Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Woda się gotuje - brak obiegu przez chłodnicę


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cześć wszystkim odwiedzającym mój wątek

jak w temacie mam ogromny problem z układem chłodzenia, ale po kolei

jadąc wczoraj do pracy, po przejechaniu jakiś 20-25 km temperatura skoczyła mi do 100 oC, (wczesniej całą droge trzymał ~~90, nawet przy trzymaniu wyższych obrotów), zjechałem , poczekałem aż ostygnie i doczołgałem się do stacji paliw, auto zostawiłem, pojechałem do pracy. Po 8 goddzinach wracam po autko. Dolałem płynu bo w zbiorniczku sucho, wracam do domu po 10 minutach jazdy znów płyn się zaczyna gotować, koniec jazdy.

Nie mając pojęcia co się dzieje, przeszukiwałem wątki na forum i tak moge opisać obecny stan układu chłodzenia:

- przedewszystkim chodzi o silink 1.8 20 v

- w układzie na 100 % mam płyn zimowy (nie chrzczony wodą)

- ogrzewanie kabiny działa, nagrzewnica sprawna, obieg płynu działa, oba węże są ciepłe

- nie wiem co z pompą ale sprawdzałem pasek, nie ma śladów wskazujących na zniszczenie w wyniku oporów od zatartej pompy

- wentylator też działa,

- oba węże od chłodnicy zimne, po zagrzaniu wody następuje "cofka płynu ze zbiorniczka i chyba z silnika, więc węże są wtedy bardzo ciepłe)"

- termostat dziś wymieniłem, zamontowany poprawnie, uszczelka jest też nowa oczywiście

- czujnik temperatury chyab sprawny bo płyn napewno się gotuje

- próbowałem odpowietrzyć układ według tej metody:

http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t64170.0.html;highlight=odpowietrzanie+uk%C5%82adu+ch%C5%82odzenia

po 2-krotnym powtórzeniu tych czynności sytuacja się nei zmienia, płyn nadal się gotuje, węże od chłodnicy lodowate

- obieg szczelny, nie zauważyłem żadnych wycieków

- w płynie chłodniczym nie ma śladów oleju

Jeśli ktoś może pomóc to czekam na porady, z góry dzięki

Opublikowano

Musisz zrobisz płukankę nagrzewnicy. Wkałdasz w jeden króciec wąż ogrodowy, a drugi wyprowadzasz poza grodz silnika i przelewasz wodą i obserwujesz czy jest drożna.

A moze używales jakiegoś uszczelniacza moze zatkał Ci nagrzewnicę i chłodnicę?

Opublikowano

Zrzuć górny wąż od chłodnicy i odpal auto , musi rzucić płynem . Tylko tak stwierdzisz sprawność pompy.

Opublikowano

ja miałem podobnie w poprzednim aucie, niestety "płyn zimowy" zamarzł przy -10'C. Ja bym jeszcze proponował odstawić autko do grażu na noc, gdzie jest dodatnia temp i rano sprawdzić czy objaw się powtarza. Oby nie, pozdrawiam

Opublikowano

Typowy objaw ukreconego wirnika.

Opublikowano

i ja mialem podobnie-ukrecony wirnik-temp,podskakiwala na wyzszych obrotach,ale spokojnie dalo sie jechac,

Opublikowano

dzisiaj zabrałem się za naprawę, okazało się, że pompa jest wporządku, wirnik cały, wałek się kreci bez oporów, wymieniłem pasek, poskładałem wszytsko, zalałem świeży płyn, po 20 minutach 100 stopni na piecu i rośnie, dolny wąż od chłodnicy dalej zimny, ogrzewanie działa, więc płyn dotarł do nagrzewnicy

ma ktoś jeszcze jakiś pomysł na mój problem? chyba jednak będę musiał odstawić auto do mechanika i szykować kasę za naprawę

Opublikowano

ma ktoś jeszcze jakiś pomysł na mój problem

zatkana chlodnica... :mysli:
Opublikowano

płukałem po wymontowaniu i woda się przelewała normalnie

Opublikowano

płukałem po wymontowaniu i woda się przelewała normalnie

gdzies jest zatkane,ze nie ma obiegu,jesli nie termostat,nagrzewnica,chlodnica i pompa-to juz tylko kanaly w silniku pozostaly+węże :mysli:
Opublikowano

płukałem po wymontowaniu i woda się przelewała normalnie

gdzies jest zatkane,ze nie ma obiegu,jesli nie termostat,nagrzewnica,chlodnica i pompa-to juz tylko kanaly w silniku pozostaly+węże :mysli:

zastanawiam się czy złe odpowietrzenie może być przyczyną, a i jeszcze dzisiaj jak się zaczął przegrzewać to silnik nie zwiększył obrotów, ostatni razem pamiętam tak się stało gdy temperatura przekroczyła jakieś100 st

Opublikowano

sprobuj odpowietrzyc jeszcze raz :wink4:

Opublikowano

Napisales ze wirnik caly ale czy trzyma sie na osce?

Opublikowano

Napisales ze wirnik caly ale czy trzyma sie na osce?

sprawdzałem, zablokowałem wirnik i nie mogłem kołem pasowym kręcić = nie jest zerwany, pozostaje mi tylko spróbować dokładnije odpowietrzyć a jak to nie pomoże to spróbować przepłukać układ,

tylko jak jest z tym płukaniem, najlepiej wlewać wodę przez wąż wychodzący od chłodnicy (ten górny) do silnika?

Opublikowano

najlepiej to by bylo wlac w uklad jakis plyn do czyszczenia rur i pojezdzic chwile-potem spuscic roztwor i wlac normalnego plynu-powinno rozpuscic drobny syf w ukladzie

Opublikowano

a jak odpowietrzasz autko może źle to robisz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...