Przekładka z ośki na QUATTRO
29 29

    1627 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    No i zaczynam zabawę w dorobienie u mnie napędu quattro. Ponieważ jeżdżę dość mocno zmotanym samochodem mam już dość stałych problemów z trakcją, poza tym wiadomo co quattro to quattro. Temat udało się rozpoznać już dość dokładnie. Co więcej auto mojego znajomego już jeździ po taki modzie i wiem co i jak :) chłopaki którzy będą całość zakładać też a to najważniejsze :good:
    Mam wszystkie potrzebne graty i koło 15 stycznia auto powinno być gotowe.
    W moim przypadku do przeszczepu wykorzystuję części z B7 2007 2.0 170km. Jest to moim zdaniem lepsze rozwiązanie bo po pierwsze znacznie łatwiej znaleźć B7 w quattro niż B6, a po drugie mamy części znacznie nowsze i najczęściej z małym przebiegiem co jednak dla mnie bardzo się liczy. Potrzebna jest oczywiście skrzynia, wał, osłony termiczne, zbiornik paliwa, cała tylna belka (cześć rzeczy da się poprzekładać ale szkoda z tym zachodu) układ wydechowy + wszystkie śruby i mocowania, do tego dochodzą jeszcze linki od hamulca ręcznego. Całość pasuje w zasadzie plug and play, trzeba jedynie dorobić mocowanie wału ale nie jest to bardzo skomplikowane i odrobinkę zmodyfikować wydech bo w B7 są inne końcówki. Do tego dochodzi oczywiście zabawa z wgraniem odpowiedniego programu.
    Nie wiem czy uda mi się przygotować kilka zdjęć bo nie będę tego jednak robić sam ale jeśli się uda to na pewno zamieszczę na forum. Oczywiście zrobię też kilka zdjęć jak auto będzie gotowe. Dam też znać jaką kwotę trzeba przeznaczyć na tego moda. Spora część kosztów zwraca się też, bo przecież wszystkie części jakie trzeba wymienić można sprzedać.

    ******************************************************************************

    http://texasaudigroup.com/forums/showthread.php?t=7534

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W B6 nie ma z tym problemu :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ale w B5 na 100% jest inna podłoga??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość PrZeMiAn

    tak b5 miala inna podloge.

    Powodzenia, juz nie moge sie doczekac, byc moze jak mod nie bedzie drogi to zrobie to u siebie.

    :kox:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    fajny temacik, tylko zacząłeś od d*py strony, zrób i się pochwal, bo jak dla mnie temat bardzo ciekawy więc czekamy na foty i dokładny opis

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają, ale czy byś mógł przybliżyć rząd wielkości za materiał i robociznę?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    fajny temacik, tylko zacząłeś od d*py strony, zrób i się pochwal, bo jak dla mnie temat bardzo ciekawy więc czekamy na foty i dokładny opis

    seba, masz jakiś pomysł na ominięcie problemu podłogi w B5, czy chciałbyś żeby Q jeździło już w innej budzie??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają, ale czy byś mógł przybliżyć rząd wielkości za materiał i robociznę?

    Koszt potrzebnych części to około 5 tyś jeśli będziemy szukać gratów z B7. Koszt przekładki + kodowanie to jakieś 2 tyś

    Od tego trzeba odliczyć to co nam się uda sprzedać.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Gamling, trzymam kciuki aby sie ci udalo :cool1::good:

    Tak sie zastanawiam, czy ludzie którzy ci robia swapa, ugryźli by temat: swap multitronic na tiptronic + quattro.

    Koszt czesci jest akceptowalny, pozostaje know-how :naughty:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    fajny temacik, tylko zacząłeś od d*py strony, zrób i się pochwal, bo jak dla mnie temat bardzo ciekawy więc czekamy na foty i dokładny opis

    seba, masz jakiś pomysł na ominięcie problemu podłogi w B5, czy chciałbyś żeby Q jeździło już w innej budzie??

    nie wiem jak bardzo różni się ta podłoga, więc na razie temat ciekawi mnie w sposób czysto teoretyczny :naughty:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Gamling, trzymam kciuki aby sie ci udalo :cool1::good:

    Tak sie zastanawiam, czy ludzie którzy ci robia swapa, ugryźli by temat: swap multitronic na tiptronic + quattro.

