JAQB87 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Witam, mam i to dosyc powazny problem z elektryka w samochodzie a mianowicie... Podczas mojej podrozy w gory po przejechaniu ok 200 km ( na drodze chlapa ) zaczelo zalaczac sie i wylaczac oswietlenie wewnetrzne... i tak co jakis czas... sprawdzilem wszystkie drzwi napewno domkniete... po jakims czasie zgaslo podswietlenie przelacznikow szyb a co za tym idzie brak sterowania szybami... po nacisnieciu przycisku wewnetrznego od centralnego "otworz dzrzwi" sterowanie i podswietlenie wracalo...:] po przejechaniu kolejnych kilkunastu kilometrow odezwal sie centralny zamek... zamykal, otwieral kiedy tylko mu sie podobalo... wszystkie te objawy pojawialy sie i znikaly bez zadnego stalego schematu, jak cos go nalecialo to wariowal, nastepnego dnia podczas jazdy uchylilem szyby i niestety domknac ich sie juz nie dalo, nawet "magiczy przycisk" od centralnego juz nie pomagal, domknac szyb z kluczyka tez sie nie dalo, ale zauwarzylem ze jak przekrece kluczyk w drzwiach na "otworz" zapala sie podswietlenie przelocznikow szyb i da sie nimi sterowac... wiec jakos dojade do domu:)... pozniej jeszcze tylko wycieraczki... zlaczajac pojedynczy cykl zasuwaja po szybie jak na 2-gim biegu i wcale nie maja checi sie zatrzymac, po chwili sie zatrzymuja ale gdzie?? gdzie tylko im sie to podoba, raz zupelnie na srodku, raz przy max wychyleniu a raz przy 1/4 wychylenia... i ostatnie przypadki... po przekreceniu zaplonu szybki zjerzdzaja w dol... Czy ktos sie kiedys spotkal z podobnymi anomaliami????? Co moze byc przyczyna?? od czego zaczac diagnoze?? dodam tylko ze latem byl rozbierany caly tyl (tapicerka , fotele, wykladziny ) byl spawany i malowany wiec moze zaczac tam poszukiwania...? ale tam nie idzie raczej zaden przewod od wycieraczek (sedan) a te tez wariuja... jestem elektrykiem ( co prawda nie samochodowym ale zawsze jakies pojecie mam) ale nie mam pomyslu od czego tu zaczac Dzieki wielkie za pomoc i ew sugestie Pozdrawiam serdecznie
mcm Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 po piwrwsze podłącz pod komputer i sprawdź błędy, sprawdź czy do ECU nie dostaje się woda, jeśli nie to pewnie gdzieś się dostaje bo to mim wygląda na jakieś zwarcie
bolo73 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Co do wycieraczek, bardzo możliwe, że problem jest ze stykami przy kole napędowym mechanizmu wycieraczek w silniczku. Odpowiadają one za automatyczne parkowanie wycieraczek w położeniu spoczynkowym. Są też wykorzystywane przy przerywanej pracy wycieraczek. Co do reszty problemów, to wszystkie mają jeden wspólny punkt - pompkę centralnego zamka w bagażniku, która może być zawilgocona / zalana wodą. Pompka, a właściwie jej sterownik odpowiada za centralny zamek, ale również za sterowanie szybami i oświetleniem.
domjenick Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 sprawdz tylne,prawe nadkole i błotnik-rozejrzyj sie za oznakami wilgoci,bo najprawdopodobniej ona jest winna-pompke wyjmij i zobacz,czy i tam nie ma wilgoci,przewody itp
Daimos Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 ja też obstawiam wilgoć w pompce od centralnego
pablo_9 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Opublikowano 25 Stycznia 2010 mi to wyglada na zwarcie w module komfortu jest po nogami albo pasazera albo kierowcy nie pamietam on odpowiada wlasnie za centralny zamek sterowanie oswietleniem ,takie rzeczy sie dzieja kiedy dostanie sie do niego wilgoc moduł komfortu jest w pompce centralnego a pompka jest w bagażniku po prawej stronie...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się