Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Passat vs A4


Artureczek

Rekomendowane odpowiedzi

Passat b2 syncro silnik wzdłużnie i sprzęgło wiskotyczne :decayed: to jak z tym, że silnik wzdłużnie i stały napęd :cool1:

niestety ale nie udało Ci sie zabłysnąć :decayed:

to jest zwykły torsen z B2 Quattro

funktionsprinzip.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej minus bym powiedział. Bo to Passat bazował na sprawdzonych,poprawionych komponentach.

Gdy czytałem artykuł w Auto Świecie o Audi 80 B3 to właśnie przedstawiali to jako plus. Głównie chwalili ocynkowane nadwozie, doskonałe materiały i niezawodność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mój szwagier miewa się z zamiarem zakupu samochodu.Dokładniej chodzi mu o Passata b5 lub audi A4 B5,może ewentualnie b6.Prosiłbym was o fachowe opinie na temat tych samochodów,który najlepszy z nich.Wiem że to forum A4 ale prosiłbym o rozsądne opinie i niefaworyzowanie A4 ze względu na miejsce znajdującego sie postu.Najlepiej by wypowiedzi były w postaci"za" i "przeciw".Dzięki

Panowie takie małe przypomnienie :ot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem passata b5, mam a4 b5, dla rodzinki passat (dużo większy) dla przewożenia tyłka zwykle pojedynczo a4. A4 lepiej się prowadzi passat ma lepsze wyposażenie, w a4 rzadkością są elektryczne szyby z tyłu w pasku rzadkość to wajchy itd... . Ja z przesiadki jestem zadowolony ale może dlatego że mam porządny silnik, w pasku miałem 1.9tdi afn. Passatowi bliżej do a6.

a jeśli jest brane a4 b6 to nie ma co porównywać do b5 tek. A4 B6 ma więcej miejsca od A4 b5 ale mniej od paska b5 ;) A4 b5 i b6 używam na codzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem passata b5, mam a4 b5, dla rodzinki passat (dużo większy) dla przewożenia tyłka zwykle pojedynczo a4. A4 lepiej się prowadzi passat ma lepsze wyposażenie, w a4 rzadkością są elektryczne szyby z tyłu w pasku rzadkość to wajchy itd... . Ja z przesiadki jestem zadowolony ale może dlatego że mam porządny silnik, w pasku miałem 1.9tdi afn. Passatowi bliżej do a6.

Ale nie pod wzgledem jakosci wykonania... mialem i ciagle mam okazje jezdzic paskiem B5... wyposazenie to osobna kwestia, ja mam to co malo ktory pasek ma wiec ja czulbym sie dziwnie w passacie bez ASR czy ESP. Jakos przyjemniej siedzi mi sie w Audi ale miejsca rzeczywiscie w pasku jest duzooo wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Passata b5fl a teraz mam A4 b6 i nie ma co porównywać...

Miejsca dużo dużo więcej w passacie ale...wykończenie dużo dużo lepsze w a4.

Jestem bardzo uczulony na dźwięki dobiegające z deski rozdzielczej itp.

W passacie na nierównościach trzeszczało dosłownie wszystko, jakby cała deska miała się rozlecieć a w audi cisza.

To jest największa jak dla mnie różnica pomijając ilość miejsca w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem passata z 2001 po lifcie z tym samym silnikiem co moja audi i uważam,że jest to bardzo dobry samochód, ma więcej miejsca wewnątrz i większy bagażnik. Audi jednak ma to coś :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Passatem B5 jeździłem 4 lata, B5 FL 3 lata, a były to najlepsze samochody na świecie... Jak wsiadłem pierwszy raz do swojej B6, to opadła mi szczena z różnicy w jakości wykonania :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem passata b5, mam a4 b5, dla rodzinki passat (dużo większy) dla przewożenia tyłka zwykle pojedynczo a4. A4 lepiej się prowadzi passat ma lepsze wyposażenie, w a4 rzadkością są elektryczne szyby z tyłu w pasku rzadkość to wajchy itd... . Ja z przesiadki jestem zadowolony ale może dlatego że mam porządny silnik, w pasku miałem 1.9tdi afn. Passatowi bliżej do a6.

Nie powiedziałbym, że Passatowi bliżej do A6. Może ze względu na większą ilość miejsca w stosunku do A4, A6 to jest zdecydowanie klasa wyższa.

Co do wyposażenia nie jest to takie oczywiste. Może w :a4fan: rzadziej można spotkać el. ster. szyby z tyłu, ale też rzadko takie, które nie mają żadnych (raz taki widziałem). Lusterka ster. el. były standardem, tak samo jak 2x Airbag i ABS. Ogólnie zarówno Audi jak i VW można spotkać dobrze wyposażone, jak i gołodupce :tongue4:. Najczęściej jednak coś pośrodku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopię na chwile, na jednym forum, jedna osoba mówi, że jeździła passatem z silnikiem v6 5v wzdłużnie ( czyli b5 lub b5fl bo chodzi o nowszego paska ) i był tam na 1000% haldex, czy ktoś może słyszał o czymś takim ?? Bo to może ja nie jestem doinformowany do końca...

napisze Ci po raz kolejny może tym razem zrozumiesz.

