Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Problem ze sterowaniem turbo


SebMis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam mały problem ze sterowaniem turbiny, przy małym obciążeniu w 011 BS wygląda jakby sterowanie było OK.

a2571d0892fc4030m.jpg

natomiast pod obciążeniem 011 dynamiczny:

f62e673dc081bfa6m.jpg

wygląda jakby N75 nie był w stanie wysterować poprawnie turbo, schodzi do 9% i nic to nie daje ciśnienie cały czas 2500 mbar :/ (oczywiście nie muszę mówić że kończy się to notlaufem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie jest właśnie moje podejrzenie, bo coś mi chyba syczy spod maski, ale teraz taki mróz że boję się że jak dotknę czegokolwiek to przymarznę,

dzięki specu za utwierdzenie mnie w przekonaniu, nie pisałem wcześniej żeby nic nie sugerować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem jest to wina układu sterowania.

Zacznij od przewodów podciśnienia->aktuator->N75 na końcu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dokładnie ten sam problem, ustąpił po wymianie kierownic w turbinie, cieły się na pozycji otwartej, n75 chciał je ściągnąć i nie dawał rady.

W twoim przypadku jeśli faktycznie coś syczy to może jakiś wężyk podciśnienia sobie pękł. Sprawdź podciśnienia :tongue4: najlepiej vacuometrem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo turbo albo N75 ...

zdejmij wezyk z gruszki podczas 011 BS i zobacz czy wytwarza podcisnienie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę kotleta, bo widzę Sebek dalej męczy to auto.

Zobaczcie, że zadane ciśnienie powyżej 2000 mbar jest już od 1600 obr, a mierzone bardzo niskie.

Dopiero przy 2300 obr te ciśnienia się zrównują nagle i mierzone leci w górę.

Tak jakby kierownice miały jakieś opóźnienie, a potem nagle otwierały się za mocno i dmuchało bez umiaru.

Mocno zastanowiłbym się nad podmianą N75, czujnika ciśnienia doładowania, a jak nie to walnąłbym turbo na stół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja sugestia:

- weryfikacja/wymiana wezykow podcisnienia

- zamiana N75 z N18 i logi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- weryfikacja/wymiana wezykow podcisnienia

Podobno to było robione, ale może coś źle zrozumiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- zamiana N75 z N18 i logi...

Sebek, jeśli chcesz możemy się umówić i pożyczę Ci na potrzeby logów swój (o ile będzie pasować ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze grucha kuleje ...

pozostaje metda eliminacji ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najgorsze że nie mam gdzie zrobić jakichkolwiek prac przy aucie, bo garaż do którego mam dostęp jest niedostępny :decayed: a na dworze taka piździawka że klucze przymarzają do dłoni :/[br]Dopisany: 08-02-2010, 12:12:41_________________________________________________dzięki dla AndyN za udzielenie przytulnego kątka w garydżu i dobrej lampki :)

była podmianka N75 z tym od EGRa i pupka blada, do tego wymieniłem kolejny kawałek wężyków podciśnienia i poza zoranymi łapami nic się nie zmieniło 575 powraca jak bumerang, chyba coraz bardziej zaczynam wierzyć że to jednak suszarka :kwasny: wytrzymała 1,5 roku :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedno mnie tylko zastanawia, przecież w silnikach 1.9 TDI z VNT jak i w 2.5 TDI z VNT współczynnik (procentowy) wypełnienia impulsu sterowania N75 powinien przebiegać w tym samym kierunku więc dlaczego w trybie BS na załączonych przez kolegę SebMis logach, przy wskazaniu OFF współczynnik otwarcia N75 wynosi 0,0 % a w trybie ON odwrotnie, kiedy w BS grupy 011 silników 1.9 TDI jest zupełnie na odwrót ?

W jednych jak i drugich silnikach mamy do czynienia z VNT a więc sterowanie podciśnieniowe, N75 działają identycznie więc dlaczego jest odwrotnie ? Spanky, przeglądasz działy Diagnostyki m.in. forum Golfa więc co o tym sądzisz - tam podczas przeładowania N75 jest wysterowywany na pełne otwarcie (około 94%, czyli otwiera się w nim przejście pomiędzy OUT a ATMO aby zbić podciśnienie) przy zapieczonych kierownicach, to jak się to ma do odczytów w tym temacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w V6 jest odwrotnie... mała wartosc wypenienia N75 swiadczy o tym ze zblizamy sie do notlaufu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro jest tak jak piszesz to oznacza to tylko i wyłącznie zapieczoną zmienną geometrię w przypadku kolegi SebMis bo skoro N75 dąży do maksymalnego zbicia podciśnienia a ciśnienie doładowania ma to głęboko w d.... to tylko stojące dęba łopatki na max doładowaniu, sztanga zatem ciągle jest wciągnięta na maxa do gruchy i nie da się ją nawet ręką wyciągnąć.

Dzięki za lekcję przemik :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisałem wcześniej sztanga lata góra - dół bez najmniejszych problemów (przy 011 BS), jak będę miał chwile to zrobię filmik[br]Dopisany: 20-02-2010, 22:35:11_________________________________________________tak wygląda praca sztangi

praca_sztangi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...