Jump to content
IGNORED

Montaz kodowanie Nawigacja RNS E od A do Z AUDI Navigation Plus


alvaro
 Share

Recommended Posts

JAK ZRESETOWAC RNS E

 


Dokładny opis zmiany z CONCERT na RNS E

http://www.audizine.com/forum/showthread.php/641544-DIY-RNS-E-retrofit-amp-double-DIN-conversion-(picture-heavy)


AUDI NAWIGACJE RNS E PL MENU LED MAPY


:arrow2::arrow2::arrow2:http://www.hobotserwis.pl/?naprawa-modulu-bluetooth,46

:arrow2::arrow2::arrow2:http://mr-fix.pl/wpis/rns-e-aktualizacja-oprogramowania-0650/

:arrow2::arrow2::arrow2: https://sites.google.com/a/lee-hicks.com/nsxjr/documents

:arrow2::arrow2::arrow2:Instrukcka obslugi RNS E

 

 


:arrow2::arrow2::arrow2:Instrukcja Obslugi CONCERT II

 

:arrow2::arrow2::arrow2:http://a4-klub.pl/index.php?/topic/91570-all-b6-docinanie-climatronica-i-tunelu-pod-kosz-2-din/#entry1443476

 


http://a4-klub.pl/index.php?/topic/297668-przerabianie-instalacji-antenowej-pod-rns-e-chorus-concert-i-symphony/#entry4245251

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/103328-all-rns-e-odnowienie-zuzytego-wyswietlacza-v20/?p=1577420#entry1577420

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/116690-all-b6b7-przejscie-z-bns-50-rns-e-podlaczenie-lini-k/?p=1741189#entry1741189


http://a4-klub.pl/index.php?/topic/202617-nawigacja-rns-e-polski-lektor-czy-jest-mozliwe/?p=2817522#entry2817522




:arrow2::arrow2::arrow2:NAVPlus.us


:arrow2::arrow2::arrow2:Codierung A4 B7 - A4-Freunde.COMmunity - Dein Forum zum Thema Audi A4

 


TV FREE

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic840357.html#4311027

http://audiforum.us/threads/vim-hack-or-how-can-i-break-my-rns-e.4281/


SCHEMATY I INFORMACJE o RNS E
 

http://workshop-manuals.com/audi/a4_mk2/vehicle_electrics/communication/infotainment/navigation_system_rns-e/

 

 

Kod PIN w RNS E ......192

 


http://codecard.lt/car-radio/audi-aisin-navigation-rns-e-unlock-cd/prod_392.html

 

 

Rozpakowac nagrac na plytke CD dobrej jakosci programem Alkohol 120 z bardzo mala predkoscia np 2 lub 4.Wlozyc do radia i czekac na wgranie.Po wgraniu na wyswietlaczu jest numer.4 oststnie cyfry z tego numeru to jest PIN radia ktory trzeba zapamietac albo zapisac Pamietaj ze masz tylko 3 sekundy na otwarcie ekranu zeby wlozyc plytke.Jak nie zdazysz musisz ponownie odlaczyc zasilanie nastepnie podlaczyc i znowu tylko 3 sekundy na otwarcie.

KLIKNIJ W SPOJLER PONIZEJ :
 

- SPIS POTRZEBNYCH CZESCI
- KODOWANIA
- Rozpiska wtyk oraz podłaczenie
- RNS E z jakich modeli pasują




 

 



Co do zakupów potrzebnych elementów polecam firmę :

http://allegro.pl/my_page.php?uid=1046558


http://www.naviservice.com.pl/firma.html,


stare dobre ALLEGRO ( na nim firma mobilem jak i kilka innych)

Sprawa od której zaczniemy to ROZPOZNANIE od czego pochodzi (z jakiego auta A3,A4 czy A6) navi RNS-E

- ta z A3 ma zaokrąglone górne narożniki


wpid-2015-02-24-21.02.49.jpg.jpeg


- ta z A4 nie ma zaokrąglonych górnych narożników ale ma aluminiową listwę u dołu navi


514331308_d499422e27.jpg

- ta z A6 ani nie ma tego co ta z A3 (brak zaokrąglonych górnych rogów) ani tego co A4 (brak listwy chromowanej...) NAVI z A6 pasuje do A4 (model B5) opis montażu w A4 B5 na samym dole tego posta


audi-rnse-a6.jpg

- ta z najnowszego TT (8J) - jej nie sposób nie odróżnić :polew:


rnse2010.jpg


seat exeo :


2015-seat-rns-e-navigation-sat-nav-updat




Są dwie opcje zmiany na RNS-E ( obie są oparte na zmianie z ori systemu audio Audi w których to jest podłączenie systemu audio z FISem, w autach w których nie było ori instalacji audio trzeba dodatkowo pociągnąć z zegarów przewody CAN z niebieskiej kostki z pinów 19 i 20 do środkowej kostki mini iso do pinu 7 i 12

1. przechodzimy z Audi Navigation Plus* (RNS-D) działającej w DX lub z radia 2din Symphony i ta opcja jest prostsza (i tańsza) bo potrzebujemy tylko:

* - przy przejściu z RNS-D musimy pociągnąć CANy z zegarów bo RNS-D komunikuje się starym systemem z zegarami (za pomocą przewodów ENA, DATA, CLOCK)

- adaptera z ISO na ISO2 cena 50 zł
adapteriso2audiya0.th.gif

- adapter anteny radiowej - 35
adapterantenyradiowejzq7.th.gif

-antena GPS (jeśli mieliśmy Symphony) zakończona końcówką typu FAKRA

a) AVANT polecam odżałować i kupić ori antenę na dach często trafiają się używki na ALLEGRO, ori z dwóch powodów przy sprzedaży auta będzie wyglądało jakby navi montowana była oryginalnie i niemieccy celnicy nie wezmą Cię na bok na kontrolę legalności Twojej navigacji...

antenaavantnavitx5.th.jpg
tą ze zdjęcia znalazłem na ALLEGRO za 88 zł nową tyle że do niej potrzebny jest jeszcze przedłużacz ( 4 metrowy kabel FAKRA-FAKRA koszt 40zł w navi service)

kabelfakrafakrazb9.th.gif

Montaż anteny:

tylna krawędź anteny znajduje się jakieś 13 cm od szczeliny między końcem dachu a klapą bagażnika ale pamiętajcie tylna krawędź anteny a nie otwór jaki będziecie wiercić w dachu... ( do wiercenia w dachu polecam wiertło z koronką - taką koronką jakie są do wiercenia w zderzaku otworów pod parktronic) i uważajcie bo jest to dość dokładna czynność - otwór na antenę "wypadła" mniej więcej na środku lampki podświetlania bagażnika)

B) SEDAN tu takiego problemu nie ma bo antena w sedanie jest niewidoczna, ale najlepiej też nie żałować i nie kupować "gówna" za 5 złotych tylko jakąś porządną BOSCHoską
antenasedannavisi4.th.jpg
cena tej z fotki 40 zł w navi service ( nie mówię że ona jest dobra, po poprstu cena przykładowa)

Montaż anteny:

najczęściej przyklejana jest z prawego boku deski pod osłonką (tu gdzie z lewej strony są bezpieczniki to my montujemy po przeciwnej) lub za zegarami ( po ich uprzednim wyciągnięciu oczywiście :evil: bardziej leniwi montują ją na środku deski rozdzielczej pod samą szybą ale to jest lipa bo wtedy widać że navi była dokładana nie wspominając o Panach z granicy niemieckiej...

