Skocz do zawartości
IGNOROWANY

PROSTOWNIK-jaki?automat czy z reg.?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

chce kupic prostownik i zastanawiam sie jaki,czy lepiej kupic z automatyczna regulacja pradu ladowania czy reczna? z tego co wyszukalem w necie to opinie sa takie:

automat dobry bo automat -podlaczasz aku i masz w doopie, ale nie masz wplywu na prad ladowania,

a manual:sam regulujesz prad ladowania (co ma swoje plusy) ale podobno musisz pilnowac zeby nie zagotowac aku?troche mi sie nie chce latac do garazu w mroz i sprawdzac :gwizdanie:

dlatego chcialem zapytac o opinie i jak to jest w teorii a jak w praktyce?moze ktos cos madrego podpowie.pzdr

Opublikowano

dzieki ale nie do konca o to pytalem,poza tym szybko nie zawsze znaczy dobrze,prad ladowania powinien byc 1/10 pojemnosci aku czyli np.w moim przypadku od zera 8A 10h

Opublikowano

miałem aku 80 Ah ( w pierwsze duże mrozy, podgrzałem świece a on nawet 3 obrotów nie zrobił)

Opublikowano

antonio no nie mów, że ładujesz akumulator w 50 minut. :shocked:

A aku 80Ah nawet Ci nie zakręcił..

Opublikowano

miałem aku 80 Ah ( w pierwsze duże mrozy, podgrzałem świece a on nawet 3 obrotów nie zrobił)

to oddaj go do reklamacji,ja mam 80 drugi rok i ogolnie jest spox tylko jezdzi glownie na krotkich odcinkach i raz na pol roku przydaloby sie go napelnic po bozemu,moze ktos cos napisze na temat? bede wdzieczny.pzdr

Opublikowano

antonio no nie mów, że ładujesz akumulator w 50 minut. :shocked:

A aku 80Ah nawet Ci nie zakręcił..

bez kitu 12:50 podłączony a 13:40 odpaliłem auto

to oddaj go do reklamacji,ja mam 80 drugi rok i ogolnie jest spox tylko jezdzi glownie na krotkich odcinkach i raz na pol roku przydaloby sie go napelnic po bozemu,moze ktos cos napisze na temat? bede wdzieczny.pzdr

mój był MOLL ale nie wiem czy od nowości czy wymieniany w ASO więc miał już trochę przepracowane

Opublikowano

:hi:

Opinii na ten temat jest wiele. Przeważa ta, że aku powinno ładować się jak najmniejszym prądem przez 24godz. Jednak ostatnio usłyszałem opinie że przecież po rozruchu silnika alternator daje max prąd na aku i tak go ładuje. Wydaje mi się(ale mogę się mylić) że w manualu sam decydujesz jaki prąd idzie na początku ładowania, a w automacie nie. Mój ojciec ma jakiś stary produkcji wschodniej prostownik manualny i wiem że w nim po pewnym czasie prąd ładowania spada do ok 1 A niezależnie od nastawionego wcześniej.

Opublikowano

mnie uczono, ze najlepiej:

-prostownik MANUAL

-ładowanie małym prądem i przez długi czas, conajmniej 12h

pare razy tak robiłem i aku po ładowaniu "dobrze" trzymało, teraz tego nie robie bo mam gut akumlator :tongue4:

Opublikowano

HMM,no to mnie koledzy utwierdzili w moich opiniach,na poczatku nie chcialem nic sugerowac ale caly czas ustawialem sie w kierunku manuala,wiadomo ze ladowanie mniejszym pradem jest zdrowsze,dzieki za rady i pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...