Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wymiana oleju + filtr oleju i co jeszcze?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zbliżam się kilometrami do wymiany oleju. Obecnie wlany jest olej który był wlewany w niemczech, nazwa VAPSOIL LongLife III.

Wyczytałem na forum żeby zalać Motul Specific 505.01 oraz wymienić filtr oleju na Knecht. Co jeszcze muszę wymienić? Filtr kabinowy wymieniałem 2 miesiące temu także z tym mam spokój. Czy mam jeszcze wymienić filtr paliwa? Ewentualnie co jeszcze muszę wymienić?

Obecny przebieg 189000 km.

Proszę także o opinie na temat oleju, czy ten VAPSOIL to dobry olej? Bo jadę do niemiec za tydzień i mógłbym go kupić wtedy nie będę musiał wymieniać oleju po 15000 (w przypadku Motula) tylko po 30000km.

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

Opublikowano

Ja bym wymienił jeszcze ten filtr paliwa jak nie był wymieniany....powietrza też nie zaszkodzi bo to mały koszt....

A rozrząd....? bo z tego co piszesz to wnioskuję że kupiłeś ten samochód dopiero...

Opublikowano

Rozrząd i pompa wody była zmieniona w niemczech przy 179000.

Co do filtrów to knechta mogą być? Czy inne firmy polecasz? I jak z tym olejem? Przesiadać się na Motul?

Opublikowano

tak , dobre zestawienie knecht ewentualnie mann i motul specyfic 5w40,

Opublikowano

Ok, czyli wymienię olej, filtr oleju, paliwa i powietrza.

To wszystko jak narazie? Nic więcej nie trzeba teraz wymieniać?

Opublikowano

Witam, to co napisałeś to w standart przy wymianie oleju przynajmniej u mnie. Kup filtry Filtrona ja miałem kiedyś Knecht- a (filtr oleju bodajże) i żadnej różnicy nie zauważyłem tylko tyle że w portfelu było trochę mniej miedźaków :decayed:

Opublikowano

filtr kabiny też wymieniaj razem z wymianą oleju

tak z ciekawości otwórz pokrywkę i zobacz jaki syfiasty jest tem filtr, ja wymieniam co 10 tyś km

Opublikowano

Witam

Zbliżam się kilometrami do wymiany oleju. Obecnie wlany jest olej który był wlewany w niemczech, nazwa VAPSOIL LongLife III.

Wyczytałem na forum żeby zalać Motul Specific 505.01 oraz wymienić filtr oleju na Knecht. Co jeszcze muszę wymienić? Filtr kabinowy wymieniałem 2 miesiące temu także z tym mam spokój. Czy mam jeszcze wymienić filtr paliwa? Ewentualnie co jeszcze muszę wymienić?

Obecny przebieg 189000 km.

Proszę także o opinie na temat oleju, czy ten VAPSOIL to dobry olej? Bo jadę do niemiec za tydzień i mógłbym go kupić wtedy nie będę musiał wymieniać oleju po 15000 (w przypadku Motula) tylko po 30000km.

Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam

nie wymieniaj oleju co 30000 km. max 15000. zalej motula. ja wymienilbym plyn chlodniczy (moze byc Prestone) i hamulcowy (Motul DOT 5.1).

Opublikowano

Nie no kabinowy jak ma węglowy to po co go co 10tys wymieniać ewentualnie wyczyścić z liści itp...jak tak dalej pojdzie to wzystko będzie musiał kolega zmieniać co 10tys km

Powietrza i oleju to też bym wziął filtrona są dobre i nie warto przepłacać a jeżeli chodzi o paliwa to już inna sprawa jeżeli o mnie chodzi... znając jakość naszego paliwka wziąłbym jednak jakiś lepszy np tego knechta lub mann-a

Co do płynu chłodniczego to po co go wymieniać jak może być dobry? Lepiej go najpierw sprawdzić czy trzyma parametry i wtedy wymienić jak nie....hamulcowy popieram ale to nic pilnego....

Opublikowano

Dzięki wszystkim za konkretne odpowiedzi. W takim razie zakupię zestaw filtrona (powietrza i oleju) a paliwa knechta.

Dzięki za pomoc.

Jeszcze pytanie, czy samemu można to wszystko zmienić? We wcześniejszej Vectrze wymieniałem sam filtr oleju i sam olej. Nie wiem jak jest w Audi z tymi wszystkimi filtrami oleju, paliwa, powietrza ?

Pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki wszystkim za konkretne odpowiedzi. W takim razie zakupię zestaw filtrona (powietrza i oleju) a paliwa knechta.

Dzięki za pomoc.

Jeszcze pytanie, czy samemu można to wszystko zmienić? We wcześniejszej Vectrze wymieniałem sam filtr oleju i sam olej. Nie wiem jak jest w Audi z tymi wszystkimi filtrami oleju, paliwa, powietrza ?

Pozdrawiam

wszystko zrobisz sam :good:

Opublikowano

dasz radę, największy problem to dobry klucz do obudowy filtra oleju

Opublikowano

jestes z Małopolski. czemu nie chcesz kupic motula i od razu hamulcowego u Wilczura z Krakowa? oferta w dziale Rabaty i Promocje.

Opublikowano

Nawet nie wiedziałem że na Motul jest promocja :) No to już piszę do niego. Dzięki za podpowiedź :)[br]Dopisany: 28 Grudzień 2009, 13:09_________________________________________________Mam jeszcze pytanie odnośnie klucza do odkręcania filtra oleju. Czy w B6 sprawdzi się taki klucz:

http://www.allegro.pl/item836551679_klucz_filtra_oleju_frame_profesionalny.html

?

Bo jesli tak ta zakupię taki klucz i będzie na przyszły raz :)

Opublikowano

Okon dzięki za odpowiedź. To zamówię u nich, bo faktycznie cena niska i jeszcze dowóz tani.

Możecie napisać mi jeszcze o tym kluczu, czy będzie ok do B6?[br]Dopisany: 29 Grudzień 2009, 11:21_________________________________________________Wiecie może jaki dokładnie model ma być tego filtra paliwa firmy knecht? Bo byłem dziś w sklepie i ekspedientka mi powiedziała że są dwa modele jeden kosztuje 240zł a drugi 140zł. Jeden ma podobno jakieś dwa wyjścia, a drugi jedno czy coś takiego. Teraz sam nie wiem jaki ma być ten filtr knechta. Proszę Was o pomoc w znalezieniu dokładnego modelu.

Takie na intercars wyświetliło mi modele knechta:

Knecht:

06818892 KL233/2 198,49 zł

08427965 KL147D 115,74 zł

Opublikowano

KL 147D jak dobrze kojarzę

Opublikowano

Jesteś pewny na 100% ? :)

Opublikowano

odpowiednik Filtrona PP 839/1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...