- antena GPS ( jeżeli mieliśmy Audi Navigation Plus) różnią się tylko końcówkami ( bo w AN+ jest końcówka typu SMB a w zasadzie nie końcówkami tylko tym że metalowa końcówka anteny SMB nie jest obudowana plastikową niebieską końcówką tak jak jest to w końcówce typu FAKRA)

2. przechodzimy z radia rozmiaru 1-din ( Concert II CD lub Chorus II)

- wszystko to co w pkt. 1. oraz :

- kosz formatu 2-din do kupienia albo w navi service cena 250 zł (ale jest droższy niż w serwisie z tym że proponuję serwis albo Skody, VW lub Seata bo jest tańszy tam niż w serwisie Audi) ja zapłaciłem ~ 170 zł w VW jego numer to 8E0 858 005 F
kosz2dinhj5.th.gif

- klimatronik pod navi ( ja kupiłem używkę na ALLEGRO o numerze 8E0820043AD z 02.06.04 za 350 zł a ten ode mnie z auta sprzedałem na ALLEGRO za ~ 250 zł) więc niech kogoś przypadkiem nie kusi żeby rezać swój 1dinowy na 2dinowy bo nie powiem też się da to zrobić ale skoro stać was na auta po 50k zł i drożej to odżałujcie tą 100 czy nawet 200 żeby dorzucić do swojego klimatronika...tego ze zdjęcia znalazłem na ALLEGRO za 289 zł z tym że nie ma sterowania podgrzewanymi fotelami...
klimatronikpodnavihh9.th.jpg

WAŻNE:

wymiana klimatronika z B7 do B6 - występuje problem z ogrzewaniem tylnej szyby


http://a4-klub.pl/index.php?/topic/115996-panel-klimatyzacji-b7-do-b6-rozwiazanie-z-grzana-tylna-szyba/#entry1732227


najpierw wpisać kodowanie ze starego klim... a następnie

"08 Klima -> 10 Adaptacja -> Kanał 81 -> Wpisz PIN 26467 -> Zatwierdź -> Zapisz -> Zatwierdź -> Zakończ połączenie -> Wyłącz zapłon.

Uruchom teraz silnik. Sterownik klimatyzacji powinien przyuczyć sie nowego numeru nadwozia." - zaczerpnięte wypowiedź kolegi szogun0 z postu Jak zmienić numer VIN w klimatroniku :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/3356-kodowania-i-jak-zmienic-numer-vin-w-klimatroniku-08/#entry50951

- docięcie środkowego tunelu opisane jest tutaj:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/91570-docinanie-climatronica-i-tunelu-pod-kosz-2-din-rns-e/#entry1443476

rysunek mówi mało po prostu trzeba po wyciągnięciu tunelu przycinać go po troszeczku co chwile przykładając klimatronik i sprawdzając czy już wystarczy pomocne mogą okazać się te małe tarczki do cięcia mocowane w głowicy wiertarki ręcznej)

- popielniczka pozostaje ta sama nic w niej nie trzeba docinać...

- po złożeniu całości nie przejmujcie się tym że navi z klimatronikiem i stanowi jednej płaszczyzny - tak ma być klimatronik ma być badziej schowany)

pozostaje już tylko trochę rezania VAG-COMem i jesteśmy w domu...

navi bez konfiguracji Vagiem będzie chodzić ale...

1. może wyłączać się sama co 30 minut
2. za to nie będzie się wyłączać po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki...
3. na FISie będzie wyświetlać tylko info z navi ( z cd,mp3 i radia nie) i to tylko po zresetowaniu zegarów do momentu pierwszego wyłączenia zapłonu...
4. nie będzie dokładna ( będzie pokazywać Twoją pozycję z opóźnieniem lub z wyprzedzeniem...)

a więc tak zaczynamy od :

1. zmiany kodowania navi ( nie mylić z adaptacją poszczególnych kanałów) UWAGA PRZED ZMIANĄ JAKICHKOLWIEK PARAMETRÓW W NAVI KAŻDĄ WARTOŚć ZAPISAć SOBIE NA KARTCE!!! :

wchodzimy w VAG

RADI0 56 lub 37 navigation ---> Coding 07
 

  • 0?xxxxx: Model
    • 1 = Lamborghini
    • 2 = Audi A3 (8P)
    • 3 = Audi A4 (8E)
    • 4 = Audi A4 Cabriolet (8H)
    • 5 = Audi A6 (4B)
    • 6 = Audi TT (8J)
    • 7 = Audi R8 (42)
  • 0x?xxxx: Treble Speaker Diagnosis / Optical Parking Aid
    • +1 = Front Treble Speaker Diagnosis inactive
    • +2 = Optical Parking Aid installed/active
  • 0xx?xxx: Sound Characteristic
    • 0 = Sound Characteristic linear
    • 1 = Audi A4 (8E)
    • 2 = Audi A6 (4B)
    • 3 = Audi A4 Cabriolet (8H)
    • 4 = Audi TT (8J)
    • 5 = Audi A3 (8P)
    • 9 = Sound System
  • 0xxx?xx: Telephone Preparation
    • 1 = Telephone Preparation NOT installed
    • 2 = Telephone Preparation without Comfort Functionality
    • 3 = Telephone Preparation (Aftermarket Retrofit)
    • 4 = Base Plate (Nokia - Remote Feed Voltage for Microphone inactive)
    • 5 = Telematic Europa (Remote Feed Voltage for Microphone inactive)
    • 6 = Telephone Preparation for North American Region (NAR)
    • 7 = Telephone Preparation with Comfort Functionality
  • 0xxxx?x: Equipment I
    • +1 = Standard/Basic Value - Add to the Sum of Options below
    • +1 = Audi Music Interface (AMI/PR-UF7) installed
    • +2 = Satellite Radio (SIRIUS/XM) installed
    • +4 = Analog Input (AUX/PR-UF0/UF1/UF2) installed
  • 0xxxxx?: Equipment II
    • +1 = Standard/Basic Value - Add to the Sum of Options below
    • +1 = TV-Tuner (PR-QV1/QV9) installed
    • +2 = CD-Changer or iPod/USB-Interface (PR-7A2/7A5/UF1/UF2) installed
    • +4 = Multi-Function-Steering Wheel (MFSW) installed

 

:arrow2::arrow2::arrow2:Audi Radio/Navigation System (RNS-E) - Ross-Tech Wiki

:arrow2::arrow2::arrow2:NAVPlus.us

:arrow2::arrow2::arrow2:Codierung A4 B7 - A4-Freunde.COMmunity - Dein Forum zum Thema Audi A4


STG 56 (Navigation System) -> Coding -> Function 07
0?xxxxx: Model
1 - Lamborghini
2 - Audi A3 (8P)
3 - Audi A4 (> 2004)
4 - Audi A4 Cabriolet (> 2004)
5 - Audi A6 (< 2004)
6 - Audi TT (> 2007) (sw US 0150+, EU 0500+)
7 - Audi R8 (sw US 0150+, EU 0500+)

0x?xxxx: Diagnostics for front speakers
0 - activ
1 - inactiv

0xx?xxx: Sound characteristics
0 - linear
1 - Audi A4 (> 2004)
2 - Audi A6 (< 2004)
3 - Audi A4 Cabriolet (> 2004)
4 - Audi TT (> 2004)
5 - Audi A3 (8P)
9 - Bose Soundsystem

