SebMis Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Witam, mam mały problem ze sterowaniem turbiny, przy małym obciążeniu w 011 BS wygląda jakby sterowanie było OK. natomiast pod obciążeniem 011 dynamiczny: wygląda jakby N75 nie był w stanie wysterować poprawnie turbo, schodzi do 9% i nic to nie daje ciśnienie cały czas 2500 mbar :/ (oczywiście nie muszę mówić że kończy się to notlaufem)
spetsnaz Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 przewody podciśnieniowe sprawdzałeś?
SebMis Opublikowano 18 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2009 takie jest właśnie moje podejrzenie, bo coś mi chyba syczy spod maski, ale teraz taki mróz że boję się że jak dotknę czegokolwiek to przymarznę, dzięki specu za utwierdzenie mnie w przekonaniu, nie pisałem wcześniej żeby nic nie sugerować
spetsnaz Opublikowano 18 Grudnia 2009 Opublikowano 18 Grudnia 2009 moim zdaniem jest to wina układu sterowania. Zacznij od przewodów podciśnienia->aktuator->N75 na końcu
wiissnia Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Miałem dokładnie ten sam problem, ustąpił po wymianie kierownic w turbinie, cieły się na pozycji otwartej, n75 chciał je ściągnąć i nie dawał rady. W twoim przypadku jeśli faktycznie coś syczy to może jakiś wężyk podciśnienia sobie pękł. Sprawdź podciśnienia najlepiej vacuometrem
spanky Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 albo turbo albo N75 ... zdejmij wezyk z gruszki podczas 011 BS i zobacz czy wytwarza podcisnienie ...
lukaszr Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 Odświeżę kotleta, bo widzę Sebek dalej męczy to auto. Zobaczcie, że zadane ciśnienie powyżej 2000 mbar jest już od 1600 obr, a mierzone bardzo niskie. Dopiero przy 2300 obr te ciśnienia się zrównują nagle i mierzone leci w górę. Tak jakby kierownice miały jakieś opóźnienie, a potem nagle otwierały się za mocno i dmuchało bez umiaru. Mocno zastanowiłbym się nad podmianą N75, czujnika ciśnienia doładowania, a jak nie to walnąłbym turbo na stół.
przemik Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 Moja sugestia: - weryfikacja/wymiana wezykow podcisnienia - zamiana N75 z N18 i logi...
lukaszr Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 - weryfikacja/wymiana wezykow podcisnienia Podobno to było robione, ale może coś źle zrozumiałem.
AndyN Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 - zamiana N75 z N18 i logi... Sebek, jeśli chcesz możemy się umówić i pożyczę Ci na potrzeby logów swój (o ile będzie pasować )
spanky Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 a moze grucha kuleje ... pozostaje metda eliminacji ...
bish - kopt Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 z własnego doświadczenia... miałem dziwne wachania ciśń. doł. wymieniłem N75 i nic, turbo na stół i wszystko wróciło do normy
SebMis Opublikowano 9 Lutego 2010 Autor Opublikowano 9 Lutego 2010 najgorsze że nie mam gdzie zrobić jakichkolwiek prac przy aucie, bo garaż do którego mam dostęp jest niedostępny a na dworze taka piździawka że klucze przymarzają do dłoni :/[br]Dopisany: 08-02-2010, 12:12:41_________________________________________________dzięki dla AndyN za udzielenie przytulnego kątka w garydżu i dobrej lampki była podmianka N75 z tym od EGRa i pupka blada, do tego wymieniłem kolejny kawałek wężyków podciśnienia i poza zoranymi łapami nic się nie zmieniło 575 powraca jak bumerang, chyba coraz bardziej zaczynam wierzyć że to jednak suszarka wytrzymała 1,5 roku
Sztomel Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 jedno mnie tylko zastanawia, przecież w silnikach 1.9 TDI z VNT jak i w 2.5 TDI z VNT współczynnik (procentowy) wypełnienia impulsu sterowania N75 powinien przebiegać w tym samym kierunku więc dlaczego w trybie BS na załączonych przez kolegę SebMis logach, przy wskazaniu OFF współczynnik otwarcia N75 wynosi 0,0 % a w trybie ON odwrotnie, kiedy w BS grupy 011 silników 1.9 TDI jest zupełnie na odwrót ? W jednych jak i drugich silnikach mamy do czynienia z VNT a więc sterowanie podciśnieniowe, N75 działają identycznie więc dlaczego jest odwrotnie ? Spanky, przeglądasz działy Diagnostyki m.in. forum Golfa więc co o tym sądzisz - tam podczas przeładowania N75 jest wysterowywany na pełne otwarcie (około 94%, czyli otwiera się w nim przejście pomiędzy OUT a ATMO aby zbić podciśnienie) przy zapieczonych kierownicach, to jak się to ma do odczytów w tym temacie ?
przemik Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 w V6 jest odwrotnie... mała wartosc wypenienia N75 swiadczy o tym ze zblizamy sie do notlaufu...
Sztomel Opublikowano 10 Lutego 2010 Opublikowano 10 Lutego 2010 skoro jest tak jak piszesz to oznacza to tylko i wyłącznie zapieczoną zmienną geometrię w przypadku kolegi SebMis bo skoro N75 dąży do maksymalnego zbicia podciśnienia a ciśnienie doładowania ma to głęboko w d.... to tylko stojące dęba łopatki na max doładowaniu, sztanga zatem ciągle jest wciągnięta na maxa do gruchy i nie da się ją nawet ręką wyciągnąć. Dzięki za lekcję przemik
SebMis Opublikowano 7 Marca 2010 Autor Opublikowano 7 Marca 2010 tak jak pisałem wcześniej sztanga lata góra - dół bez najmniejszych problemów (przy 011 BS), jak będę miał chwile to zrobię filmik[br]Dopisany: 20-02-2010, 22:35:11_________________________________________________tak wygląda praca sztangi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się