lep Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 Witam. Z góry zaznaczam że jestem laikiem.Mam pewien problem z systemem abs esp w audi a4 z 2004r. Mianowicie w czasie jazdy samoistnie zapalają się kontrolki od tych systemów.Systemy te przestają działać. Byłem u mechanika, auto zostało podłączone pod komputer, który nie znalazł żadnych błędów w działaniu abs i esp.Zasugerowano mi czyszczenie karcherem i jakaś chemią w okolicach czujników - na razie wstrzymałem się z jej wykonaniem.Auto jest garażowane.Z góry dziękuję za odpowiedzi.Pozdrawiam.
wrclaguna Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 a teraz cos sie dzieje ? czy pala sie kontrolki
antonio Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 u mnie kiedyś też tak się stało, że na chwilę się zapalił ABS i ESP po zgaszeniu auta kontrolki gasły normalnie sprawdziłem VAGIEM gdy się świeciły i był błod o niezrozumiałym sygnale z czujnika pedału hamulca 1
lep Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2010 Tak. Cały czas mam ten problem. U mnie tez komputer znalazł bład zwiazany z działaniem czujnika hamulca, ale został on wykasowany. Jak poradziłes sobie z tym problemem. Wielkie dzieki. ZDR.
antonio Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 problem trafił mi się jakieś 2 miesiące temu - ale tylko jednego dnia wykasowałem go, narazie spokój
lep Opublikowano 9 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 9 Stycznia 2010 U mnie ten błąd został wykasowany i problem dalej istnieje. Czy wymiana czujnika rozwiązała by problem??
antonio Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 myślę, że tak ale dla pewności zapnij VAG, odczytaj błąd i wrzuć w ten wątek
domjenick Opublikowano 9 Stycznia 2010 Opublikowano 9 Stycznia 2010 kiedys miałem podobny problem,po nieudanej próbie odpowietrzenia pompy ABSu Vagiem-Vag stracił połączenie ze sterownikiem i potem wyskakiwaly takie cuda,jak u Ciebie-kontrolki ABS i ESP sie swiecily caly czas-myslalem,ze to wspomniany czujnik hamulca,ale postanowiłem na zgaszonym silniku "pompowac" kilkakrotnie hamulec.jakbys chcial odpowietrzyc układ -pomogło,kontrolki zgasły...sprobuj-to nic nie kosztuje,a moze pomoze ,jak u mnie
wrclaguna Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 u mnie wymiana czujnika hamulca rozwiazalo sprawe koszt niecale 40 Pln
sikszak Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 mi tydzień temu też zapaliły się te dwie kontrolki. Odrzuciłem od razu czujnik hamulca ponieważ wymieniałem go 2 miesiące temu. W końcu kazało się że miałem zabrudzony czujnik ABS przy prawym kole. Wyczyściłem go i teraz wszystko działa poprawnie. U ciebie skoro pojawia się błąd czujnika hamulca to go wymień. Koszty małe a problem powinien zniknąć. Ja swój czujnik wymieniłem bo od czasu do czasu zapalała mi się kontrolka ESP. a Teraz okazało się że to tylko zabrudzony czujnik
koli456 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 Hey ja mialem bodobna historie.Gdy kupilem moja audi odrazu zuwazylem ze zapala sie kontrolka ESP ale nie zawsze po kilku tygodniach zaczela palic sie ABS wystraszylem sie i pojechalem do mechanika sprawdzic co jest nietak,okazalo sie ze czujnik ktory pracuje razem z ukladem kierowniczym(tak bynajmniej zrozumialem bo nastale mieszkam w niemczech)mechanik ztwierdzil ze trzeba rozebrac kolumne kierow.zeby sie dostac do czujnika koszt naprawy 800€ postanowilem ze naprawie to w polsce.nic nie robiac jezdzilem tak,i po pewnym czasie problem ustapil sam!!!Troche dziwne ale jezdze tak miesiac i jest ok.jesli problem powroci napewno to opisze.pozdr
sikszak Opublikowano 12 Stycznia 2010 Opublikowano 12 Stycznia 2010 koli456 twój mechanik mógł mieć rację To urządzenie w kolumnie kierowniczej to czujnik skrętu lub inaczej czujnik położenia kierownicy. I jak jest on uszkodzony to zapalają się kontrolki ABS i ESP automatycznie wyłączając oba systemy
koli456 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 sikszak a wiesz moze jaki koszt takiej naprawy?Dzieki
piotrsob1 Opublikowano 31 Stycznia 2010 Opublikowano 31 Stycznia 2010 He he, to ja Wam opiszę co mi się przydarzyło. W te największe mrozy autko stało na dworku od czwartej rano do siedemnastej. Wsiadam sobie , cyk na rozrusznik, zakręcił pół obrotu i przystanoł, następny obrót i odpalił ale za chwilkę zonk, zapaliła się kontrolka check engine . Tego dnia jeszcze kilkukrotnie odpalałem i gasiłem , przejechałem łącznie ok. 30 km,kontrolka swieciła się za każdym razem i w końcu autko wylądowało w ciepłym ogrzewanym garażu na nockę. Odpalam następnego ranka i kontrolka świeci znów, dedukuję że być może błąd jest spowodowany spadkiem napięcia podczas odpalania na mrozie poprzedniego dnia , odłączam klemę na ok 20 sekund ( śpieszy mi się do roboty :> ), podłączam zpowrotem, odpalam i check się nie świeci :> , ale zaświeciło się ESP. Myślę sobie , zadaptuje się i zgaśnie, po przejechaniu kilkuset metrów faktycznie zgasło, ale tylko do pierwszego zakrętu, po wyjściu z zakrętu znowu zgasła i tak do trzech razy sztuka, po trzecim zakręcie swieciła się już na stałe . Przez dwa dni cały czas to samo, zaczoł padać śnieg i braciak mówi pożycz auta bo mam traskę do zrobienia, (jego BMK-a to na zimę się nie nadaje do jazdy ) ja mu nie ma sprawy, tylko ESP nie działa........ Przejął sie strasznie i pojechał przed wyjazdem do mechaniora, podłączył VAG-a,i dzwoni że podobno jakiś czujnik do wymiany i na szybko nic nie zrobi. Zrobił traskę bez ESP, ale i tak miał banana na tważy jak wrócił :gwizdanie:. Zaczołem znowu dedukować i decyzja, odłączamy klemę na dłużej, 15 minutek bez zasilania z aku i próba, po przejechaniu ok 40 m ESP zgasło i już się nie zapaliło, wszysto śmiga jak kiedyś :> Wnioski: Duży spadek napięcia aku może powodować dziwne błędy i zachowanie elektroniki. Żeby to porządnie zresetować to trzeba spokojnie troszkę pczekać Jak się dzieje coś dziwnego z elektroniką to proponuje zacząć od porządnego hard resetu...... Coś mi się wydaje że zrobiłem troszkę OT-u, jeśli tak to niech Panowie Moderatorzy to przerzucą tam gdzie powinno być .
forseco Opublikowano 20 Stycznia 2013 Opublikowano 20 Stycznia 2013 mam podobny problem, ostatnio zapala mi sie samo ESP po kazdym uruchomieniu slnika i przejechaniu okolo 5km, nie wiem co jest nie tak. macie jakies pomysly?
karo-servis Opublikowano 21 Stycznia 2013 Opublikowano 21 Stycznia 2013 czujnik kąta skrętu. poczytaj o tym na forum
forseco Opublikowano 21 Stycznia 2013 Opublikowano 21 Stycznia 2013 jak wyglada ten czujnik? on jest pod kierownica?mozna go samemu wymienic? VAG nie robiony
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się