0xxx?xx: Telephone/telematics
1 - no telephone (supply voltage for microphone actively)
2 - Mobile phone preparation (Temic - Speisesp. Microphone inactively)
3 - Mobile phone preparation (Cullmann - Speisesp. Microphone inactively)
4 - Mobile phone preparation (Nokia - Speisesp. Microphone inactively)
5 - Telematics Europe (supply voltage microphone inactively)
6 - Telematics US (supply voltage microphone inactively)
7 - Base plate diagnostic capable with comfort control

0xxxx?x: Options I
1 - default
2 - Digital-Radio
3 - Satelite-Radio
4 - Satelite- and Digital-Radio

0xxxxx?: Options II
1 - default
2 - TV-Tuner
3 - CD-Changer
4 - TV-Tuner and CD-Changer
5 - Multifunction Steering Wheel
6 - TV-Tuner and Multifunction Steering Wheel
7 - CD-Changer and Multifunction Steering Wheel
8 - TV-Tuner, CD-Changer und Multifunction Steering Wheel

przeważnie kodowanie wygląda TAK: (tak było w moim przypadku)

0 - wartość stała
3 - A4 (8E)
1 - choć powinno być 0 (bo to A4 zamknięta anie kabrio) to lepiej ustawić 1 bo nie będą się pojawiały bezsensowne błędy w navi
0 - linearna (moja jest z 2001 roku i nie mam BOSE a 1 jest dla modeli rocznikowych 2004)
1 - nie miałem żadnego zestawu głośnomówiącego
1 - nie mam żadnych dodatkowych tunerów radiowych...
1 - tunera telewizyjnego brak, multifunkcja zmieniona na kiere od S-line, zmieniarka sprzedana (ewentualnie jak wsadzę zmieniarkę to zmienię wartość na 3)

2. aby dokładnie RNS-E określała naszą pozycję musimy podać rozmiar kół :

RADIO 56 LUB 37 NAVIGATION ---> ADAPTATION 10 ---> CHANNEL 01

Tabela rozmiarów opon :


Tabela rozmiarów opon, może komuś się przyda:wink:

Summer Tires:

1790 - 145/80 R14
1815 - 165/65 R15
1803 - 175/60 R15
1806 - 185/50 R16
1935 - 195/65 R15
1910 - 205/60 R15
1930 - 205/55 R16
1818 - 205/40 ZR17
1960 - 215/55 R16
2060 - 225/60 R16
1930 - 225/45 R17
2074 - 225/55 R17
1943 - 225/40 ZR18
1960 - 235/50 R16

Summer Tires:

1964 - 235/45 R17
1967 - 235/40 ZR18
2065 - 245/45 R18
2065 - 245/45 ZR18
1940 - 255/40 R17
1937 - 255/35 R18
1937 - 255/35 ZR18
2016 - 255/40 ZR18
2016 - 255/35 ZR19
2092 - 255/35 ZR20

Winter Tires :

1775 - 155/65 R15
1895 - 185/65 R15
1935 - 195/65 R15
1930 - 205/55 R16
1960 - 215/55 R16
2092 - 215/65 R16
2060 - 225/60 R16
1930 - 225/45 R17
2070 - 225/55 R17
1940 - 225/40 R18
2010 - 225/45 R18
2040 - 235/45 R18
2114 - 235/50 R18
1940 - 255/40 R17




3. odświeżanie pozycji za pomocą czujnika prędkości (GALA)

-> Channel 002 (GALA)
0 - Self calibration
8 - Audi A6 (4B)
43 - Audi A3 (8P)
45 - Audi A4 (> 2004)

ma być ustawiona wart 45

4. dla bajeru możemy zmienić logo startowe ale ważna tu jest wersja softu...

-> Channel 018 (Startup Logo, sw US 0150+/EU 0500+)
0 - Default
1 - S3 (EU 0500+ only)
2 - S4 (EU 0500+ only)
3 - RS4 (EU 0500+ only)
4 - TT
5 - R8


5. pozostała kwestia komunikacji zegarów (FISu) z navi ( u mnie FIS był w pełnej wersji - posiadam w prawej manetce przyciski do przełączania funkcji na FISie):

STG 17 (Instrument cluster) -> Adaptation -> Function 10 -> Channel 62
+01 - Radio
+02 - Telefon
+04 - Navigation
+08 - Telematics
+16 - Instrument Cluster
To add navigation, add +4 to the current value.

przeważnie ma być to wartość 21 ( czli suma 16+4+1 i tak było też w moim wypadku)...

po tej zmianie w zegarach należy je zrestartować ( albo wyciągnąć bezpiecznik, albo odłączyć akumulator, albo odczekać parę godzin). u siebie tylko zrestartowałem zegary ale to nie wystarczyło dopiero jak zamknąłem auto spaliłem papierosa albo nawet dwa ( jakieś 5-10 minut) i wróciłem do niego to dopiero wszystko zaczęło działać ( logo S4 oraz wyświetlanie na FISie)


u mnie aby navi włączyła się na zegarach muszę ją wyłączyć i włączyć z powrotem ( info z radia, mp3 i CD) działa bez takich cfancyków... :)

co do kodowania zegarów to są tam same 0 (myślałem że mam coś porypane ale tak ma być)

w kanale 60 w zegarach ma być wart 1029
w kanale 61 3331
w kanale 62 wspomniane już wcześniej 21

piszę o tych 3 kanałach bo kolega kobra7 pisał w którymś z postów aby sczytać wartości i dać mu znać jakie są ( takie są u mnie)


po tych zabiegach (kodowania i adaptacje, jeżeli nie wyskakują żadne błędy komunikacji CAN w navi bo ona uczy się VINu po CANach) navi powinna nauczyć się nowego numeru VIN naszego auta ( NIE MYLIĆ Z FABRYCZNYM NUMEREM NAVI również w niej zapisanym) a jeżeli to nie pomoże (a navi nie ma błędów komunikacji) pomóc może restart navi z poziomu vaga lub przytrzymanie klawiszy radio+setup (numer VIN zapisany w navi możemy sprawdzić wchodząc do Engeneering Mode - sposób wejścia opisany poniżej...)

i to wszystko !
miłej lektury no i radości z posiadania i użytkowania RNS-E w waszym aucie, konstruktywne uwagi mile widziane

za pomoc w użyczeniu VAGa który umożliwił ogarnięcie mojej navi "z FISem" dziękuję DAWIDOWI vel DAVE ze Starogardu GD. osobie do niedawna współodpowiedzialnej za chiptuning mojego auta a teraz również za kontakt RNS-E z FISem !!

dzięki Dawid !!



