doogie10 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 witam, problem wygląda tak, dzisiaj mechanik wymienił mi termostat, teraz ładnie szybko się nagrzewa, do 90st, i tak pozostaje czy w trasie czy w mieście, teraz następuje wyłączenie silnika, na 2-5 minut, (szybkie wyjście po browarka do sklepu) po powrocie do auta i odpaleniu go temperatura na wskaźniku na desce sięga 100st. ale dość szybko spada. Czy to jest normalne? Wydaje mi się, że po wyłączeniu silnika powinien jeszcze chwile wiatrak chodzić, aby schłodzić płyn aby nie wrzał? dobrze mówię?
wojtek26 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 To normalny objaw, brak obiegu cieczy a przy komorach spalania temp wyzsza i ciecz sie nagrzewa.
Pucek Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 moim zdaniem jest cos nie tak bo??? może Byś tak chociaż napisał co może być nie tak? doogie10 masz klimatronik? jeśli tak to wbijaj na kanał 49 i sprawdź dokładnie tą temperaturę, na kanale 51 pokazuje to co jest na wskaźniku, czyli na liczniku, to możesz porównać jaka jest różnica
doogie10 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2009 Niestety, nie mam klimatyzacji także nie sprawdzę tego jak mówiłeś pucek2509. Zasadniczo wyjaśnienie, że to jest normalne, mnie troszkę przekonuje, bo wiadomo, jak zgaszę silnik to nie ma obiegu cieczy i się nagrzewa szybko. Tylko jest taki motyw, że u mojego znajomego w Puncie II po wyłączeniu silnika jeszcze przez chwile chodzi wentylator od chłodnicy i najprawdopodobniej pompka, żeby właśnie dochłodzić tą ciecz. Teraz zastanawia mnie, czy u mnie tak nie powinno być. Może ktoś kto ma benzyniaka przerobionego na gaz zwróci na to uwagę, czy jak zapala po 2-5 minutach po dłuższej jeździe to czy temp przekracza 90st? zaznaczam, że w trasie temp cały czas się utrzymuje na 90st.
Łukasz 23 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 ja mam 1.6 ADP i takie same objawy ale wydaje mi się że to normalne jest a autko ma instalacje gazową
Dev Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 wszystko jest jak najbardziej ok w układzie nie ma obiegu a wówczas temp. cieczy robi sie dużo wyzsza silnik oddaje swoje ciepło nie ma zadnego powodu do zmartwien Amen
pablo_9 Opublikowano 29 Grudnia 2009 Opublikowano 29 Grudnia 2009 posiadam silnik 1.6 ADP i czy trasa czy miasto 90 stopni na liczniku, po zatrzymaniu na chwilę i włączeniu ponownie silnika na zegarach 90 także u mnie nigdy nie idzie powyżej 93 stopni (odczyt z klimatronika), nie posiadam gazu... jeśli masz dostęp do VAG-a to sprawdz co VAG pokaże
DarekII Opublikowano 30 Grudnia 2009 Opublikowano 30 Grudnia 2009 Posiadam ADP i mam tak samo zima lato korki 90 non stop jak byk zgaszę autko za chwilę wyjdę zapalę na zegarach lekko powyżej 90 stopni i jest to normnalna sprawa
ROBERT Opublikowano 16 Stycznia 2010 Opublikowano 16 Stycznia 2010 W audi wentylator elektryczny (a dokładniej "włącznik wentylatora chłodnicy") dostaje "+" po stacyjce nie tak jak w niektórych markach np. FIAT gdzie "+" jest cały czas na włączniku wentylatora chłodnicy
Grzegorz33 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 tak jak kolega wyżej powiedział wszystko w normie brak obiegu cieczy i tem. morze trochę podskoczyć
ROBERT Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Tylko że u mnie wskazówka nigdy jeszcze nie "poszła" powyżej 90oC, nawet jak go zgaszę na 5 minut w najbardziej upalny dzień zegary wskazują 90oC, a klimatronik 95-97oC. Wskazówka w zegarach działa na takiej zasadzie że od ~ 80oC do ~100oC stoi równiutko na 90oC, jest to tak skonstruowane po to zeby niepotrzebnie nie odwracać uwagi kierowcy kilku stopniowymi zmianami temp. Także według mnie coś nie tak, bo z tego by wynikało, że masz już temp. powyżej 100oC. Chyba że przez instalację LPG temp. tak rośnie. A poza tym masz silnik [ADP] a nie jak w profilu [ARM]
tw182 Opublikowano 2 Lutego 2010 Opublikowano 2 Lutego 2010 panowie po wymianie termostatu trzyma mi na desce temp 90st, wszedłem dzisiaj na 51 kanał klimy a tam temp 100 co moze byc nie tak?
Copywriter Opublikowano 3 Lutego 2010 Opublikowano 3 Lutego 2010 Mam silnik ADP 1.6 i gdy stanę i zgaszę, to faktiko idzie pod 93-95 ale się tym nie przejmowałem nigdy. Mam tylko wiatrol na wisko więc jak zgaszę to go nic nie chłodzi... tak ma być!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się