Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Wibracje drążka zmiany biegów


krzysiek-l

Rekomendowane odpowiedzi

a jakies inne objawy,typu halas spod maski,niestabilna praca silnika,czy tylka taka wibracja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz tez poduszki pod silnikiem i skrzynia jak sa pdadniete to wymieniaj tylko na ori , po wymianie na zamienniki bedzie gorzej niz na obecnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej na pewno nic się nie mogło innego poluzować jak poduszki. Jeśli poduszki silnika/skrzyni będą sprawne to diagnoza silnika. Może coś z osprzętu silnika uległo awarii której kierowca nie zauważa ale jednak silnik wibruje lekko co przenosi się na skrzynie->drążek->deska rozdzielcza. Do sprawdzenia układ zapłonowy w pierwszej kolejności. Czy silnik ma swoją moc? Jaką ma kulturę pracy? Vag przede wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wibracje by tylko przenosiły się na 3-im biegu przy 3000-4000obr?

Może akurat wtedy któraś z cewek/świec coś chrzanić, sprawdzić nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Więc tak Vag pokazal takie błędy:

18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

17978 Moduł sterujący zablokowany

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Sprawdzilem poduszki pod silnikiem wygladaja na zdrowe, pod skrzynia jakby luznawa ale sruba dobrecona. Silnik generalnie jest po malym remoncie ok 12000 tys km. temu bo przeskoczyl rozrzad o 2 zeby i wymionione 10 zaworow wraz z pierscieniami, glowica sprawdzana w 2-uch punktach i jest zdrowa, powymieniane wszystkie uszczelki w silniku, rozrzad, pompa wody, kable, swiece, itp. i wszystko co wygladalo podejrzanie. Oczywiscie wszytkie czesci co byly wymieniane sa ori, a nie zamienniki, bo chcialem zeby bylo zrobione porzadnie i zeby sie nacieszyc troche samochodem. Cisnienie bylo sprawdzane po remoncie i bylo OK. Silnik raczej mocy nie stracil, pracuje rowno, czasami tylko jak odpalam to po sekundzie zgasnie, ale to raczej wina tego ze mam do wymiany akumulator i immo szaleje, nawet Vag pokazal bledy ze slabe napiecie. Wyciekow zadnych nie ma itp.

Dzisiaj zrobilem pare kilometrow i cos mi sie wydaje ze skrzynia jakos inaczej zaczela chodzic, tzn. jakby delikatnie wiekszy opor byl przy zmianie biegow. Czyli pod silnikiem i skrzynia poduszki bede wymienial bo guma prawie 15 letnia to juz na emeryturke powinna isc. Co wy o tym myslicie? Zauwazylem tez ze temp cieczy spada przy wiekszych predkosciach i czy to ze jezdze na nie dogrzanym silniku moze powodowac ze drży (bo mu zimno)? Jeszcze pytanie jak sprawdzic domowym sposobem układ zapłonowy bo z tego akurat jestem zielony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podczas jazdy z większa prędkością temp. płynu na szafie jak i na klimatroniku na kanale 49 spada, to znaczy że masz termostat do wymiany. Co do błędy 16500 to jest coś nie tak z czujnikiem temp. silnika. Najlepiej skasuj te błędy i pojeździj to zobaczysz czy i które się znów pojawią. Co do ciężko wchodzących biegów to może się sprzęgło kończy.... . Zauważ kiedy samochód rusza podczas puszczania sprzęgła na 1 biegu, czy na początku puszczania czy pod samym końcem jak pedał jest już prawie puszczony. Jak pod samym końcem to może być, że sprzęgło się kończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY - OBSTAWIAM AKUMULATOR (ale nie jestem pewien) PODŁADUJ

16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY - DO WYMIANY CZUJNIK TEMP. CIECZY CHŁODZĄCEJ G62 4 PINOWY

17978 Moduł sterujący zablokowany

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY - NA POCZĄTEK ROZKRĘCIĆ STACYJKĘ I PRZECZYŚCIĆ STYKI OD IMMO jest w dziale warsztat -czeka mnie to samo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem dzisiaj Vagiem i powrocily 2 bledy:

18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

16500 Czujnik temperatury silnika zakres/możliwości

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

Sprzeglo raczej wykluczam bo bylo wymienione niedawno, chyba ze mechaniory cos spierniczyly.

Na klimatroniku na kanale 49 mi pokazuje 0 a na 51 wartsc nizsza o 5 jednostek niz na szafie. Jak jade autostrada 120-140 to temp spada do 70.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli problem pojawia się tylko na jednym biegu to ja bym raczej go szukał w skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze pytanie:

jakie masz napięcie na akumulatorze? Jakie podczas pracy silnika? jakie zaraz po zgaszeniu silnika? Bo może być, że alternator słabo ładuje i też załapie taki błąd.

Jeśli będzie za niskie zaraz po zgaszeniu silnika czyli poniżej 12V to akumulator do wymiany. Jeśli będzie niższe od 13,9V podczas pracy silnika to alternator do roboty(diody, albo regulator napięcia). No i jeśli temp. płynu ci spada do 70st. to termostat do wymiany na bank. Jak wymienisz term. i błąd z czujnika temp. płynu będzie się nadal pojawiać to czujnik do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będzie za niskie zaraz po zgaszeniu silnika czyli poniżej 12V to akumulator do wymiany. Jeśli będzie niższe od 13,9V podczas pracy silnika to alternator do roboty(diody, albo regulator napięcia)

Wiem ze się wtrącam, ale ja mam ładowanie 13.5-13.7 V to by znaczyło że alternator do remontu ? Według mnie jest jeszcze ok :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będzie za niskie zaraz po zgaszeniu silnika czyli poniżej 12V to akumulator do wymiany. Jeśli będzie niższe od 13,9V podczas pracy silnika to alternator do roboty(diody, albo regulator napięcia)

Wiem ze się wtrącam, ale ja mam ładowanie 13.5-13.7 V to by znaczyło że alternator do remontu ? Według mnie jest jeszcze ok :cool1:

13,5 to trochę mało. Weź pod uwagę, że alternatory z nowymi diodami i regulatorami ładują nawet do 14,5V Jeśli pojawi się błąd w sterowniku o za niskim napięciu to warto się już tym zająć, bo z czasem lepiej ładować nie będzie tylko gorzej. A słabe ładowanie przyczynia się do szybszego zużycia akumulatora :wink4: Tym bardziej, że jeździ się na u nas na światłach całą dobę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Napięcie ładowania na wolnych obrotach wynosi u mnie :

bez obciążenia na zimnym silniku: 14.04-14.24V

bez obciążenia na ciepłym silniku: 13.9-14.1V

pod pełnym obciążeniem (jedynie bez klimy bo było -4oC): 13.2-13.4V , jakby jeszcze włączyć klimę to myślę się że było by poniżej 13V

Pytanie czy regler kaput ?

Dodam jeszcze że przy zwiększaniu obrotów podane wyżej napięcia się nie zmieniają. Pomiary dokonane VAGiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powyzej 1200 obrotow napiecie ladowania pod pelnym obciazeniem powinno miec wartosc 14 -14,4 V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...