pawelkrk23 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Witam wszystkich serdecznie.....od jakiegos czasu borykam sie z duzym problemem z obrotami silnika w moim 2.0T quattro....a mianowicie na zimnym silniku wszystko jest ok i obroty utrzymuja sie w granicach 900 natomiast gdy silnik sie nagrzeje do swojej normalnej temp.....wowczas obroty szaleja za kazdym razem na biegu jalowym, gdy dojezdzam do skrzyzowania etc....skoki obrotow az do 1250 takze normalne raczej to nie jest....przeplywka sprawdzona, i jest ok, caly dolot sprawdzony, byly walniete uszczelniacze na wtryskach (zreszta plastik to chyba najglupsze rozwiazanie jezeli chodzi o takowe uszczelniacze - biorac pod uwage ze zestaw naprawczy to juz nie plastik)....no i zaswiecila mi sie dwa razy pomaranczowa kontrolka silnika, ktora w sumie na drugi dzien zgasla....co do bledow jakie sie pojawily to byly to mniej wiecej(przekroczona wartosc obrotow na biegu jalowym, i bodajze zbyt bogata mieszanka)dokladnych kodow niestety nie pamietam....i dziwnym jest ze te skoki obrotow nie sa ciagle jak jezdze - czasami przez dwa dni jest oki natomiast innego dnia totalna porazka, prawia zawsze skoki wystepuja gdy autkiem zaczne jezdzic bardziej dynamicznie tzn.....zmiana biegow pomiedzy 4-5 tys etc....ale nie jest to regula.....z gory dziekuje za jakiekolwiek informacje odnosnie tego coz to moze byc.....pozdrawiam...[br]Dopisany: 22 Grudzień 2009, 11:59_________________________________________________no i jak Panowie.....zadnych pomyslow odnosnie tych obrotow....????
pawelkrk23 Opublikowano 25 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2009 Dziekuje za odpowiedz.....w sumie teraz to tego nie sprawdze ale w sumie dzisiaj zauwazylem ze wskazowka od temp. odchylila sie tak na 80 stopni (przy jezdzie spokojnie na 6-biegu)a dopiero wrocila na 90 po dodaniu wiecej gazu....a odnosnie tych czujnikow to czy przypadkiem bledow nie powinno wywalic na kompie...????
Dev Opublikowano 26 Grudnia 2009 Opublikowano 26 Grudnia 2009 Dziekuje za odpowiedz.....w sumie teraz to tego nie sprawdze ale w sumie dzisiaj zauwazylem ze wskazowka od temp. odchylila sie tak na 80 stopni (przy jezdzie spokojnie na 6-biegu)a dopiero wrocila na 90 po dodaniu wiecej gazu....a odnosnie tych czujnikow to czy przypadkiem bledow nie powinno wywalic na kompie...???? błedów na Vag-u nie bedzie, no chyba ze bedzie zwarcie
pawelkrk23 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2009 Witam Wszystkich ponownie......mam wielka prosbe...dzisiaj u znajomego podlaczylismy autko pod kompa i ukazaly sie nastepujace bledy.... 08583 System too lean at idle (004 no signal/communication) 01287 Idle control system rpm higher than expected (001 upper limit exceeded) 08825 Leak in air system (002 lower limit exceeded) 01089 EVAP emission control system. Incorect flow (001 upper limit exceeded) 01602 sensor reference, voltage A circuit low (002 lower limit exceeded) Czy moglby ktorys z kolegow przetlumaczyc tenze jezyk mechaniczny na Polski (mniej wiecej o jakie elementy moze chodzic) z gory bardzo dziekuje za jakakolwiek pomoc.....pozdrawiam.... PS...wszystkim zycze udanej zabawy sylwestrowej....:)[br]Dopisany: 30 Grudzień 2009, 20:08_________________________________________________a cha....jeszcze jedno....jak sprawdzic napiecie na sondzie - poniewaz powiem szczerze pierwszy raz spotkalem sie z piecioma kabelkami(zawsze byly 4) a tu : bialy, szary, czarny, czerwony i zolty....
