje uciszony.

Temat ma być o tym, co jest w jego nazwie, a nie przepychankach - mam dość ostatnio ciągłych kłótni na forum więc i tutaj uprzedzam, że nie mam zamiaru respektować zbędnych postów więc uspokójcie się, a swoje przepychanki proszę załatwiać poza forum.

Opublikowano

Jeżeli sam sie dobrze na tym nie znasz , albo nie masz zaufanego mechanika w dodatku artysty :decayed:

To te 40 tyś to mało ....

Gra nie warta świeczki

Na 3.0 tdi do ilu dojedziesz ...?

Bo na 2.0 TFSI spokojnie 400+ , a i są juz projekty na ponad 500

A jeżeli chodzi Ci o spalanie to kup seryjnego AFN'a w 7 sie zmieścisz :wink4: "albo rybki, albo akwarium "

powodzenia :wink4:

Opublikowano

Od strony mechanicznej natychmiast odpowiadam, że da się to zrobić. Od elektrycznej i elektronicznej nie podjąłbym się tego.

Lepiej chyba dłubnąć 1,8T i pozostałą kasę przeznaczyć na wizyty przy dystrybutorze ;)

Opublikowano

Glowne zalozenie tego pomyslu jest ciekawe aczkolwiek jak dla mnie to tylko jak sie nie ma co z pieniedzmi robic bo pozniej autko moze byc bardzo awaryjne. Nowe silniki maja mase elektroniki ktora przy zwyklym serwisie niewielu w Polsce ogarnia a co dopiero przekladka i podlaczenie tego do kupy :gwizdanie: pozniej auto tez ciezkie do sprzedania bo wiadomo jaka to rzezba.

Opublikowano

póki co pomysł zostaje porzucony...

zebrałem bardzo dużo info na ten temat i głownym problemem jest elektronika czyli magistrala CAN w nowych A4... podłączenie tego zajełoby mase czasu i cierpliwosci... mechanicznie problemu nie ma zadnego

pozatym 40tyś to troche za mało, musiałoby być okolo 50 a to już przestaje miec jakikolwiek sens :rolleyes:

dowiedziałem się że jest już takie autko, ponoc jezdzi i to bardzo szybko ale rzezba była potworna...

ja zaczynam szukać S4 B5 i planuje upgrade na 2xk04 czyli setupik na około 400KM

wszystkim dziękuje za sensowne jak i mniej sensowne odpowiedzi i porady :hi:

Opublikowano

standard

jakie auto już jeździ, Coupe Vojtasa ?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...