PODŁĄCZANIE ZEWNĘTRZNEGO WZMACNIACZA POD RNS-E

normalna sprawa pod adapter ISO2 wtykamy żółtą kostkę mini-iso i powinno być ok ale nie jest... RNS-E ori wzmacniacz załącza nie za pomocą kabelka remote tylko po (CANach) więc nasz remote (załączający wzmacniacz zewnętrzny) musi być podłączony najlepiej do stacyjki (wtedy dopiero po przekręceniu kluczyka pojawia się prąd i załączony zostaje wzmacniacz (kluczyk w tenczas możemy przełączyć z powrotem w pozycję zerową, ale nie wyciągać go bo wzmacniacz zostanie wyłączony...)

instrukcja w formacie PDF do RNS-E po polsku : - owoc 4 godzin skanowania MALIKa (za co należą się chłopakowi co najmniej :oklaski: ale bardziej odpowiednia była by :drunk:)


http://rapidshare.com/files/50233522/pl_instrukcja_rnse.pdf.html

Istnieje możliwość rozbudowania RNS-E o tuner telewizyjny oraz DVD[/color] (lub zamiast tunera adapter multimedialny)

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,4254.msg209842.html#msg209842

postaram się kiedyś "wyciągnąć" DVD i adapter i podłączyć je 2. raz (celem zrobienia dokumentacji :polew: )



Podłączenie RNS-E w Audi A4 B5

- dwie opcje :

1. montujemy CAN Adapter

lub (i tu WIELKIE DZIĘKI za naświetlenie tematu dla kobra7 :thumbup:)

2. dla posiadaczy A4 B5 po 2 lifcie lub tych osobników którzy zainstalowali sobie zegary VDO D12 z cyfrowym zegarkiem

Podłączamy VAGa, wchodzimy w zegary (17 - Instrument Cluster), następnie w adaptację i sprawdzamy czy kanały 60,61 i 62 są aktywne (są w nich jakieś wartości, nawet 0)
wartości niezbędne to (mogą byćwyższe ale ważne aby w 60 i 61 kanale nie były niższe) :
60 - 1024
61 - 256
62 - 21

następnie kodowanie zegarów - ustawiamy je na 000xx (dwie ostatnie cyfry spisujemy ze swojego starego kodowania)

kolejny krok to wyciągnięcie zegarów i z szarej kostki pin 5 i 6 (CAN H i CAN L) ciągniemy do pinu 8 i 12 (środkowej kostki mini iso) (możemy "pociągnąć" nową instalację , co ważne musi iść ona w skrętce, lub wykorzystujemy nie używane już piny DATA,ENA)

tu mamy post kolegi tomas3miasto który może być pomocny w instalacji CAN zegary-navi z tym że pamiętamy że w B5 to pin 5 i 6 szarej kostki

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=22520.0

następnie kodujemy navi na A6 (pomimo tego że navi bedzie w A4 to sygnał do nawigowania będzie szedł nie po CANach a po GALI) czyli druga cyfra kodowania to 5

i adaptujemy GALĘ w 2 kanale również na A6 (wartość 8)

w tym momencie navi już powinna dobrze wskazywać (oczywiście po tym jak przejedziemy kilka do kilkunastu km zanim navi się skalibruje), jeżeli jednak RNS-E przekłamywała by trochęto należy "pobawić się" wielkością kół tak aby prędkość samochodu z VAGa i prędkość podawana w NAVI po wejściu w Engeneering Mode byłą taka sama...

reasumując RNS-E po zakodowaniu na A6 będzie działać nawet w A4 z 1995 roku (jeśli w kostce idzie GALA oczywiście hyhy) ale dopiero po założeniu CAN adaptera lub po podpięciu CANów z licznika VDO D12, navi nie będzie wyłączała się co pół godziny, oraz będzie działało podświetlenie, wyłączanie po kluczyku ...


CZYSZCZENIE SOCZEWKI LASERA RNS-E

Często w RNSach z 2004 i 2005 roku (oraz w nowszych sporo eksploatowanych) zdarza się że navi nie chce czytać "backup'u" hehe ori płyty. Często pomaga prosty zabieg wyczyszczenia soczewki (choć nie zawsze, ale warto spróbować zanim zdecydujemy się na wyrzucenie kilkuset złotych ;) ) Oto szybie "How to Do" :

1. Potrzebny sprzęt - poza sprawą oczywistą jaką są wyjmaki, 2 wkrętaki krzyżakowe (jeden strasznie cieniutki do 3 śrubek górnych, drugi może być trochę większy do pozostałych dwóch śrubek bocznych), IZOPROPANOL - środek do czyszczenia soczewek oraz patyczek do uszu (ale czysty a nie jużużywane hehe)

dsc00100yt.th.jpg


2. Odkręcam 5 w/w śrubek.

dsc00089u.th.jpg

dsc00090um.th.jpg

dsc00091c.th.jpg


3. Ściągamy górną obudowę.

dsc00095d.th.jpg


4. Lokalizujemy soczewkę lasera (nie da się jej nie zauważyć...)

dsc00099o.th.jpg


5. Zwilżamy patyczek Izopropanolem i czyścimy soczewkę delikatnie dociskając patyczek do niej oraz obracając go (patyczek) w jedną ze stron (np. w prawo jak na foto) ;)

dsc00103c.th.jpg


6. Składamy navi, pakujemy ją z powrotem do auta i tyle...

 

 

 

 




!!! FAQ !!!

1. jaki problem był że wyłączało się po 30 minutach (czy jakoś tak ?) [pre_pl]

(cobra7) powodem wyłączania navi jest brak prawidłowego sygnału po szynie CAN ( plus po kluczyku ), chyba że w tym wypadku było coś innego.
(alvaro) u mnie pojawiał się błąd w navi brak komunikacji z komputerem ( czy coś takiego), co może być powodem takiego błędu:
- nie tylko zamiany przewodów CAN-L i CAN-H (bo wówczas navi nie pokazuje się na FIS-ie nawet po zresetowaniu zegarów)
- nie podłączenia właśnie plusa po stacyjce
- brak podłączenia przewodu K-lnie (przewodu do diagnozy ???)
w moim przypadku było to nie poprawne kodowanie navi którego nie mogłem zmienić bo u mojego koleszki w Mk łączyłem sie z navi ale nie mogłem zmienić jej kodowania udało mi się to dopiero u Dawida w Starogardzie i wiedziałem że już jestem w domu... :) dlatego jeśli macie problemy podobne do moich to wykluczcie jako pierwsze złe podłączenie kabli i walczcie z kodowaniem navi ( nawet nie pytałem się Dawida ale prawdopodobnie on miał już Vaga po Canach... żeby połączyć się z navi...)

2. Czy do RNS-E potrzebny jest interfejs z CAN ?

(cobra7) Do RNSE nie potrzebny jest interfejs z CAN, wystarczy K-line, Linia K jest na 5 pinie złącza B,

wszystko jest opisane na górnym deklu navi.

3. Jak włączyć Engineering mode / tryb serwisowy w RNS-E ?

(cobra7) a) włączyć RNS-E; B) nacisnąć górny lewy klawisz przy gałce i trzymać około 8 sekund i zwolnić; c) nacisnąć górny prawy klawisz i trzymać tyle samo
(siemian) gdy mamy włączonego rns-e i chcemy wejsc w EM to przed naciśnięciem sekwencji tych dwóch klawiszy musimy nacisnąć przycisk NAVI. Bez tego nie zadziała.

4. Opcje Engineering mode / tryb serwisowy:

liczba błędów, numer nadwozia samochodu z którego pochodzi navi, navi może robić screenshoty mapy i zapisywała na karcie SD lub MMC, pokazuje liczbe satelit itp.
szczegółowy opis Engineering mode / tryb serwisowy tutaj:

NAVPlus.us (link nieaktywny szukac pod: http://audiforum.us/rns-e/)

5. Kosz 2 DIN pod montaż RNS-E:

(adamooo) można kupić kosz plastikowy albo aluminiowy
(boberek) nr kosza 2 DIN 8E0858005F
(bogi) nr aluminiowego kosza 2 DIN 8E0858005C

6. Moduł BlueTooth (BT) vs. RNS-E:

(Aydaho) Da radę założyć ... sam bym to zrobił ale ten cholerny moduł jest strasznie drogi. Potrzeba moduł, wiązka i mikrofon.
(adamooo) Niektóre pasujące BT do rns-e... będą miały tylko podstawowe funkcje.