pawelkrk23 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2009 wlasnie o to chodzi ze probowalismy sprawdzic ale w ogole nie chce sie polaczyc....a co kolega sadzi o tych bledach, ktore wskazalem wczesniej...????
domjenick Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 08583-mieszanka za uboga na wolnych obrotach 01287-wolne obroty wyzsze 08825-nieszczelnosc w ukladzie powietrza 1089-nie wiem,co to jest,ale moze byc przytkany kat 01602-nie wiem co do pierwszego-wspomniana sonda do sprawdzenia,bloki 031,032 i 034 do zlogowania-potem pomyslimy drugi błąd-Vag/silnik/adaptacje/01 ustawianie wolnych obrotow-wartosci w B6 sa od 123(lub 127-nie pamietam dokladnie)i jednostka wyzej-100 obrotow wyzej-w Twoim przypadku w drugą strone,pewnie bedziesz potrzebował loginu,zeby tam wejsc trzeci błąd mówi o nieszczelnosci-wiec dolot od filtra,do turbiny zobacz dokladnie,rurke ,ktora łaczy DV z dolotem tez,odpowietrzniki do komory olejowej,jesli sa polaczone z dolotem-gdzies jest nieszczelnosc i silnik "lapie" powietrze,ktorego przeplywka nie zmierzyla,z tąd błąd tyle ode mnie...
pawelkrk23 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2009 dzieki wielkie kolego......bardzo przydatne info.... co do tych bledow 01602 i 01089 to znalazlem cosik takiego : 17026/P0642/001602 - Sensor Reference Voltage A: Circuit: Low Possible Causes * Control Module and/or Sensor Power Supply faulty Possible Solutions * Check Control Module and/or Sensor Power Supply Special Notes * When found in Engine: 2.0l TFSI o Check Wiring from/to the following Components and Components themselves: + Manifold Pressure / Boost Sensor (G31) + Intake Manifold Tuning Valve Position Sensor (G336) + Low Pressure Fuel Sensor (G410) o Check TPL 2016420 (RoW) + Check Engine Control Module Software Version, if necessary perform Update. + Replace Intake Manifold Runner (V157) with updated part. 16825/P0441/001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow Possible Symptoms * Malfunction Indicator Light (MIL) active Possible Causes * Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80) faulty/jammed * Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115) faulty/jammed * Evaporative Emission (EVAP) Canister Sealing faulty * Pipes between Tank Breathing and Throttle Body leaky/blocked Possible Solutions * Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80) o Perform Output Test * Check Evaporative Emission (EVAP) Canister Purge Solenoid Valve (N115) * Check Evaporative Emission (EVAP) Canister o Perform Basic Setting * Check Pipes between Tank Breathing and Throttle Body
domjenick Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 (EVAP) Canister Purge Regulator Valve (N80) to jest taki maly zaworek-w B6 jest kolo filtra powietrza-u ciebie tez tam moze byc-jest odpowiiedzialny za odpowietrzanie baku teraz sobie przypomnialem,nidawno poruszalismy taki temat z kims innym-tu masz dodatkowe info na temat tego zaworka,a wlasciwie,jak wyglada w B6- http://www.a4-klub.pl/smf/odp_all_b5_nie_odpala-t108643.0.html;msg1279817#msg1279817[br]Dopisany: 30 Grudzień 2009, 22:25_________________________________________________01089 EVAP emission control system. Incorect flow (001 upper limit exceeded) sprawdz,czy sie nie wypiął,lub nie zatkal
pawelkrk23 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2009 ehhhhhhh........dzieki wielkie......bo te bledy juz mi tak cisnienie podniosly ze zaczalem rozmyslac sprzedaz auta (wczesniej mialem problem z pompa oleju)....takze dzieki za info.....jutro badz pojutrze postaram sie tam zagladnac....PS.....a tu link do przydatnej stronki odnosnie bledow.... http://wiki.ross-tech.com/index.php?title=Category:Fault_Codes&until=01539
