Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej ATF do skrzyni tiptronic [JAX] 6HP19 / 6HP19A 3.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, Piotrek503 napisał:

Witam,

Wczoraj zabrałem się za wymianę oleju w skrzyni statycznie, auto ma przebieg 251tys, olej nigdy nie wymieniany, data na filtrze 2006r, po zlaniu oleju kolor coli bez zapachu spalenizny, pod światło najbliżej chyba do żółtego. Magnesy zalepione jakimś szlamem w kolorze grafitu, bez śladów opiłków.

Zalałem olej zielony ZF life gaurd 8, weszło około 4,9litra, a w zestawie było 7litrów. Soft skrzyni wymieniłem z 0060 na 0110. Praca skrzyni po wymianie subiektywnie płynniej zmienia biegi. Planuję ponownie zrobić wymianę olej statycznie za jakiś czas żeby wymienić większą część oleju.

Dam znać jak sprawuję się skrzynia po większym przebiegu, jak na razie tylko 10kilometrów zrobione :-)

Niektórzy kupują 10 litrów i wymieniają na dwa razy po przejechaniu powiedzmy 500-1000km, przy czym filtr wymieniają oczywiście tylko raz. Jak masz dwa litry to zrób tak jak @Dev napisał powyżej.

Opublikowano

szkoda ze w nowych autach z TIPem nie ma w konwerterze spustu oleju tak jak kiedys w starych mercedesach

wiecej oleju "wychodziło" ze skrzyni

Opublikowano
22 godziny temu, pelonek1 napisał:

wymieniają na dwa razy po przejechaniu powiedzmy 500-1000km, przy czym filtr wymieniają oczywiście tylko raz

@Devprzy której wymianie wg Ciebie warto wymieniać filtr? Przy pierwszej czy przy drugiej?

Opublikowano
2 godziny temu, pelonek1 napisał:

@Devprzy której wymianie wg Ciebie warto wymieniać filtr? Przy pierwszej czy przy drugiej?

Przy obydwu

Opublikowano
5 minut temu, Dev napisał:

Przy obydwu

Piszesz poważnie? Chodziło mi o to że np. do skrzyni 6HP19A kupuję zestaw do wymiany oleju czyli 10litrów oleju, śruby do miski, uszczelka oraz filtr. Ja bym spuścił najpierw olej korkiem, zalał tyle ile wejdzie, pojeździł z 500-1000km następnie spuścił olej drugi raz, odkręcił miskę, wymienił filtr i skręcił wszystko z powrotem z nowymi śrubami i uszczelką, na koniec nowy olej oczywiście. Wg mnie będzie ok, nie ma sensu wymieniać dwa razy filtra bo robią się dodatkowe koszty (filtr, uszczelka, śruby) a tak czy inaczej będzie dużo lepiej dla skrzyni niż przy pojedynczej wymianie. Czy taka kolejność jest ok czy lepiej wymienić filtr przy pierwszej wymianie (dwa razy na pewno nie wymienię). Pytam bo za jakiś czas będę to robił u siebie.

Opublikowano
Godzinę temu, pelonek1 napisał:

Piszesz poważnie? Chodziło mi o to że np. do skrzyni 6HP19A kupuję zestaw do wymiany oleju czyli 10litrów oleju, śruby do miski, uszczelka oraz filtr. Ja bym spuścił najpierw olej korkiem, zalał tyle ile wejdzie, pojeździł z 500-1000km następnie spuścił olej drugi raz, odkręcił miskę, wymienił filtr i skręcił wszystko z powrotem z nowymi śrubami i uszczelką, na koniec nowy olej oczywiście. Wg mnie będzie ok, nie ma sensu wymieniać dwa razy filtra bo robią się dodatkowe koszty (filtr, uszczelka, śruby) a tak czy inaczej będzie dużo lepiej dla skrzyni niż przy pojedynczej wymianie. Czy taka kolejność jest ok czy lepiej wymienić filtr przy pierwszej wymianie (dwa razy na pewno nie wymienię). Pytam bo za jakiś czas będę to robił u siebie.