6a) Mam do wyboru dwa moduły BT, Który wybrać? Który jest bardziej zaawansowany? Który ma więcej funkcji? Który będzie pasował do mojej A4?:

1. 4E0910336H; Herstellungsdatum 17.03.2008; Typ 6397 SW 0700; SW EC 113
2. 8P0862335Q; Herstellungsdatum 08.09.2007; Typ 6359 SW 350
* herstellungsdatum - data produkcji


(boberek)z tego co wczoraj ogarniałem i słuchałem tego co mówił MALIK to Q jest lepszy
6b) Co to są za jakieś luźne kabelki w wiązce pochodzącą z naviservice? I po co dali tę wtyczkę dwupinową do złożenia?

(malik) No cóż. Wygląda na to że kabel plug & play z navika tak na prawdę nie jest w pełni plug & play. Czeka Cię podpięcie tych pinów do RNSa i lutowanko. Dwupinowa wtyczka nie jest oryginalna i jest do podłączenia mikrofonu. Ale olej to sikiem bo ona jest za duża żeby ją upchnąć w lampkach, zlutuj na sztywno.

7. Czy można regulować głośność lektora w nawigacji? (AndyN)

(malik) Jasne że można. Robisz to albo z poziomu menu dźwięku w nawigacji albo po prostu ściszasz ją gałką regulacji głośności w momencie kiedy pani mówi komunikat. Musisz to jednak zrobić rzeczywiście w momencie kiedy komunikat jest wypowiadany bo gdy zaczniesz kręcić gałką po skończeniu to będziesz regulował już głośność muzyki (radia, mp3 czy CD).

8. Polskie menu w RNS-E (AndyN)

(Aydaho) Zmienia tylko napisy MENU ... lektor zaiwania po angielsku

9. Jaką rns-e ma moc wyjsciowa? (DarkMind)

(Aydaho) 4x20W

9. Jak pod RNS-e podłączyć wzmacniacz zewnętrzny? Gdzie się wpiąć z kanałami i gdzie jest sygnał Remote (control) do sterowania wzmacniaczem? (Patrox)

(boberek) fabrycznie rns ma wyjscie na wyjście liniowe, trzeba dokupić taka przejściówkę z czinczami (najczęściej jako żółta kostka miniISO), pozycje pinów wyjśc liniowych oraz sterowanie wzmacniaczem wg rozpiski kostek.
(adadur) Wpiany się w odpowiednie piny w kostce B (T12n) w RNS-e lub w kostkę I (T20d) kiedy przechodzimy z concerta 2. Sposób działania sygnału remote (brane z zasilania dla fabrycznego wzmacniacza) najpierw sprawdzić należy multimetrem jak się zachowuje - pojawia się napięcie/brak napięcia/ kiedy RNS-e w pełni się włącza /wyłącza/, nie reaguje wyłączenie wzmacniacza zew. kiedy RNS-a wyłączymy z guzika w tzw. tryb uśpienia, czuwania (po włączeniu mamy szybki start RNS-e).
(Patrox) Kabel remote pociągnąłem z bagażnika z lewej strony koło rozdzielacza anten (znalazłem tam 12v po zapłonie). Powiem wam że jest przepaść w porównaniu do seryjnego wyjścia wzmacniacza i głośników. W końcu usłyszałem miły i ciepły bas z przodu.

9. Czy potrzebuję również dokupić antenę "płetwę rekina" na dach jeżeli już mam taką, ale od małej navi w FISie? (carnivore1)

(alvaro) Anteny nie trzeba nie trzeba kupować ale musisz kupić przedłużacz (zrobią Ci go w NaviService) bo antena od małej navi idzie do czytnika w lewym boczku w bagażniku a w przypadku RNS-E podłączana jest bezpośrednio pod nią (w niebieskie gniazdo w lewym górnym rogu patrząc na navi od frontu).



Wykaz nagrywarek do map RNS E

 

 



[Asus]
DRW-1814BLT // [FW: 1.14]
[Pioneer]
DVR 108 DB | FW: PioData DVR-108DX FW118EU
109
110 | Firmware: 1.39
111D | Firmware: 1.29 seems crucial
112D | Firmware: 1.09
112BK | Firmware: 112L
115
115D
116D
DVR-A09XLB | Firmware: 1.59
212D | Firmware: 1.21
DVR-216D | (FW: 1.09)
DVR-216DBK | (FW: 1.09)
DVR-216L | (FW: 1.09)
[LITE-ON]
LH-20A1L | FW: BL06
DH20A3S
[Plextor]
PX-880SA
PX-L890SA
[MATSHITA]
BD-CMB UJ-120 | FW: 1.00
[Optiarc]
AD-5680H | FW: 3AHB
 



Rozpiska przyporządkowania pinów w nawigacji RNS E

 

 




Rozpiska wtyczek


http://www.a3-club.net/forum/attachment.php?attachmentid=8685&d=1331853159&thumb=1

1 - Złącze wielostykowe, 32-stykowe (T32d), szare do tunera systemu nawigacji, TV -J415-
2 - Przyłącze GPS (niebieskie) anteny telefonu, systemu nawigacji, ogrzewania postojowego -R66-
3 - Blok połączeniowy z czterema złączami wielostykowymi i bezpiecznikiem urządzenia
4 - Przyłącze ZF (białe) do modułu anteny po lewej stronie -R108-
5 - Przyłącze HF (białe) modułu anteny


Złącze wielostykowe, 32-stykowe (T32d), szare

http://www.a3-club.net/forum/attachment.php?attachmentid=8686&d=1331853265&thumb=1

6 - Wejście AUX-in prawe
13 - Wejście audio po prawej stronie od tunera systemu nawigacji, TV -J415-
14 - Ekran - masa od tunera systemu nawigacji, TV -J415-
15 - Synchronizacja wejścia video od tunera systemu nawigacji, TV -J415-
16 - Wejście video zielone od tunera systemu nawigacji, TV -J415-
19 - Wejście sygnału o niskiej częstotliwości (-) (niewykorzystane)
20 - Wejście sygnału o niskiej częstotliwości (+) (niewykorzystane)
21 - Wejście AUX-in masa
22 - Wejście AUX-in lewe
28 - Audio - masa od tunera systemu nawigacji, TV -J415-
29 - Wejście audio po lewej stronie od tunera systemu nawigacji, TV -J415-
30 - Video - masa od tunera systemu nawigacji, TV -J415-
31 - Wejście video niebieskie od tunera systemu nawigacji, TV -J415-
32 - Wejście video czerwone od tunera systemu nawigacji, TV -J415-


A - Złącze wielostykowe, 8-stykowe (T8p), brązowe

http://www.a3-club.net/forum/attachment.php?attachmentid=8687&d=1331853342&thumb=1

2 - Przedni prawy głośnik (+) (nie w przypadku systemu BOSE)
3 - Przedni lewy głośnik (+) (nie w przypadku systemu BOSE)
6 - Przedni prawy głośnik (-) (nie w przypadku systemu BOSE)
7 - Przedni lewy głośnik (-) (nie w przypadku systemu BOSE)


