Skocz do zawartości
Szczęśliwego Nowego Roku i szampańskiej zabawy Sylwestrowej🥂🎇 ​
IGNOROWANY

[B5 AFN] Proszę o analizę logów ( logi strona3)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zmieniłem kolektor ssący na model od AWXa, EGR usuniety całkowicie. Na trzecim biegu w okolicach 3,2tys obrotów jest niedoładowanie i później raz jeszcze na 3.8 takie dosć mocniejsze ze autko dosłownie hamuje. Po podpieciu vaga wyskakują takie błędy

Control Module Part Number: 038 906 018 FE

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0100SG 2149

Software Coding: 00003

Work Shop Code: WSC 11111

5 Faults Found:

00668 - Supply Voltage Terminal 30

27-00 - Implausible Signal

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

P0101 - 35-10 - - - Intermittent

18008 - Power Supply Terminal 15: Voltage too Low

P1600 - 35-10 - - - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

01117 - Generator Terminal DF Load Signal

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Wszystko kasujemy bez problemu. Po jeżdzie tak nie przekraczając tych 3tys pogrubiony bład(przepływka) nie wyskakuje, ale jak tylko przekrocze to jest to odcięcie chwilowe i bład sie pojawia

Na kompie wyskakuja takie:

Control Module Part Number: 038 906 018 FE

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 0100SG 2149

Software Coding: 00003

Work Shop Code: WSC 11111

2 Faults Found:

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

P0101 - 35-10 - - - Intermittent

17654 - Needle Lift Sensor (G80): Implausible Signal

P1246 - 35-10 - - - Intermittent

Zrobiliśmy logi dynamiczne, tyle ile sie dało

30466735.th.jpg

011kpy.th.jpg

Dodam ze jeszcze wczoraj na starym zasyfionym kolektorze AFN nie było takiego zjawiska, logi w tym wątku

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_prosze_o_analize_logow_a4_19tdi-t102364.0.html

[br]Dopisany: 30 Grudzień 2009, 00:45_________________________________________________Panowie, kiedyś mi padła przepływka, ale wtedy autko było mułowate i rozpędzało sie do 140km/h ale ciezko, teraz rozpedza sie normalnie do tych odcinek co widać na logach. Przepływka mogła sie uszkodzić od zwiekszenia dawki powietrza przez kolektor ssący :mysli: Czy raczej wina lezy w nieszczelnosci :mysli:

Ten drugi bład tez niezaciekawy

Czujnik wzniosu końcówki wtryskiwacza - G80, Czujnik uniesienia igły - G80(17654 - Needle Lift Sensor (G80): Implausible Signal) :kwasny:

Ma ktos sposób :notworthy:

Opublikowano

przepływka moze mieć "dziury" i mierzyć źle w określonych przedxziałach

podmień przypływke i zobacz jaki efekt :good:

Opublikowano

posprawedzaj przewody od lmm i wtryskiwacza sterujacego ... moze podczas wymiany kolektora cos pouruwales,przetarles,wtyczka nie kontaktuje ...

Opublikowano

Dobrze byloby zrobic logi 004 dyn wtedy jak wystepuje ten zanik mocy...

Opublikowano

3 razy robilismy logi i przy odcince na 3,8tys (jest dosć silna) wartosci sie nie zapisywały, daltego te logi takie krótkie :disgust:

Opublikowano

Akumulator masz dobry ?

Założyłem aku od Citroena Berlingo 2.0HDI bo mój rozładował sie jak były te mrozy przedświąteczne, i tak narazie jeżdzi na tym aku, ale dzisiaj odpalałem to ledwo ledwo(za drugim razem) i dosć konkretnie zadymił.

Myślisz ze to moze tez być wina aku :mysli:[br]Dopisany: 04 Styczeń 2010, 12:04_________________________________________________Hmm ciekawe, załoze ten poprzedni aku :gwizdanie:, chociaz on też nie za nowy(ma z rok)

Problem tkwil w zupelnie innym miejscu:)

Sam bym na to nie wpadl:)Albo bym wymienil jakbym pol silnika zmienil:(

Wystarczylo udac sie do dobrego elektryka:)

Kosztowalo mnie to 30zl za diagnoze i nowy akumulator:)

Tak akumulator:)Winny byl akumulator:)Tez sie zdziwilem:)

Po pomiarach wyszlo ze akumulator przy rozruchu tracil swa moc i podawal na ECU za male napiecie po czym ECU wchodzil w tryb awaryjny.ECU pracuje w przedziale 8V-14V.

