Jump to content
34 34
Gamling

Przekładka z ośki na QUATTRO

Recommended Posts

No i zaczynam zabawę w dorobienie u mnie napędu quattro. Ponieważ jeżdżę dość mocno zmotanym samochodem mam już dość stałych problemów z trakcją, poza tym wiadomo co quattro to quattro. Temat udało się rozpoznać już dość dokładnie. Co więcej auto mojego znajomego już jeździ po taki modzie i wiem co i jak :) chłopaki którzy będą całość zakładać też a to najważniejsze :good:
Mam wszystkie potrzebne graty i koło 15 stycznia auto powinno być gotowe.
W moim przypadku do przeszczepu wykorzystuję części z B7 2007 2.0 170km. Jest to moim zdaniem lepsze rozwiązanie bo po pierwsze znacznie łatwiej znaleźć B7 w quattro niż B6, a po drugie mamy części znacznie nowsze i najczęściej z małym przebiegiem co jednak dla mnie bardzo się liczy. Potrzebna jest oczywiście skrzynia, wał, osłony termiczne, zbiornik paliwa, cała tylna belka (cześć rzeczy da się poprzekładać ale szkoda z tym zachodu) układ wydechowy + wszystkie śruby i mocowania, do tego dochodzą jeszcze linki od hamulca ręcznego. Całość pasuje w zasadzie plug and play, trzeba jedynie dorobić mocowanie wału ale nie jest to bardzo skomplikowane i odrobinkę zmodyfikować wydech bo w B7 są inne końcówki. Do tego dochodzi oczywiście zabawa z wgraniem odpowiedniego programu.
Nie wiem czy uda mi się przygotować kilka zdjęć bo nie będę tego jednak robić sam ale jeśli się uda to na pewno zamieszczę na forum. Oczywiście zrobię też kilka zdjęć jak auto będzie gotowe. Dam też znać jaką kwotę trzeba przeznaczyć na tego moda. Spora część kosztów zwraca się też, bo przecież wszystkie części jakie trzeba wymienić można sprzedać.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W B6 nie ma z tym problemu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale w B5 na 100% jest inna podłoga??


Роберт Кубица

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest PrZeMiAn

tak b5 miala inna podloge.

Powodzenia, juz nie moge sie doczekac, byc moze jak mod nie bedzie drogi to zrobie to u siebie.

:kox:

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajny temacik, tylko zacząłeś od d*py strony, zrób i się pochwal, bo jak dla mnie temat bardzo ciekawy więc czekamy na foty i dokładny opis

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajny temacik, tylko zacząłeś od d*py strony, zrób i się pochwal, bo jak dla mnie temat bardzo ciekawy więc czekamy na foty i dokładny opis

seba, masz jakiś pomysł na ominięcie problemu podłogi w B5, czy chciałbyś żeby Q jeździło już w innej budzie??


Роберт Кубица

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają, ale czy byś mógł przybliżyć rząd wielkości za materiał i robociznę?

Koszt potrzebnych części to około 5 tyś jeśli będziemy szukać gratów z B7. Koszt przekładki + kodowanie to jakieś 2 tyś

Od tego trzeba odliczyć to co nam się uda sprzedać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gamling, trzymam kciuki aby sie ci udalo :cool1::good:

Tak sie zastanawiam, czy ludzie którzy ci robia swapa, ugryźli by temat: swap multitronic na tiptronic + quattro.

Koszt czesci jest akceptowalny, pozostaje know-how :naughty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

fajny temacik, tylko zacząłeś od d*py strony, zrób i się pochwal, bo jak dla mnie temat bardzo ciekawy więc czekamy na foty i dokładny opis

seba, masz jakiś pomysł na ominięcie problemu podłogi w B5, czy chciałbyś żeby Q jeździło już w innej budzie??

nie wiem jak bardzo różni się ta podłoga, więc na razie temat ciekawi mnie w sposób czysto teoretyczny :naughty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gamling, trzymam kciuki aby sie ci udalo :cool1::good:

Tak sie zastanawiam, czy ludzie którzy ci robia swapa, ugryźli by temat: swap multitronic na tiptronic + quattro.