Kup dwa filtry,  jeden tanszy a drugi droższy, uszczelke dasz nową za drugim razem

Opublikowano
4 minuty temu, Dev napisał:

Kup dwa filtry,  jeden tanszy a drugi droższy, uszczelke dasz nową za drugim razem

Tak zrobię.

Opublikowano

Witam serdecznie.Mam świeży nabytek a4 b7 w Quattro.Oczywiscie Tiptronic,wersja z Canady.Przejechane ma 250000tyś nie wiem czy olej był wymieniany.Cały wątek przeczytałem,ale nie wiem jaki olej wlać (będzie wymiana statyczna)

Dam wlepkę pomóżcie :a4fan:IMG_20200907_165824.jpg

Opublikowano
8 godzin temu, Mateusz Bekier napisał:

Witam serdecznie.Mam świeży nabytek a4 b7 w Quattro.Oczywiscie Tiptronic,wersja z Canady.Przejechane ma 250000tyś nie wiem czy olej był wymieniany.Cały wątek przeczytałem,ale nie wiem jaki olej wlać (będzie wymiana statyczna)

Dam wlepkę pomóżcie :a4fan:IMG_20200907_165824.jpg

G 060 162 A2 - 9 litrów

G 052 145 S2 - 1.1 litra

G 052 145 S2 - 0.5 litra

09L 325 429 - filtr

09L 321 371 A - uszczelka

018 321 377 B - śruba-korek z uszczelką

 

Opublikowano

Nowy nabytek A6 C6 3.0 TDI 240KM z 2009r Quattro. We wlepce mam model skrzyni KJC. Czyli z tego co rozumiem jest to 6HP19A.

Dotąd był wymieniany olej co 60 tyś, a ostatnio był zmieniany 55 tyś temu to dla spokoju wymienię.

 

Pytanie o olej i filtr: są na allegro zestawy ZF samego filtra z uszczelkami i śrubami po 300zł o numerze 1071.298.039 oraz zestaw z olejem ZF LIFEGUARD Fluid 8 7litrów za 700zł. Link

Czy takie zestawy pasują? Bo czasami trafiają się sprzeczne opisy aukcji.

 

Czy lepiej filtr za ok 60zł i jakiś inny olej? Niestety nie widzę nic tańszego w zamiennikach. 

 

Drugie pytanie odnośnie wymiany: na równym podłożu spuszczamy olej, odkręcamy miskę, wywalamy filtr, czyścimy miskę i składamy z nowym filtrem wymieniając uszczelkę. Potem zalewamy aż będzie się wylewał olej, zakręcamy wlew i nagrzewamy olej do 35-40 stopni po czym sprawdzamy poziom oleju (ma się ulewać i w razie potrzeby dolać).  Coś pominąłem?

Do takiej wymiany 7 litrów wystarczy?  I podczas nagrzewania oleju należy zmieniać biegi? Jak tak to które?

Opublikowano
3 minuty temu, golfagn napisał:

Dotąd był wymieniany olej co 60 tyś, a ostatnio był zmieniany 55 tyś temu to dla spokoju wymienię.

Rzadkość, że w Tipie ktoś wymieniał olej, no chyba że auto kupiłeś w PL. Jak tak było to na duży plus dla Twojej skrzyni. U mnie pierwsza wymiana była po zakupie przy około 210kkm, w tym roku zrobię drugą.

 

9 minut temu, golfagn napisał:

zestaw z olejem ZF LIFEGUARD Fluid 8 7litrów za 700zł. Link

Czy takie zestawy pasują?

Ten zestaw będzie najlepszy i cena też dobra.

 

11 minut temu, golfagn napisał:

Czy lepiej filtr za ok 60zł i jakiś inny olej? Niestety nie widzę nic tańszego w zamiennikach.

Nie będzie na pewno lepiej.

 

13 minut temu, golfagn napisał:

Drugie pytanie odnośnie wymiany: na równym podłożu spuszczamy olej, odkręcamy miskę, wywalamy filtr, czyścimy miskę i składamy z nowym filtrem wymieniając uszczelkę. Potem zalewamy aż będzie się wylewał olej, zakręcamy wlew i nagrzewamy olej do 35-40 stopni po czym sprawdzamy poziom oleju (ma się ulewać i w razie potrzeby dolać).  Coś pominąłem?