Moj aku podawal 6V przy rozruchu.

Nie chcialo mi sie w to wierzyc:)

Ale podpial drugi aku i eureka autko nie pokazywalo zadnych bledow i przeplywomierz dobrze mierzyl:)

Mialem w drugim autku nowy aku wiec wstawilem i za kazdym razem jest OK:)

Wogole inaczej kreci:)

Problem rozwiazany tylko szkoda ze po 2 miesiacach meczarni:(Ale wazne ze zrobione no i przez to poznalem troche budowe silnika i itp:)

Pozdrawiam!

Dodam ze spalanie mi wzrosło, według kompa, spalanie chwilowe w sumie wyglada na podobne do poprzedniego, ale spalanie srednie wynosi mi 10.8l i spada bardzo powoli, wynik zatwierdzony po przejechaniu jakis ok 300km po miescie do 3tys obr :shocked: i spaliny smierdzą taka nie dopaloną ropą :blink:[br]Dopisany: 04 Styczeń 2010, 12:16_________________________________________________Przemik jesteś wielki :drinks:

Założyłem spowrotem taki aku jaki tam był i autko pocisnałem na 3 biegu do 3,5tys i nie było tego szarpniecia, nie kopcił bardzo przy odpaleniu :gwizdanie:

i spalanie sie znormowało teraz średnia po ok 20km wyszła 6,8l, a nie tak jak wczesniej 13l

Dzieki za tego linka, tak bym tylko zagonił sie w koszta :heat:

:notworthy: :notworthy: :notworthy:

Opublikowano

Skrzynke piwa wyslesz faxem :)

Najwaznieszje ze problem usuniety.

Pozdrawiam

Opublikowano

Zrobiłem logi 011 dynamiczne i jest małe przeładowanie turbo

1001s.th.jpg

Co moze byc przyczyną tego :mysli: [br]Dopisany: 11 Styczeń 2010, 20:14_________________________________________________Przejechałem sie po trasie troche przedmuchać turbawke ale pogoda nie bardzo na to pozwala, ale do rzeczy, wczesniej miałem objawy na trzecim biegu, teraz jest dobrze na trójce autko rozpędza sie do 110km/h (troche słabe te osiągi) ale za to na czwartym biegu jest replay objawów opisanych wczesniej. Znowu przy 3,2 jest lekkie szarpniecie i wydaje mi sie ze autko po tym juz nie ciagnie jak trzeba, z dołu dobrze wychodzi ale potem cos nie tak, spalanie mam w normie(jedyna róznica pod wzgledem wczesniejszych objawów)

Wczoraj jak podpinalismy sie pod vaga miałem tak

0668 - Supply Voltage Terminal 30

27-00 - Implausible Signal

18008 - Power Supply Terminal 15: Voltage too Low

P1600 - 35-10 - - - Intermittent

17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer

P1570 - 35-10 - - - Intermittent

01117 - Generator Terminal DF Load Signal

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

P0101 - 35-10 - - - Intermittent

Skasowały sie i po zrobieniu logu 011(ten wyzej) juz zaden sie nie pokazał. na weekendzie zrobie wiecej logów

Już nie mam sił na to ;(

Opublikowano

Sprawdzales ladowanie... ?

Cus kuleje regulacja cisnienia doladowania... jakbys znalazła gdzies kawałek suchego odcisnka to zrob 5 prób 011 i wstaw zaznaczają ze ta 1 ta 2 etc etc...

Opublikowano

Ok moze cos w piątek wieczorem zrobie, w weekendy mam dostęp do vaga jedynie :confused4: reszta błedów wyskakuje za kazdym razem jak akumulator rozładuje sie albo go odepne na dłużej zauwazyłem

[br]Dopisany: 12 Styczeń 2010, 10:22_________________________________________________Zrobiłem logi na 3 i 4 biegu, na 3 biegu można powiedzieć że nie ma tego szarpniecia, ale na 4 biegu jest 2 razy odczuwalne lekkie szarpniecie, w tryb awaryjny nie wchodzi, bo na 4 biegu do końca obrtów miałem 160km/h na blacie, wiec chyba nie jest źle

Oczywiscie błąd przepływki ten sam co wcześniej wyskoczył :wallbash:

Logi 011 na 3 biegu

bieg3v2.th.jpg

3bieg.th.jpg

Logi na 4 biegu

4bieg1.th.jpg

Opublikowano

te logi to jakas masakra ...

turbo laduje powyzej skali czujnika doladowania,auto nie wpada w tryb awaryjny

co Ty tam masz namodzone ... ?