    Koszt czesci jest akceptowalny, pozostaje know-how :naughty:

    Dzięki,

    a co do takiej podmianki jaką o jakiej myślisz to wydaje mi się ze chłopaki dadzą radę. Oni naprawdę robili już większe wynalazki :)

    Cała przebudowa mojego samochodu jest robiona w Krakowskim TTC, z chłopakami znam się od dawna, nie tylko na płaszczyźnie samochodowej, więc jak coś to mogę z nimi pogadać.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    zapowiada się ciekawie, jak Ci się to uda, to podejrzewam, że możesz spodziewać się naśladowców. Szczególnie, że koszty wyglądają akceptowalnie :good: Wszyscy na forum zawsze mówią nie warto, zapomnij, sprzedaj i kup quattro... dlatego fajnie, że jednak ktoś próbuje. Przy mocno doinwestowanych autach ma to sens. Trzymam kciuki

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    juz nie mogę się doczekać ,wkoncu się ktoś znalazł i odważył zrobić to nie ukrywam ze tez chce to zrobić ale myślałem ze to nie opłacalne

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    jak by co to człowiek na audizine.com robił już konwersję FWD->QUATTRO w b7 - niestety na szybko nie udało mi się znaleźć linka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    @bajk, tez powinienes pomyslec o tym modzie :cool1:

    @Gamling

    Widze, ze posiadacze B6 sa nieco zdruzgotani obecnymi cenami aut (w tym ja :decayed: ) i inwestuja w stare parchy... i dobrze :good: - bo nie ma co przeplacac za 2.0TDI Q w B7... majac niezawodnego AVF'a.[br]Dopisany: 30 Grudzień 2009, 17:20_________________________________________________btw, rok temu przewiozlem boberka na sniegu... po czym zalozyl temat :decayed: Jest w nim troche przydatnej wiedzy.

    http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t60460.0.html

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    @bajk, tez powinienes pomyslec o tym modzie :cool1:

    kombinuje i kombinuje, ale chyba będzie wymianka w 2010 :kox:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Widze, ze posiadacze B6 sa nieco zdruzgotani obecnymi cenami aut (w tym ja :decayed: ) i inwestuja w stare parchy... i dobrze :good: - bo nie ma co przeplacac za 2.0TDI Q w B7... majac niezawodnego AVF'a.[br]Dopisany: 30 Grudzień 2009, 17:20_________________________________________________btw, rok temu przewiozlem boberka na sniegu... po czym zalozyl temat :decayed: Jest w nim troche przydatnej wiedzy.

    http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t60460.0.html

    Zdecydowałem, ze wole poczekać rok na a5/a4 b8 nowa niż brać b7 i znów oglądać to samo wnętrze. :kox::evil:

    Inna sprawa, ze moje obecne b6 pójdzie gdzieś do rodziny zapewne. Szkoda go na allegro.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają, ale czy byś mógł przybliżyć rząd wielkości za materiał i robociznę?

    Koszt potrzebnych części to około 5 tyś jeśli będziemy szukać gratów z B7. Koszt przekładki + kodowanie to jakieś 2 tyś

    Od tego trzeba odliczyć to co nam się uda sprzedać.

    Dużo się pozmieniało widzę od czasu kiedy ja się interesowałem tematem montaży Q do mojej poprzedniej B6. Wtedy szacunkowe koszty M+R zamykały się w około 15k PLN.

    Mimo to, gratuluję odwagi! :good:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A dziękuje :)

    Do tematu zabierałem się już jakiś rok. A w końcu mój znajomy zdecydował się pierwszy i tak naprawdę to on przetarł szlak. To czego się najbardziej bałem - czyli podpora wału okazało się stosunkowo małym problemem. Przynajmniej u niego.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Przykleilem temat, bo moze byc ciekawy.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam Szanownych Kolegów

    Rozwiewając wszelkie wątpliwości co do przekładki FWD > Quattro

    Jest to możliwe. Jeżdżę takim samochodem od 3 tys km. Jest naprawdę fajnie :> Do 230 km/h nic nie bije

    Dawcą było B7 2.0TDi , u mnie jest to w B6 1,9 AVF (trochę zmotany)

    Podziękowania dla Kolegów z TTC

    Pozdrawiam

    Janusz

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jaki laczny koszt?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Trzeniu

    Daniel Ci wrzucił Q ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Widzę Janusz, że w końcu się pojawiłeś na forum :)

    Ja zostawiam chłopakom samochód jutro. Całość powinna być gotowa pod koniec przyszłego tygodnia.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Łączny koszt przebudowy zamyka się w około 7 tys. minus to co uda się sprzedać z FWD

    Napędy zakładał Dominik, Soft stroił Daniel

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No i pieknie, zycze bezobslugowej eksploatacji.

    Czuje, ze takie projekty wysypia sie jak grzyby po deszczu w tym roku :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jakbym mial 1.9 FWD, to bylby moj to pierwszy mod w aucie. :cool1:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    29 29