B - Złącze wielostykowe, 12-stykowe (T12l), niebieskie

2 - Masa sygnału do zmieniacza płyt CD -R41-
3 - Sygnał prędkości (nieużywany)
4 - Stały plus do zmieniacza płyt CD -R41-
5 - Diagnoza K (niewykorzystana)
6 - CD-Data out do zmieniacza płyt CD -R41-
7 - BOSE-kodowanie do masy (tylko w przypadku systemu BOSE)
8 - Lewy sygnał od zmieniacza płyt CD -R41-
9 - Prawy sygnał od zmieniacza płyt CD -R41-
10 - Plus przyłączony do zmieniacza płyt CD -R41-
11 - CD-Data in odzmieniacza płyt CD -R41-
12 - CD-CLK odzmieniacza płyt CD -R41-


C - Złącze wielostykowe, 12-stykowe (T12m), czarne

1 - Wejście mikrofonu (-) od mikrofonu telefonu -R38-
2 - Sygnał z przełącznika świateł cofania -F4- (nieużywany)
3 - Przedni lewy sygnał do wzmacniacza -R12- (tylko w przypadku BOSE)
4 - Wyjście mikrofonu (-) do urządzenia nadawczo-odbiorczego telefonu -R36-
5 - Tylny lewy sygnał do wzmacniacza z głośnikiem niskotonowym w bagażniku z lewej strony -R44-/wzmacniacza -R12-
6 - Sygnał o niskiej częstotliwości (-) z urządzenia nadawczo-odbiorczego telefonu -R36- / instalacji do telefonu komórkowego
7 - Wejście mikrofonu (+) od mikrofonu telefonu -R38-
8 - Sygnał masy do wzmacniacza z głośnikiem niskotonowym w bagażniku z lewej strony -R44-/wzmacniacza -R12-
9 - Przedni prawy sygnał do wzmacniacza -R12- (tylko w przypadku BOSE)
10 - Wyjście mikrofonu (+) do urządzenia nadawczo-odbiorczego telefonu -R36-
11 - Tylny prawy sygnał do wzmacniacza z głośnikiem niskotonowym w bagażniku z lewej strony -R44-/wzmacniacza -R12-
12 - Sygnał o niskiej częstotliwości (+) z urządzenia nadawczo-odbiorczego telefonu -R36- / instalacji do telefonu komórkowego


D - Złącze wielostykowe, 8-stykowe (T16g), czarne

9 - Magistrala CAN High (system Infotainment)
10 - Magistrala CAN Low (systemu Infotainment)
11 - Sygnał wyciszenia o niskiej częstotliwości (Mute) zurządzenia nadawczo-odbiorczego telefonu -R36- / instalacji do telefonu komórkowego
12 - Zacisk 31
13 - Plus przyłączony do wzmacniacza z głośnikiem niskotonowym w bagażniku z lewej strony -R44-/wzmacniacza -R12-
14 - Masa układu alarmowego (niewykorzystane)
15 - Zacisk 30 (mostkujemy go z pinem 16)
16 - Stały plus


ZMIENIARKI wspolpracujace z RNS E


8E0 035 111 A
8E0 035 111 D



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



!!! LINKI !!!

INSTALACJA RNS E A4/S4 B5 :


:arrow2::arrow2::arrow2:Forum-Auto63 • Consulter le sujet - [Tuto] Monter un RNS-E dans une S4 B5 ph2
 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 4.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Po wielu przeczytanych postach, zapytaniach itp wkoncu udalo mi sie ustawic DVD w NAVI RNS-E tak azeby dzialalo podczas jazdy czyli tzw VIM.

WIem ze wielu z Was jest za ale i tez wielu przeciw temu zebym opisywac sprawdzony przeze mnie sposob (wiadomo kwestia zarobku).

Bardzo jestem wdzieczny za pomoc ALbertowi z forum NAVPLUS z ktorym pisalem oczywiscie po angielsku i to dzieki niemu udalo mi sie to zrobic.

A wiec tak:

1. Sciagamy plik z FIRMWARE 0080HACK

2. Nastepnie za pomoca VAGa wchodzimy do Application/ Controller Map select

Controller Access 37, Function Adapation, Output CSV file.

Pojawi nam sie plik w katalogu: \Ross-Tech\VAG-COM\Logs\ z rozszerzeniem CSV ktory jest kopia naszych ustawien NAVI. Zmieniamy jego nazwe, nastepnie robimy kolejna kopie w celu weryfikacji.

3. Ustawiamy w kanal 97 na 1 zeby mozna bylo zrobic downgrade firmware

4. Wkladamy plytke wypalona na CD z plikiem ktorego link podalem powyzej

5. Po zczytaniu NAVI sie zrestaruje(nie wolno przerywac procesu!!!!!!!)

6. Bedziemy pewnie proszeni o podanie kodu NAVI choc Ja nie bylem

7. Sprawdzamy ustawienie kanalu 05 czy jest 250 (a nie 255 jak to pisal CTV)

8. Odlaczamy koniecznie AKU na 12h lub wyciągnąć bezpiecznik od navi (RADIO) oczywiście również na 12h

9. Nastepnie wkladamy mape z normalnym softem(0550 lub 0600)

10. Sprawdzamy czy jest 05 kanal na 250

11. Ustawiamy kanal 97 na 0

12. Ustawiamy spowrotem ustawienia kanalu NAVI wg zapisanych danych poprzednio w CSV.

W razie pytan sluze pomoca.

Chcialem powiedziec ze przerobke robicie na wlasna odpowiedzialnosc, mi sie udalo, Wam takze powinno :> )

Link to comment
Share on other sites

wczoraj odkrylem ze moja rns-e rozladowuje akumulator, pomimo ze jest wylaczona a samochod zamkniety. pobiera calkiem powazna ilosc pradu 1,4 A, ( wiec w ciagu 12 godzin zabiera nam z akumulatora ok 17 Ah. Może się okazac,że zima gdy ze wzgledu na mroz spada pojemnosc akumulatora, rano mamy za malo pradu na uruchomienie autka.

w trakcie pracy pobiera 2 A a roznica do tych 1,4 A to tylko wyłaczony wyswietlacz.

nie jest to wina urzadzenia tylko instalacji. trzeba zwrocic uwage na oryginalna kostke zasilajaca radyjka typu DIN1 w B6 (ja mialem chorusa) w pozycji pin2 powinien byc kabelek szaro-brazowy. prowadzi on z komputera komfort sygnał DWA do pinu 14 złącze D RNS-E i po zamknieciu samochodu daje nawigacji sygnał że samochod jest zamkniety wtedy nawi przechodzi w stan głebokiego uspienia. wtedy pobor pradu spada do 0,001 A i jest nieznaczacy.

był rowniez błąd w zlaczce pomiedzy isnatalcja oryginalna a rns-e. (nie bede robic zlej reklamy sprzedajacemu wierze ze to pojedyncza pomyłka) przewod nie prowadzil do pin-u 14 tylko do 11 a to mute od telefonu.

ja sie uratowalem przed poranna niespodzianka wyciagajac na noc bezpiecznik.

teraz musze pokombinowac skad pociagnac sygnał DWA.

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem czy tak macie ale u mnie jak siedzi plyta w NAVI to slychac jak cos pracuje choc NAVI jest wylaczona.

Czy to normalne? Czy po wylaczeniu NAVI plytka z mapami powinna tez stanac?

Dla bezpieczenstwa przy kilkudniowym postoju wyjmuje plytke ale moze cos jest nie tak z instalacja NAVI?

Kabelki tzn przejsciowki mam orginalne itp.