alexchem Opublikowano 21 Listopada 2010 Opublikowano 21 Listopada 2010 Witam, Z gory przepraszam za odgrzanie kotleta, ale pisalem do kolegi na priv ale zero odzewu. Silnik BGB 2.0TFSI 2005. Wiec jakis czas temu silnik przestal trzymac wolne obroty. Przy nagrzanym silniku obroty trzymaja sie w granicach 1000-1100rpm. Z kolei za zimnym silniku wolne obroty sa niestabilne 750-850rpm plus szarpie silnikiem az cala buda chodzi jakby mial missfire. Na wyzszych obrotach np w trakcie jazdy wszystko jest ok, ylko silnik jest slabszy i pali pere litrow na 100km wiecej. Myslac ze to cewki zaplonowe wymenilem wszystkie 4 ale nic to nie dalo. Kolejne spostrzeenie to ogromne pod cisnienie w komorze silnika w trakcie pracy. Tak sie zasysa ze nie moge odkrecic wlewu oleju, dopiero po wylaceniu silnika slychas syk zapowietrzanie sie komory silnika i dopiero wtedy moge wlew odkrecic. Wychodzi na to ze silnikowi okrutnie brakuje powietrza. Sprawdzilem droznosc dolotu filtr powietrze turbo i jest ok. Wiec podejrzewam awarie ktoregos z czojnikow. Po scanie wywalilo mi ponizsze bledy: 008825 - Leak in Air Intake System P2279 - 002 - Lower Limit Exceeded 008583 - Bank 1; System too Lean at Idle P2187 - 004 - No Signal/Communication - MIL ON 000665 - Boost Pressure Regulation: Control Range Not Reached P0299 - 002 - Lower Limit Exceeded 001287 - Idle Control System RPM: Higher than Expected. P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded – Intermittent 001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow P0441 - 001 - Upper Limit Exceeded – Intermittent Czy ktos mial jeszcze podobny problem? Chcialbym zrobic logi, tylko powiedzcie ktorych czojnikow.
FANTOMAS Opublikowano 10 Grudnia 2010 Opublikowano 10 Grudnia 2010 Tym podciśnieniem to bym się nie przejmowal bo tak ma raczej być no chyba że Cię chce wciągnąć przez ten korek tu masz zasadę recyrkulacji odmy dla TFSI Ten zawór z czasem traci swoje właściwości ale objawia się to poceniem z pod uszczelki dekla zaworów wyciskaniem oleju spod korka lub wypychaniem bagnetu z powodu z powodu złej cyrkulacji ciśnienia 008825 - Leak in Air Intake System oznacza że gdzieś jest "dziura" na dolocie na wys. ciśnieniu co może mieć wpływ na obroty jak i spalanie 008583 - Bank 1; System too Lean at Idle zbyt uboga mieszanka co też może mieć wpływ na wolne obroty podmienić sondę lambda której czujnik bada skład spalin a co za tym idzie i mieszanki 001287 - Idle Control System RPM: Higher than Expected stwierdzono wyższe obroty niż zadane programowo czyli ablo przepustnica sama je podnosi albo któryś wtrysk świruje większą dawką paliwa 001089 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow wygląda że albo przytkany katalizator albo któraś sąda uwalona Ciężko dac jednoznaczną diagnozę bo błędy są z różnych miejsc sprawdz ten katalizator
marlewi Opublikowano 1 Stycznia 2011 Opublikowano 1 Stycznia 2011 Witam jestem nowy na forum,powiem szczerze ze zarejestrowalem sie bo mam taki sam problem jak kolega opisuje tylko ze u mnie pojawia sie tylko bład p2279 , obroty faluja i jeszcze nie moge otworzyc korka wlewu oleju bo jest takie podcisnienie w silniku prosze o pomoc w diagnozie spawdziłem wszystkie mozliwe nieszczelnosci ,nie ma ich