Opublikowano

te logi to jakas masakra ...

turbo laduje powyzej skali czujnika doladowania,auto nie wpada w tryb awaryjny

co Ty tam masz namodzone ... ?

Wiec tak siedzi Turbo AWX/ARL(hybryda) FMIC, wtryski 216ki, kolektor AWX bez EGR

Spanky masz jakieś rady gdzie szukać przyczyn tego czegos co tam sie dzieje ;(

Opublikowano

tak jak bys mial sztange za krotka , bo idzue rowno to przeladowanie o 0,15bar

Opublikowano

tak jak bys mial sztange za krotka , bo idzue rowno to przeladowanie o 0,15bar

Da rade ja jakos wydłużyć :mysli:

Tu są poprzednie logi przed zmianą kolektora ssącego, tam też tak było???

alldyn.th.jpg[br]Dopisany: 15 Styczeń 2010, 23:24_________________________________________________Panowie czy nieszczelność w ukladzie moze być przyczyną przeładowania turbiny :mysli:

Opublikowano

tak jak bys mial sztange za krotka , bo idzue rowno to przeladowanie o 0,15bar

Da rade ja jakos wydłużyć :mysli:

Tu są poprzednie logi przed zmianą kolektora ssącego, tam też tak było???

alldyn.th.jpg[br]Dopisany: 15 Styczeń 2010, 23:24_________________________________________________Panowie czy nieszczelność w ukladzie moze być przyczyną przeładowania turbiny :mysli:

nie nieszczelność powoduje niedoladowanie

a gdzie te wczesniejsze logi ?

Opublikowano

bylo wczesniej dobrze

Opublikowano

Panowie przerobiłem połączenie kolektora z rurą plastikową

Było

22511295.th.jpg

Jest

20100120496.th.jpg

Problem znacznie zmniejszył sie, szarpanie nie za kazdym razem sie pojawia, a jak sie pojawi to teraz na 3 biegu przy 2,8-3tys obr(dłuzsze od poprzednich ale delikatne), wiec to musi być wina jakijeś nieszczelnosci :mysli:

Logów jeszcze nie zrobiłem, ale błąd cały czas pokazuje sie od przepływki

16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal

P0101 - 35-10 - - - Intermittent

Opublikowano

Taki pomysl:

masz mozliwosc podmiany przeplywomierza na taki z AVF/AWX.... i wykonania logow dynamicznych lub chociaz przejechania pare kilometrów...?

Opublikowano

Taki pomysl:

masz mozliwosc podmiany przeplywomierza na taki z AVF/AWX.... i wykonania logow dynamicznych lub chociaz przejechania pare kilometrów...?

Jedynie z passka AWX, bo juz kiedys przekładałem, ale to u mechanika, przy okazji poprawie kąt wtrysku, który na wcześniejszych logach(jeszcze dobrych przed zmiana kolektora) miałem poprawić :embarrassed: Musze go oddać na warsztat bo sam juz nic chyba nie zdziałam ;(

Zmienie też obejmy na takie solidniejsze od SIDa[br]Dopisany: 21 Styczeń 2010, 18:50_________________________________________________Noi autko odstawiłem na serwis, podczas pierwszego testu, przeciagnałem go na 4 biegu do końca obrtów osiagnał prawie 170km/h i odziwo żadnych problemów, szarpnięć, doładowanie w porządku, ale tak 3 próby podrząd i na ostatni raz wyskoczył błąd przepływki, mechanik zauważył że podczas tego szarpnięcia dawka paliwa drastycznie spada na chwile i dlatego wyskakuje błąd przepływomierza, dostaje za duzo powietrza względem paliwa ;(

Czy to moze być początek końca pompy wtryskowej :mysli:

Dodam ze w tamtym roku miałem z nią problem, pojechałem do nie tego goscia co powinienem na wymiane uszczelki nastawnika, tak ja wymieniał że odkręcił cały nastawnik, i przy składaniu za pierwszym razem źle trafił tym bolcem w nastawniku przez co sie skrzywił, wyprostował go młotkiem ale kulka nie była juz idealna <- moze to być przyczyną tego cyrku :mysli:

Wieczorem napisze jak wygląda sytuacja na innym przepływomierzu bo narazie telefonicznie tylko sie kontaktowałem co tam zdziałali :gwizdanie:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...