Link to comment
Share on other sites

praca nawi po otwarciu jest prawidlowa, po otwarciu przechodzi w tryb plytkiego uspienia. zmienia stan gdy otrzymiuje sygnal DWA o otwarciu samochodu. sygnał dwa jest doprowadzony do radia gdy jest zaomntowany fabryczny alarm. jezeli go nie ma najprawdopodobniej nie ma obecnego kabelka w kostce do ktorej podlaczamy przejsciowke do rns-e. nie ma go rowniez gdy oryginalnie byl zamontowany starszy chorus byc moze concert do 2004 roku.

Link to comment
Share on other sites

zgodnie z obietnicą wrzucam parę spostrzeżeń z mojej instalacji RNS-E

Jest możliwość łatwiejszego zamontowania anteny, bez potrzeby demontażu zegarów. Wystarczy odkręcić dolna osłonę deski rozdzielczej ta nad nogami kierowcy. Jeżeli wsuniemy rękę od spodu możemy wyczuć tył zegarów a za nimi poprzeczna belkę, bez problemu umieścimy antenę w odpowiednim miejscu będzie się trzymała na uchwycie magnetycznym lub taśmie dwustronnie przylepnej.

Przewody adaptera, antenowy, i w sumie każde, które dokładamy w autku warto obwinąć czarną, bawełnianą, taśmą izolacyjną (widać na fotografiach ja używam izolacji firmy TESSA AG, do nabycia w sklepach z częściami elektronicznymi) wiązki wyglądają jak oryginalne, i ma to dodatkową zaletę, przewody obwinięte tasmą nie są źródłem denerwujących dźwięków gdy opierają się o elementy plastykowe lub metalowe i wpadają w drgania.

Bardzo ważnym krokiem przed montażem nawi jest sprawdzenie połączeń pomiędzy złączami odpowiednich styków adaptera przejściówki. Niestety zdarzają się pomyłki.

Na odpowiednich rysunkach są ponumerowane odpowiednie styki i oznaczenia złącz. Rysunki pokazują tył radioodbiornika (chorus, concert, symphony) oraz tył navi, oznaczenie poszczególnych złącz – kostek oraz numery PIN. Pamiętajcie aby patrzeć na odpowiednia stronę sprawdzanego złącza.

PO lewej stronie tabelki mamy złącze ISO2 RNS-e przy każdym PIN-ie mamy podane dane, dokąd dany przewód prowadzi w złączach ISO1 ori instalacji samochodu.

tablearnsegb9.jpg

W moim adapterze, PIN 14 złącza D, (ISO 2) był połączony z pinem 2 złącza III ISO1 i niestety do tego samego styku był podłączony pin 1 złącza IV do którego był podłączony nieoryginalny zestaw głośnomówiący telefonu do tego uszkodzony. Przez to na miejsce sygnału MUTE przez cały czas było podawane napiecie 5V, które przez błąd producenta adaptera powodował obecność napięcia +5V w miejscu gdzie po wyłączeniu nawi powinna pojawic się masa DWA.

Druga ważna czynność to prawidłowe kodowanie (usuniecie napięcia 5V nie zmieniło sytuacji. nawigacja zakodowała nieprawidłowo zamiast jedynek oznaczających brak współpracujących z nią urządzeń zakodowała zera. A zera to stan nieustalony i nawi głupieje gdy jest podłączona do instalacji samochodu,

Ponieważ nigdzie nie jest wprost to wyjaśnione myślę ze warto napisać, iż do kodowania RNS-e potrzebny jest minimum vag-com 409.1 i wyższe, niższe wersje nie komunikują się z RNS-e. do kodowania wymagana jest wersja zarejestrowana i witaminizowanie niestety tutaj nie pomoże. Mając odpowiednią wersję kodowanie przeprowadzimy bez problemów, przez złącze OBD, nie trzeba podłączać się do nawigacji na stole.

Nawigacja w trakcie pracy pobiera ok 2A, po wylaczeniu przechodzi w tryb uśpienia i pobiera 1,4A.

W warunkach prawidłowych wyłącza się całkowicie po ok. 60sek od momentu zaknięcia samochodu, i moment jest zgodny ze zgaśnięciem klawisza swiateł awaryjnych. warto zamknąc się w pojeździe z podłączonym miernikiem natężenia, lub chociaż zmierzyc napięcie na PIN 6 (sterowanie załączeniem wzmacniacza) zlącza I (t20d), po wyłaczeniu nawi powinno by 0V.

Jeżeli nawigacja pomimo jej wyłączenia i zamknięcia pojazdu wciąż pobiera prąd większy niż 0,05A, a w złączu III ISO1 PIN2 jest pusty, pozostaje pociągnięcie sygnału DWA przy czym mamy dwie możliwości. Jedna to podłączenie się do modułu komfortu, a druga podłączenie kluczowanej masy z modułu alarmu, który mamy zamontowany w pojeździe. Na fotografii widzimy PIN-y, prowadzące sygnał DWA w adapterze.

zlaczkaweryfikacjada7.jpg

Na kolejnych widok złącza ISO1 w którym powinien znajdować się przewód prowadzący sygnał DWA. Jeżeli w tym miejscu nie mamy podłączonego przewodu, wtedy jedynym rozwiązanie poprowadzenie brakującego przewodu ( na fotografii widzimy przewód z konektorem uzupełniający do złącza ISO1) przewód możemy poprowadzic w kierunku zestawu wskaźników, dalej za nim ku lewemu przedniemu słupkowi i dalej do dołu do stacji złącz po lewej stronie (rys. poniżej) i dalej do wchodzimy do kanału wiązek elektrycznych i prowadzimy do PIN 19 złącza IV T20G (to niejst złączka radia) komputera systemu komfort ( po lewej str fotela kierowcy - wymagane jego wymontowanie)

zlaczkaisodwavj2.jpg

a970270sh3.jpg

Link to comment
Share on other sites

mógłby ktoś wejść u siebie w engeneering mode i sprawdzić czy u niego czasy z GPSu i z zegarów się pokrywają czy jest tak jak u mnie ? (cały czas męczę się z brakiem "antenki" przy zegarku - automatyczne ustawianie zegarka drogą radiową...)

aV1bzy9i.jpg

Link to comment
Share on other sites

Alv u mnie wygląda tak :

screenhunter01apr111808ep4.jpg

Link to comment
Share on other sites

cze

ma ktos moze pomysl(wiedze :hi:) dlaczego po zamontowaniu rns-e(przedtem byl concert cd) nagle na fisie nie wyswietla sie osoba ,z ktora prowadze rozmowe telefoniczna???przedtem(znaczy na concertcie bylo ok).jest tylko napis phone i tyle...

i druga sprawa czy nie posiadajac kiery multi jest na dzien dobry skreslony z mozliwosci obslugi telefonu za pomoca rns-e?

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

a u mnie po wgraniu moda do TV free i ponownym wgraniu płyty z nowym softem wcieło GALE .... :kwasny:

ponowne wgranie softu coś pomoże ??

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem ze ten gosciu od wgrywania PL menu wklada plytke cd z softem i wgrywa soft , a co jesli jest zrobiony TV Free?

I czy ktos juz z Was ma PL menu wgrane u siebie i jednoczesnie TV Free mu dziala?

Link to comment
Share on other sites

nie wiem jak z TV FREE ale po wgraniu nowszego softu PL menu znika... ;(

Link to comment
Share on other sites

Powoli przymierzam się do założenia rns-e u siebie. Przy poszukiwaniu klimatronika na allegro, wszystkie na 2din bez ogrzewania siedzeń są w kiepskim stanie, znalazłem w dobrym stanie taki ze sterowaniem ogrzewania siedzeń, jednak u siebie nie mam grzanych. Czy można założyc taki z grzanymi siedzeniami jeśli nie mamy grzanych ?

