kokos Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 chce kupic prostownik i zastanawiam sie jaki,czy lepiej kupic z automatyczna regulacja pradu ladowania czy reczna? z tego co wyszukalem w necie to opinie sa takie: automat dobry bo automat -podlaczasz aku i masz w doopie, ale nie masz wplywu na prad ladowania, a manual:sam regulujesz prad ladowania (co ma swoje plusy) ale podobno musisz pilnowac zeby nie zagotowac aku?troche mi sie nie chce latac do garazu w mroz i sprawdzac :gwizdanie: dlatego chcialem zapytac o opinie i jak to jest w teorii a jak w praktyce?moze ktos cos madrego podpowie.pzdr
antonio Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Bester Hector http://www.allegro.pl/item873736116_bester_hector_1208_prostownik_promocja.html aku wyładowany do zera , 50 minut i kręcił jak nowy
kokos Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2010 dzieki ale nie do konca o to pytalem,poza tym szybko nie zawsze znaczy dobrze,prad ladowania powinien byc 1/10 pojemnosci aku czyli np.w moim przypadku od zera 8A 10h
antonio Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 miałem aku 80 Ah ( w pierwsze duże mrozy, podgrzałem świece a on nawet 3 obrotów nie zrobił)
Nosfer Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 antonio no nie mów, że ładujesz akumulator w 50 minut. A aku 80Ah nawet Ci nie zakręcił..
kokos Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2010 miałem aku 80 Ah ( w pierwsze duże mrozy, podgrzałem świece a on nawet 3 obrotów nie zrobił) to oddaj go do reklamacji,ja mam 80 drugi rok i ogolnie jest spox tylko jezdzi glownie na krotkich odcinkach i raz na pol roku przydaloby sie go napelnic po bozemu,moze ktos cos napisze na temat? bede wdzieczny.pzdr
antonio Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 antonio no nie mów, że ładujesz akumulator w 50 minut. A aku 80Ah nawet Ci nie zakręcił.. bez kitu 12:50 podłączony a 13:40 odpaliłem auto to oddaj go do reklamacji,ja mam 80 drugi rok i ogolnie jest spox tylko jezdzi glownie na krotkich odcinkach i raz na pol roku przydaloby sie go napelnic po bozemu,moze ktos cos napisze na temat? bede wdzieczny.pzdr mój był MOLL ale nie wiem czy od nowości czy wymieniany w ASO więc miał już trochę przepracowane
bossawka Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opinii na ten temat jest wiele. Przeważa ta, że aku powinno ładować się jak najmniejszym prądem przez 24godz. Jednak ostatnio usłyszałem opinie że przecież po rozruchu silnika alternator daje max prąd na aku i tak go ładuje. Wydaje mi się(ale mogę się mylić) że w manualu sam decydujesz jaki prąd idzie na początku ładowania, a w automacie nie. Mój ojciec ma jakiś stary produkcji wschodniej prostownik manualny i wiem że w nim po pewnym czasie prąd ładowania spada do ok 1 A niezależnie od nastawionego wcześniej.
marewel Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 TO jest najlepszy prostownik: http://www.allegro.pl/item892970183_prostownik_12v_10a_akumulatory_zelowe_i_kwasowe.html#gallery
lapek85 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 mnie uczono, ze najlepiej: -prostownik MANUAL -ładowanie małym prądem i przez długi czas, conajmniej 12h pare razy tak robiłem i aku po ładowaniu "dobrze" trzymało, teraz tego nie robie bo mam gut akumlator
kokos Opublikowano 19 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2010 HMM,no to mnie koledzy utwierdzili w moich opiniach,na poczatku nie chcialem nic sugerowac ale caly czas ustawialem sie w kierunku manuala,wiadomo ze ladowanie mniejszym pradem jest zdrowsze,dzieki za rady i pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się