gregory Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Sprężanie może się nieco różnić na zimnym jak na ciepłym. Najbardziej się liczy wynik sprężania na ciepłym bo w takich warunkach pracuje normalnie silnik. Niektórzy maniacy (ja )sprawdzają również na zimnym. Norma VW dla silnika 1.8T AEB to 7-13 Bar. Tak więc jak widzisz producent nie podaje konkretnej wartości. Czy będzie 9 czy będzie 12 nie robi katastrofy. Ważne, aby nie było zbyt dużych różnic pomiędzy cylindrami. Różnica od 1Bar w górę to już niezdrowo dla silnika. Tak wogóle to było to już pisane na forum i nie powinienem tego pisać. Na pewno piszę ostatni raz o sprężaniu. cisnienie sprężania sprawdza sie tylko na zimnym silniku Ty se sprawdzaj na zimnym i remontuj se silniki ile chcesz! Ale nie wprowadzaj innych w błąd. Poczytaj trochę literatury to zmienisz zdanie.
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 nie musze czytac literatury, wiem co mam robic a remonty silników to wyłacznie moja sprawa nikogo do tego nie namawiam nie zmuszam
artur1983 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2009 panowie spokojnie nie sprzeczajcie się to do niczego nie dąży proszę was o pomoc może pomożecie mi zrobić logi Vag-iem bo mam laptopa na jakich biegach robić logi i jakie bloki pomiarowe Vagcom proszę znajdźcie konkretnego linka o tym jak to się robi w 1.8T AEB dokładnie chce sprawdzić przepływkę
gregory Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 chce sprawdzić przepływkę Kanał 002
artur1983 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2009 Dzięki Gregory co jeszcze mogę sprawdzić oprucz przepływki Vag-iem w osprzęcie silnika
gregory Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Dzięki Gregory co jeszcze mogę sprawdzić oprucz przepływki Vag-iem w osprzęcie silnika Zrób na 3-cim biegu od 1500Rpm-6500Rpm z gazem w podłodze kanały osobno: 002 005 009 013 i 001 razem ze sobą Poza tym to wogóle co się z tym twoim autem dzieje, bo nie rozumiem co diagnozujemy. Napisałeś tylko, że niby sprężanie za niskie, ale z czym masz problem? Auto nie jedzie czy co?
artur1983 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2009 chcę sprawdzić stan tego silnika i osprzętu co jest do roboty wiem że ciśnienie sprężania słabe po drugie przepływka też może być słaba bo może się zużyła wydaje mi się że przy 900obr do 2300obr trochę się muli nie jestem pewien bo nigdy nie jechałem Audi A4 1.8T z zdrowym silnikem dlatego nie mam porównania potem mam takie uczucie na 3biegu jak by była delikatnie zamulona a po włożeniu 4biegu dostała kopa nie potrafie bardziej opisać tego co się dzieje z nią postaram zrobić logi to zobaczymy co się okarze?
Gość Henrykus Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Słuchaj gregorego Temperatura silnika do pomiaru kompresji to 30 stopni Nie może być za gorący bo można uszkodzić gwint świec Wartości ciśnienia dla AEB to 9-14 bar dla NOWEGO silnika (ty masz 8,5 !) Dopuszczalne ciścienie minimalne to 7 bar przy różnicy maksymalnej 3 bary między tłokami W literaturze podawane są ciśnienia w MPa 1bar=0,1MPa Należy wykonać do pomiaru 8 obrotów wału korbowego Powyższe dane zaczerpnięte z książki Sam Naprawiam Audi A4 1996-2000 Etzolda strona 56 , do ściągnięcia z Rapidshare Naprawdę nie będe komentował pozostałych uczestników "porad" bo są żenujące , powiedziałbym dosadniej ale dostanę ostrzeżenie jak gregory. Naprawdę czasami warto zajrzeć do podręcznika niż wypisywać brednie. A silnik masz dobry szukaj przyczyny w osprzecie.