Może kiedyś wymieniłbym siedzenia i miałbym jak znalazł :)

Link to comment
Share on other sites

No tez kiedys sie probowalem dowiedziec ale niestety nikt mi na to pytanko nie odpowiedzial. Narazie zaryzykowalem i kupilem z ogrzewaniem ( mam dokladnie taka sama sytuacje jak Ty ). Jestem na etapie szukania navi. Mysle ze juz niedlugo bede wszystko montowal. Dam zanc jak bede juz wiedzial :)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

ja w swoje a4 jak zakladalem navi , to lekko podciolem orginalna i jest super. zrobilem tylko najpierw makiete. wiec odszedl mi problem kupna drugiego klimatronika.

Link to comment
Share on other sites

a mozesz wrzucic zdjecie jak ci to wyszlo??a podcinales tylko boki czy dol tez???

Link to comment
Share on other sites

PL menu zniknie jak wrzucicie mapkęz nowszym softem więc to jest lipa :przebiegly: w MMI spolszczenie jest git ale RNS-E jeszcze pod tym względem nie jest dopracowane

Link to comment
Share on other sites

naprawdę spokojnie tj jakieś 3 max 3,5 h

Link to comment
Share on other sites

naprawdę spokojnie tj jakieś 3 max 3,5 h

tak dokładnie :) na spokojnie :) na szybko tes sie udaje :P wychodzi jakies 2 godziny z przerwą na 3 papierosy

Link to comment
Share on other sites

To ze mną chyba jest coś nie tak, bo mi zeszło prawie 5h :)

Do tego dziś się okazało, że dobiłem akumulator. Sygnał DWA, o którym pisał Musashi był u mnie w adapterze wpięty do pina D11 zamiast do pina D14. W ten sposób wzmak i navi chodziły cała noc. Rano ledwo odpalił - zaświeciły się kontrolki i parę ostrzeżeń na Fis.

Dzisiaj wszystko dopieściłem, ale jak podłączyłem prostownik to się za głowę złapałem - pobór prądu poza skalą ;( Czyli aku ma już zwarcie :(

Po sprawdzeniu wszystkich kabelków zrobiłem też próbę. Odpaliłem silnik, po chwili zgasiłem i siedząc w środku zamknąłem auto z pilota. Po zgaśnięciu przycisku od awaryjnych po jakichś 30 sekundach navi się wyłączyła :)

Zmartwiła mnie jednak druga próba - bez odpalania auta zamknąłem się ponownie w aucie i czekałem chyba z 10 minut i nic - navi cały czas chodziła. Tak ma byc, czy też znów spotka mnie przykra niespodzianka jak będę chciał odpali rano ?

--- Edit 7.08.2008; 17:14 ---

Aaa... jeszcze mi się jedno przypomniało ...

Od Concerta II została mi luźna wtyczka koloru pomarańczowego, wygląda jak złacze antenowe w RNS tylko pojedyncze. Ktoś wie do czego to i czy to ma być podłączone w jakiś sposób do navi ?

Link to comment
Share on other sites

tj antena diversity (cztero kierunkowa antena radiowa) ją "obierasz" z tej pomarańczowej plastikowej obudowy i wkładasz do obudowy od adaptera antenowego obok anteny radiowej (obok anteny radiowej masz wolną dziórkę i tam to wkładasz hyhy :polew: )

Link to comment
Share on other sites

Przy poszukiwaniu klimatronika na allegro, wszystkie na 2din bez ogrzewania siedzeń są w kiepskim stanie,

Mała podpowiedź.... kupujesz klimatronik w kiepskim stanie (chodzi o przyciski), ramka czołowa powinna być w stanie conajmniej akceptowalnym

Kładziesz sobie na stół, 2 śrubokręty jeden kluczyk mały torx (z tego co pamiętam) przekładasz obudowę panala przedniego, przekładasz przyciski ze swojego klimatronika do ramki klimatronika pod navi... składasz wszystko do kupy czyli elektronika ze swojego klimatronika, ramka czołowa z klimatronika pod navi, przyciski z klimatronika twojego (o ile były w lepszym stanie) i masz bez kodowania w pełni działający klimatronik.

Trudność wykonania - 4 w skali do 10.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Mam pytanko: mam juz zainstalowana navi + kodowanie tylko jedno co zauwazylem to nie mam strzalek kierunkowych miedzy zegarami moze to kwestia ze nie mam pelnego FIS-u??? czy cos zrobilem nie tak? prosze o podpowiedz......

Link to comment
Share on other sites

Przy poszukiwaniu klimatronika na allegro, wszystkie na 2din bez ogrzewania siedzeń są w kiepskim stanie,

Mała podpowiedź.... kupujesz klimatronik w kiepskim stanie (chodzi o przyciski), ramka czołowa powinna być w stanie conajmniej akceptowalnym

Kładziesz sobie na stół, 2 śrubokręty jeden kluczyk mały torx (z tego co pamiętam) przekładasz obudowę panala przedniego, przekładasz przyciski ze swojego klimatronika do ramki klimatronika pod navi... składasz wszystko do kupy czyli elektronika ze swojego klimatronika, ramka czołowa z klimatronika pod navi, przyciski z klimatronika twojego (o ile były w lepszym stanie) i masz bez kodowania w pełni działający klimatronik.

Trudność wykonania - 4 w skali do 10.

Świetny pomysł :) Szczególnie atrakcyjne rozwiązanie jeśli znaleźlibyśmy uszkodzony klimatronik 2din w dobrym stanie zewnętrznym za niewielkie pieniądze.

Wystarczy jednak odrobinę cierpliwości i da się upolować klimatronik 2Din na allegro. Mi się udało dostać za 250 zł dokładnie taki jak potrzebowałem - bez grzanych siedzeń - praktycznie w idealnym stanie. Trzeba jednak strasznie uważać. Ja kilka razy już się cieszyłem, że wreszcie znalazłem odpowiedni, jednak zawsze prosiłem sprzedającego o zdjęcie tyłu oferowanego klimatronika i okazywało się, że to panel do B7.

Może uda mi się sprzedać mój 1din za podobną kwotę i będę na 0 :)

Link to comment
Share on other sites

martinez80 to w B7 zdarzają się zegary z połówką FISa ?? :shocked: skoro tak jest to sam sobie odpowiedziałeś na swój problem...

Link to comment
Share on other sites

To i ja podłączę sie po małej przerwie..

panowie byłem juz u kilku "doktorów" ale żaden mi nie pomógł - na zegarach mam dokladną date i czas z sygnału radiowego ale na rns-ie czas mi skacze co chwile wg. własnego uznania.. i co zauwarzyłem to to, że navi w trybie serwisowym widzi pradiłowy czas z zegarów ale korzysta z czasu GPS i co złapie inną satelite to mam kilka godzin w tył lub przód zależy jak trafie ale to raczej mnie trafia..!

następnie co zrobic aby nawi nie darła się że nie zgadza się jej nr VIN i po wpisaniu kodu nadal sie blokuje...

pozdrowienia.

Link to comment
Share on other sites

a ja mam taka problem nie mam systemu aktywnego w swojej niuni i jak podlacze rns-e beda graly mi tylko przednie glosniki ????? da sie to obejsc jakos zeby chodzily mi wszystkie !!!! ;(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...