Nie chodzi mi o to, że można było wybierać kupując w nowego passata czy chcesz mieć napęd z haldexem czy z torsenem.

Mi chodzi o to , że wystepowały oba rodzaje napędu w passacie B5

2.8 5v miał na 1000% silniki wzdłuż i napęd z haldexem czyli dołączany

i nie potrzebuje pytac nikogo czy tak było, ja poprostu takim jeździłem!!!!!

Może TDI występowały tylko z torsenem a inne tylko z haldexem, nie wiem

to jest teraz nieistotne.

Chodzi o to, że wykorzystywane były OBA rodzaje napędu w B5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak z Passatem, bo nie miałem, ale w A4 B6 zaskoczyła mnie na minus jakość wszelkiej maści przycisków (tzn ich wykończenia). Przed B6 miałem megankę, starszą od mojej A4 a żaden przycisk nie miał najmniejszych śladów powycierania. No i w zasadzie to koniec przewagi megan nad audi;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co. Powiem tak ostatnio jechałem jako pasażer Passatem B6 z 2007 roku na calkiem niezlym wypasie. Pierwsze wrazenie jak wsiadlem woow niezła fura, wszystko bylo pieknie dopoki nie oparłem się o deske rozdzielczą która po prostu trzeszczała. Wykonanie niestety plastikowe i to boli w takim aucie. Z przyjemnoscia wsiadam do swojej b5 :)

Tak apropo wczoraj bylem w ASO zapytac sie o pewne cykanie w kabinie (okazalo sie ze to klapy klimatyzacji) no i koles wychodzac powiedzial do mnie niech sie pan cieszy ze ma to Audi a nie Passata B6 bo tam to dopiero wszystko cyka trzeszczy i nie wiadomo co to :)

Mowi to samo za siebie.

Ogolnie uwazam ze Passaty to fajne auta, duze pomimo wszystkiego solidnie wykonane silniki jak w Audi.

Ale Audi to Audi, prestiż, wykonanie i dusza to przemawia za :audi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do 4x4 to jedno zdanko wyjaśnienia - pasek B5 wychodził zarówno z silnikami wzdłużnie jak i poprzecznie stąd całe zamieszanie czy Torsen czy Haldex.

Co do Paska ... toporny wozidupek z nastawieniem jako auto robocze, jedynie wersja HighLine to ucieczka w stronę jakości/prestiżu który niemniej w stosunku do B6 raczej jest nie dościgniony.

jak ktoś napisałem starsze paski bym skreślił całkowicie a z nowszymi ... kwestia co się upoluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który motor w passacie B5 był ustawiony poprzecznie? Co do jakości to szczerze mówiąc nie widzę tej różnicy na plus między A4 B5, a paskiem B5 wsiadając tu i tu. B6 zarówno audi jak i vw to już trochę inna liga, ogólnie w mojej opinii VW się nie popisało z tą generacją :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do 4x4 to jedno zdanko wyjaśnienia - pasek B5 wychodził zarówno z silnikami wzdłużnie jak i poprzecznie stąd całe zamieszanie czy Torsen czy Haldex.

Co do Paska ... toporny wozidupek z nastawieniem jako auto robocze, jedynie wersja HighLine to ucieczka w stronę jakości/prestiżu który niemniej w stosunku do B6 raczej jest nie dościgniony.

jak ktoś napisałem starsze paski bym skreślił całkowicie a z nowszymi ... kwestia co się upoluje.

Adaś... napisz to na forum VW :polew:

no ale niestety gołym okiem widać że jakość wykończenia odstaje... a miejsca z tyłu zdecydowanie więcej (4,5cm dłużej swoje robi ale nie przesadzajmy z porównaniami do A6)... każdy wybiera co lubi i mu pasuje... ja jeśli moja sytuacja życiowa się nie zmieni to długo nie zejdę z audi (wszelakiej maści)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do jakości to szczerze mówiąc nie widzę tej różnicy na plus między A4 B5, a paskiem B5 wsiadając tu i tu.

To może wsiadź jeszcze raz i naciśnij na plastiki koło radia i panelu klimy...w passku usłyszysz wielkie trzeszczenie i ten plastik będzie się lekko ruszał a co do Audi to cisza no chyba że u ciebie jest inaczej, tego już nie wiem...poza tym cała deska rozdzielcza puka w passatach b5 i b5 fl bo jest wada fabryczna jej mocowania co karoserii ( jest o tym już "powieść" napisana na forum passata więc nikt temu nie zaprzeczy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wsiadałem nieraz, wuj ma paska B5 2 lata młodszego i zero świerszczy, trzasków itp. ale auto jest zadbane i z niewielkim przebiegiem. Nie widzę różnicy, gdybym widział to bym się nie upierał. Poza tym plastikiem ramki i przyciskami się nie jeździ, a na dobrą sprawę trzeszczenie takich elementów zależy w głównej mierze od tego czy ktoś je wcześniej niefachowo ściągał czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...