Koszt czesci jest akceptowalny, pozostaje know-how :naughty:

Dzięki,

a co do takiej podmianki jaką o jakiej myślisz to wydaje mi się ze chłopaki dadzą radę. Oni naprawdę robili już większe wynalazki :)

Cała przebudowa mojego samochodu jest robiona w Krakowskim TTC, z chłopakami znam się od dawna, nie tylko na płaszczyźnie samochodowej, więc jak coś to mogę z nimi pogadać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zapowiada się ciekawie, jak Ci się to uda, to podejrzewam, że możesz spodziewać się naśladowców. Szczególnie, że koszty wyglądają akceptowalnie :good: Wszyscy na forum zawsze mówią nie warto, zapomnij, sprzedaj i kup quattro... dlatego fajnie, że jednak ktoś próbuje. Przy mocno doinwestowanych autach ma to sens. Trzymam kciuki


Znać drogę to jedno, podążać nią to co innego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

juz nie mogę się doczekać ,wkoncu się ktoś znalazł i odważył zrobić to nie ukrywam ze tez chce to zrobić ale myślałem ze to nie opłacalne

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak by co to człowiek na audizine.com robił już konwersję FWD->QUATTRO w b7 - niestety na szybko nie udało mi się znaleźć linka


M3 F80 Silverstone II / A4 B9 Allroad 2.0TFSI  

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bajk, tez powinienes pomyslec o tym modzie :cool1:

@Gamling

Widze, ze posiadacze B6 sa nieco zdruzgotani obecnymi cenami aut (w tym ja :decayed: ) i inwestuja w stare parchy... i dobrze :good: - bo nie ma co przeplacac za 2.0TDI Q w B7... majac niezawodnego AVF'a.[br]Dopisany: 30 Grudzień 2009, 17:20_________________________________________________btw, rok temu przewiozlem boberka na sniegu... po czym zalozyl temat :decayed: Jest w nim troche przydatnej wiedzy.


'03 B6 2,7 V6 BiTurbo 485PS 600NM :)

'08 e61 530d 275PS 600NM ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bajk, tez powinienes pomyslec o tym modzie :cool1:

kombinuje i kombinuje, ale chyba będzie wymianka w 2010 :kox:


M3 F80 Silverstone II / A4 B9 Allroad 2.0TFSI  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają, ale czy byś mógł przybliżyć rząd wielkości za materiał i robociznę?

Koszt potrzebnych części to około 5 tyś jeśli będziemy szukać gratów z B7. Koszt przekładki + kodowanie to jakieś 2 tyś

Od tego trzeba odliczyć to co nam się uda sprzedać.

Dużo się pozmieniało widzę od czasu kiedy ja się interesowałem tematem montaży Q do mojej poprzedniej B6. Wtedy szacunkowe koszty M+R zamykały się w około 15k PLN.

Mimo to, gratuluję odwagi! :good:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dziękuje :)

Do tematu zabierałem się już jakiś rok. A w końcu mój znajomy zdecydował się pierwszy i tak naprawdę to on przetarł szlak. To czego się najbardziej bałem - czyli podpora wału okazało się stosunkowo małym problemem. Przynajmniej u niego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przykleilem temat, bo moze byc ciekawy.


'03 B6 2,7 V6 BiTurbo 485PS 600NM :)

'08 e61 530d 275PS 600NM ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Szanownych Kolegów

Rozwiewając wszelkie wątpliwości co do przekładki FWD > Quattro

Jest to możliwe. Jeżdżę takim samochodem od 3 tys km. Jest naprawdę fajnie :> Do 230 km/h nic nie bije

Dawcą było B7 2.0TDi , u mnie jest to w B6 1,9 AVF (trochę zmotany)

Podziękowania dla Kolegów z TTC

Pozdrawiam

Janusz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki laczny koszt?


 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę Janusz, że w końcu się pojawiłeś na forum :)

Ja zostawiam chłopakom samochód jutro. Całość powinna być gotowa pod koniec przyszłego tygodnia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i pieknie, zycze bezobslugowej eksploatacji.

Czuje, ze takie projekty wysypia sie jak grzyby po deszczu w tym roku :)


'03 B6 2,7 V6 BiTurbo 485PS 600NM :)

'08 e61 530d 275PS 600NM ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy:

trackdays_white_background.jpg


Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakbym mial 1.9 FWD, to bylby moj to pierwszy mod w aucie. :cool1:


'03 B6 2,7 V6 BiTurbo 485PS 600NM :)

'08 e61 530d 275PS 600NM ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No w końcu ktoś podjął rękawicę :kox: :kox:

Bo jak na razie to każdy dłubał w nosie i mówił .." nie da się..bo się nie da " :decayed:

Widziałem jednego Civic'a z napędem 4x4 od Shuttle to czego w Audi miało by się nie udać :hi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
34 34

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...