gregory Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Dodaj jeszcze do tego kanał 006, sprawdzimy sygnał obciążenia silnika jeśli twierdzisz że nie jedzie tak samo na 3-cim jak na 4-tym biegu.[br]Dopisany: 30 Grudzień 2009, 12:03_________________________________________________ powiedziałbym dosadniej ale dostanę ostrzeżenie jak gregory. Nie dostałem ostrzeżenia w tym temacie, a w innym za Off Topic
artur1983 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2009 Ok chłopaki tylko dzisiaj u nas jest lodówka nie chce rozbić auta przy tym teście więc musze poczekać na lepszą pogodę ,odnośnie silnika to zostaje mi uszczelnienie wycieków, z tym poradze sobie sam a jak z łąńcuszkiem i napinaczem hydraulicznym jaki kupić i skąt ? pozdrawiam
Dev Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 łańuszek koszt ok 140 zł napinacz jakieś 500 zł http://allegro.pl/item856534516_lancuch_rozrzadu_audi_vw_seat_nowy_oryg.html http://allegro.pl/item869604278_napinacz_lancucha_rozrzadu_audi_vw_seat_skoda.html
gregory Opublikowano 21 Lutego 2010 Opublikowano 21 Lutego 2010 Artur, skorzystaj z tej stronki do wklejenia logów i daj później linki, bo oczopląsów można dostać: http://rtnet.pl/vaglog/
artur1983 Opublikowano 21 Lutego 2010 Autor Opublikowano 21 Lutego 2010 OK oto linki Prosze o analize Grupy: 002,002 - http://rtnet.pl/vaglog/arturchochowki_7052.html Grupy: 009 - http://rtnet.pl/vaglog/arturchochowki_7053.html Grupy: 013,001 - http://rtnet.pl/vaglog/arturchochowki_7054.html Grupy: 005 - http://rtnet.pl/vaglog/arturchochowki_7055.html
gregory Opublikowano 22 Lutego 2010 Opublikowano 22 Lutego 2010 No więc Artur obiecałem ci że przejrzę logi, ale podczas przeglądania logów pogubiłem się już w tym wszystkim i zadałem se pytanie o co kaman wogóle w tym temacie???. Postanowiłem przeczytać jeszcze raz ten temat bo już nie wiedziałem o co w nim nawet chodziło.Zakładasz temat "ciśnienie sprężania" potem piszesz że "autu w sumie nic nie dolega, moc ma, jedzie zdecydowanie lepiej od zwykłego 1.8 nic nie stuka silnik chodzi równo i cichutko" ale chcesz tylko mieć pewność, że na pewno jest wszystko ok-to twoje słowa. Czego my szukamy? Może po prostu pomiar kompresji był niewłaściwie wykonany. Jest tyle błędów które można popełnić podczas sprawdzania kompresji i które mogą dyskwalifikować pomiar, a my możemy szukać wiatru w polu. Co do logów to przepływka pokazuje poprawną wartość zarówno pod pełnym obciążeniem jak i na biegu jałowym, co oznacza, że turbo dobrze pompuje. Lambda też ok bo pracuje na biegu jałowym. Jedynymi zastrzeżeniami są to, że sonda idzie na bogato, a więc mieszanka jest za bogata i na 3 cylindrach pojawiają się cofnięcia zapłonów(do sprawdzenia układ zapłonowy z świecami). Podsumowując sprawdź układ zapłonowy ew. wymień świece na nowe i zrób ponownie logi, potem pojedź tym autem najlepiej na hamownię, to będzie najlepsze wyjście. Bo martwienie się i wróżenie najlepiej zostawić na razie. A pomiar kompresji to można robić u kogoś kto się na tym na prawdę zna. A z tego co się czyta, nawet na Racingforum to każdy spec robi trochę inne czynności podczas pomiaru i bądź tu potem pewny że pomiar był poprawnie wykonany.
artur1983 Opublikowano 22 Lutego 2010 Autor Opublikowano 22 Lutego 2010 Swiece są nowe NGK co jeszcze może być z tym zapłonem ?[br]Dopisany: 22 Luty 2010, 21:27_________________________________________________jedna cewka jest nowa miała przebicie bo auto przerywało może to być przyczyną że jest jedna inna cewka?[br]Dopisany: 22 Luty 2010, 21:29_________________________________________________cewka niby oryginalna nazwa Beru ale inny symbol niż pozostałe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się