stefzor Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 cześć wszystkim odwiedzającym mój wątek jak w temacie mam ogromny problem z układem chłodzenia, ale po kolei jadąc wczoraj do pracy, po przejechaniu jakiś 20-25 km temperatura skoczyła mi do 100 oC, (wczesniej całą droge trzymał ~~90, nawet przy trzymaniu wyższych obrotów), zjechałem , poczekałem aż ostygnie i doczołgałem się do stacji paliw, auto zostawiłem, pojechałem do pracy. Po 8 goddzinach wracam po autko. Dolałem płynu bo w zbiorniczku sucho, wracam do domu po 10 minutach jazdy znów płyn się zaczyna gotować, koniec jazdy. Nie mając pojęcia co się dzieje, przeszukiwałem wątki na forum i tak moge opisać obecny stan układu chłodzenia: - przedewszystkim chodzi o silink 1.8 20 v - w układzie na 100 % mam płyn zimowy (nie chrzczony wodą) - ogrzewanie kabiny działa, nagrzewnica sprawna, obieg płynu działa, oba węże są ciepłe - nie wiem co z pompą ale sprawdzałem pasek, nie ma śladów wskazujących na zniszczenie w wyniku oporów od zatartej pompy - wentylator też działa, - oba węże od chłodnicy zimne, po zagrzaniu wody następuje "cofka płynu ze zbiorniczka i chyba z silnika, więc węże są wtedy bardzo ciepłe)" - termostat dziś wymieniłem, zamontowany poprawnie, uszczelka jest też nowa oczywiście - czujnik temperatury chyab sprawny bo płyn napewno się gotuje - próbowałem odpowietrzyć układ według tej metody: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t64170.0.html;highlight=odpowietrzanie+uk%C5%82adu+ch%C5%82odzenia po 2-krotnym powtórzeniu tych czynności sytuacja się nei zmienia, płyn nadal się gotuje, węże od chłodnicy lodowate - obieg szczelny, nie zauważyłem żadnych wycieków - w płynie chłodniczym nie ma śladów oleju Jeśli ktoś może pomóc to czekam na porady, z góry dzięki
sołtys85 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Musisz zrobisz płukankę nagrzewnicy. Wkałdasz w jeden króciec wąż ogrodowy, a drugi wyprowadzasz poza grodz silnika i przelewasz wodą i obserwujesz czy jest drożna. A moze używales jakiegoś uszczelniacza moze zatkał Ci nagrzewnicę i chłodnicę?
Narcyz 35 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Zrzuć górny wąż od chłodnicy i odpal auto , musi rzucić płynem . Tylko tak stwierdzisz sprawność pompy.
peya81 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 ja miałem podobnie w poprzednim aucie, niestety "płyn zimowy" zamarzł przy -10'C. Ja bym jeszcze proponował odstawić autko do grażu na noc, gdzie jest dodatnia temp i rano sprawdzić czy objaw się powtarza. Oby nie, pozdrawiam
sebo1607 Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 hej.mysle że to pompa,u mnie ukrecił sie wirnik i było to samo :gwizdanie:
domjenick Opublikowano 19 Grudnia 2009 Opublikowano 19 Grudnia 2009 i ja mialem podobnie-ukrecony wirnik-temp,podskakiwala na wyzszych obrotach,ale spokojnie dalo sie jechac,
stefzor Opublikowano 24 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2009 dzisiaj zabrałem się za naprawę, okazało się, że pompa jest wporządku, wirnik cały, wałek się kreci bez oporów, wymieniłem pasek, poskładałem wszytsko, zalałem świeży płyn, po 20 minutach 100 stopni na piecu i rośnie, dolny wąż od chłodnicy dalej zimny, ogrzewanie działa, więc płyn dotarł do nagrzewnicy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł na mój problem? chyba jednak będę musiał odstawić auto do mechanika i szykować kasę za naprawę
domjenick Opublikowano 24 Grudnia 2009 Opublikowano 24 Grudnia 2009 ma ktoś jeszcze jakiś pomysł na mój problem zatkana chlodnica...
stefzor Opublikowano 24 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2009 płukałem po wymontowaniu i woda się przelewała normalnie
domjenick Opublikowano 24 Grudnia 2009 Opublikowano 24 Grudnia 2009 płukałem po wymontowaniu i woda się przelewała normalnie gdzies jest zatkane,ze nie ma obiegu,jesli nie termostat,nagrzewnica,chlodnica i pompa-to juz tylko kanaly w silniku pozostaly+węże
stefzor Opublikowano 24 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2009 płukałem po wymontowaniu i woda się przelewała normalnie gdzies jest zatkane,ze nie ma obiegu,jesli nie termostat,nagrzewnica,chlodnica i pompa-to juz tylko kanaly w silniku pozostaly+węże zastanawiam się czy złe odpowietrzenie może być przyczyną, a i jeszcze dzisiaj jak się zaczął przegrzewać to silnik nie zwiększył obrotów, ostatni razem pamiętam tak się stało gdy temperatura przekroczyła jakieś100 st
stefzor Opublikowano 24 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2009 sprobuj odpowietrzyc jeszcze raz oke, odpowietrzałem według tego opisu http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t64170.0.html;highlight=odpowietrzanie+uk%C5%82adu+ch%C5%82odzenia, masz jakieś wskazówki co by zrobićto lepiej?
marewel Opublikowano 24 Grudnia 2009 Opublikowano 24 Grudnia 2009 Napisales ze wirnik caly ale czy trzyma sie na osce?
stefzor Opublikowano 24 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2009 Napisales ze wirnik caly ale czy trzyma sie na osce? sprawdzałem, zablokowałem wirnik i nie mogłem kołem pasowym kręcić = nie jest zerwany, pozostaje mi tylko spróbować dokładnije odpowietrzyć a jak to nie pomoże to spróbować przepłukać układ, tylko jak jest z tym płukaniem, najlepiej wlewać wodę przez wąż wychodzący od chłodnicy (ten górny) do silnika?
domjenick Opublikowano 24 Grudnia 2009 Opublikowano 24 Grudnia 2009 najlepiej to by bylo wlac w uklad jakis plyn do czyszczenia rur i pojezdzic chwile-potem spuscic roztwor i wlac normalnego plynu-powinno rozpuscic drobny syf w ukladzie
tymonA4 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Opublikowano 25 Grudnia 2009 a jak odpowietrzasz autko może źle to robisz
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się