Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFF] SWAP hamulców z 280 na 288


krolu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie posiadam najsłabszego diesla AFF 75 km i w standardzie są hamulce 280 mm nie wentylowane, kupiłem zestaw zaciski + klocki + tarcze wentylowane nacinane 288 mm, ale teraz pojawiło się pytanie czy podejdą one do mnie? Czy wszystko będzie pasować? Czy ktos juz robił takiego SWAP-a (takie same tarcze są w niektórych benzynowych 1,6)

Dodam tylko, że zwiększam hamulce, bo silnik przechodzi właśnie serię modyfikacji zwiększających moc :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko, moje "stare" hamulce 288 wentyl (teraz mam 312mm), dałem kumplowi, który miał to co Ty (280 niewentyl.), przekładka ok. 1.5 h (tak na spokojnie)[br]Dopisany: 23 Grudzień 2009, 00:49_________________________________________________acha, tylko jarzma też masz w zestawie z zaciskami? muszą być te od Ate (288), stare od Lucasa (280) nie podejdą!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko, moje "stare" hamulce 288 wentyl (teraz mam 312mm), dałem kumplowi, który miał to co Ty (280 niewentyl.), przekładka ok. 1.5 h (tak na spokojnie)[br]Dopisany: 23 Grudzień 2009, 00:49_________________________________________________acha, tylko jarzma też masz w zestawie z zaciskami? muszą być te od Ate (288), stare od Lucasa (280) nie podejdą!!!

no to super, mam jarzma ate więc :good: - jutro rezam :good: dzięki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klucz imbus 7mm (jak nie masz, bo zwykle w zestawach nie ma) radzę kupić - prowadnice zacisku Ate są takim przykręcane a radzę odkręcić od jarzma i porządnie wyczyścić i przesmarować, po co nie mieć świętego spokoju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klucz imbus 7mm (jak nie masz, bo zwykle w zestawach nie ma) radzę kupić - prowadnice zacisku Ate są takim przykręcane a radzę odkręcić od jarzma i porządnie wyczyścić i przesmarować, po co nie mieć świętego spokoju...

A zestaw naprawczy, uszczelek warto też zainwestować ? Jak z Tym sprawa wygląda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak w temacie posiadam najsłabszego diesla AFF 75 km i w standardzie są hamulce 280 mm nie wentylowane, kupiłem zestaw zaciski + klocki + tarcze wentylowane nacinane 288 mm, ale teraz pojawiło się pytanie czy podejdą one do mnie? Czy wszystko będzie pasować? Czy ktos juz robił takiego SWAP-a (takie same tarcze są w niektórych benzynowych 1,6)

Dodam tylko, że zwiększam hamulce, bo silnik przechodzi właśnie serię modyfikacji zwiększających moc :gwizdanie:

Z jakiego auta/rocznika jest ten zestaw? Masz przy nich rurki miedziane i blachę uchwytową? Wrzuć najlepiej foty.

A zestaw naprawczy, uszczelek warto też zainwestować ? Jak z Tym sprawa wygląda ?

Oceń w jakim stanie są gumowe elementy zacisku (uszczelniacze i gumy prowadnic), jak masz już wszystko na wierzchu to warto wymienić.

Przykładowy zestaw naprawczy na jedną stronę: AUTOFREN SEINSA D4134 lub TOPRAN 108 347, koszt ok 20zł

D4-134.jpg

Rzuć też okiem na przewody hamulcowe gumowe, koszt ok 50zł na stronę. Warto wymienić.

ATE 83.7813-0295.3

003%5C330799.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>specu :wink4: , nie odstraszaj ludzi (w tak istotnym aspekcie), cenami z kosmosu z Intercarsu, Ate przewody elast. przód kosztują (dla forumowiczów) 28,-zł/szt.

Tym bardziej warto wymienić :good: Podaję ceny dla gościa z ulicy, lepiej być przygotowanym na wyższy koszt i miło się zaskoczyć przy płaceniu. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klucz imbus 7mm (jak nie masz, bo zwykle w zestawach nie ma) radzę kupić - prowadnice zacisku Ate są takim przykręcane a radzę odkręcić od jarzma i porządnie wyczyścić i przesmarować, po co nie mieć świętego spokoju...

jak ktos nie ma imbusa 7mm, wystarczy odkręcic cały zacisk od zwrotnicy

i rozmontowac zacisk bez tego imbusa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze proszę o info czy po zmianie tarcz i zacisków z LUCAS 280 na ATE 288 podejdą felgi Alu 15 Cali?

Chodzi o fele z moich fotek pod postem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze proszę o info czy po zmianie tarcz i zacisków z LUCAS 280 na ATE 288 podejdą felgi Alu 15 Cali?

jak najbardziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie:

Czy do zestawu 288 w którym była tarcza niewentylowana, można zamontować tarczę wentylowaną?

Czy w obu przypadkach (wentylowane i niewentylowane 288) zaciski jak i jarzma są jednakowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie:

Czy do zestawu 288 w którym była tarcza niewentylowana, można zamontować tarczę wentylowaną?

Czy w obu przypadkach (wentylowane i niewentylowane 288) zaciski jak i jarzma są jednakowe?

jarzmo i zacisk sa inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwolcie ze podepne sie pod temat z pytaniem - czy zaloze jeszcze kola 15" na os z hamulcami 312mm bo bede wymienial ale nie wiem czy sie nie rozczaruje i czy dystanse pomoga jak juz cos to bym wczesniej zamowil :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dystans tutaj nie pomoże

musisz wrzucic 16" koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja próbowałem 2,5cm dystans i to nic nie dało więc zostaje tylko felga 16''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzucaj wentylowane 288-ki i po sprawie

jak chcesz to pomoge Ci w doborze tarcz i klocków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...