FANTOMAS Opublikowano 2 Stycznia 2011 Opublikowano 2 Stycznia 2011 Za to podciśnienie odpowiedzialny jest zawór którego opis podawałem wcześniej , ale tak ma być że korek nie otwiera się łatwo no chyba że naprawdę trzeba do tego użyć wiekszej siły wtedy sprawdziłbym ten zawór jeśli się ma na podmniankę albo nowy ASO 06F129101F coś koło 130zł Ciekaw jestem czy pozostałe osoby które to miały w tym wątku się uporały z problemem bo od wypowiedzi niektórych minął już rok więc chyba przez ten czas coś z tym zrobiły . W większości tak to wygląda że każdy się rejestruje jak ma problem i wtedy jest "PLEASE HELP" ale potem nie chce mu się już dzielić informacjami w jaki sposób ogarnął problem bo forum już mu jest nie potrzebne :bicz3: oczywiście do następnej usterki , a idea forum powinna polegać na tym że to nie tylko branie ale i dawanie informacji więc kolego jeśli coś ustalisz to podziel się potem doświadczeniami w tym teamcie a nie zachowuj się jak twoi poprzednicy z tym problemem
marlewi Opublikowano 2 Stycznia 2011 Opublikowano 2 Stycznia 2011 Witaj nie ma problemu , powiem co sie działo u mnie jak ogarne ten temat dobrze ze stoi u mnie drugi egzemplarz z takim samym silnikiem 2.0tfsi jutro podmienie tez zawor ,
FANTOMAS Opublikowano 2 Stycznia 2011 Opublikowano 2 Stycznia 2011 No to masz lux układ. Zmień ten zawór zobacz czy to podciśnienie na korku się zmieniło , a potem spróbowałbym podmienić całą przepustnice bo docelowo to ona jest odpowiedzialna w pierwszym rzędzie za ustalanie obrotów biegu jałowego. Np. w 1,8T jest to nagminny problem i winowajcą jest w większości przypadków właśnie sterownik przepustnicy (zabrudzenia). Łatwo się ją demontuje więc nie powinno być to dla ciebie problemem.
marlewi Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Juz nowe swiece zalozyłem, cewki zamieniłem, przepustice tez podmnieniłem i nic to nie dało,czujnik ilosci powietrza rowniez zamieniałem . Jutro ten zawor podmienie i napisze co co dało [br]Dopisany: 02 Styczeń 2011, 20:32_________________________________________________Witam Juz chodzi OK ale było ciezko 1.zamienilem zawor (06F129101C taki był orginalny w moim samochodzie) na zawor z audi a4 cabrio 2.0tfsi z 2007 roku ale numer jak sie okazało był inny 06F129101E nie wiedziałem ze ma to jakies znaczenie, zawory z zewnatrz takie same na odpalonym silniku moglem juz otworzyc normalnie korek wlewu oleju ale silnik nadal nie pracował poprawnie ,obroty falowały ,spalanie stukowe ,jeszcze wiecej błedów 2.demontaz przepustnicy ,kolektora dolotowego i nic, sprawdzanie cisnienia sprezania i takie tam jeszcze rzeczy i nadal nic 3.wkoncu porównałem te ktore miałem zawory regulacyjne , w srodku sa jednak inne i otworzyłem swoj i okazało sie ze gumowa membrana jest przerwana 4.pojechalem do ASO ,kupiłem orginał 139 zł pod numer VIN ,załozylem i po kłopocie moj zawor 06F129101C zamienia sie na L,F,K , z moich doswiadzczen z literka E nie pasuje
FANTOMAS Opublikowano 5 Stycznia 2011 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Czyli trafiłem z tym zaworem Ale trochę mnie zdziwiłeś bo w/g. ETKI-i do twojego BWT pasuje i z literą E i L ciekawe
gmroz Opublikowano 19 Listopada 2013 Opublikowano 19 Listopada 2013 U mnie 2.0 TFSI poci się lekko olej z pod pokrywy zaworów, jestem już umówiony na wymianę uszczelki, ale pokazał się raz błąd na vagu: 1 Fault Found 008583 - Bank 1; System too Lean at Idle P2187 - 004 - No Signal/Communication - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100100 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 3 Mileage: 89169 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 772 /min Load: 17.2 % Speed: 0.0 km/h Temperature: 93.0°C Temperature: 38.0°C Absolute Pres.: 1020.0 mbar Voltage: 13.843 V Readiness: 0000 0000 Skasowałem go i teraz go nie widać, nie pojawia się. Pocenie się spod pokrywy może mieć z tym związek ? wymienić, sprawdzić jakiś zawór ? z góry dzięki za informację ! pozdrawiam GM
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się