Wymień jeszcze magnesy na nowe i śruby jak kupisz ten zestaw co powyżej.

 

15 minut temu, golfagn napisał:

Do takiej wymiany 7 litrów wystarczy?

Wystarczy 5 litrów, jak dokupisz litr to możesz wymienić podwójnie, pierwszy raz bez zdejmowania miski, po około 1000km ściągasz miskę i zmieniasz wszystko co w zestawie plus nowy olej. W takim przypadku na pierwszą wymianę potrzeba około 3,5L, na drugą około 4,5L. Sam będę w tym roku tak robił.

 

18 minut temu, golfagn napisał:

I podczas nagrzewania oleju należy zmieniać biegi? Jak tak to które?

Niech na każdym położeniu lewarka chwilę pochodzi i będzie ok.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
3 godziny temu, golfagn napisał:

Nowy nabytek A6 C6 3.0 TDI 240KM z 2009r Quattro. We wlepce mam model skrzyni KJC. Czyli z tego co rozumiem jest to 6HP19A.

Dotąd był wymieniany olej co 60 tyś, a ostatnio był zmieniany 55 tyś temu to dla spokoju wymienię.

 

Pytanie o olej i filtr: są na allegro zestawy ZF samego filtra z uszczelkami i śrubami po 300zł o numerze 1071.298.039 oraz zestaw z olejem ZF LIFEGUARD Fluid 8 7litrów za 700zł. Link

Czy takie zestawy pasują? Bo czasami trafiają się sprzeczne opisy aukcji.

 

Czy lepiej filtr za ok 60zł i jakiś inny olej? Niestety nie widzę nic tańszego w zamiennikach. 

 

Drugie pytanie odnośnie wymiany: na równym podłożu spuszczamy olej, odkręcamy miskę, wywalamy filtr, czyścimy miskę i składamy z nowym filtrem wymieniając uszczelkę. Potem zalewamy aż będzie się wylewał olej, zakręcamy wlew i nagrzewamy olej do 35-40 stopni po czym sprawdzamy poziom oleju (ma się ulewać i w razie potrzeby dolać).  Coś pominąłem?

Do takiej wymiany 7 litrów wystarczy?  I podczas nagrzewania oleju należy zmieniać biegi? Jak tak to które?

daj VIN to Ci napisze co i jak

Opublikowano
22 minuty temu, Dev napisał:

daj VIN to Ci napisze co i jak

WAUZZZ4F0AN041181

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, golfagn napisał:

WAUZZZ4F0AN041181

olej do skrzyni - G 060 162 A2 - 9 litrów na pusta skrzynie, ok 7 na wymiane

olej do przedniego dyfra - G 052 145 S2 - 1.1 litra

olej do TorSen-a - G 055 145 A2 - 0.5 litra

filtr do skrzyni - 09L 325 429

uszczelka miski - 09L 321 371 A

pierscien uszczelniający korka - 01V 321 379

olej do tylnego dyfra - G 052 145 S2 - 1 litr

 

tutaj masz ori olej do tej skrzyni w dobrej cenie:

ALLEGRO.PL

 

Edytowane przez Dev
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Pytanie odnośnie wymiany jeszcze. Czy auto musi wisieć z kołami w górze? Bo mam do dyspozycji tylko najazd. 

Dokładnie to mam na myśli, czy po odpaleniu koła muszą się pokręcić czy wystarczy pozmieniać biegi wajchą.

Opublikowano
6 godzin temu, golfagn napisał:

Pytanie odnośnie wymiany jeszcze. Czy auto musi wisieć z kołami w górze? Bo mam do dyspozycji tylko najazd. 

Dokładnie to mam na myśli, czy po odpaleniu koła muszą się pokręcić czy wystarczy pozmieniać biegi wajchą.

Auto musi być w poziomie a czy będzie w górze czy na najezdzie nie ma różnicy. Koła nie muszą się kręcić, wystarczy że pozmieniasz pozycje lewarka i będzie ok.

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...